جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  29/ آوریل/ 2021 - 11:08
  |   نظرات: 2 نظر
3,050 بازدید

اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اوز اولین میزبان نشست مطبوعاتی ۱۴۰۰

ابراهیم احمدی: اولین نشست مطبوعاتی ادارات شهرستان اوز به میزبانی دکتر فروغ هاشمی رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ۶ اردیبهشت برگزار شد.

ابتدا احمد خضری دبیر دوره ای گروه رشا ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان از فروغ هاشمی که میزبانی اولین نشست مطبوعاتی در سال ۱۴۰۰ را پذیرفتند سپاسگزاری کرد.

فروغ هاشمی ضمن تقدیر از همه اهالی فرهنگ و هنر به ویژه مدیران رسانه های شهرستان اوز گفت: اهالی فرهنگ و هنر با علاقه خاصی امور مربوطه را پیگیری می کنند که موجب شده شهرستان اوز در استان و کشور مطرح گردد. وی با یاد آوری موفقیت های شهرستان در عرصه کتابخوانی و شهر دوستدار کودک گفت: اخیرا اوز به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد لباس انتخاب شد که به اتفاق شیراز ۲ شهر معرفی شده از استان فارس در جشنواره شهرهای خلاق فرهنگ وهنر بوده اند. وی  افزود: در مرحله نهایی ۵ شهر در حوزه مد و لباس برگزیده شده اند که اوز یکی از آن هاست.

رئیس  فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز  یادآور شد در این طرح  از دانش آموختگان طراحی و سنتی ها بر روی لباسهای روز استفاده شده است. پوشش ها در قالب پوشش ایرانی اسلامی با استفاده از هنرمندان بومی بودهاست. این طرح از سال ۹۷  که جشنواره حمایت از کالای ایرانی در اوز برگزار شد شروع شده و  علاوه بر عکس و فیلم،پوشش ها هم ارسال شده است.

در ادامه جلسه پرسش ها ی رسانه ها  به شرح زیر مطرح شد

*عبدالعزیز خضری از پیام دانش:

۱- اداره فرهنگ و ارشاد چگونه می تواند  به جامعه آرامش بدهد؟

۲-ساخت اداره فرهنگ و ارشاد  چقدر طول می کشد؟

فروغ هاشمی: در شهرستان فعالیت های متعددی انجام می شود از کانون مساجد، حوزه های دینی، حوزه های فرهنگی، به عنوان مثال  درجشنواره نماز ۳۰۳ شرکت کننده به میزبانی اوز حضور داشتند. مظلوم ترین قشر فرهنگی هستند وبیشترین آسیب در کرونا حوزه فرهنگ دید اما چراغ هنر خاموش نشد. در جشنواره تک بازیگری اوزدرخشید.  هر هفته در حوزه آسیب های اجتماعی کارگاه برگزار می کند.

فضای مجازی هم قوت و هم ضعف است و در حوزه های فرهنگ و کتابخوانی بسیار موثر بوده است. گرچه در برخی حوزه ها با حضوری قابل قیاس نیست.

اتمام ساختمان بستگی به شرایط اقتصادی جامعه و منابع مالی دارد. بروکراسی اداری هم باید برطرف شود تاخیرین دلزده نشوند.

*عبدالعزیز نصریانی از پایگاه پشور:

۱-در یک سال کرونا، فضای مجازی به دانش آموزان ضربه زده و برای جایگزینی چه پیشنهادی دارید؟

۲-آیا از طرف اداره فرهنگ و ارشاد بودجه فرهنگی برای روستاها در نظر می گیرند؟

۳-مجوز موسسات قرآنی صادر می شود؟

فروغ هاشمی: فضای مجازی بعضا می تواند آسیب روحی و روانی بزند. حتی به استعداد دانش آموزان لطمه زده است. الان بسیاری از محدودیت ها برطرف شده و باید برای آموزش حضوری باید برنامه ریزی شود.

اگر روستاها درخواست جشنواره استانی و ملی داشته باشند بودجه و تسهیلات می گیرند. سازمان دهیاری ها هم بودجه ای در نظر گرفته است. برنامه ها ماهیانه ارسال می شود و بودجه اختصاص داده می شود.

اما بودجه فرهنگی کشور بسیار محدود است.

بله امکان صدور مجوز موسسات قرآنی وجود دارد اما در حوزه کانون مساجد هم در این زمینه می توان کار کرد. دبیر حوزه جنوب به مرکزیت لار فعالیت می کند.

*ابراهیم احمدی از اوز امروز:

۱-چارت تشکیلاتی اداره فرهنگ و  ارشاد اوز توضیح دهید.

۲-تعداد انجمن های فعال فرهنگی هنری چند تا است؟

۳-عناوینی که در حوزه فرهنگ به دست آمده از جمله شهر های خلاق کتابخوانی و مد و لباس و دوستدار کودک چه امتیازاتی داشته و چگونه در زندگی مردم ملموس می شود؟

فروغ هاشمی: در حال حاضر چارت تشکیلاتی اداره اوز شامل  ۳ نفر  است که عبارتند از: رئیس، کارشناس فرهنگی و کارشناس هنری که هر ۳ مشغول به کار هستند.

علاوه بر امتیازات و دستاوردهای فرهنگی از جمله اهدای بن کتاب و معرفی شدن شهرستان در کشور و یک سری تسهیلات در نظر می گیرند، بازار کار فراهم می شود و در موضوع اقتصادی کمک می کند. رویکردی که شهرداری می تواند پیگیری و حمایت کند.

۱۲ تا انجمن فعال داریم اما انجمن ها ادغام و در قالب ۶ انجمن فعال هستند. مثلا عکس، فیلم و پویا نمایی در یک انجمن هستند. موسسات تک منظوره و آموزش های فرهنگی هنری هم شروع به کار کرده اند.

*حمیرا نامداراز پسین اوز:

۱-آیا برای  ارسال  آثار هنری به بازار جهانی برنامه ای دارید؟

فروغ هاشمی: سایت فروش آنلاین کسب و کارهای فرهنگی هنری شهرستان راه اندازی شده و   محصولات در فضای مجازی ایران ارسال می شود برای گناباد و گناوه ارسال شده اما  در حوزه بین الملل فعلا محدودیت داریم.

محمد رفیع راوند از پیگاه موزه مردم شناسی:

۱-برای تداوم همکاری موزه و ارشاد چه برنامه ای دارید؟

۲-موزه پیشنهاد نصب مشخصات بزرگان فرهنگ و هنرشهرستان بر سر درب منازل  آنان دارد آیا امکان دارد؟

فروغ هاشمی: شرایط همکاری ها با توجه به کرونا متفاوت است اما سعی می کنیم برنامه ها انجام شود.

منازل مالک دارد و محدودیت دارد. برای هنر کارت، بیمه هنرمندان براساس مستندات و دستورالعملها می توان اقدام کرد.

دکتر اسماعیلی از مربوطی:

۱-برای گالری مکان خاصی در نظر دارد؟

۲-فعالیت فرهنگی در روستاها چگونه است؟

فروغ هاشمی: در مجموعه فرهنگی هنری در  دست ساخت ارشاد گالری در نظر گرفته شده که با بودجه مشارکتی و دولتی تفاهم نامه نوشته شده است. نگارخانه موزه و عماد نورانی نیز وجود دارد. اما آن چه نیاز شهر است سالن اجتماعات است که باید پیگیری شود.

دهیاری ها قرار است استخدام شوند و بودجه بگیرند اما فعالیت های فرهنگی باید از ارشاد مجوزبگیرند که ما تعامل داریم.

*فاطمه رضایی  از موزه:

۱- برای بیمه هنرمندان که از مرز ۵۰  سال بگذرند اقدامی امکان پذیر است؟

فروغ هاشمی: اگر از هنرمندان وانجمن ها  از جمله از طرف صنایع دستی درخواستی ارسال شود  پیگیری  میکنیم شاید اقدامی بتوان کرد.

*احمد خضری از پسین اوز:

۱-دستاوردهای اقتصادی عنا‌وین کسب شده چه بوده است؟

فروغ هاشمی: تسهیلات در نظر گرفته می شود اما هنرمندان شهرستان استقبال نمی کنند  از طرف نیروهای مردمی ومسئولین  نیز اعتبارات و تسهیلات در اختیار گذاشتند. یک سری بن هایی هم برای شهرهای خلاق داده می شود.

دکتر هاشمی در پایان گفت: هنرمندان شهرستان علاقه مند هستند و برای پیشرفت و توسعه  شهرستان دغدغه دارند. نشست با پذیرایی افطاری به میزبانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد به پایان رسید.

عکس از: عبدالرحیم نوروزی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اوز اولین میزبان نشست مطبوعاتی ۱۴۰۰”

  1. پایشگر گفت:

    با سلام
    ادمین محترم
    لطفا توجه کنید که اجتماع و عموم بیشتر دنبال په خلرهایی هستند و آنها را چوشش دهید.
    خبرهایی که کامنت در انها می گدارند مورد توجه عموم است.

  2. یه فیشور گفت:

    فعالیت فرهنگی فیشور بخاطر فعالیت های بی وقفه سرکار خانم فاطمه گل حقیقت در کتابخانه و فرهنگ سرا باعث شده فرهنگ سرا اوز معروف بشه،ولی ایشان برخلاف کتابدار دیگه نه حقوق خاصی داره نه بیمه من مربی بودم انجا متوجه شدم ایشان داوطلب کار میکنه چرا خانم هاشمی برای این بزرگوار هیچ کاری نمیکنه در صورتی که مدیون ایشان هستند خواهشا کامنت ثبت بشه همه خبر از تلاش این خانم صبور و پرتلاش بدون حق بیمه و حقوق بدانند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز