سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  30/ مارس/ 2024 - 5:54
  |   نظرات: 4 نظر
425 بازدید

بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد

بنیاد نیکوکاران امید آفرین شهرستان اوز امروز ۱۱ فروردین، از ۲۲ دانشجوی برتر و ۱۷ کارمند طرح امید شهرستان اوز درسالن الزهرا تجلیل کرد.

سیدیوسف حسینی مدیر عامل بنیاد گفت: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چندین طرح در دستور کار دارد. طرح تجلیل از دانشجویان و دانش آموزان یکی از طرح های بنیاد است و طرح دیگر طرح امید است که به ابتکار و حمایت ابراهیم فقیهی به اجرا در می آید که ماهیانه یک میلیون تومان برای پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی پرداخت می شود. حسینی طرح دیگر بنیاد را طرح حمایت از پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد.

طرح حمایت از پژوهشگران و دانش پژوهان دیگر طرح بنیاد است که در موضوعات مربوط به شهرستان اوز، بنیاد حمایت می کند. مسایل اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی می تواند مورد مطالعه قرار گیرد. طرح تبدیل وضعیت کارمندان به استخدام رسمی که مکمل طرح امید است نیز در بنیاد به اجرا در می آید.

مدیر عامل بنیاد افزود: در کتابخانه بنیاد کتاب های اهدا شده مربوط به کنکور به دانش آموزان علاقه مند اهدا می شود. مشارکت با آموزشگاه ها برای تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان از دیگر طرح های بنیاد است. باید آموزشگاه متوسطه دوم غیر انتفاعی که دروازه ورود به دانشگاه است، را راه اندازی کنیم که بنیاد در این زمینه آماده همکاری است

طرح حامی از دیگر طرح هایی بود که معرفی شد که از دانشجویانی که مشکل مالی داشته باشند حمایت خواهد شد.

حسینی از عبدالخالق امینی و محمد وحدانی به عنوان حامیان مالی اصلی بنیاد نام برد و افزود: محمد ابراهیم فقیهی نیز از طرح امید حمایت می کند و خواستار آن  شد که افراد بیشتری حمایت کنند.  وی در پایان گفت: در سال جاری ۶ دانشجوی پزشکی داشتیم و انفال راستی رتبه ۴۳ تجربی داشته است.

شیخ محمد صالح انصاری گفت: سعادت آدمی در این ۲ عبارت نهفته است: ساجد خدا و خدمتگزار خلق بودن. وی از امید و نیکوکاری به عنوان ۲ ضرورت جامعه نام برد تا در لوای آن آینده خوبی برای جامعه داشته باشیم. انصاری یادآورشد: قصه های قرآن برای درس عبرت است. دعا همیشه از دغدغه های درونی حکایت دارد و حضرت ابراهیم در کنار کعبه دعا می کند و امنیت، رفاه و آسایش، تربیت مبتنی بر دین آگاهانه و در آمیختن عقل و قلب از خدا می خواهد. صلابت عقل باید با نرمش قلب نرم شود و نرمش قلب باید با صلابت عقل کنترل شود. پیامبر ابراهیم در ادامه دعا می کند خدایا پیامبری برایشان مبعوث کن تا از جنس خودشان باشد و به آنان بینش اعطا کند و بعد به آن ها علم و دانش و حکمت بیاموزد، عالم باید حکیم باشد و در حقیقت ترمز علم حکمت است و خروجی همه آن ها تهذیب فرد و جامعه باشد.

در ادامه از ۱۷ نفر از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی به شرح زیر تجلیل شد:

ساره نوروزی، آمنه اکبری، امید خرم روز، احمد اکبری، آرش فقیهی، علیرضا پدرام، ابراهیم طالبی، ساحل محمدی، عبدالله محمدی، فاطمه اسدی، فرشته معتمدی، نیلوفر صفرپور، فائقه نیامبارک، عبدالرحمن احمدی فر، الهام قائدپور، عبدالله بصیری و فاطمه دانیالی.

سخنران دیگر برنامه دکتر حبیب دانیالی استاد دانشگاه صنعتی شیراز بود و  گفت: ۳ بخش جامعه هدف، حامیان و نیکوکاران و بنیاد که واسط آن هاست در این نشست حضور دارند. شخصا در جلسه اول کلاس به دانشجویان می گویم شما جوان تحول آفرین و ریسک پذیر هستید که می خواهید مسلط به علم شوید و باید قدر خود را بدانید. گوشزد می کنم شما تعلق به جامعه دارید و ارتباط خود را با جامعه قطع نکنید و خدمت به جامعه باقیات و صالحیات است.

وی افرود: نیکوکاران زحمت کشیدند و به این نتیجه رسیدند که باید به علم آموزی کمک کنند و گزینه خوبی انتخاب کردند زیرا با این کار خود ایجاد ظرفیت می کنند که بدیل ندارد و به فکر و دیدگاه شما افتخار می کنیم.

دکتر دانیالی خاطر نشان کرد در جوامع جدید کار فردی جوابگو نیست. یکی از مشکلات جوامع توسعه نیافته عدم شکل گیری نهادهاست. بنیاد نیکوکاران امید آفرین باید استمرار داشته باشد و تعطیل بردار نیست و افق طولانی ترسیم کنید و در عمق تاریخ فکر کنید.

تجلیل از ۲۲ نفر ازدانشجویان برتر بخش دیگر برنامه بود که پس از پخش مصاحبه با انفال راستی دارنده رتبه ۴۳ تجربی از روستای محلچه انجام شد که عبارتند از:

انفال راستی پزشکی تهران، حوریا درخواه پزشکی أصفهان، ماریا شمسی پزشکی جهرم، پویا عباسی پزشکی شیراز، سینا صفرپوردندانپزشکی رشت، پگاه رحمانی دندانپزشکی شیراز، ساحل محمدی آموزش ابتدایی، احمد اکبری آموزش ابتدایی، علی ملاحت مهندسی انرژی، محمد امیری نژاد عمران، ماهرخ حیدری هنر، معین انصاری مدیریت بازرگانی، یوسف میر احمدی زیست فناوری، بیتا رفیعی عمران، مریم نصرتی مهندسی مکانیک، هانیه عبداللهی کامپیوتر، ساقی فضلی گفتار درمانی، مهدی حق شناس آموزش ابتدایی فرهنگیان، یاسین جلیلی مهندسی برق، علی سیاوشان مهندسی هوا فضا شریف، عبدالله جنگجو مترجمی زبان.

فتح الله امینی معاون آموزشی آموزش و پرورش ضمن تشکر از کسانی که در این راه زحمت می کشند، گفت: افرادی که از آنان تجلیل می شود از نیروهای انسانی و بومی شهرستان هستند که باید خود را برای پذیرش مسئولیت آماده کنند. ما خود برای پذیرش مسئولیت اعلام آمادگی کردیم تا فضا برای حضور مسئولین بومی فراهم بیاید. از موسسین آموزشگاه های غیر دولتی تشکر می کنیم اما نباید مدارس دولتی فراموش شوند. ۲ مجوز برای آموزشگاه دوم پسران و‌دختران صادر شده است. در رشته ریاضی فیزیک مشکل داریم و انتظار داریم دانشجویان فرهنگیان به این رشته ها ورود کنند تا کمبود نیرو برطرف شود.

در آخرین مرحله ابتدا به محمد ابراهیم فقیهی، عبدالحمید عابدی و حاجی زادگان از حامیان طرح امید لوحی تقدیم شد، سپس به ۲ نفر از دانشجویان فرهنگیان   ساحل محمدی و احمد اکبری لوح تقدیر داده شد.

احمد جلیلی از اعضای بنیاد مجری مراسم بود و گفت: این تجلیل، چهارمین دوره تجلیل است که معمولا در هفته اول فروردین ماه برگزار می شود و امسال به دلیل فوت یکی از بستگان بنیاد با تاخیر انجام شد. به دانشجویان بسته به رشته و‌دانشگاه محل تحصیل ۲ و ۳ میلیون تومان و فرهنگیان ۱۵ میلیون تومان اهداشده و کسانی که در طرح امید پذیرفته شده اند هم ماهیانه یک میلیون برای ۵ سال داده می شود.

عکس از: محمد خضری

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد”

  1. ناشناس گفت:

    عرض خسته نباشید وخداقوت
    دربخشی از صحبت ها آمده که باید مدارس غیرانتفاعی برای متوسطه ۲ راه اندازی بشه تجربه ای که از راه اندازی مدارس غیرانتفاعی در ابتدایی و متوسطه ۱ به دست آمده نشان دهنده ی این است که توجه به مدارس غیرانتفاعی نتوانسته معضل ضعف آموزش این شهر راازبین ببرد چرا که به دلیل کمبود مالی که این مدارس دارند نه به لحاظ محیط آموزشی وداشتن امکانات تفاوتی با مدارس دولتی دارند و نه به لحاظ به کار گیری نیروهای مجرب و کارآزموده.
    بااین اوضاع اصلا به صلاح نیست که به جای توجه به مدارس دولتی و رفع کاستی های این مدارس برای متوسطه ۲ نیز به فکر راه اندازی مدرسه غیرانتفاعی باشیم.

  2. بهرام رفیعی گفت:

    دوست عزیز ناشناس بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه نظری به تلفن ۹۱۷۱۸۱۳۲۸۳ در خدمت هستم اگر مایل هستید حضور باهم صحبت کنیم .
    خیلی چیزها نوشتم و دستم خورد به دکمه ای و پاک شد و حال و وقت دوباره نوشتن ندارم . کمبودامکاناتمدارس غیردولتی شما نوشتیدقبول دارم و خیلی هم با سند و مدرک رد می کنم . سعی میکنم در آینده طی مقاله ای به سوال حضرت عالی و دیگرانی مثل حضرتعالی که کم هم نیستند و مسلما موافقین مدرسه غیر دولتی بنده هم کم نیستند بتوانم پاسخ دهم .

  3. شهروند گفت:

    متاسفانه مسئولین مدارس غیر انتفاعی اوز در بخش سخت افزاری و محیط و امکانات مدارس حرفی برای گفتن ندارند و در این خصوص سرمایه گزاری قابل قبولی ندارند و همیشه بدنبال خیر و وام هستند . و در بخش مربیان و معلمان هم ضعف هایی مشاهده می شود چون مربی خوب نیاز به حقوق خوب هم دارد . اگر قرار است خیر کمک کند واجب است به مدارس دولتی کمک شود که همه قشرها استفاده کنند . پس مدارس غیر انتفاعی لازمه سرمایه گزاری بیشتر و بهتری در نرم افزار و سخت افزار داشتهرباشند.

  4. ناشناس گفت:

    دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه مایلید چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی چه حضور و غیر حضوری با هم صحبت کنیم . تلفن بنده ۰۹۱۷ ۱۸۱ ۳۲۸۳ می باشد .
    اولا بنده افتخار می کنم در طی این دوسال که دانش آموزان غیرانتفاعی نظری به مرحله کنکور رسیده اند هر سال در مراسم تجلیل چند نفر از پذیرفته شدگان دانشگاه از مدرسه نظری می باشند.شاهد مدعا امسال جلیلی و امیرپور و سیاوشان و احتمالا دونفری دیگر بودند که بنده حضور ذهن ندارم .پس تلاش ما و خانواده و انگیزه و میل دانش آموز بی تاثیر نبوده است .لذا این که می فرمایید کمکی به ضعف آموزشی نکرده صحبت شما مستدل نیست و بنده خیلی دلیل دیگر دارم که در حضور بهتر است با هم صحبت کنیم اما اینکه می فرمایید از لحاظ امکانات با مدارس دولتی تفاوتی ندارد حق باشماست بنده به عنوان موسس اصلا با این امکانات راضی نیستم بارها با اولیا و خیرین و بنیاد صحبت کردم این شان و شخصیت و امکانات در حد و اندازه اوز فرهنگی نیست ما خیلی امکانات بیشتر باید داشته باشیم که مدرسه را ممتاز کنیم و متفاوت از مدارس دولتی و حتی تیزهوشان و نمونه نماییم اما برادر خرما در نخیل و دست ما کوتاست ۷ سال دارم داد می زنم کمبود مالی دارم و این شهریه کفاف حتی پرداخت حقوق کادر پرسنلی دفتر و آموزشی نمی دهد . بنده بارها گفته ام اینجا بنگاه اقتصادی موسسه فرهنگی است و هر شهریه و در آمد دیگر و کمک خیرین صرف مدرسه می شود و بنده هم مثل دیگر پرسنل در حد کارم یک حقوقی می گیرم و سود حاصله چنانچه باشد صرف آموزش خواهد شد . از هم فکری و مشاوره اولیا و اعضای انجمن و یا هرکس دیگر مثل حضرتعالی هم بهره می بریم .
    ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند .
    به هرحال در خدمتیم برای پیشبرد آموزش مارا تنها نذارید.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز