شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  8/ جولای/ 2023 - 7:18
  |   نظرات: 5 نظر
689 بازدید

مصوبات سفر استاندار فارس به شهرستان اوز از زبان فرماندار

نشست محمد محمدی؛ فرماندار شهرستان اوز با اصحاب رسانه در باره مصوبات سفر استاندار به اوز، امروز ساعت ۱۲:۳۰ ظهر ۱۷ تیر در سالن فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ضمن تقدیر و تشکر از مدیران شهرستان،  معتمدین و اصحاب رسانه در همراهی با برنامه های سفر دوم استاندار به شهرستان گفت: برای سفر استاندار به شهرستان ها جلسه مقدماتی گرفته می شود و حین سفر موارد بررسی شده و چند روز بعد مصوبات اعلام می شود. سال گذشته نیز ۲۰ روز بعد مصوبات  اعلام شد و تاکنون مصوبات رسمی سفر از سوی استانداری اعلام نشده است و در این نشست کلیات مصوبات اعلام می شود.

فرماندار افزود: برای سفر دور دوم  استاندار برنامه قبل از سفر شامل: زیارت قبور شهدا،  ملاقات عمومی با مردم، جلسه با فعالین حوزه اقتصادی و جلسه شورای اداری استان برای بررسی مصوبات سفر اول یرنامه ریزی شده بود. دیدار با خانواده مرحوم شیخ قاضی زاده امام جمعه فقید اوز  نیز جداگانه در برنامه گنجانده شده بود. در جلسه شورای اداری استان فقط اعضای شورای تامین و روسای شورای شهرها و شهرداران و مدیران کل حضور داشتند و مدیران شهرستان نیز حضور نداشتند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اوز گفت: سفر اول استاندار به اوز ۱۱ و ۱۲ تیر سال قبل انجام شد که ۲۱ مصوبه داشتیم که بیش از ۶۰ درصد اجرا شده است و اوز در استان رتبه ۷ تحقق مصوبات سفر اول استاندار داشته است. این مصوبات بیشتر در حوزه زیر ساخت ها بوده  و به شرح زیر است:

حوزه آب: ساخت مخزن دولتی شهر اوز برحسب تفاهم نامه از مصوبات سال گذشته بود  که تلاش زیادی برای ساخت آن در سال گذشته شد اما وضعیت منابع مالی آبفا پاسخگو نبود و پیشنهاد فنی داده شد که مخزن ۵ هزاز متر مکعبی به  ۲ مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی یکی در کنار مخزن کنونی و دیگری در غرب شهر تبدیل شود که به زودی تجهیز کارگاه برای ساخت مخزن جنب مخزن مردمی شروع می شود. استاندار برای مخزن دوم هم دستور دادند ۶ میلیارد تومان امسال و ۶ میلیارد تومان سال آینده تخصیص داده شود و اداره آبفا تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برساند.

برای چاه پشتیبان شهر اوز نیز با توجه به وضعیت آب، منابع آب پیگیری می شود تا منبع پایداری پیدا شده و اقدام گردد. سال گذشته اعتباراتی برای  بهسازی شبکه روستاها اختصاص داده شد. خط انتقال آب از خلیج فارس نیز با تغییر مسیر از شهرستان اوز می گذرد که ۸۰ کیلومتر در شهرستان اوز است. ۱۰ درصد از آب انتقالی که از خلیج فارس که از پارسیان شروع شده و پس از گذر از لامرد و بیرم به مرز اوز می رسد، به آب شرب اختصاص می یابد که مقرر شده سهم شهر اوز نیز تعیین گردد و پیشنهاد احداث مجتمع های گلخانه های در کنار خط انتقال مد نظر قرار دارد.

برای خط دوم انتقال آب از سد سلمان برای بخش بیدشهر نیز تصویب شده بود که پیشنهاد شد برای تامین اعتبار در  سفر دوم ریاست جمهوری به استان مطرح گردد.

حوزه راه: ۲ راه اوز جویم و اوز شرفویه در دست اجرا داریم. در جاده اوز جویم ۴ و نیم کیلومتر تعریض و آسفالت شده  و ۴ پل احداث و ۲ پیچ اصلاح می شود و بقیه جاده کوره تا هیرم آسفالت و در هفته دولت افتتاح می شود.

راه اوز شرفویه بنا بود در کمیسیون ۲۳ برای تخصیص کد پیگیری شد که مشکل فنی داشت و استاندار دستور دادند مطالعه این راه انجام شود.

شهرک صنعتی: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان برای زیر ساخت شهرک اختصاص داده شد اما آن چیزی که مطلوب است اتفاق نیفتاد و مقرر شد جلسه ای در دفتر استاندار برگزار شود و چاره اندیشی شود.

حوزه ورزش: زمین چمن مصنوعی هیرم،  محلچه و اسلام آباد با همکاری مهندس حسین زاده نماینده مردم در مجلس افتتاح شده است، زمین چمن مصنوعی کهنه در مرحله تامین پیمانکار است، زمین روستاهای قلات و هود نیز در اختیار اداره ورزش و جوانان است که از اعتبار نفت بودجه تامین می شود. احتمالا زمین برای ۲ روستای دیگر نیز اضافه شود

سالن ورزشی  کوره اعتبار نفت تخصیص داده شده و تا هفته دولت به مرحله بهره برداری برسد.

حوزه برق: احداث پست ۶۶ کیلو وات ۲ راهی گلار مد نظر است که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به دلیل محدودیت اعتباری استاندار دستور دادند در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیشنهاد تا برای اعتبار آن چاره اندیشی شود.برای رفع ولتاژ احداث ایستگاه ژنراتور و شبکه فشار متوسط ۳۲ کیلو واتی اوز بیدشهرمد  است که موضوع در دست اجراست و در ۲ هفته آینده به بهره برداری می رسد.

زمین برای مسکن جوانان در  بیدشهر مطرح بود که با همکاری بنیاد مسکن و مردم، ۹۰ درصد حل شده است و به زودی به مرحله واگذاری می رسد.

حوزه بهداشت و درمان: سی تی اسکن بیمارستان امیدوار جز تعهداتی است که استانداری پذیرفته و مقررشد  تامین اعتبار گردد و مطالبه مردم محقق شود.

برای اختصاص پزشک اتباع بیگانه  در شهر اوز اجرا شد و برای فیشور مقرر شد تامین منابع مالی از سوی اداره اتباع و تامین پزشک از طرف دانشکده علوم پزشکی انجام گردد.

حوزه آموزش و پرورش: زیر ساخت مدارس، آسفالت، تجهیزات کامپیوتر و … مقررشد توسط اداره کل نوسازی اداره کل آموزش و پرورش تامین کرده اما آموزش و پرورش برخی تعهدات انجام نداد که اداره کل نوسازی متعهد شد باقیمانده تعهدات اجرا کند.

حوزه فرهنگی: مجموعه فرهنگی هنری شهرستان اوز از معدود پروژه های است که در ۲۶ آذرسال گذشته کد ۲۳ اخذ شد و تالار مرکزی از اعتبارات دولتی احداث می شود.

نجهیز کانون پرورش فکری ۱۰۰ درصد انجام شد.

کتابخانه توماج هنری حدود ۹۷ درصد پیشرفت داشته که باید تحویل کتابخانه برای تجهیز شود که مقرر شد با همکاری مشترک سازمان مدیریت ، استانداری و  نهاد کتابخانه ها تجهیز گردد .

مخابرات: برای مشکلات آنتن دهی از مخابرات استان بازدید کردند و برخی مناطق مشکلات حل شده اما اعلام شده بخش عمده موارد نیاز به نصب ایستگاه دارند. با توجه به این که  تا پایان تیر هدفگذاری برای مراکز استان بوده، مقرر شد نصب ۳ سایت شهری و یک سایت روستایی از ماه بعد آغاز و تا دی ماه به بهره برداری برسد.

رفع مشکل گلخانه آقای اسفند نیا با حضور مدیران کل برطرف شد.

پلیس +۱۰ پس از اعلام فراخوان برای شهرستان اکنون مراحل بررسی و تحقیق انجام می شود و برای استقرار سریع تر پیگیری می شود. نماینده مجلس همکاری ویژه ای برای فراخوان داشتند.

برای ثبت اسناد و املاک پیگیری و موکول به مجتمع اداری شده که مشکلات خاص خود را دارد. استاندار محترم حین و پس از سفر به جد پیگیر موضوع بودند پیام دادند و پس از سفر اعلام کردند با رئیس سازمان ثبت اسناد مذاکره شده و  برای راه اندازی نمایندگی ثبت قول دادند و همزمان برای چارت سازمانی اداره پیگیری می شود.

فرماندار در ادامه نشست گفت: در دور دوم پیشنهاداتی داده شد که مواردی رد و موارد تایید شد و هنوز مصوبات مکتوب اعلام نشده و تیتر وار به برخی از آن ها اشاره می شود:

۱مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ آب خط سد سلمان به اوز،  امروز نیز پیگیری شد و مقرر شد که ۳۰ لیتر در ثانیه افزایش ورودی آب به شهر اوز داشته باشیم.

۲ احداث دو خط انتقال برای روستاهای  فیشور و گلار از اعتبار آبفا برای انتقال آب به مخازن خیر ساز فیشور و گلار.

۳اختصاص خودرو به شبکه بهداشت و درمان

۴- ساخت پایگاه ضمیمه درمانگاه فیشور.

۵-برای بیمارستان راهپیما مقرر شد با حضور معتمدین و با تجربه های علوم پزشکی این بیمارستان  در مدار توسعه قرار می گیرد.

۶در حوزه راه اولویت با ۹ کیلومتر گردنه است و قرار براین شد برای بهسازی ۵ کیلومتر طی ۲ سال و هرسال ۲ و نیم کیلومتر از اعتبارات نفت و توازن پرداخت شود.

۷-برای بهسازی ورودی از خنج مقرر شد زیر سازی را خیرین انجام دهند و آسفالت توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام گیرد.

۸دیوار کشی و فضا سازی مدارس هود و شهرک توحید کهنه و تجهیز هنرستان بهروزیان و مدرسه بازرگانی تا هفته دولت انجام و  به بهره برداری برسد.

۹-برای سالن امدادی هلال احمر که از سال ۸۷ شروع شده، سال گذشته در کمیته برنامه ریزی اعتبار اختصاص داده شد و مقرر شد هلال احمر استان بودجه نیز تخصیص دهد که داده نشد و مقرر شد پیگیری گردد.

۱۰-برای خودروی آتش نشانی شهر کوره مقرر شد از طرف دفتر شهری استانداری و سازمان شهرداری و دهیاری های تهران پیگیری گردد.

۱۱-برای تکمیل ساختمان نیمه کاره اداره جهاد کشاورزی مقرر شد با همکاری مشترک از سوی جهاد کشاورزی، استانداری، سازمان مدیریت و خیرین این حوزه انجام گردد.

۱۲جهاد کشاورزی استان اکیپی برای جلوگیری از تعرضات به زمین های ملی و اجرای طرح کاداستر اراضی شهرستان اوز در دستور کار قرار دهد.

فرماندار در این نشست که ۲ ساعت به طول انجامید و علاوه بر نمایندگان رسانه ها، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر فرماندار حضور داشتند، اظهار امیدواری کرد با همکاری استاندار محترم، مدیران کل، مدیران شهرستانی، نیکوکاران و مردم شهرستان اوز شاهد رشد و توسعه پایدار شهرستان اوز باشیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “مصوبات سفر استاندار فارس به شهرستان اوز از زبان فرماندار”

  1. قابل توجه. فرماندار. محترم شهرستان گفت:

    برای استقرار اداره ثبت. اسناد واملاک. در اوز خیر. بزرگوار. مکان. وخودرو آماده کرده اند. واحتیاجی. به مجتمع اداری. ندارند. ومیتوانند. اداره مستقر. نمایند. باید. فرماندار محترم. آنرا. با مقامات مربوطه. منتقل. نمایند. در اوز تنها. چارت. سازمانی. برای اداره ثبت. لازم. است و بقیه کارها آماده. است. درضمن زیر سازی ورودی خنج. تا هنرستان. سالهاست که آماده. است. واحتیاجی. به آسفالت. از طرف. راه و شهرسازی. دارد. با تشکر

  2. درخواست مردمی. از جناب محمدی فرماندار گفت:

    تهیه واستقرار. دستگاه سی تی. اسکن بیمارستان. که در تعهدات استانداری. فارس. است از ضروریات بهداشت. ودرمان. اوز. است. که از جناب. فرماندار انتظار میرود که با جدیت پیگیری نمایند. وبا اجرای. این. کار. نام نیکی. از خود. در اوز. بیادگار بگزارند

  3. خادم گفت:

    در پورتال استانداری از تصویب ۱۵ مورد مصوبه جدید خبر داده شده شما که انشا نوشتید وموارد ی که تا حالا صحبت می شده است

  4. خدمت مدیر محترم. سایت گفت:

    جناب احمدی این ساختمان نیمه کاره. جهاد. کشاورزی که قرار است تکمیل شود. در کجای شهر قرار دارد. با تشکر

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز