پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  6/ اکتبر/ 2020 - 2:07
  |   نظرات: 7 نظر
2,240 بازدید

توصیه‌های فرماندار به مدیران دستگاه‌ها در جلسه شورای اداری شهرستان اوز

جلسه شورای اداری شهرستان اوز سه شنبه ۱۵ مهر با حضور علما و اعضای شورای اداری در دانشکده بهداشت اوز برگزار شد.

ابتدا صفدر منشی معاون فرمانداری ضمن تبریک سالروز ارتقای بخش اوز و تشکر از دست اندرکاران این امر گفت: در این یک سال شاهد برکات این ارتقا بوده ایم. وی هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان تبریک گفت و افزود در جلسه شورای اداری می‌توان برنامه های شهرستان را پیگیری کرد. امسال برنامه های متعددی داشتیم اما کرونا در اجرای برخی از آن ها خلل ایجاد کرد.

بهترین انسان ها کلید خیر و قفل شر هستند

شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز گفت: برخی از انسان ها نه نفع و نه ضرر دارند، عده ای عامل شر هستند و کسانی نیز منشا خیر و برکت هستند. رسول خدا در معرفی بهترین انسان ها فرمودند: آنان کسانی هستند که کلید خیر هستند و قفل های شر. انصاری افزود: قرآن می فرماید پیامبر را مبعوث کردیم که رحمت برای جهانیان باشد. در جمع ما کسانی هستند که باب رفع نیاز مردم باشند. خدا می فرماید: ما شما را مایه امتحان و آزمایش الهی برای همدیگر قرار داده ایم، آیا حاضرید در قبال هم صبور باشید؟ اگر صبوری کردید در حضور خدا هستید.

فرمانداری و شورای تامین به شدت با زمین خواری برخورد می کند

علی پور فرماندار اوز با تشکر از شرکت کنندگان با یادآوری رشادت‌ها در دفاع مقدس و سایر مناسبت ها و تسلیت اربعین حسینی گفت: هرچه از اسلام داریم به واسطه قیام امام حسین(ع) است. وی ارتقای اوز را به مردم شهرستان و روز روستا را به مردم و دهیاران و شوراها تبریک گفت و از خدمات دولت و عنایت استاندار فارس در این راستا تقدیر کرد. فرماندار نیروی انتظامی را برخاسته از مردم و در خدمت مردم دانست و با تشکر از ستادهای مردمی کرونا و وفاقی که به وجود آمده، از روسای ادارات خواست پروتکل ها را جدی بگیرند.

رئیس شورای اداری به روسای دستگاه های اداری توصیه هایی داشت و گفت: مردم در شرایط سختی هستند و برخورد با تکریم با ارباب رجوع و پیگیری کارهای مردم را همه باید سرلوحه کار قرار بدهیم. تاکید بعدی فرماندار، حضور الزامی روسای ادارات در جلسات است زیرا این جلسات محل تصمیم سازی و تصمیم گیری است. مرخصی و ماموریت های روسا باید کتبا و رسما به فرماندار ارسال شود. ملاقات چهره به چهره با مردم توسط مسئولین و رصد کردن آنها ضروری است و مسئولین بانک اطلاعاتی از وضعیت موجود و مشکلات حوزه خود داشته باشند.

پیگیری جذب اعتبارات دولتی از دیگر خواسته های فرماندار از مسئولین دستگاه های اجرایی بود و خواستار شناسایی پروژه هایی شد که در دهه فجر امکان افتتاح دارند.

وی گفت: در بحث ارتقا و استقرار ادارات پیشرفت خوبی داشتیم، منابع طبیعی، صمت،پزشکی قانونی، کمیته امداد امام خمینی و اداره ثبت اسناد  به زودی دایر خواهد شد. وی به بخشداران نیز متذکر شد و اختیار داد که برای استقرار نمایندگی ادارات در بخش ها نیز اقدام کنند.

علی پور افزود: علاوه بر کمیته مالی، خیرین همکاری گسترده ای دارند و از هیچ همکاری دریغ ندارند. باید دست پای خیرین و کسی که بی منت ادارات و از جمله شبکه بهداشت و درمان را می سازد، ببوسیم. ما برای مدیریت به نیروهای تحول ساز نیاز داریم و با افتخار اعلام می دارم ۱۲ نفر از بانوان به عنوان مدیر و مشاور انتخاب کردیم.

فرماندار زمین خواری را نکوهش کرد و افزود: شورای تامین و فرمانداری به شدت با این موضوع و تغییر کاربری بی رویه برخورد خواهد کرد. وی به بخشداران نیز تاکید کرد با زمین خواری و تغییر کاربری با شدت برخوردکنید. نباید حق جوانان برای برخورداری از مسکن تضییع شود. سازمان بازرسی به صراحت دریافت وجوه نقد را بررسی می کند و به دهیاران و شوراها یاد آور شد باید ساز و کار قانونی برای این موارد داشته باشید.

فرماندار با تشکر از اقدامات شهرداری، هلال احمر و تشکل های مردمی در پیشگیری از حوادث، بر تعامل دستگاه ها تاکید کرد و اختلاف ۲ دستگاه را فرماندار می تواند حل کند و نیاز به شکایت دستگاه ها نیست.

رئیس شورای اداری  با تشکر از اصحاب رسانه و خدمات بی منت آنان، از مسئولین خواست ارتباط خود را با رسانه های مجوز دار محکم کنند. مسئولین می توانند گزارش عملکرد بدهند و رسانه ها نیز با پیگیری مطالبات مردمی ارتباط بین مردم و مسئولین تقویت کنند.

علی پور با تشکر از اقدامات طیبه نامی و قدریه غیاثی به عنوان مشاورین بانوان و آرش فقیهی مشاور جوانان، که در بخش اشتغال اقدام می کنند، اظهار امیدواری کرد بتوان مشکلات مردم به حداقل برسد. وی در پایان گفت: شهرک صنعتی با مساحت ۱۰ هکتاری پیگیری می شود تا به گرید ۶ برسد و سرمایه گذاران باید حمایت شوند زیرا سرمایه گذار خود یک نیکوکار است.

در ابتدای این نشست فرزاد شریفی رئیس دفتر نماینده مجلس گفت: قرار بود دیروز دکترحسین زاده نماینده مجلس در شهرستان اوز حضور داشته باشند اما به دلیل کسالت لغو شد و در فرصت بعدی انجام می شود. وی اظهار امیدواری کرد جلسات شورای اداری منجر به حل مشکلات مردم که مستحق بهترین ها هستند، شود. وی ۱۵ مهر روز روستاها را تبریک و افزود: امیدواریم در حل مشکلات روستاها نیز تسریع شود.

می‌خواهیم بسیجی انقلابی و شافعی برای کمک به مردم داشته باشیم

سرگرد سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گفت: برنامه های متعددی در هفته دفاع مقدس از جمله تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا و نمایشگاه هفته دفاع مقدس و مسابقه کتابخوانی و .. داشتیم.

ماموریت های سپاه و بسیج در شهرستان متعدد و در عرصه های مختلف است. سازمان بسیج نیروهای مردمی را برای حفظ کیان جمهوری اسلامی. بسیج سازندگی، فرهنگی، ورزشی و… جذب و آموزش می دهد. در شهرستان اوز می خواهیم بسیجی انقلابی و شافعی برای کمک به مردم داشته باشیم. مقام معظم رهبری می فرماید کسی که در خدمت مردم هستند، انقلابی است.

رایزنی با نیکوکاران برای ساخت شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است

دکتر نازنین رضایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز گفت: ۱۷از  تیر در شبکه استقرار یافتم. واحد بهداشت و درمان بیشتر کار نظارتی دارد. برای رعایت بهداشت در روستاها باید تعامل بهتری داشته باشیم.  در استقرار نیروها تاکنون مجوزی برای استخدام داده نشده است و در مسئولیت ها سعی در بومی گزینی داشته ایم. آزمایشگاه ازدواجی با همکاری خیرین دایر شده و شورای خیرین سلامت در حال شکل گیری است. رایزنی با نیکوکاران؛ آقایان سلحشور برای ساخت شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

آموزش تعطیل نیست

محمد رضا رضایی رئیس آموزش و پرورش اوز گفت: شعار امسال «آموزش تعطیل نیست»، بود و از ۱۵ شهریور با اجرای شیوه نامه وزارتی فعالیت ها آغاز شد. با همکاری فرماندار و نماینده مجلس مشکلات مرتفع شده و از ظرفیت خیرین بهره گیری شد. تعمیرات مدارس و ساماندهی اتباع انجام شده و ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار از اداره کل برای رعایت پروتکل بهداشتی اخذ شده است.

انجمن نواندیشان نیز ۳۰ گوشی برای دانش آموزان بی بضاعت تامین کرده است. طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان انجام می گیرد. آموزش ۲۰ درصد حضوری و بقیه مجازی است و کار معلمان را مضاعف کرده است و نیاز به همکاری والدین دارد. دانش آموزان و معلمین از نظر کرونا کنترل می شوند و پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد.

رضایی افزود: هنوز در بعضی روستاها اینترنت مشکل دارد. گوشی هوشمند نیاز مبرم دانش آموزان است و از خیرین تقاضای همکاری در این زمینه داریم.

مردم در کارهای عمرانی پیشقدم هستند

آقایاری بخشدار مرکزی ضمن تشکر از نیروهای انتظامی و امنیتی گفت: مردم در کارهای عمرانی پیشقدم هستند. در ۶ ماه گذشته با همکاری مردم معابر فیشور و محلچه زیر سازی و آسفالت شده و ما باید در کنار مردم برای جذب اعتبارات و اختصاص ماشین آلات باشیم. در روستاهای بخش مرکزی حل مشکل کم آبی با همکاری خیرین و ادارات با اصلاح خط انتقال قابل حل است. برای بازنگری طرح هادی روستایی آمادگی همکاری داریم. در جایگاه حقوقی باید کارها قانونمند انجام بدهیم.  در سال جهش تولید می توان با تشکیل شرکت تعاونی مردمی و ظرفیت های منطقه و سرمایه گذاری به نتیجه رسید.

اجازه نخواهیم داد مسئولین سهل انگاری کنند

منشی بخشدار بیدشهر کارهای انجام شده از جمله مبارزه با کرونا، اطفای آتش سوزی، مشارکت خیرین و… را مطرح کرد. در ۲۰ روز گذشته برای نقشه ساختمان بخشداری پیگیری شده و به تصویب رسید. ارتقای بیدشهر و کوره به شهر پیگیری می شود و محل سایت اداری بخش بیدشهر با همکاری منابع طبیعی به مساحت ۲۰ هکتار پیگیری می شود. برای تدوین بانک اطلاعاتی به روز در بخش بیدشهر در حال جمع بندی هستیم. مشکلات اولویت بندی می شود. منشی افزود: مسئولین هر اقدامی که منجر به نارضایتی می شود با بخشدار هماهنگ کنند. اجازه نخواهیم داد مسئولین سهل انگاری کند.

در پایان این نشست مدیرانی که در فاصله ۲ شورای اداری شروع به کار نموند را به شرح زیر معرفی شدند: سرهنگ محمدیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، وطن دوست مدیر جهاد کشاورزی، رشیدی سرپرست هلال احمر، مهندس رفعتی سرپرست نظام مهندسی، افسانه اعتمادی سرپرست پست، لشکری مدیر برق، فوزیه زارع سرپرست اداره کتابخانه های عمومی و  دکترنازنین رضایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “توصیه‌های فرماندار به مدیران دستگاه‌ها در جلسه شورای اداری شهرستان اوز”

  1. اوزی گفت:

    خدا قوت به فرماندار فعال و همه مسئولین دلسوز. ورود به مقابله با زمین خواری می تواند از افتخاراتی باشد که برای همیشه جاودان خواهد شد .امیدوارم این مسئله بخوبی رسیدگی و حل شود.

  2. علی گفت:

    خانم رضایی گفتن نیروی بومی . از ایشون میخام تدضیح بدن چرا تنها معاون ایشون که معاون بهداشتی هستند غیر بومی هستن و برای معاون درمان و مالی و آموزشی تلاش ننیکنند آیا آنها هم میخان غیر بومی انتخاب کنند یا بومی

  3. رسول گفت:

    بومی گزینی برای رشد شهرستان مورد نیاز است باید کمی به فکر نیروهای بومی باشیم اگر مسئول بومی باشد خیرین حمایت میکنند

  4. امهانی گفت:

    خانم دکتر رضایی چه مسئولی را بومی گذاشتی توضیح بده .

  5. ناشناس گفت:

    خانم دکتر رضایی اگر مدیر نداریم لااقل منشی که توی این شهر یافت میشه . لااقل منشی خود را بومی می گذاشتی .

  6. ناشناس گفت:

    خدا قوت فیشور را دریابید

  7. ناشناس گفت:

    سلام فاصله اجتماعی رعایت نشده علی الخصوص که ازهمه گروه ها و مناطق جمع شدن ودرسنین پرخطر هستند شرایط برگزاری جلسه مناسب نیست دعا کنیم مشکلی پیش نیاد انتخاب جامناسب نبوده

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز