شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  29/ آگوست/ 2018 - 8:11
  |   نظرات: 17 نظر
1,145 بازدید

اولین نشست گروه مجازی اتحاد و توسعه اوز برگزار شد

اولین نشست گروه مجازی اتحاد و توسعه اوز شامگاه ۲۹ مرداد، در سالن اجتماعات بیمارستان امیدوار اوز برگزارشد.

پس از قرائت قرآن توسط سلمان قائدی، شهرام لطفی یکی از مدیران گروه به عنوان مجری این نشست به بخشی از مرامنامه گروه اشاره کرد و گفت: این گروه به عنوان مددکاری در راستای برنامه ریزی و توسعه اجتماعی، فرهنگی و عمرانی خود را مطرح می کند. وی از حضور اعضای شورای شهر و شهردار در این نشست تشکر کرد.

مهران عسکری رئیس شورای شهر ،  اتحاد و توسعه را نیاز مبرم شهر و کشور دانست و هر اقدامی در راستای گره گشایی از مشکلات را مغتنم شمرد. وی افزود : شورای شهر تلاش می کند از مونولوگ خارج شده و راه گفت و گو را تسهیل کند اما باید سعی کنیم در فضای مجازی بر احساسات خود غلبه کنیم و این امر به ویژه برای کسانی که می خواهند با محوریت اتحاد حرکت کنند اهمیت بیشتری دارد. وی بر ضرورت آسیب شناسی فضا و گروه های مجازی تاکید کرد.

مسعود کراماتی شهرداراوز  موضوع اتحاد را از موضوعات مورد تاکید دانست و گفت: دیدگاه های احساسی و اقداماتی که در راستای زمین زدن دیگران انجام می شود می تواند مشکل زا باشد. وی گفت در شهرداری جلسات حضوری با برخی از مدیران گروه داشته ایم اما شرکت در مباحث گروه های مجازی برای مسئولین وقت گیر بوده و نمی تواند برای مدیران کارساز باشد. شهردار بر ضرورت نیاز سنجی و اولویت سنجی امور و برنامه های میان مدت و بلند مدت تاکید کرد.

محمود محبی نائب رئیس شورای شهر دیگر سخنران این نشست بود که بر آرام کردن کردن فضا برای رسیدن به اتحاد تاکید کرد وگفت: شورای شهر مجری کار نیست و اعتبارات شورا نیز بسیار محدود است. وی امسال را سال سیاه شهرداری از نظر درآمد دانست. در ادامه به برخی از پرسش های شرکت کنندگان نیز پاسخ داد.

جعفر راستگو دیگر عضو شورای شهر در مورد وظایف شورا گفت: این وظایف در ماده ۸۰ توضیح داده شده است و شورا بیشتر وظایف نظارتی و تعامل و همکاری دارد. وی از ضرورت اجرای مدیریت واحد شهری گفت ودر پاسخ به پرسشی در مورد ارتقا گفت: برای پیگیری ارتقا به صورت گروهی اقدام و برخی هزینه های نیز توسط خیرین تامین شده  شده اما تلاش می شود تا موارد قطعی نشود اعلام نگردد.

آفاق صالح دیگر سخنران این جلسه بود که تلاش داشت سخنان خود را  به صورت تدریس به پیش ببرد.  وی از شرکت کنندگان خواست از گرفتن عکس و فیلم از سخنانش خودداری کنند به همین دلیل عکسی از زمان سخنرانی  وی در گزارش وجود ندارد. صالح درخواست کرد حضار در مورد موضوعات اتحاد و گروه توضیح دهند و گفت: گروه با یک ایده شکل می گیرد و برای این که گروه به جایی برسد باید تکلیف اعضای درون گروه مشخص شود. وی یاد آور شد به نمایندگی از پدرش عبدالرحمن صالح یکی از مدیران گروه صحبت می کند.

صالح  با ترسیم نمودار انرژی و زمان از شرکت کنندگان خواست نام این نمودار را بگویند و در ادامه این نمودار را توضیح داد و افزود:  باید برای رسیدن به هدف هنجار سازی کنیم و وظایف تعیین شود، هنجار را باید به بلوغ برسانیم تا به هدف و پایان کار برسیم.

در این جلسه بیان شد که این گروه در نظر دارد کارگروه هایی را تشکیل بدهد و با توزیع فرم از شرکت کنندگان در خواست شد آمادگی مکتوب خود را برای فعالیت در هریک از کار گروه ها اعلام کنند.

این نشست که با نیم ساعت تاخیر آغاز شد حدود دو  ساعت  به طول انجامید و در پایان اعلام شد زمان برای اظهار نظر برخی کسانی که درخواست اعلام دیدگاه در مورد فعالیت گروه داشته اند، وجود ندارد.

به علت مشکلات فنی سایت اوز امروز در زمان برگزاری نشست، این خبر با تاخیر منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

17 Responses to “اولین نشست گروه مجازی اتحاد و توسعه اوز برگزار شد”

  1. شهروند اوزی گفت:

    به نطر میرسد ابتکار جالبی باشد در صورتبکه هم فکری واتحاد در شورای شهر افزایش یابد ووادارات هم امادگی شنیدن افکار عمومی داسته باشند قطعا کمک زیادی به عمران وابادی شهرمان میشود موفق باشید

  2. شهرونداز تهران گفت:

    درمورد ارتقا اوز ما باید مانند بعصی از مناطق فارس مثل زرقان بیصا وچنار شاهیجان ستاد ارتقا توسط مسولین ومعتمدین وخیران تشکیل دهیم تا کارها را هدفمند ودر ارنباط با مسولین استان وکشور به پیش ببریم

  3. خیلی. بامسما گفت:

    عجب کلمه جالب وبامسمایی گروه اتحادوتوسعه هردوکلمه اتحاد. وتوسعه لازم وملزوم یکدیگرند بدون اتحاد توسعه پیدا نمیشود و توسعه وبرعکس. ا امیدواریم که اتحاد. از شورای شهر شروع شود ودر بین. دیگرفعالین گسترش. پیداکند وهمه یکصدا برای این مردم خوب. وصبور ونیکوکار خدمت نماییم. امین بارب العالمین

  4. محمدرسول باغی گفت:

    با سلام خدمت آقای احمدی که از اوایل تشکیل گروه اتحاد تا چند روز قبل از برگزاری جلسه اتحاد در گروه حضور و هم به عنوان صاحب نشریه ناظر بر جلسه تشریف داشته اید.خواهشمندم به عنوان یک فرد صادق در صف اصحاب رسانه موارد زیر را پاسخ بفرمایید.
    ۱ – از طرف افراد انگشتماری از اگروه اتحاد دیدگاههایی مطرح شد که موافق با بعضی از طرح و برنامه های مصوب شورا و شهرداری نبودند ، آنها در جهت اصلاح برنامه ها صحبت کردند، طرح های مورد نظر خود دادند و به رای گذاشتند، مورد موافقت اکثر افراد گروه قرار گرفت، ضمن اینکه اکثر کارشناسان و مشاوران طرح ، در گروه حضور داشتند طی این چند ماه کوتاه ترین جوابی هم ندادند ، ما نباید دنبال کلی گویی های گذشته باشیم که بگوییم نمیتوانیم از پس سوال های گروه ها و نظرات مختلف مردم برآییم ، این مسائل در هیچ گروهی از طرف افراد غیر مطرح نشده بود فقط برای اولین بار بود که اشخاصی ضمن انتقاد از طرح ها . راهکار و اولویت در توسعه شهری نیز مطرح نمودند.
    الف – آیا لازم نبود کارشناسان و یا رئیس شورای محترم از طرح های نظارتی خود برای یک بار هم که شده با دلیل دفاع میکردند.
    ب – پاسخ ندادن به نظریات غیر و ترک کارشناسان و حامیان آنها ، از گروه چه مفهومی داشت.
    ت – از مدتها پیش قرار بر این بود که چون طراحان و مجریان پاسخگو نیستند و برای اتحاد و هماهنگی بیشتر اعضای شورا ، جلسه حضوری داشته باشیم که بلاخره محقق شد اما:
    ج – آیا ضمن دعوت از اعضای گروه و مردم ، نظرات مطروحه گروه عنوان جلسه بود؟
    ح – دعوت از آقای لطفی محترم که بینش در سواد اجتماعی دارد آیا آنقدر به پیشینه اوضاع و احوال اوز آگاهی داشت که مجری برنامه ای شد که حتی حق اعتراض به چند نفر از اعضای گروه در ایراد نظرات خود را نداد.
    خ – تعدادی از مدیران گروه که قبلاً از نظرات مردم در بهبود وضعیت زیر ساختها پشتیبانی میکردند ، چه شد که یکباره نظرشان بر گشت و مدافع پر و پا قرص همان طرح و برنامه ها شدند و ضمن تعریف و تمجید ، درخواست عکسهای واضح تر و رنگی تر از جلسه ای شدند که سعی بر محکومیت نظرها و ایده های چند نفر از افراد گروه داشتند که کم مانده بود بگویند ، آنها خاموش باشند چون ما هرگز به نظرات دیگران اهمیت نمیدهیم.
    آقای احمدی باز استدعا دارم که آنچه بعنوان طرح های اولویت دار و لازم برای توسعه شهر در گروه مطرح شد بدون هیچ کم و کاستی بازگو نمایید تا مشخص شود در کدام قسمت، آن نظریات مخل در کار کارشناسان محترم بوده است ، حتی اگر ایده یک شهروند و یا یک غریبه باشد.
    محمدرسول باغی ۹۷/۶/۸

    • مدیریت گفت:

      با سلام خدمت جناب آقای باغی
      گزارشی که منتشر شده از نشست حضوری گروه اتحاد و توسعه بود البته در فضای مجازی گروه موارد متعددی مطرح شده است که در نشست حضوری مطرح نشد و در این نشست فرصتی برای بیان نقاط قوت و ضعف و نقد گروه داده نشد.

  5. مدیریت گروه اتحاد و توسعه اوز گفت:

    با سلام و احترام
    جناب اقای باغی گرچه در مطلب ارسالی اقای احمدی را مخاطب قرار داده بودید اما بیشتر انتقادات به گردهمایی و مدیران گروه بود که لازم دانستم جهت شفاف سازی و اینکه ابهامات حضرتعالی انچنان که بیان کردید واقعی نبوده و ساخته ذهنیات شماست مطالبی را عرض نمایم ِ
    ۱- اینکه روند مباحثات گروه از حالت انتقادی به سوی گفتمان هدفمند سیر می کند نشان از رشد و بالندگی دارد که جای بسی خوشحالیست و این دلیل ساخت و پاخت و معاملات پشت پرده و توهمات ذهنی نمی باشدِ
    ۲- گروه سعی دارد در کنار جامعه مجازی بیشتر تمرکز خود را بر روی کارگروه های عینی و واقعی که یاریگر و مشاور مسئولین در مسیر توسعه و ابادانی شهر منعطف نماید.
    ۳- جناب باغی کاش با این همه جدیت و غیرتی که در زمینه توسعه شهر دارید و کسی نیز منکر ان نمیباشد کمی از شهر راز به گردهمایی امده بودید و پی میبردید که موضوع گردهمایی همدلی بود نه علم چالش و چند دستگی و مباحث بی نتیجه ناسازگاری . به هر حال هیچ جلسه ای بدون نقد و عیب نمی باشد اما سعی بر این است تا مسیر جلسات هدفمندتر گردد.
    ۴- انتخاب اقای لطفی نیز با نقدی که جنابعالی در مورد نااگاهی ایشان از پیشینه اوز فرمودید همخوانی ندارد زیرا ایشان علاوه بر اشنایی دقیق به تاریخ و اوضاع اقتصادی اجتماعی اوز و کل بخش اشراف لازم را به موارد گفته شده داشته و بعنوان یک فعال اجتماعی در بطن کار می باشند .
    ۵- در پایان مدیران گروه با همان ارمان توسعه همه جانبه بخش و شهر اوز به پای عهدشان هستند اما روش ها منطقی تر و عملی تر شده و با سرلوحه قرار دادن اتحاد مردم و مسئولین سعی در تعاملی سازنده داریم نه جنگی روحی و فرسایشی که مطمئنا نتیجه ای به بار نخواهد داشت.
    مدیران گروه اتحاد و توسعه اوز

  6. خطاب به همه. دوستان دلسوز اوز گفت:

    با توجه به کا منتها واظهار نظرات. چنین. استنباط وبرداشت میشود که در یک شهر کوچک مثل اوز عده ای دلسوز برای. نزدیک کردن دلها وافکار. عمومی. تلاش. میکنند که به وحدت نظر. ووحدت رویه. برای پیشبرد کارها برسند دیگر. این همه ایراد. وگلایه ها. نباید. باشد کلا نظراتی که به. دنبال. ایراد. وگلایه مندی باشد. در حال حاضر. مضر. ومنفی. گرایی است چه اقای باغی. وچه. دیگران. باید. کاری کنند که جنبه های. مثبت اندیشی. واتحاد بین. افراد. تقویت. شود. تا. روحیه. افراد تقویت. شود. وبه شورا. وشهرداری. نظر. وابتکار جدید. ارایه. گردد وگرنه. ایراد گرفتن. وگلایه کردن ار یکدیگر که. تا حالا بوده. فلسفه وجودی این. گروه. اتحاد. وتوسعه. اتحاد. وهمدلی. برای. عمران وابادی. زادگاه مان اوز. وکل. بخش. کهن. اوز. است. با. ارزوی. اتحاد. وهمدلی همشهریان

  7. یک سوال. از گروه. اتحاد. وتوسعه گفت:

    لطفا سوال. وتحقیق کنید. که. چرا با توجه به. قولی که در جلسه. شورای اداری. تیرماه. ۹۶. در بخشداری. اوز برای. استقرار. اذاره ثبت. اسناد. واملاک در اوز. دادند. ومردم. هم. قول مساعدت. دادند. چرا تاکنون. این. اداره مهم. ومورد نیاز مردم. تاسیس. نشده است. درحالیکه. در بیرم. وجویم. وسایر مناطق. کوچکتر. از اوز. سالهاست. دایر. می باشد. لطفا. از مسولین. سوال. وعلت. انرا جهت. مردم. اعلام. کنید. با تشکر

    • پاسخ به یک سوال از گروه. اتحاد. وتوسعه: گفت:

      پاسخ به یک سوال. از گروه. اتحاد. وتوسعه:
      در پاسخ به اين خواننده محترم بايد گفت طرح خواسته هاي مختلف يا هر موضوعي از سوي مردم به عنوان پيشنهاد و نظربراي تاسيس اداره يا دفتر يا سازماني به اعضاي شوراي شهر يا شهردار كه مخاطب نهائي يا انجام دهنده آن ارگان يا سازمان دولتي باشد نبايد بصورتي باشد كه در صورت عدم تحقق آن خواسته يا خواسته هاي مردم، اعضاي شوراي شهر را زير سوال ببريم زيرا پذيرفته شدن هر درخواست از سوي مردم، نياز به بررسي و طي نمودن مراحل مختلف اداري و تصميم گيري دارد و در اين قبيل موارد مسوليت اعضاي شورا فقط در حد پيگيري موضوع و پيشنهاد ميباشد و اعضاي شورا هيچگونه تعهد و ضمانتي براي اجراي هر خواسته مردم را ندارند. لذا نبايد با طرح مسايل تنش زا، اعضاي شورا به مسائل چالش برانگيز و خسته كننده درگير نمود. لذا بايد بدينگونه بيان كرد كه هر چه مردم درخواست نمودند دولت بلافاصله آنرا اجرايي نخواهدنمود مگر اينكه اجراي هرخواسته اي در راستاي سياستهاي كلان خود دولت باشد و ماننددرخواستهائي نيست كه مردم از خيرين تقاضا مينمايند و آنها بلافاصله اجابت ميكنند .لذا نبايد درخواست و پيشنهاد ها موجب شود كه نمايندگان شورا را دلسرد يا بازخواست شوند

  8. محمدرسول باغی گفت:

    با سلام خدمت مدیران گروه اتحاد
    شما عزیزان که دل در گرو شهری آبادتر دارید می بایست از کلی گویی پرهیز کنید ، تاسف از این دارم که بدون اینکه به مطالب توجه کنید ، شخصی را محکوم و دیگری را شادباش میگویید.
    ۱ – در چه قسمت از صحبتهای بنده از آقای احمدی انتقاد شده.
    ۲ – با احترام و درایتی که آقای احمدی داشته اند ایشان را به قضاوت دعوت کرده ام.
    ۳ – هیچ یک از کلی گوییهای شما و انعطاف و همدلی اتان را در راستای اهداف توسعه شهر نمیدانم.
    ۴ – در تمام طول صحبتهایم از گذشته تا به حال هیچ شخصی را مورد بی احترامی قرار نداده ام و همه دوست و آشنای بنده هستند.
    ۵ – اگر صحبتی بوده بر سر طرح ها و برنامه کوتاه و دراز مدت مصوب شورا و شهرداری بودکه اگر دوباره مطلب بنده را مطالعه کنید به این موضوع پی خواهید برد ، که بنده یک درخواست منطقی از طرف دوستان داشتم که موارد یاد شده اولویت ها زیر ساختی و راهکارهای عملی آن بود، که امیدوار بودم بدون توهمات ذهنی همان واقعیت ها را به رشته تحریر در آورید.
    ۶ – در مورد آقای محترم جناب لطفی گرامی ، که برای اولین بار به نام خطاب کرده بودم قبلاً یادآور شدم که ایشان در بینش اجتماعی یک فرد سر شناس و آگاه هستند فقط آگاهی از عملکرد در پیشینه اوز بود که مثلاً یکی از علل بسیار مهم آن هدایت جمعیت روستایی از کوچه پس کوچه های پشت بیمارستان بود که باعث رکود اقتصادی و توسعه شهری اوز شد, که جبرانش شاید سالها طول بکشد، و ایشان از اهداف این طراحان ومجربان خبر نداشتند.
    ۷ – در مورد توهم از ذهنیات خود ، اظهار میدارم با توجه به خبر جدیدی که شنیدم ، مدتهاست که روزانه نوشتم و ویس ها فرستادم که با حداقل هزینه حداکثر ده میلیون تومان می توان جمعیت روستایی را بسمت شهرمان بکشانید، گفتند بودجه نداریم در حالیکه اِلمانی از یکی از دروازهای شهر میسازند که راه بسوی موزه هموار کنند که آن مسیر هم با هزینه هنگفتی مزین به فرش نفیس نمایند که راه اش بسوی موزه باشد هر چند رفت و آمدی هم نباشد ، چون آن کوچه پس کوچه ها نه فروشگاهی هست و نه مراکز تجاری ، این فقط برای زنده نگداشتن یاد و خاطره قومیت هایی است که همیشه همت در گرو فرهنگ گذشته داشته اند.
    ۸ – اکنون جا دارد آن مطلبِ بر سر دوراهی که قبلاً در مورد آینده اوز در لینک پیام دانش فرستاده بودم مورد بازبینی قرار گیرد تا مسیر صحیح پیشرفت و ارتقا را انتخاب کنیم و هیچ گله ای از عدم توسعه شهر نداشته باشیم.
    ۹ – مرتب صحبت همدلی و دیدگاه مثبت رایج در مباحث و دیدگاه مدیران گروه اتحاد شده است که خود جای تفسیر دارد ، امیدوارم بطور وضوح با نوع دید و عملکرد ، روشن سازید که مشخص شود منظور شما چیست.
    الف – اگر کسی دیدگاه دیگری داشت همدل نیست
    ب – اگر کسی تفسیر و راهکار در اولویت بندی زیر ساخت شهر داشت مخرب محسوب میشود.
    ۳ – اگر کسی موافق با بند الف و ب بود ، مخالف اتحاد و همبستگی در شهر می باشد.
    ۱۰ – دوستان گرامی حتماً به این موضوع توجه داشته اید که بنده سعی میکنم نوشته هایم بند بند و نظرات به تفکیک باشد ، این موضوع به این خاطر است که از کلی گویی بپرهیزیم و هر مطلب بجای خود مورد بررسی و پاسخ قرار دهیم ،
    محمدرسول باغی ۹۷/۶/۹

  9. فعال اجتماعی گفت:

    بنده کاملاً با نظر آقای باغی موافق هستم.

    حتی در دانشگاه های سطح کشور نیز اسم رشته شهرسازی را از روی این رشته برداشته اند و نام برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای را جایگزین آن کرده اند و به این معناست که شهر با مناطق اطراف خود شناخته می شودو برنامه ریزی کوتاه مدت و کالبدی داخل شهر تنها بخش ناچیزی از کل کار مسؤولین شهری است.

    واگر که مدیران شهری به این مسئله واقف نباشند آن شهر محکوم به مرگ است.

    البته مدیران شهری همجوار سالها است این مسئله را به خوبی درک کرده اند و با زیرکی تمام و با قدرت و نفوذی که داشتند. نقشه طرح جامع در اوز را طوری طرح ریزی کردند که بتوانند بدون توقف روستاییان در اوز آنها و سرمایه آنها را به سمت خود بکشند. که موفق هم بوده اند.

    و الان نیز حتی پا را هم فراتر گذاشته اند و دارند برنامه جاده ای خارج از اوز یعنی از دوراهی کهنه به سمت لار را میچینند تا کلیه راه های اصلی به روی اوز بسته شود و شاید روزگاری در آینده پشت دفترچه تلفنمان بنویسند روزگاری شهر ما اوز نام داشت ولی به خاطر کور شدن راه ها به سوی آن نامش به «کورده» تغییر کرد.

    دوستان عزیز-همشهریان دوست داشتنیم. لطفاً مسائل را سیاسی نکنید. خطر جدی است.

    اگر کسی سوالی از مسؤولی کرد انگ منافق و یا مخل اتحاد به او نچسبانید. لغت نامه دهخدا صریحا در مورد معنای مسؤول اعلام کرده: مسؤول . [ م َ ئو ] (ع ص ) نعت مفعولی از مصدرسؤال . کسی که از وی سؤال کنند. : اًن السمع و البصر والفؤاد کل اولئک کان عنه مسؤولاً. (قرآن ۳۶/۱۷).

    کسی که خود را مسؤول می نامد. اولین و اصلیترین وظیفه اش پاسخ دادن به سوالات است. یعنی اول باید برای این وظیفه خود وقت داشته باشد بعد کار های دیگر.

    مسئولیت کار بسیار بزرگ و سنگینی است و کسی را می توان به عنوان مسؤول قبول کرد که بتواند اول از هرچیز پاسخگوی سوالات مردم باشد و این مورد ارتباطی به اتحاد ندارد. بلکه هر کدام جای خود دارد.

    برای هر موفقیتی باید هر کسی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. برای پیشرفت شهر، مردم وظیفه شان اتحاد و همدلی است و مسؤولین وظیفه شان پاسخ دادن به سوالات.

    • ناشناس گفت:

      چرا بعضی ها با الفاظ بازی میکنند اتحاد و همبستگی و همدلی با زیر سوال بردن افراد دلسوزوو تنش افرینی و تضعیف مسولین بوجود نماید .همین افرادیکه که خارج گود نشسته اند اگر در جایگاه مسولین و اعضای شورای شهر بودند مسلما بیشتر از خود سلب مسولیت میکردند و از پرسش و پاسخ مسولیت خود طفره میرفتند. هر چه در مطالب کامنتهای این خبر مطالعه میکنم مانند گفته های چهار نفر از ملیتهای چهارکشور مختلف با زبانهای مختلف میباشد که یکی میگفت انگور و دیگری میگفت عنب وسومی میگفت ازوم و چهارمی میگفت استافیل و بعد از نشان دادن میوه انگور در میان چهار نفر معلوم شددعوای هر چهار نفر بیخود بوده است. حالا هرچه سرو ته مطالب میخوانم چیزی دستگیرم نشد که هدف ازطرح این مباحت چیست و تکلیف مردم چیست و چکار باید بکنند.باید از شعار دادن بپرهیزیم و بجای ان به ارایه طرح ها و ایده های مفید و سازنده پرداخت و آنها را اجرایی نمود.والا مردم شهرهای همجوار وقتی به مردم اوز و وضعیت شهر نگاه میکنند در دلشان به ما ریشخند میزنند.باید همت کردو آستین کار و نلاش و همدلی بالا زد. اگر روال جاری ادامه پیدا کند مردم اوز که در ظاهر خاموش هستند در دور آینده شورای شهر تمام افراد حاضر و بخصوص آنهایی که تفرقه افکنی میکنند و در یگ سال گذشته با دیگر اعضای شورا همکاری نکرده اند حذف خواهند کرد تا خونی دیگر در رگهای شورای شهر به جریان بیاندازند

  10. پاسخ به نظرات شخصی گفت:

    دوستان عزیز. به خصوص جناب باغی. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نظرات هر فردبه عنوان شهروندی که از از دور به قضیه نگاه میکند و هیچگاه وارد گود نشده فقط به عنوان پیشنهاد می توان مورد بررسی قرار داد. اینکه نه تجربه مدیریت شهری داشته باشیم و نه علم آکادمیک آن، قطعا نمی تواند نظرات کارشناسی شده ای به برای توسعه شهر بدهیم. اگرچه می توان صرفا پیشنهاداتی داده شود که توسط کارشناسان بررسی شود. ولی این که خود را حق به جانب قلمداد کنیم و از بالا به پایین به قضیه و مردم نگاه کنیم به نظر شایسته نیست. در ضمن یکی از نکات مهم در پیشرفت شهر وجود سرمایه گذاران در شهر است و افرادی که برای پیشرفت مالی خود سرمایه خود را از شهر خارج کرده اند اظهار نظر کردنشان آن هم از جایگاه بالا به پایین چندان درست نیست!!
    در نهایت اینکه وجود راه درسترسی برای شهر و کسانی که در هر قسمت شهر زندگی میکنند مهم و ضروری است. بسیاری از ما مسافرت که میرویم برای راحتتر رسیدن دنبال کمربندی شهر میگردیم. خود را جای دیگران بگذاریم!!! علمی صحبت کنیم و حق به جانب نباشیم. امیدوارم!!

  11. محمدرسول باغی گفت:

    با سلام
    جواب به عنوان پاسخ به نظرات شخصی
    یکسویه قضاوت کردن و بدون در نظر گرفتن مسائل و گرفتاریهایی که شهروندان برای کوچ از زادگاهشان داشتند ، امر صحیحی نیست و ناعادلانه است که بهتر است پای درد دل آنها بنشینید، و از مشکلات سر راه آنها آگاهی یابید ، در ضمن اینکه کلام شما نا حقی به جانب بنده بود باز جای سوال است که منظور از در گود بودن چه معنایی دارد ، در اینجا به قول خودتان نظرات دیگران و آنهایی که از دور، دستی بر آتش دارند باید از طرف کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.
    شاید مدت مدیدی شاهد بوده اید که چه زمانی که در گود بودند و یا الان که خارج از گودند نظراتشان مورد بررسی و پاسخ قرار نمی دهند تا چه رسد به اینکه قبول کنند وارد گود شوند.
    در مورد کمربندی شهر نظر کارشناسانه ای دارید ، البته برای شهرهای بزرگی که از هر سو جمعیتی سرازیر می شوند ، و جمعیت در شهر اشباه شده که ناچاراً مراکز تجاری و خدماتی خود را به کمربندیها منتقل میکنند، اکنون در این مورد شما و دیگر دوستان، یک بار دیگر به قضاوت در شهرمان اوز فرا میخوانم ، که یک بررسی عادلانه داشته باشیم.
    در نظر داشته باشیم که ما حدود ۱۵سال است کمربندی دو بانده و شایسته در شهر داریم ، که متفاوت از آن کوچه پس کوچه هایی است که شما آنرا کمربندی می نامید.
    در هر صورت بدون غرض ورزی ، با همشهریانتان ویا حتی غریبه ای که راهکاری در جهت توسعه شهر دارند ایده هایشان مورد بررسی کارشناسانه قرار دهید و بدون اینکه نامشان بر سر زبان بیاورید به خواسته و نظراتشان اهمیت بیشتری بدهید.
    محمدرسول باغی ۹۷/۶/۱۱

  12. پاسخ گفت:

    مهاجرت کردن هر شخص امری شخصی است و بحثی در مورد آن نیست. بحث در مورد نگاه حق به جانب است و نظراتی که نه کارشناسی است و نه علمی. آن هم از سوی افرادی که نه تجربه مدیریت دارند و نه تحصیلات آکادمیک آن.

    • محمدرسول باغی گفت:

      با سلام
      در مورد تصیلات آکادمیک ، مسئولین محلی و کارشناسان شهر، همه زیر سوال هستند ، البته در مورد تجربه ، عموم مردم تشخیص میدهند

  13. دکتر ناصر یادگارفرد-مشاور کیفیت-محقق و مدرس دانشگاه گفت:

    درود بر همه دوستان چه آشنا و چه ناشناس
    همه انسانیم و همه دوست.همه دوستدار شهر همه علاقمند به گفتگو ودر گفتگو هم اصولی وجود دارد که با رعایت آن همه به هم نزدیک می شویم و عدم رعایت آن موجب جدا شدن از هم . وقتی در مباحث علمی و گروهی شرکت می نماییم یعنی دوست داریم آنچه می دانیم عرضه و آنچه را نمی دانیم از دیگران بیاموزیم.
    همیشه آن که نظرات مخالف می دهد تضعیف کننده نیست و آنکه نظرات موافق می دهد تقویت کننده نیست.
    اتفاقا در جاهایی به تجربه دیده ام که کسی با حرف های موافقش نه تنها موجب تقویت دوست و همکار خود نشده است بلکه آنقدر با حمایت و گرفتن دستانش او را به لبه پرتگاه برده است که خودش هم متوجه نبوده است و زمانی که زیر پایش در حال لغزیدن بوده است متوجه می شود که شخصی که فکر می کرده است حامی اوست و همه جا موافق او سخن می گفته است نه تنها دوست او نبوده بلکه از دشمن هم دشمنی اش بیشتر بوده است.؛ چرا که دشمن برای شما کاملا مشخص است ولی یک دوست اگر در جایی که شما اشتباه می کنید شما را تصحیح ننماید و شما را به اوج ندانم کاری ها هدایت نماید ، کسی دیگر به نام نادان دوست وجود دارد که شما را از اوج به حضیض می رساند.
    شاعر چه زیبا کفته است:
    دشمن دانا بلندت می کند
    بر زمینت می زند نادان دوست
    بنابراین باید هم در سخنان موافق و هم در سخنان مخالف کمی تعمق کرد و آن ها را از جنبه های مختلف علمی مورد ارزیابی قرار داد تا از درون آنها بتوان هم نتایج خوبی بدست آورد و هم تمرین و ورزشی باشد برای اینکه رفتارمان در اثر این نشست و برخاست ها به فرهنگ بسیار بالاتری تحول یابد و بدین طریق بر آستانه تحمل همدیگر بیفزاییم.
    اتحاد هم ابزاریست که اختلافات را مدیریت می نماید و هم یک استراتژی است که باعث تحقق اهداف بالاتر می شود.
    بدون اینکه اختلاف ها را به رسمیت بشناسیم و آن ها را برای رشد و توسعه ضروری پنداریم ،بعید است ما بتوانیم در مجموعه فعالان اجتماعی شهرمان به اتحاد واقعی دست یابیم.
    در اینصورت به جای اتحاد واقعی به پوسته ای از اتحاد دل خواهیم بست و به هم.خواهیم.گفت برای حفظ آن سعی کنیم مرزها محفوظ بماند و همدیگر را نقد ننماییم و بگذاریم در وضعیت موجود آرامشمان حفظ شود که از نظر علمی کاملا مطرود است.
    با احترام و تشکر از مخاطبین عزیز که با حوصله و دقت مطالب را مطالعه می فرمایند.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز