شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  15/ نوامبر/ 2016 - 6:03
  |   نظرات: بدون نظر
1,074 بازدید

معرفی کتاب توسط گروه دانشجویی سفیران مهر

پیام اوز/آناهیتا پیمانی (روابط عمومی گروه دانشجویی سفیران مهر): از اعضاي «حلقه مطالعۀ گروهي کتابخانۀ عمومي انديشۀ اوز» درخواست کرديم که به بهانۀ هفتۀ کتاب، براي همشهرياني که اهل کتاب هستند و افراد مشتاقي که به‌تازگی قصد دارند شروع به مطالعۀ کتاب کنند ولي نمی‌دانند از چه کتابي آغاز کنند، يکي از بهترين کتاب‌هایی را که خوانده‌اند، معرفي کنند؟

شیما پاسلار : من منم تو تويي / ترجمه: ياسين هدايتي‌فر

كتابي كه باعث مي‌شه شخصيت و رفتار ديگران و حتي خودمون رو بهتر درك كنيم، كمتر قضاوت كنيم و ياد بگيريم اشتباهات رو چه‌طور اصلاح كنيم.

یوسف منصوری: جزء از کل/ استيو تولتز/ ترجمه: پيمان خاکسار

رماني مشهور از نويسندۀ استراليايي برندۀ جايزۀ بوکر. روايت پدر و پسري عجيب که هيچ شباهتي به انسان‌های اطراف ما ندارند. در خلال داستان، پدر روايت زندگي خود و برادرش را تعريف می‌کند. پدري که فيلسوف است، برادري که بزرگ‌ترین جنايتکار استرالياست و پسر؟! طنز عجيب و قوي داستان مطمئناً شما را جذب خواهد کرد.

فاطمه مولوی: کوري/ ژوزه ساراماگو

در اين رمان، ساراماگو كورى انسان‌هایی رو مطرح كرده كه همه جز يك نفر در اين داستان دچار نابينايى شده‌اند. ولى نابينايى كه هاله‌ای سفيد رو شامل مي‌شه (نابينايى در این داستان متفاوت هستش). طى اين نابينايى افراد، اتفاق‌هایی رخ مي‌ده. البته بحث سر اين هم هست كه اين نابينايى يه جور كورى و نابينايى اجتماعی هست.

آناهيتا پیمانی : شيطان و دوشيزه پريم / پائولوکوئيلو/ ترجمه: آرش حجازي

يک اتفاق، يک پیش‌بینی، يک مهمان ناخوانده؛ آغاز يک بازي جدي. و آن‌گاه که در بحبوحۀ ناملايمات، جدالي پرصدا و مرموز برپا می‌شود، دوئلي مرگبار ميان خير و شر در ذات آدمی؛ و چه چیزی است پيروز اين بازي!

 مهتاب نوری: بينوايان/ ويکتور هوگو

رمان بينوايان زندگي شخصي به نام ژان‌والژان رو به تصوير مي‌کشه، که به خاطر دزدی‌ قرص ناني، ۱۹سال به زندان مي‌اُفته و بعد از اون با کشيشي آشنا مي‌شه که مسير زندگی‌شو عوض مي‌کنه.

شاهین تیرزن: پيرمرد و دريا / ارنست همینگوی / ترجمه: نجف دريابندری

اثري از ارنست همینگوی برندۀ جايزۀ نوبل و پوليتزر/ داستان تلاش‌هاي يک ماهي‌گير پير به نام سانتياگو است که در دل درياهاي دور براي به دام انداختن يک ماهي بسيار بزرگ وارد مبارزۀ مرگ و زندگي ميشود؛ تقابلي ميان اميد و نااميدي، انسان و طبيعت.

احمد شمسی: و سپس هیچ‌کس نبود / آگاتا کريستي

این رمان دربارۀ ده غريبه‌ايه که متهم به ارتکاب جنایت‌اند و هر کدوم به شکلي پايشان به يه جزيره باز مي‌شه و درگير ماجراهاي مشکوکي مي‌شن. درواقع فرد مرموزي «بر طبق يه شعر» قصد قتل تک‌تکشون رو داره.

بهار فتاحي‌زاده: دختران آفتاب/ اميرحسين بانکي، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضايتمند

«دختران آفتاب» فقط يک داستان نيست. داستان گاهي اوقات فقط روايت يک احساس است يا يک تجربه. اما دختران آفتاب روايت يک انديشه است.

اين کتاب بنا دارد به بهانۀ روايت سفر دسته‌جمعی گروهي از دختران جامعه‌مان، گزارشي داشته باشد از سؤال‌ها و دغدغه‌های دختران ايراني. تلاش می‌کند راهي بيابد براي پاسخ‌گویی به برخي از اين سؤالات، نه در قالبي خشک و یک‌سویه، بلکه در فضايي عقلاني و پُرحس‌وحال.

فریناز کمالی: کلبۀ عمو تُم/ هريت بيچر استو

 داستاني از دل تبعيضات نژادي و سختی‌های دنياي بردگي و بدجنسی‌های دنياي اربابي.

الهه حسینی: کيمياگر / پائولوکوئيلو / ترجمه: دل‌آرا قهرمان

روايت شبان بلندپروازی است که به دنبال خوابي وسوسه‌انگیز در پي گنجي مخفي روانه می‌شود و جست‌وجويي را آغاز می‌کند؛ جست‌وجويي پرماجرا و هجوم خيالات که آیا به‌راستی گنجي نهفته است در اين پنهان روزگار؛ و چيست آن گنج؟

انفال نیک‌پور: دنياي سوفي / يوستين گُردِر / ترجمه: حسن كامشاد

 کتابي است مخصوص کساني که می‌خواهند مسير دانستن را آغاز کنند. خواندن اين کتاب بر هر انسان دوستدارِ دانايي واجب است. نويسنده، تاريخ فلسفه را در قالب رماني برايتان می‌گوید. از اساطير يوناني شروع می‌کند تا به دوران خود ما می‌رسد.

هدف اوليۀ نويسنده براي نوشتن دنياي سوفي، فراهم‌کردن متن فلسفي ساده‌ای بوده که مفهوم آسانی داشته باشد. اين کتاب محدوديت سني ندارد. در حالي که يک نوجوان ۱۵ساله می‌تواند لذت ببرد، ممكن است يه فرد بالغ از فهم آن عاجز باشد.

مصطفي ملتفت: ترس و لرز / سورن کيرکِگور / ترجمه: عبدالکريم رشيديان

سورن کیرکِگور يکي از بزرگترين فيلسوف‌هاي قرن ۱۹ دانمارکه. کيرکِگور تو اين کتاب به مسئلۀ ترديد ابراهيم دربارۀ قرباني‌کردن پسرش مي‌پردازه. ابراهيم حق انتخاب داشته که کار رو تموم کنه يا اصلاً انجامش نده. اون خودش رو راضي مي‌کنه که پسرش رو از دست بده و طبق اعتقادش عمل کنه. در واقع، انگار آدم بايد بتونه از تموم تعلقات دنيوي و علاقه‌هاش و هر چیزی که دوست داره به خاطر خدا دست بکشه. ابراهيم اين امتحان رو با موفقیت گذروند و ثابت کرد عشق به خدا براش باارزش‌تر از هر چیز ديگه‌ايه؛ و خدا هم که نمي‌خواست يه پدر واقعی پسرش رو بکشه، دخالت کرد و تو لحظۀ آخر جلوي قرباني‌کردن رو گرفت.

اما اخلاقيات کجاي اين ماجرا قرار داره؟ آيا چيزي به عنوان تکليف و تسليم مطلق در برابر خدا وجود داره؟ آيا ابراهيم ازنظر اخلاقي مُجاز بود سکوت کنه و از هدفش براي انجام اين کار با کسي حرفي نزنه؟

کيرکگور تو اين کتاب مطرح مي‌کنه که هرکسي تو زندگي يه حق انتخابي داره. هرکدوم از ما حق داريم حرف بزنيم يا نزنيم، انجام بديم يا نديم. موضوع اصلی تو اين کتاب انتخاب بين خدا و دنياست.

شیوا نیامبارک: شازده کوچولو/ آنتوان دوسنت اگزوپري/ ترجمه: احمد شاملو

اصل کتاب براي بچه‌ها نوشته‌شده که بزرگ‌ترها هم مي تونن بخونن. داستان يک خلبان که تو کوير هواپيماش دچار مشکل مي‌شه و با يه پسربچه به اسم شازده کوچولو آشنا مي‌شه و اين آقا کوچولو ماجراهايي رو طي مي‌کنه.

فاطمه سپهرتاج: شيطان و فرشتگان/ دن براون

کتاب «شياطين و فرشتگان» يک داستان معمايي است، در مورد قتل دانشمند و فيزيک‌داني که به طرز عجيبي به قتل رسيده و از فردي به نام رابرت لانگدون سمبل‌شناس مشهور هاروارد براي پيداکردن قاتل کمک می‌گیرند.

آن‌چه او کشف مي‌کنه باورنکردني هست؛ او به کشف نامعقول و ترسناک درون دخمه‌های مهر و موم شده، مقبره‌های خطرناک، کليساهاي متروک و اسرارآميزترين مُرداب‌های روي زمين مي‌پردازه و پناهگاه اشراقيوني که در طلب انتقامي مرگبار عليه کليساي کاتوليک هستن و…

شعيب خضري: داستان‌های مثنوي/ محمد محمدي اشتهاردی

داستان‌های مثنوي مجموعه‌ای از پندهای مختلف و آداب زندگي‌کردنه که مولوي به‌صورت داستان درآورده و نکتۀ قابل‌توجه این‌که در عين ورود به دنياي معارف و معنويات، از دنياي مادي هم‌صحبت شده و پندهای دنيايي براي زندگي بهتر در اين دنيا و آن دنيا رو فراهم مي‌کنه…

ساناز شمسي: بی‌خبری/ ميلان کوندرا / ترجمه: فروغ پورياوري

ميلان کوندرا در این کتاب لایه‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناختی را به ميان آورده، از زندگي فلاکت‌بار در مهاجرت که ابرنا مدتها بود تجربه ميکرد. اوليس در سرزمين کاليپسو واقعاً زندگي شيرين، راحت و شادي داشت؛ و با اين حال، بين آن زندگي شيرين در غربت و بازگشت پرخطر به وطن، بازگشت را انتخاب کرد.

مهيار ابراهيمي: عنوان: آذر؛ ماه آخر پاييز (هفت داستان)؛ نويسنده: ابراهيم گلستان

این کتاب شامل هفت داستان کوتاه است. نخستين اثر ابراهيم گلستان در زمينه داستان‌نویسی است. در هر هفت داستان، ترس و دلهره احساس می‌شود؛ ترس و دلهره‌ای که موجب ترديد شخصیت‌ها نيز هست. شخصیت‌هایی که در کنار هم جامعه‌ای را می‌سازند؛ جامعه‌ای که در يک کلام «درمانده» است، همانند شخصیت‌های داستان‌ها که در کنار هم درماندگي يک نسل را نشان می‌دهند.

مرجان خرم: در باب حکمت زندگي/ آرتور شوپنهاور / ترجمه: محمد مبشري

لئو تولستوي در سال ۱۸۶۹ در نامه‌ای به آفاناسي فل می‌نویسد:  آيا مي‌دانيد که تابستان امسال تا چه اندازه برايم پرارزش بود؟ اين ايام را با شيفتگي به شوپنهاور و لذت‌های روحي فراواني گذراندم که پيش از آن هرگز نمی‌شناختم. ممکن است روزي نظرم در اين باره تغيير کند، اما به هر حال اکنون يقين دارم که شوپنهاور نابغه‌ترین انسان‌هاست.

علي خجسته: پدر آن ديگري / ترجمه: پري‌نوش صنيعي

«پدر آن ديگري» داستاني ساده است در مورد پسري که حرف نمي‌زنه و همه به غير از مادرش، اون رو دوست ندارند و خنگ و عقب‌مونده صداش می‌کنند.

عبداللطيف جنيدي: دايي‌جان‌ناپلئون/ ترجمه: ايرج پزشک‌زاد

يک رمان طنز خواندني. اين کتاب بسيار گيرا و جالب نوشته‌شده و شخصيت‌هاي کتاب رو مي‌شه به‌خوبی حس کرد و نمونه‌هاش رو در جامعۀ امروز ايراني ديد. کتاب در قالب قصه‌ای پُرنشيب‌وفراز و جذاب به ريشخند مي‌گيره. اين کتاب هم طعم خوندن يک رمان شيرين رو به خواننده مي‌چشونه و هم خواننده رو در سطحي بالاتر با تلخي به تفکر وامي‌داره.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز