یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  25/ اکتبر/ 2016 - 7:05
  |   نظرات: 3 نظر
1,200 بازدید

استاتدار فارس: تقسیم استان به ۲ استان فارس و جنوبی از اساس کذب است

به گزارش پایگاه خبری صبح شیراز، مهندس سید محمد علی افشانی، در نشست هم اندیشی احزاب سیاسی فارس در شیراز که با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در شیراز برگزار شد ،گفت : یک واقعیت را هم باید پذیرفت و آن اینکه وضعیت و شرایط امروز احزاب به مراتب مطلوب تر از سال های گذشته است.
وی ادامه داد: همه می دانند که امروز احزاب ما نسبت گذشته در جایگاه بسیار بهتری قرار دارند اما هنوز با جایگاه احزاب در نظام های مردم سالار فاصله دارند.
استاندار فارس افزود: : امیدواریم روزی همه در نظام جمهوری اسلامی در عمل به این فکر بیافتیم که تنها راه رفع مشکلات مردم وجود نهادهای نظارتی غیر دولتی است که رسانه ها و احزاب از جمله آنها هستند.

 هرجا که آزادی مطبوعات بیشتر باشد فساد و اختلاس کمتر خواهد بود
مهندس افشانی تصریح کرد: هرجا که آزادی مطبوعات بیشتر باشد فساد و اختلاس نیز کمتر خواهد بود و هرجا کمتر باشد عکس این اتفاق روی خواهد داد.
وی گفت: نباید در فضای مجازی که ایجاد شده با احساسات مردم تجارت شود. امروز در شبکه های مجازی به هر شکل تجارت می کنند و این آسیبی است که در آینده مشکل ساز خواهد شد.
استاندار فارس افزود: همه مشکلات کشور از آنجا شکل می گیرد که قدرت بر اخلاق تسلط پیدا می کند و این قدرت وقتی یک شبکه مجازی هم در اختیار داشته باشند که بتواند با احساسات مردم بازی کند مشکلات بیشتری ایجاد می کند.
مهندس افشانی ابراز داشت:  اقتصاد و سیاست در هم تنیده هستند و نمی توان یکی را تایید و دیگری را نفی کرد.
استاندار فارس گفت: آزادی مقدم بر عدالت است چرا که اگر آزادی نباشد کسی نمی تواند از عدالت دفاع کند اما عدالت محیط بر آزادی است وباید توامان حرکت کنند.
وی به دستاوردهای دولت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که هیچ ثبات بازاری وجود نداشت اما در مدت سه سال و سه ماه که از عمر دولت گذشته نرخ ارز بیشتر از ۵ درصد تغییر نکرده که این به معنی ثبات بازار و اقصاد می باشد و کار ساده ای نیز نمی باشد.

کاهش تورم ۴۴ درصدی به تورم تک رقمی کارکمی نیست

مهندس افشانی ادامه داد: کسی که کار اقتصادی کرده می داند که تورم ۴۴ درصدی را تک رقمی کردن کار کمی نیست و در همین مدت کوتاه توانستیم سهم از دست رفته بازار نفت را به دست آوریم و امروز بیش از ۲ میلیون بشکه نفت صادر می کنیم که بیانگر توان اقتصادی مجموعه است.
استاندار فارس افزود:  بر اساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در سال نود و دو  ۱۶.۸  بوده است که علیرغم فشارها و مشکلات موجود با حمایت دولت و تلاش های صورت گرفته این عدد به ۱۲.۱ کاهش پیدا کرده است.

استاندار گفت: صادرات ۶ ماهه اول امسال در فارس ۱۰۴ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.وی به دانش بنیان بودن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی که مطرح شده امسال ۳۸ شرکت دانش بنیان از فارس در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مصوب و ابلاغ شد.
استاندار فارس، در خصوص خدمات ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید نیز گفت: در حالی که از سال ۱۳۴۴ تا سال ۹۲ در استان ۶۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار گازدار شده در سه سال فعالیت دولت یازدهم بیش از ۶۰۰ روستا از نعمت گاز بهره مند شدند و مابقی نیز ظرف ۲ سال آینده گازرسانی خواهد شد.
استاندار فارس، ضمن انتقاد از انتشار برخی از شایعات در شبکه های مجازی از جمله جدا شدن مدیریت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از منطقه ویژه لامرد افزود: این منطقه اصلا جزو استان فارس نبوده که جدا شده باشد. منطقه انرژی بر لامرد هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که هنوز هم وجود دارد که فقط در قانون جدید چون هر فرد تنها یکجا می تواند عضو هیات مدیره باشد، هیات مدیره این ۲ مجموعه که مشترک بود از هم جدا شد.

تقسیم استان به ۲ استان فارس جنوبی  از اساس کذب است

وی گفـت: یا در جای دیگر می گویند که استان فارس به دو استان فارس جنوبی تقسیم شده که این نیز از اساس کذب است.
مهندس افشانی بر رعایت حقوق انسان ها تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق مردم بسیار مهم می باشد و در انتخابات سال گذشته نیز به فرمانداران تاکید کردم که به قیمت جانتان هم که شده از حقوق مردم دفاع کنید و اگر فرد مخالفتان با یک رای انتخاب شد با افتخار سر خود را بالا بگیرید اما اجازه ندهید که با تقلب و با خرید و فروش رای به اسم رای مردم کسی وارد مجلس شود.
وی ادامه داد: من به یک جریان سیاسی وابسته ام، من یک اصلاح طلب ریشه دار هستم و همواره با صدای بلند آن را گفته ام. امکان ندارد که رای فردی را جا به جا کنم.

در این جلسه نمایندگان احزاب به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “استاتدار فارس: تقسیم استان به ۲ استان فارس و جنوبی از اساس کذب است”

  1. اوزی گفت:

    موضوع. استان. شدن. لارستان. شایعه ای. است که. برای. ایجاد. اختلاف. بین. شهرهای. جنوبی. فارس مطرح. کرده اند. مردم. شهر. لار باید. برای. ارتقای. لارستان. در اینده. اول. کارهای. زیر. ساختی. در منطقه. لارستان. بزرگ. ایجاد. کنند. از جمله. باید. چند. شهرستان. در نزدیکی. لارستان. ایجاد. شود. مثل. گراش. خنج. وشهرستان. اوز. و.‌…که. دراینده. مقدمه. استان. شدن. لارستان. فراهم. شود. وگرنه. با. جهرم. و فیروزاباد. ولامرد. ایبن. کار شدنی. نیست

  2. لارستانی گفت:

    این حرفها همه اش شایعه است. واقعیت. این است که. تا. در. اطراف. لار. شهرستانهای. نزدیک. وجود. نداشته. باشد. دولت. اقدامی. برای. لارستان. نمی. کند. لاریها. باید. بدانند. ایجاد شهرستان. اوز. در اینده به. نفع. لار می. باشد. باید. از. ارتقای. بخش. اوز. استقبال. کنند

    • ناشناس گفت:

      بنظر من استان شدن نیاز به زیر ساختهای اساسی دارد که منطقه لار تا حداقل ۱۰۰ سال ل اینده نمیتونه این زیرساختها رو مهیا کنه این ناحیه از استان فارس از نظر آب و هوا احتی نمیتونه مردم خودش رو در منطقه نگه داره بلکه همه مهاجرت میکنند به جاهای دیگر استان تازه حتی اگه تصمیم به استان کردن لارستان بگیرند کدوم جمعیتشهری رو باید به لار اضافه کنند فراشبند بیش از ۷ ساعت فاصله که کار عاقلانه ای نیست پس به مردم خوب لار توصيه میکنم کلا بیخیال بشند .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است