سپیده دم آخرین روزهای شهریور ماه ساعت ۵:۴۵ همه چیز مهیای حرکت جدید برای توسعه منطقه بود. شخصیت های طراز اول شهرستان از سرزمین خاکی لارستان به همراه چندین معتمد ،میزبان مسئولینی از حوزه سرزمین آبی بندرعباس ومعتمدین لارستانی مقیم بندرعباس بودند.
۱۷۰کیلومتر آن طرف تر در مرز مشترک حوزه استحفاظی لارستان و استان هرمزگان مردمان خطه جنوب منتظر دستاورد جدیدی از مسئولینی هستند که برای اعتلای توسعه و آبادانی کشور و به تبع آن مردمان منطقه ی خود به صورت میدانی از طرح مطالعاتی اتصال لارستان به شرق کشور تصمیمات راهبردی خود را اتخاذ نمایند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان مهندس باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در حاشیه بازدید از پروژه اظهار داشت : با احداث و تکمیل جاده ارتباطی لارستان به ایستگاه راه آهن زاهد محمود که ۵ کیلومتر جاده اصلی و یک پل آبنما به طول ۳۰۰ متر می باشد ، هم اکنون اجرایی شده و قرارداد های لازم با پیمانکار منعقد گردیده و مردم می توانند با هموار شدن این مسیر از ایستگاه راه آهن زاهد محمود که از گذشته برای شهرستان های جنوبی فارس فراهم گردیده بود بیش از پیش استفاده نمایند.
وی اعتبارات لازم برای تکمیل جاده و احداث آبنما را ۶۰ میلیارد پیش بینی و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات تا پایان سال ۹۵، جاده ارتباطی و پل آبنما به بهره برداری برسد .
باقری فرد مزایای این طرح را رونق و پیشرفت منطقه ی درز و سایبان قلمداد نمود و تصریح کرد : مردم لارستان به راحتی می توانند از ایستگاه راه آهن زاهد محمود استفاده نمایند و امیدواریم با جلسه امروز با نماینده محترم مردم بندرعباس ، مدیرکل راه آهن هرمزگان و مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اقداماتی نیز از سوی مسئولین مربوطه استان هرمزگان نسبت به ۵ کیلومتر مسیر که در مرز هرمزگان واقع شده و جز حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان محسوب می شود ، صورت گیرد .
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ادامه افزود : با این طرح فاصله لارستان به بزرگراه سیرجان – بندرعباس به ۲۱۰ کیلومتر رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش مسیر در این محور خواهیم داشت و برای تردد به سمت استان اصفهان، یزد و کرمان با کاهش چشمگیری از زمان، مصرف انرژی و ضریب ایمنی بالا مواجه خواهیم شد .
سپس دکتر جمشید جعفر پور نماینده مرد لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هدف از این بازدید میدانی استفاده هرچه بیشتر از ایستگاه زاهد محمود می باشد، افزود: با توجه به تردد باری و مسافری در این بخش لازمه ی فعال شدن ایستگاه، ایجاد جاده دسترسی به آن می باشد. وی همچنین ابراز خرسندی کرد که این مسئله بحمدلله از سمت اداره کل راه و شهرسازی لارستان و هم اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در دست اقدام قرار گرفته است .
نائب رییس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : با عملیاتی شدن این پروژه که هماهنگی و همکاری های لازم آن نیز بین مسئولین دو قسمت برقرار گردیده ، موجبات رونق برای اقتصاد منطقه محروم درزو سایبان در بخش مرکزی لارستان را به ارمغان خواهد آورد که ان شا الله به زودی شاهد بازگشایی در مسیر زمینی در دو بخش و هم استفاده هرچه بهتر وبهینه از راه آهن و خدمات ایستگاه قطار باشیم .
در ادامه نوبت به دکتر مرادی نمایند مردم بندرعباس رسید که پس از بیان تاثیرات این پروژه تبریک این اتفاق بزرگ برای مردم هر دو حوزه را اعلام کند .
دکنر مرادی عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از قبول ساخت ۵ کیومتر درحوزه سرزمینی خود جهت سهولت در تردد لار و روستاهای توابع این شهر با حاجی آباد از آمادگی مدیرکل راه آهن هرمزگان نیز جهت توسعه ایستگاه و توقف قطار در ایستگاه راه آهن زاهد محمود خبرداد.
لازم به ذکر است هم اکنون در ایستگاه راه آهن زاهد محمود قطار اصفهان و تهران در این ایستگاه دقایقی توقف داشته و پس از پایان عملیات راهسازی در این محور شرایط توقف قطار مشهد دراین ایسشگاه صورت می گیرد.
انشاله مبارك است و اميدوارم موجب خير و بركت و اسايش براي مردم منطقه، استان و كشور شود.درصورت امكان توضيح داه شود كه ايا امكان اتصال راه آهن از لار به خط مذكور يعني بندرعباس به سيرجان تهران وجو دارد يانه و اكنون در چه مرحله اي ميباشد. با عرض پوزش در گزارش بخشي از مطالب به بزرگراه اشاره شده و در بخشي ديگر به راه آهن كه خواننده را دچار سردرگمي ميشود.ايستگاه راه آهن محمود زاهد در مسير بندرعباس و سيرجان نميباشد مطالب در صورت امكان شفافتر ارائه شود
بخشي از مطالبي كه در اين رابطه در سايت شخصي دكتر جمشيد جعفر پور درج شده است جهت اطلاع ارائه ميشود كه ميتواند در آگاهي و اطلاع رساني مردم منطقه مفيد باشد
« به گزارش دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید مسیر درز وسایبان به سمت ایستگاه زاهد محمود و حضور در ایستگاه و همچنین بازدید از راه لار بستک تصمیمات زیر توسط مسئولان اتخاذ گردید:
۱-جاده ارتباطی ازسمت درز به ایستگاه زاهد محمود و همچنین پل آبنمای بین مسیر توسط اداره کل راه وشهرسازی لارستان و از سمت هرمزگان به طول ۵ کیلومتر توسط اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان تکمیل میگردد.
۲-ایستگاه راه آهن دربخش امکانات رفاهی و تجهیزات توسط راه اهن هرمزگان توسعه می یابد و تغییرات لازم در زمانبندی توقف قطار در ایستگاه صورت می گیرد.
۳_جاده ارتباطی فوق توسط اداره کل راه هرمزگان به بزرگراه بندر عباس سیرجان متصل می گردد.
با این اتفاق مهم مسیر مسافرت از لار به مشهد از راه جدید الاحداث نسبت به مسیر حاجی اباد و سیرجان ۱۰۰ کیلومتر کاسته و نسبت به راه مشهد از طریق اصفهان ۲۵۰ کیلومتر از طول مسیر کاسته میشود.
مگر منطقه درز وسایبان هم به بخش ارتقا بیدا کرده است