شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  18/ سپتامبر/ 2016 - 8:09
  |   نظرات: 10 نظر
1,610 بازدید

بزرگان شهرستان بر وحدت و همدلی برای توسعه لارستان تاکید کردند

 

جعفر کمالی: با حضور امام جمعه لار و علمای تشیع و تسنن، نماینده مجلس، فرماندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، روسا و اعضای شورای های اسلامی، مسئولین و معتمدین شهرستان و بخش های ۶ گانه، نشست وحدت و همدلی در سالن وحدت لار برگزار شد.

جایگاه امام جمعه فراجناحی است

حجت الاسلام موسوی امام جمعه لار ضمن تبریک اعیاد قربان و عید غدیر، جدایی دین از سیاست را نفی کرد و افزود:  در ایران به دنبال نهادینه کردن جدایی دین از سیاست بودند که در سال ۱۳۵۷ امام خمینی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد. در نظام اسلامی رهبری تشریفاتی نیست بلکه فعال و اثرگذار است و ائمه جمعه نیز دارای نقشی موثر در رهبری جامعه هستند. دغدغه اصلی امام جمعه مشکلات و دین مردم است، امام جمعه جایگاهی فرا جناحی دارد و متعلق به هیچ گروهی نیست، خادم مردم و یاور مسئولین است. امام جمعه گفت: در طرح های توسعه ای باید  نگاه همه جانبه و همراه با طرح های بلندمدت نظام باشیم. به همه شهرستان ها با دید عدالت محور نگاه شود و نگاه ویژه ای به جوانان معطوف گردد.

برای رسیدن به وحدت و همدلی باید از خود شروع کنیم

سپس شیخ صالح انصاری ریاست مدرسه علوم دینی اوز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: باید بدانیم چگونه می توان به وحدت و همدلی رسید؟ دراین مورد  ابتدا باید از خود شروع کرد. برای تغییر جامعه افراد جامعه هم باید در درون خود تغییر ایجاد کنند . زمانی که فرد بتواند در مسیر دین خدا حرکت کند خدا راضی می گردد. باید مسلمان زیست و شرط مسلمانی آن است که محسن گردیم. محسن کسی است که محبوب خدا گشته. انسانی که فقط توجه اش به خداست باید به هر کس و هر چیزی بدون توجه به فرهنگ و دینش نیکی کند آن چنان که خدا به او نیکی کرده و باید خادم خلق خدا و ساجد خالق خویش باشد. برای رسیدن به وحدت و همدلی باید از خود شروع کنیم تا برای جامعه خویش مفید باشیم.

img_2245

همه سلیقه های در چارچوب نظام جمهوری اسلامی محترم هستند

حجت الاسلام عمرانی ریاست شورای شهر لار دیگر سخنران این نشست گفت: حداقل نتیجه این نشست دیدار همدیگر است که ارزش بالایی دارد. اگر می خواهیم شهر و شهرستانی آباد داشته باشیم، همان طور که در منطقه  وحدت همیشگی بین شیعه و سنی زبانزد است باید در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز به همان گونه باشد، باید در تمام امور اتحاد داشته باشیم.

همه سلیقه ها وقتی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی باشند برای همه محترم هستند . اختلاف سلیقه تا جایی که لطمه به شهرستان نزند، زیباست. زمانی که دیدگاه باعث ترمز توسعه شهرستان شود این خیانت به مردم است. ما باید همان گونه که تاکنون بوده رضای خدا را در نظر بگیریم و خیراتی برای خود باقی بگذاریم که باعث پیشرفت شهر و شهرستان شود.

۳ هویت: دینی، ملی و انقلابی در جنوب ما را درکنار هم قرار داده است

سپس دکتر مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس به ایراد سخن پرداخت و گفت:  ۳ هویت را برای انسان می توان ذکر کرد. هویت دینی، هویت ملی و هویت انقلابی که هر سه در منطقه جنوب وجود دارد. هویت دینی ما را کنار هم قرار داده در کجای ایران به جز جنوب فارس می توان چنین وحدت شیعه و سنی را دید. هویت ملی خود شامل نجات، دین، خاطرات جنگی، آداب و رسوم و زبان می شود. آداب و رسوم ما اشتراک های فراوانی دارد و این زبان است که می گوید مرز های سیاسی و جغرافیایی نمی تواند ما را از هم جدا کند. امروزه مرز های فرهنگی است که ما را کنار هم قرار داده است . ما در تمام صحنه های های انقلاب بوده ایم و این هویت انقلابی است.

img_2206

انسان های توسعه یافته محور توسعه هستند

سخنران بعدی نشست حسنی فرماندار لارستان بود که گفت: وحدت و همدلی برای شهرستان اولویت دارد و از موضوعات اساسی است. انقلاب اسلامی بعد از اینکه وضعیت متغیر را پشت سر گذاشت در مسیر ثبات قرار گرفت. عامل اصلی این ثبات محوریت ولی فقیه است. عامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت و رهبری بود. در کنار محوریت رهبری از عوامل مهم  دیگر ثبات، وحدت و همدلی است که می تواندمحور توسعه قرار گیرد.

بحث توسعه در شهرستان را باید جدی بگیریم.توسعه موضوعی است همه جانبه و نمی توانیم فقط یک بعد را پیش ببریم. محور توسعه انسان های توسعه یافته هستند. ظرفیت های شهرستان در تمام ابعاد بارور نشده است. چرا شهرستان هایی که سابقه ای ۱۰ یا ۲۰ ساله دارند از شهرستان هایی مثل لارستان با سابقه زیاد، توسعه و پیشرفت بیشتری داشته ؟ در استان فارس به یک یا دو شهرستان مرکزی بهای بیشتری داده شده و نسبت به شهرستان های دیگر رفاه بیشتری دارند. باید تمام شاخص ها را در نظر گرفت  و نگاه حذفی وجود نداشته باشد ، همه در آن حضور داشته باشند نه فقط یک یا چند گروه خاص.

کمیته هایی در حوزه مختلف توسعه شهرستان را کارشناسی کنند

پیشنهادی دارم که چند کمیته در حوزه های مختلف تشکیل شود ودر مورد توسعه شهرستان کارشناسی بشود و سپس در یک کمیته کلی مشلات مطرح شود و راهکار ها و پیشنهادات مطرح شود. یکی از پتانسیل های اینجا وجود نیرو های مشارکت جو است.

با فرماندار برای توسعه لارستان دست برادری داده ایم

سپس دکتر جعفرپور نماینده مجلس به ایراد سخنرانی پرداخت. این جلسه با هدف و تاکید بر وحدت و همدلی برای شهرستان لارستان برپا شده که از ۶ بخش: بیرم، بنارویه، اوز، مرکزی و صحرای باغ در این نشست حضور دارند.

همه آن هایی که دست اندر کار مدیریت هستند با دشواری ها آشنا هستند. وضعیت  عمومی کمبود منابع و بودجه های کشور از یک سو و مطالبات به حق مردم از سوی دیگر که متقاضی رفاه بیشتر، کار و درخواست های دیگر هستند مشهود است. اگر ما بخواهیم در این شرایط فعالیت بکنیم  نمی توان جز بر توان منطقه و داشته هایمان اتکا کنیم.. ما باید آستین همت بالا زنیم. در منطقه توانایی های فراوان بالقوه وجود دارد که باید آن ها را بالفعل کنیم که جز با همدلی و وحدت میسر نمی شود.  با فرماندار جدید دست برادری برای توسعه و پیشرفت لارستان بزرگ داده ایم.

img_2243

گزارشی از اقدامات انجام شده در ۳ ماه اخیر

دکتر جعفر پور در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره جدید نمایندگی در شهرستان را به شرح زیر ارائه داد:

در بخش آب: در این ۳ ماه، ۲ جلسه در وزارت نیرو با معاونت آب داشته ایم برای پیگیری مناطقی که از کم آبی رنج می برند که تصویب شد برای جویم، بنارویه، عمادشهر و بیرم از خط دوم سد سلمان آب تامین شود.پیشنهاد انتقال آب خلیج فارس به جنوب از طریق لار هم داده شده است.

در بخش راه: دوبانده کردن محور جهرم-لار-بندرعباس که از سمت لار به بندرعباس ۲۰ کیلومتر در دست اجرا، از سمت لار به جهرم ۴۰ کیلومتر و از سمت جهرم به لار ۴۰ کیلومتر در حال بهره برداری است که امیدواریم تا پایان این دوره کل مسیر دوبانده شد.

در مسیر لار-جهرم محور منصورآباد در کنار تونل قبلی یک تونل دیگر نیز به ارزش ۳۱ میلیارد تومان شروع به کار شده. ورودی بنارویه که یک مسیر خطرناک بود با بودجه ۱۱ میلیارد تومان امن می شود. سربالایی بریز به صورت اوژانسی با ۱۱ میلیارد تومان دوبانده می شود.

گازرسانی:برای بخش های جویم، بنارویه، صحرای باغ و بیرم پیگیر هستیم که برای بخش جویم و بنارویه تا الان تایید شده است.

ارتباطات: اداره مخابرات به مدیریت ارتقا پیدا کرد. از ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری استان ۶۰۰ کیلومتر آن در محدوده لار و گراش و خنج قرار خواهد گرفت.

برای توسعه لارستان باید میثاق داشت

نماینده مجلس در پایان پرسید در عمل چگونه باید وحدت و همدلی را نشان دهیم؟ باید میثاق داشته داشته باشیم و دست  برای همه افراد و گروه های مختلف برای توسعه بازگذاشت. هر کس که ایده ای دارد به شرط این که بخواهد حرکتی هم از او پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد. همه دست وحدت و همدلی به هم بدهیم تا لارستان به آن چه استحقاق دارد برسد.

دراین مراسم گروه فرهنگی هنری مصباح الهدی به اجرای برنامه پرداخت.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

10 Responses to “بزرگان شهرستان بر وحدت و همدلی برای توسعه لارستان تاکید کردند”

  1. شهروند اوز گفت:

    با سلام
    حداقل يك عكس درست و حسابي از كساني كه از اوز رفتن لار ميذاشتيد
    بيشتر از ١٥ نفر رفتن ولي هيچ عكسي نيست ازشون
    اون عكسي هم كه گذاشتيد ٤ نفر رو بيشتر نشون نميده
    ممنون

  2. ناشناس گفت:

    صحبتهاي مسولين لارستان همه زيبا بيان شده اند وبيش از ۳۷ ساله كه شعار وحدت داده ميشود و مردم هم به اين شعار عمل كرده و پايبند بوده اند ولي براي مردم اوز چه در زمانهائي كه كشور در گير جنگ ساله بود و چه در زماني درآمد كشور بيش از ۷۰۰ ميليارد دلار درآمد داشت از نظر ارتقا بخش اوز به شهر اقدامي صورت نگرفت و مردم صبور مشكلات تحمل نموده تا اينكه بدستور و تصمم مقامات بالا شايد اقدامي صورت گيرد.مردم در اين ساليان متمادي پيگيري هاي خودرا انجام داده اند ولي به جائي نرسيده است ومناطق همجوار كه از شرايط كمتري برخوردار بودند به شهر ارتقا يافته اند كه در اينجاست كه شعار اجراي عدالت در منطقه مابين مناطق لارستان رعايت نشده است. شهرداري اوز سابقه بيش از سابقه نظام جمهوري اسلامي ايران دارد ولي كماكان بصورت بخش باقي مانده است كه دور از انصاف و عدالتي است كه مسولين مردم را به وحدت و تحمل و صبر دعوت مينمايند.لذا جا دارد نسبت به ارتقا بخش اوز و اشتغال جوانان تحصيل كرده مردم اوز بدون هرگونه تبعيض ونظر خاص از سوي مقامات شهرستان و استان صورت گيرد تا موجب اميد و تقويت وحدت بيشترمردم منطقه گردد و نمود آن بعنوان الگوي براي مردم ساير مناطق محتلف ايران گردد.

  3. همشهری گفت:

    شهروند جان، شما بخاطر پیگیری مطالبات مردم تشریف بردید یا برای اینکه عکستون توی سایتها گذاشته بشه!!!!

    • شهروند اوز گفت:

      خطاب به همشهري
      هردوتا موردي كه شما ذكر كرديد
      مثل شما نيستم كه توي مدينه فاضله خودتون ميشينيد و اقدامات ديگران را زير سؤال مي بريد

  4. کارمند گفت:

    مسولین. لارستان. باید. بدانند. وحدت. وهمدلی. زمانی. پایدار. می. ماند. که. پیشرفت. توسعه. وامکانات. در همه. مناطق. وبه. صورت. متوازن. تقسیم. شود. وهمه. در. لار. متمرکز. نشود. ویکی. از. مهمترین. انها هم. ارتقای. بخش. بزر گ. اوز است. که بسیار. هم. دیر. شده. است

  5. دانشجو گفت:

    همه. بزرگان. ومسولین. نباید. فکر. کنند. که. وحدت. وهمدلی. در لارستان. یعنی. اینکه. همه. از. خواسته های. لار. تبعیت. نمایند. باید. عدالت. وانصاف. در. بودجه های. لارستان. برای. همه. مناطق. رعایت. شود. نماینده. مجلس. باید. ادارات. مورد. نیاز. مردم. اوز. را. تاسیس. نمایند. تا. مردم. مجبور. نباشند. برای. هر کاری. به. لار بروند. اینها. همه. باعث. وحدت. میشود. در غیر. اینصورت. وحدت. در حرف. وشعار. می. ماند

  6. سنا گفت:

    اوز امروز .. امیدواریم شما نسبت به درج اخبار گزینشی عمل نکنید و از بین این همه خبر فقط خبرهایی که شما رو به اهداف خاصی رهنمون می سازد درج وبسنده نکنید . قطعا وقتی رسالت رسانه پوشش اخبار سطح منطقه وشهر باشد دیگر گزینش اخبار باید محدودیت نداشته باشد . فقط توجه به مسئولین وزوم روی برخی مسائل کفایت نمی کند . بنظرم ما مردم اوز قبل از ارتقا وشهرستان شدن نیاز به ارتقای سیاسی داریم که اینجوری فریب عده ای منافع طلب را نخوریم . ببینید مردم گراش وشورای شهر چطور برای انتخاب شهردار سیاست به خرج دادند و از دولت خواستند برای آنها شهردار خوبی در نظر بگیرد. آیا اگر ما اوزی ها مراجعه کرده بودیم همچنین نتیجه ای نمی گرفتیم ؟!وقتی ما دیدگاه خوبی نسبت به دولت نداشته باشیم وارتباطمان را کاهش دهیم قطعا خودمان را محدود کرده ایم و بخش اوز با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر در این استان پهناور فارس به حساب نمی آییم . کاش بزرگان شهر وخصوصا جوانان ما در سورای شهر عاقلانه تر بیندیشند وبچگی نکنند .

  7. پاسخ به سنا گفت:

    به نظر من فردي مانند سنا كه مشكوك به نظر ميرسد بايد گفت كه انتخاب شهردار و شوراي شهر در دور رياست جمهوي محمد خاتمي كه بعنوان يك اصل اجرا نشده قانون اساسي بود به اجرا گذاشته شد . قبل از آن انتخابات شوراي شهر و شهرداري دركل ايران نبود در آن دوران شهرداري از سوي دولت انتخاب يا منصوب ميشد در آن دوران هم اوز به آن صورت رشد نكرد لذا از آقاي سنا خواهشمند است ايده و گراهاي انحراف به مردم نده مردم اوز باندازه كافي رشد وشعور سياسي دارند شما ميخواهيد همين شوراي شهر و شهرداري هم از مردم اوز بگيريد. ما را به خير تو اميد نيست شهر مرسانيدشرايط گراش با اوز فرق ميكند

  8. پاسخ به سنا گفت:

    اين گفته سنا « امیدواریم شما نسبت به درج اخبار گزینشی عمل نکنید و از بین این همه خبر فقط خبرهایی که شما رو به اهداف خاصی رهنمون می سازد درج وبسنده نکنید »يا « کاش بزرگان شهر وخصوصا جوانان ما در سورای شهر عاقلانه تر بیندیشند وبچگی نکنند .» منظور از جملات چيست ؟ شفافتر صحبت كنيد چه ميخواهيد يكي دو مورد مثال بزنيد.درلفافه صحبات كردن دردي را دوا نميكند

  9. محمد گفت:

    آقا سنا فکر کنم فقط نشسته و می خواهد شهر اوز را نابود کند و جزء خرابکاری و مردم و مسئولین را به جان هم انداختن کار دیگری ندارد . اگه خیلی به فکر شهر هستی بیا آستین همت را بالا بزن و پیشنهادات خود را اجرایی کن . شورای شهر اوز هم به فردی متین و درستکار و با ایمان و دلسوز نیاز جدی دارد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است