پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  12/ اکتبر/ 2023 - 8:10
  |   نظرات: يك نظر
631 بازدید

طرح مطالبات و پاسخ نماینده اعزامی رئیس جمهور به شهرستان اوز

جلسه شورای اداری شهرستان اوز با حضور دکتر عبدالملکی مشاور و نماینده اعزامی رئیس جمهور به شهرستان اوز امروز پنجشنبه ۲۰ مهر در سالن فرمانداری اوز برگزار شد.

در این جلسه که مدیریت آن به عهده احمد امینی معاون فرمانداری بود ابتدا شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع دینی اوز گفت: لازم است یادی کنیم از مردم مظلوم و‌ شهدای غزه و اقداماتی که نتیجه ۷۰ سال صبوری است و ۱۵۰ هزار شهید تقدیم کرده است و ما باید مواظی باشیم و نباید به دام فتنه بیفتیم و بارژیم اشغالگر اسرائیل همراه نشویم.

وی افزود: مردم  شهرستان اوز شعار همدلی را در عمل محقق کردند و مسائل با همدلی به سرانجام رسانده اند و با همه دوست و برادر هستند. مردم برای استقرار اداره ثبت اسناد و ادارات دیگری که در شهرستان جای خالی دارند و ارتقای فیشور به بخش، چشم انتظار حمایت مسئولان هستند. مردمی داریم که شهر اوز را ندیدند اما قلب آن ها این جا معلق است و  این نشان از وفاداری این مردم دارد. امیدواریم مسئولین نیز در عمل با مردم همراه باشند. در ادامه نشست عده ای از حضار مطالبات حوزه های مختلف را مطرح کردند که گزیده آن ها به شرح زیر است:

جعفر راستگو در حوزه حوزه ورزش: مردم پس از ارتقا پای کار بوده اند و در زمینه ورزش نیز مشارکت داشتند. ارتقا نمایندگی ورزش و جوانان به اداره یکی از خواسته های مردم است. بعد مسافت با مرکز استان نیاز به خودرو برای پیگیری امور ورزشی دارد و اداره ورزش فاقد نیروی رسمی است که باید استخدام شده و‌حقوق آنان از اعتبارات دولتی پرداخت شود.

ابراهیم احمدی در حوزه راه گفت: مردم شهرستان اوز در حوزه های مختلف مشارکت داشتند و یکی از این حوزه ها راه است که علیرغم مشارکت مردم از دیر باز در این حوزه متاسفانه جاده های شهرستان از کیفیت مناسب برخوردار نیست. وی خواستار آن شد برای ۲ بانده شدن جاده اوز- خنج که متاسفانه تلفات جانی زیادی داشته اعتبار خاصی در نظر گرفته شود.

تعریض و  ارتقای جاده اوز-کوره- هیرم به جاده اصلی که علاوه بر ارتباط بهتر مرکز اوز به توابع موجب ارتباط بهتر شهرستان اوز به شهرستان جویم و جاده اصلی خواهد شد از دیگر مطالبات مردمی در حوزه راه است. احمدی کد دار شدن جاده اوز شرفویه(مربط) به طول ۲۸ کیلومترکه تاکنون با اقدامات هیئت امنا و مشارکت ۵۰۰ خانواده راهگشایی شده، ۱۱ کیلومتر آن شن ریزی شده و ۴ پل احداث شده از دیگر مطالبات مردم در حوزه است که اگر به این ۳ خواسته توجه شود به پیشرفت شهرستان کمک خواهد کرد.

فریدون نامی در حوزه آب گفت: جاده، استقرار ثبت اسناد، پزشکی قانونی، کمک به زلزله زدگان و مشکلات آب مورد عنایت قرار بدهید قطع آب در تابستان موجب تنش می شود زیرا میزان آب ورودی  به شهر کم است. مسئولین محلی همکاری دارند اما شبکه آب پوسیده است و خط آب سد سلمان فارسی از گراش به اوز می آید و این خط انتقال مشکلات عمده ای دارد که باید اقدام اساسی شود.

فروغ  هاشمی در حوزه فرهنگ گفت: با توجه به تلاش دولت برای توسعه متوازن، شهر اوز ۴ دوره شهر خلاق کتاب شده  و در حوزه فرهنگ  ور ‌ادب توانمندی دارد. باید در تکمیل زیر ساخت  فرهنگی ، سالن آمفی تئاتر و سالن همایش همکاری شود تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

عبدالعزیز حنیفی امام جمعه فیشور: فیشور بزرگترین و قوی ترین روستای منطقه است و ۲ خواسته ارتقای فیشوربه بخش و جلوگیری از زمین خواری را داریم. مسئولین محلی تلاش می کنند اما به نتیجه نمی رسند.

ساسان پیرزاد در حوزه بهداشت و درمان گفت:  از خیرین حوزه درمان تشکر می کنم و ۲ خواسته دارم. بیمارستان راهپیما که توسط نیکوکار یوسف راهپیما در حال ساخت است، فاقد کد است و باید علاوه بر موافقت دائم کد دار شده تا به تدریج تجهیز شود و می توان به عنوان پیلوت تخصصی پیوند اعضا مورد استفاده قرار گیرد. علیرغم پیگیری ها سی تی اسکن هنوز به  بیمارستان امیدوار اختصاص نیافته  و باید هر چه زودتر برای بهسازی و جبران خسارت زلزله به بیمارستان امیدوار تامین اعتبار شود.

ابراهیم جام‌گوهری در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری: در گذشته این منطقه با مرکزیت لارستان  در حوزه اقتصاد فعال بودند و بندرعباس و قشم و حتی دبی را مردم منطقه ساختند. اما اکنون در اقتصاد ضعیف هستیم و باید ادارات قوی باشد. برای مجوز دامداری ۱۶ ماه زمان برد. باید بتوانیم سرمایه های کشور های خلیج فارس جذب شود و باید مستقیما با دفتر ریاست جمهوری ارتباط برقرار کنیم. شهرک صنعتی اوز نیاز به ارتقا دارد.

فریبا صالحی در باره مشکلات مردم از زلزله ۲۷ مرداد گفت: زلزله موجب بی خانمان شدن ۵۰۰ خانوار شد با گذشت ۵۶ روز وام دولتی داده نشده است. کانکس ها بلا استفاده مانده است. هرچه زودتر باید مصوبات اجرا شود.

طیبه نامی در حوزه خانواده گفت: زنان اوز در عرصه های ورزشی، فرهنگی و کتابخوانی، تیم سلامت روان فرمانداری در شهر و روستا، مرکز نیکوکاری، مدیران زنان، در مسئولیت اشنغال و پروانه کسب،  فعال هستند و از دولت انقلابی است درخواست دارم بودجه سالن ورزشی بانوان و اعتبار برای انجام فعالیت های سلامت روان اختصاص یابد.

تقوی شهردار کوره گفت: ساختمان و‌ایستکاه آتش نشانی شهر کوره توسط خیر ساخته شده است و انتظار داریم ماشین آتش نشانی اختصاص یابد.

قدرت الله سلیمی از بیدشهرگفت : بیدشهر با داشتن جمعیت ۵ هزار نفر یکی از روستاهای پرجمعیت است از سال ۱۳۹۰ تا کنون براید ارتقا به شهر نامه نگاری شده و در سال ۱۴۰۱ با پیگیری مجدد بازدید و طرح توجیهی نوشته شده اما متاسفانه مورد تایید کمیسیون قرار نگرفت، اکنون موانع برطرف شده اما علیرغم تایید وزیر کشور در دستور کار مجدد قرار نگرفته است و باید برای این درخواست مردم اقدام شود.

سرهنگ فضل الله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با ضرورت حمایت از جبهه مقاومت در فلسظین گفت: مردم اوز مشکلات را با سعه صدر مطرح می کنند. حوزه اثر شهر اوز تا حوزه کشورهای خلیج فارس مطرح است. تجار در نقش آفرینی بسیار موثرند. اهل تسنن منطقه به وحدت اعتقاد دارند و حرف ها مورد تایید است. هرچند برای این مردم تلاش کنیم کم است.

محمد محمدی فرماندار با تبریک پیروزی جبهه مقاومت به جمع بندی مطالب پرداخت و  گفت: آب در شهرستان اهمیت دارد. بیش از هزار برکه ساخته شده و مردم به آب اهمیت می دهند اما تنها منبع پایدار سد سلمان است و چاه ها خشک شده است و ایستگاه پمپاژ باید تقویت شده و خط انتقال باید ترمیم شود.

در خصوص جاده اوز به خنج نیاز به ۲ بانده شدن دارد. در ۲ مسیر دیگر جاده اوز جویم باید به جاده اصلی ارتقا یابد و در جاده مربط که قریب به ۱۱ کیلومترآن آماده آسفالت است و اعتبارات دولتی باید به کمک نیکوکاران بیاید. شهرک صنعتی رده ۲ است و باید  به ۶ ارتقا یابد. فرماندار افزود: مردم  ساختمان و تجهیزات و ‌اداره ثبت تامین کردند و استقرار ادارات ثبت اسناد و املاک ضروری است تا پرونده های حقوقی کاهش یابد. اداره کار مستقر شود.

افت ولتاژ برق در بیدشهر داریم. بیمارستان راهپیما هزینه زیادی کرده اما کد نداشته، حتی مالیات درخواست کردند این بیمارستان می تواند زیر مجموعه تامین اجتماعی قرار گیرد.

 مطالب مطرح شده گم نشده، ثبت و ضبط و اولویت بندی می شود

دکتر عبدالملکی دبیر شورای مناطق آزاد کشور پس از شنیدن سخنان شرکت کنندگان گفت: ابتدا ابلاغ سلام  رئیس جمهور  به مردم و مسئولین شهرستان دارم، استان وسیع است و رئیس جمهور علیرغم علاقه امکان حضور در همه شهرها را ندارند. وی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت گفت: صبر کردن در مقابل ظالم او را جریحه دارتر می کند. خدا را شکر می کنیم که حرکت جدیدی آغاز شده و باید به مردم فلسطین کمک کنیم و یخ سیاسی جهان اسلام باز شده و شکوفایی جهان اسلام منوط به از بین رفتن اسرائیل است.

عبدالملکی افزود: سفرهای استانی چند هدف دارد. یکی دیدار با مردم هر منطقه و ابراز عرض ارادت دولت. هدف دوم شناسایی میدانی مشکلات است و هیچ مسئله گم نمی شود و همه ثبت و ضبط می شود و اولویت بندی می شود.

هدف سوم آن است مدیران منطقه ای انگیزه بیشتری پیدا کنند و از منابع متمرکز برای حل مسائل اقدام شود.

نکات مطرح شده یادداشت کردم و در جلسه شورای اداری مهم ترین آن ها اعلام شده و با دستگاه مورد نظر مکاتبه می شود و برای اقدام تسهیلات دولتی زلزله زدگان نیز پیگیری می شود.

در این نشست علاوه بر مطرح کردن مطالبات حوزه های مختلف، شرکت کنندگان درخواستها را نیز مکتوب کرده و  تقدیم نماینده اعزامی رئیس جمهور به شهرستان اوز و هیئت همراه کردند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “طرح مطالبات و پاسخ نماینده اعزامی رئیس جمهور به شهرستان اوز”

  1. پلیس+۱۰ گفت:

    پس در مورد پلیس+۱۰چیزی نگفتین؟!!!!!!

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز