شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  30/ مارس/ 2023 - 2:11
  |   نظرات: 6 نظر
953 بازدید

مراسم روز اوز و ضرورت بازنگری در راستای تحقق اهداف

مراسم روز اوز که از سال ۱۳۹۱ کلید خورده است، با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز، ۷ و ۸ فروردین امسال دهمین دوره آن ( با احتساب ۲ سال وقفه به دلیل کرونا) برگزار شد.

انتخاب روز اوز و استمرار برگزاری آن، موجب شده روستاهای درون شهرستان و شهرهای همجوار و حتی استان، یکی از روزهای سال را به خود اختصاص دهند که از این نظر می توان اوز را به عنوان یکی از الگوها در این زمینه محسوب کرد. این موضوع از یک سو و استقبال خوب همشهریان، مسئولین مرکز استان و شهرهای همجوار، ضرورت برنامه ریزی برای تقویت وحدت درونی و رونمایی‌ از توانمندی های درون شهرستانی به عنوان اهداف برگزاری روز اوز را ۲ چندان می کند.

 

روز اوز سال جاری به همت کمیته برگزاری و همکاری موثر فرمانداری، بخشدار مرکزی،شورا و شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد، موزه مردم شناسی و جمعی از فعالین اجتماعی با حمایت کمیته مالی و نیکوکاران برگزار شد. ۴۵ غرفه از روز هفتم فروردین در پارک نوروز دایر شدند و محل برگزار میزبان جمعی از شهروندان اوز ساکن شهر و شهرها و کشورهای دیگر و مردم روستاها و شهرهای همجوار بود، فعالیت غرفه ها بعضا جذاب بود که تهیه «شکر پنیر» توسط بانوان روستای قلات یکی از آن ها بود.

مراسم اختتامیه شامگاه هشتم فروردین با استقبال شهروندان برگزار شد. این مراسم با حضور حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، فرخی زاده معاونت گردشگری استانداری فارس، پور اسد از مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری فارس، فرماندار و مدیران شهرستانی، مدیرکل فرودگاه لارستان، امام جمعه خنج، معاون فرمانداری ویژه لارستان ، دکتر اسفندیاری فرماندار خنج، شهردار گراش و روسای ادارات شهرستان های پنج گانه جنوب استان فارس برگزار شد.

 

جشن پایانی روز اوز با اجرای حاملان قرآن از مجتمع علوم دینی اوز و با قرائت قرآن توسط مصعب حنیفی و سرود جمهوری اسلامی و خوش آمد گویی توسط آلما و السا ارژنگ و کودکان کودکستان نور مجتمع دینی اوز با لباس محلی آغاز شد. علی تیرزن به اتفاق افسانه شفائی و عبدالوهاب کریمی اجرای این برنامه را به عهده داشتند.

ابتدا محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز با خوش آمد گویی  و خیر مقدم به شرکت کنندگان به ویژه میهمانان و مسئولین شهرستان های همجوار و جنوب استان فارس، فرا رسیدن سال نو، بهار طبیعت و تقارن آن با حلول ماه رمضان و همجنین روز اوز را تبریک گفت. وی بیان کرد شهرستان اوز مردم با فرهنگی دارد و جاذبه های ویژه و خاصی دارد که به شهر هزار برکه معروف است‌‌‌. بیش از هزار برکه در شهرستان اوز داریم که قدمت برخی از آن‌ها به ۵۰۰ سال پیش می رسد که نشان از هنر و فرهنگ مردم با اسالت اوز است.

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس آخرین سخنران این جشن بود که ضمن تبریک سال نو و روز اوز گفت ما در استان فارس تقویمی آماده کرده ایم برای تمام شهرستان ها که یک روز به نام شهر خود بتوانند برنامه هایی را برگزار کنند. هدف از این برنامه این است که در آن روز قابلیت های ارزشمند آن شهرستان به سایر اقصا نقاط استان، در سطح ملی و فرا ملی معرفی شود.

فریبا برازنده رئیس شورای شهر با خوش آمد گویی به همه شرکت کنندگان ضمن تبریک سال نو، روز اوز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان از همه دست اندر کارانی که در برگزاری این جشن یاری گر ما بودند تقدیر و تشکر نمود. وی گفت مدیریت شهری یک شهر زمانی به توسعه و تعالی دست پیدا می کند که مردم و مسئولین در کنار مجموعه شورا و شهرداری گام بردارند.

عبداله معصوم نژاد رییس اتاق اصناف اوز از فلسفه روز اوز گفت  و افزود: به ابتکار موزه مردم شناسی اوز و تصویب شورای اسلامی شهر سالروز افتتاح موزه مردم شناسی اوز به عنوان روز اوز نامگذاری شده است.

۴ قطعه آهنگ توسط گروه آئین شهرستان اوز به سرپرستی مسعود فضلی به اجرا در آمد. آریسا صدوقی فر از مجتمع آفرینش شعری از حافظ و رمیصا زمانی شعری از سیلوانا سلمانپور را خواندند.

شعر خوانی کودکان با لباس سنتی از مهد سما فیشور با مدیریت آگاهی بخش دیگری از این مراسم را تشکیل داد.

در ابتدای مراسم فیش حاوی شماره جهت قرعه کشی به شرکت کنندگان داده شده بود که چند شماره به قید قرعه اعلام شد و جایزه آن کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بود.

مراسم تجلیل از خادمین مساجد و حافظین قرآن کریم شنبه ۱۲ فروردین برگزار می شود. 

در اواخر برنامه ها مسئولین به بازدید از غرفه ها پرداختند که همین امر باعث شد جشن پایانی روز اوز نیمه کاره رها شود. این مراسم با نیم ساعت تاخیر ساعت ۹:۳۰ دقیقه شب شروع و ۱۲ شب به پایان رسید.

پارک نوروز همه ساله شاهد برگزاری مراسم روز اوز است که باید از دست اندرکاران تقدیر کرد اما با توجه به سابقه چندین ساله روز اوز و دیدگاه شهروندان، میزان تحقق اهداف روز اوز، پایش برنامه ها و آسیب شناسی اقدامات به ویژه کیفیت مراسم پایانی در شان این مراسم باسابقه، ضروری به نظر می رسد.

در پایان دیدگاه یکی همشهریان که ساکن اوز نیست در این باره درج می شود.

با تشکر از زحمات تان، نظرم را پیرامون برنامه روز اوز به صورت صریح و بدون رودربایستی خدمت شما عرض می کنم، در صورتی که به گوش مدیران این برنامه برسد شاید مفید افتد.

من تا اواسط برنامه حضور داشتم. برنامه ریزی برای مراسم روز اوز بسیار ضعیف بود و مجریان به خصوص یکی از آن‌ها به هیچ وجه مناسب برای این کار نبودند. همچنین بین برنامه ها وقفه های طولانی بود طوری که حوصله همه سر می‌رفت و همه خسته شده بودند.موسیقی که اجرا شد نیز اصلا جالب نبود. آهنگ اول ریتم ناخوشایندی داشت و بیشتر به ریتم سینه زنی شبیه بود و هیچ‌کس را به وجد نیاورد، دومین آهنگ نیز غمنامه بود و هیچ مناسبتی با مجلس نداشت و همه از بی حوصلگی خمیازه می‌کشیدند.

سکوی فیلمبرداری نیز روبروی وسط سن مستقر شده بود و جلو دید را گرفته بود و در این زمینه نیز طراحی چیدمان بسیار بد انجام شده بود.

خلاصه اینکه برنامه فاقد جذابیت بود و من با همه علاقه‌ای که به زادگاهم اوز دارم این برنامه خسته کننده را نتوانستم بیشتر از آن تحمل کنم و در اواسط برنامه مجلس را ترک کردم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “مراسم روز اوز و ضرورت بازنگری در راستای تحقق اهداف”

  1. فریدون نامی گفت:

    ضمن تشکر از همه دست اندرکاران بخاطر همه زحمات اما با توجه به جلسات متعددی که برای اجرای این جشن گرفته شده بود متاسفانه آنچه در جلسات مطرح شده بود با آنچه اجرا شد متفاوت بود و معلوم نشد چرا جهت آن تغییر و اجرای برنامه ها نیمه کاره تمام شد این برنامه در حد و شآن مردم و میهمانان نبود و لازم است در این مورد آسیب شناسی و مقصر یا مقصران و عذر خواهی کنند.
    لازمه اجرای بک برنامه خوب مستلزم پایبندی به تصمیمات جمعی و مصوب می باشد که چنین نبود و این برنامه قربانی تصمیمات احساسی و…کردید . هرچند که بغیر از برنامه روی استیج ما بقی به زیبایی انجام و مورد رضایت همه مردم بود .

  2. ناشناس گفت:

    سلام برای مراسم روز اوز باید خواننده خوب دعوت میکردن

  3. مریم*** گفت:

    بیشتر نمایشگاه بود تا نعرفی روز اوز..در روز اوز باید شهرستان رو معرفی کرد ظرفیتهای تاریخی هنری صنایع دستی اماکن گردشگری و هرقابلیتی که باید بولدشود نمایشگاه عرضه محصولات همیشگیست…غرفه قلات عالی بود هم معرفی محصول داشتند و هم ایده ی معرفی دیجیتال روستاشون قابل ستایش بود

  4. قابل توجه شورای شهر. اوز گفت:

    شورای شهر اوز باید به نظرات ومطالبات مردم در زمینه کارهای. ا ساسی مانند تاسیس ادارات مورد نیاز مردم وارتقای درجه شهرداری اوز از پایه ۶ به ۷ وساختن ساختمان شورای شهر و……پاسخ دهند وگرنه بارگذاری جلسات جشن وامورات متفرقه چندان تاثیری در سطح شهر اوز ندارد

  5. همشهری گفت:

    من از نزدیک برنامه های روز اوز را دیدم و البته هیچ نقشی هم در برگزاری آن نداشتم ،نمیگویم بی نقص بود اما باز هم دست افراد زحمت کش درد نکند که این برنامه را برگزار کردند با این حال به نظر میرسد مثل همیشه عده ای که فقط ایده پردازند دوباره شروع به انتقاد کردند، این افراد اگر خیلی دلسوز و توانا هستند لطف کنند به جای حرف زدن خود آستین بالا بزنند و عمل کنند .

  6. علی گفت:

    شورای شهر می بایست بیشتر فعالیت داشته باشد . در شهر هم از کارهای عمرانی خبری نیست و روز به روز داریم به عقب بر میگردیم . شورای شهر کمی به شهرها و شهرستانهای همجوار مراجعه کنند می بینیم که آنها خیلی دارند از ما جلو می زنند .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز