یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  5/ فوریه/ 2023 - 3:10
  |   نظرات: يك نظر
1,000 بازدید

مراسم تودیع و‌معارفه روسای حوزه قضایی شهرستان اوز برگزار شد

مراسم تودیع حسین روانشاد و‌ معارفه سید حسام الدین زندوی به عنوان دومین رئیس حوزه قضایی شهرستان اوز امروز یکشنبه ۱۶ بهمن در دانشگاه آزاد اوز برگزار شد.

در مراسم مرتضوی معاون مدیرکل دادگستری استان، فرماندار و جمعی از مسئولین و‌ معتمدین شهرستان اوز، لارستان، خنج، گراش و داراب حضور داشتند.


حسین روانشاد ضمن خیر مقدم به یکایک شرکت کنندگان در مراسم گفت: مجموعه دادگستری در مرداد ۱۴۰۰ افتتاح شد و با حداقل نیرو در این مدت برای ۳ هزار پرونده رای صادر شد. اطاله دادرسی در شهرستان نداریم و از ظرفیت شورای حل اختلاف و صلح و سازش استفاده کردیم. پرونده ها در روال کارشناسی گیر نمی کرد و سریع انجام می شد. در ۲ مرحله رفع تصرف از اراضی در آبان و اسفند سال قبل بوده است. گشت مشترک با حضور ادارات مرتبط با زمین برگزار کردیم که از ساخت و ساز غیر مجاز پیگیری شد. هماهنگی و همدلی به ویژه در شورای تامین شهرستان وجود داشت.
روانشاد افزود: نظارت جدی بر شورای حل اختلاف و نیروهای نظامی و انتظامی وجود داشت و کارها پیگیری شد. نمایندگی دفتر قضایی پیگیری شد که بحث استقلال آن نیز مطرح است.
پزشکی قانونی پیگیری شد و هماهنگی انجام شده و در صورت اختصاص مکان آماده افتتاح است. برای اداره ثبت هم پیگیری شده و مدیر کل سازمان نیز قانع شده که اداره ثبت مستقل دایر شد و بعد نیز پیگیری خواهم کرد.
از شورای مهاجرین هم استفاده کردیم و باید سرشماری تبعه انجام شود.
اولین رئیس حوزه قضایی اوز گفت: برای خدمات گوشه کار من بودم اما بخش اعظم آن توسط نیروهای دادگاه انجام شده و مرهون تعامل همه ادارات، ارشاد ائمه جمعه و تعامل بوده است و‌امید‌وارم این تعامل ادامه یابد.


شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع دینی اوز ضمن تبریک دهه فجر گفت: مردم در دهه فجر هدیه با ارزش استقرار اداره ثبت اسناد و املاک را می خواهند. قضاوت به نحوی ولایت بر جان، مال، آبرو و حیثیت افراد جامعه است. کسی باید اهل قضاوت باشد که علیم، حکیم و حلیم باشد که اگر این صفات نداشته باشد، دنیا خراب می شود. شهامت از دیگر ویژگی های قاضی است که آقای روانشاد از آن برخوردار بود.
قاضی نباید اسیر حب و‌ بغض شود بلکه او باید بر حب و بغض غالب شود که در سوره مائده قرآن بر آن تاکید شده است. در سوره نساء نیز می فرماید: قاضی باید نگاهش به خدا باشد. امانت داری و عدالت محوری از مواردی است که خدا بر آن تاکید دارد. هر وقت پست ها به غیر اهلش واگذار شود عدالت ضایع می شود.
وی ضمن تقدیر از خدمات روانشاد برای زندوی آرزوی توفیق کرد و در پایان گفت: ما مردم شهرستان اوز آدم های بدی نیستیم.


محمدی فرماندار اوز با خیر مقدم به میهمانان به ویژه دکتر مرتضوی معاون مدیر کل دادگستری، از شهرستان های داراب، لارستان، خنج و گراش و تبریک میلاد حضرت علی(ع) و دهه فجر گفت: دیکتاتوری و‌ وابستگی در دوران پهلوی انفجار نور و پیروزی انقلاب را موجب شد. جنگ شناختی موجب شده وابستگاه رژیم پهلوی تطهیر شوند و باید با جهاد تبیین این مسایل خنثی شود.
ما هم نگران پایان خدمت آقای روانشاد به عنوان یکی از مدیران همراه هستیم و مطمئن هستیم انتخاب جانشین ایشان نیز شایسته است. آقای روانشاد خصوصیاتی مانند پختگی در عین جوانی، شجاعت، حضور میدانی در التهابات اخیر، تیز بینی، تفکر و تامل، پاسخگویی، همراهی و فداکاری و همدلی داشتند که توفیقات خوبی نصیب شد و ثبات و امنیت به وجود آید.
فرماندار در پایان گفت علاوه بر ضرورت استقرار اداره ثبت اسناد و املاک خواستار تصویب چارت سازمانی دادگستری شهرستان اوز و استقرار دادستان در شهرستان نیز هستیم.


مرتضوی معاون قضائی دادگستری استان گفت: در عمل و انجام امور قضایی شبانه روز ذهن قاضی درگیر است. تکلیف قانونی برای تفتیش منزل و محل کار حکم قضایی است و قاضی می خواهد جان و مال مردم حفظ شود و نمی خواهد همه جرایم علنی شود تا نظم جامعه حفظ گردد. در حوزه جنوب و شهر اوز اهمیت دارد. امانتداری و عدالت محوری که در اوز به خوبی بنا نهاده شده است.
برای استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و چارت دادگستری در شهرستان اوز، درخواست شد که به حق است و پیگیری می شود. اما به واسطه ضعیف شدن نظارت عمومی برخی تخلفات افزایش یافته است که باید تقویت کنیم تا تخلفات کاهش یابد.
خصلت های آقای روانشاد گفته شده و در سمت جدید که به عنوان دادستان داراب قطعا موفق خواهند شد. آقای سید حسام الدین زندوی رئیس جدید دادگستری شهرستان، سید است و در حوزه قضائی تهران و مرکز استان خدمت کرده و هم در پرونده های کیفری و حقوقی اشراق دارند و از نیروهای منطقه هستند و شناخت خوبی دارند.


در ادامه مراسم از برخی مسئولین مراسم اهدای لوح تقدیر و احکام دعوت شد که ابتدا لوح تقدیر حسین روانشاد و سپس حکم انتصاب سید حسام الدین زندوی حکم به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس حوزه قضایی شهرستان اوز قرائت شد.
سید حسام الدین زندوی رئیس جدید حوزه قضایی با تبریک دهه فجر گفت: حضرت امام خمینی به گردن ما حق دارد و یکی از موضوعات وحدت تشیع و تسنن است که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند. تمام شرف ما مسئولین این است که خادم مردم هستیم.


توقع از بنده این است که آرای متقن داشته باشم، ارباب رجوع تکریم شود و اطاله دادرسی نداشته باشیم. تلاش می کنیم نهایت احترام برای مردم داشته باشیم.
هر شهرستان یک مولفه هایی دارد و مدیر کل استان نیز از ته قلب مردم اوز را مردم خوبی ارزیابی می کند و ورودی پرونده های قضایی یکی از معیارهای ارزیابی است که با فرهنگ شکایات را بین خودشان حل می کنند. تلاش می کنیم تعامل خوبی داشته باشیم.
مجری مراسم فروغ هاشمی و قاری قرآن سلمان قائدی بود.
در پایان اسامی اداراتی که با اهدای لوح و هدایا از خدمات حسین روانشاد تقدیر کردند، قرائت شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مراسم تودیع و‌معارفه روسای حوزه قضایی شهرستان اوز برگزار شد”

  1. مطالبه مردم. اوز. از جناب آقای زندوی گفت:

    با آرزوی موفقیت برای جناب. آقای. زندوی ریس جدید دادگستری اوز مردم شهرستان اوز. ۲ خواسته مهم واساسی از. ایشان. دارند که امیدواریم با جدیت. آنرا دنبال وبه سرانجام برسانند ونام. نیک وخاطره ای فراموش. نشدنی. در زمان ریاست خودشان به یادگار بگذارند ۱_ پیگیری واستقرار. اداره ثبت. اسناد واملاک و۲_ تاسیس. اداره پزشکی. قانونی. در اوز که هردوی. این. آدارات زیر مجموعه. قوه قضاییه هستند. اینشالله که موفق. باشند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است