جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  8/ سپتامبر/ 2022 - 2:02
  |   نظرات: 10 نظر
1,457 بازدید

بررسی نشست مردمی نماینده مجلس در اوز / جاده چک چک جاده روستایی است 

فرهاد ابراهیم پور: شامگاه سه شنبه ۱۵ شهریور نشست آقای مهندس حسین زاده  نماینده محترم مجلس شورای اسلامی با شوراها و فعالان شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی اوز برگزار شد. این نشست که بسیار حایز اهمیت بود و بیش از ۵ساعت بطول انجامید  در رسانه ها بازتاب داشته، بدین خاطر من از گزارش پرهیز می‌کنم و به مسایل مهم و نوع مطالبه گری افراد توجه دارم. 

یکی از مسایل مطرح شده در این جلسه شائبه درست شدن جاده چک چک در مسیر گراش به ارد بود و عنوان شد این جاده باعث خواهد شد که اوز در انزوا قرار بگیرد. در این جلسه مهندس حسین زاده نماینده شهرستان اوز و ۴شهرستان دیگر آن‌ را نه جاده اصلی (که عرضی بیش از ۱۱متر دارد) بلکه جاده روستایی دانستند که فقط دو ماشین می توانند از کنار هم رد شوند و گفتند همه بخش ها و شهرستانهای دیگر جاده آسفالته به سمت بخش ها و روستاهای خود  دارند اما در گراش هنوز این جاده نیست و روستاییان از جاده خاکی عبور می کردند و یا مجبور هستند از شهرستان های دیگر عبور کنند و توضیح دادند این جاده به هیچ وجه نمی تواند موجب انزوای شهر و شهرستان اوز شود

این توضیحات واضح انگار نتوانسته عده ای را قانع کند و در بخش کامنت گذاری مطلب آن جلسه در سایت پیام دانش اوز کامنت های بی نام و نشان منتشر شده که تکرار همان حرف های قبلی و این بار آمار و ارقام آورده آند که گویا حرف نماینده واقعیت ندارد.

رسانه هایی که خود در آن جلسه حضور داشته و همه مطالب و گفته های حاضرین را رصد کرده و پاسخ های نماینده را شنیده اند، نمی تواند به شایعه و شائبه دامن بزند. اینکه هر کسی با عناوین قلابی و بدون نام و نشان بیاید و یک دروغ به هم ببافد و سایتی آنرا پخش و منتشر کند دور از انصاف است .

جناب شیخ صالح انصاری که سخنران ابتدای مجلس بودند حرفی در حوزه اخلاق زدند و از شجاعت و صداقت و شفافیت گفتند اما انگار نه انگار آن حرف ها برای ما زده بودند

برای اینکه به اینگونه فرافکنی جواب داده باشم  و ادعای بی جا نکرده باشم صبح امروز، ۱۷ شهریور پاشدم و رفتم جاده چک چک را بازدید کردم و برای همشهریان و شهروندان شهر و شهرستان اوز و نیز دیگر شهرستانهایی که آقای حسین زاده نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی هستند نتیجه این تحقیق را با مشاهده عینی خود برای شما عرض می کنم .

۱_ این جاده که به جاده چک چک معروف است و از شهر گراش تا دوراهی ارد می باشد جمعا ۳۵کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر زیرسازی شده است و از این ۱۷کیلومتر ۱۰ کیلومتر از بلوار شهدای گراش تا نرسیده به منطقه  بونیمات آسفالت شده است. 

۲_طرح جاده سازی چک چک از سال ۱۳۸۵در هئیت امنای گراش به تصویب می رسد و از سال ۱۳۸۷ ( دوران نمایندگی آقای حسنی) شروع بکار می کنند و از آن‌زمان تا کنون که نزدیک به ۱۴ سال می گذرد فقط ۱۷کیلومتر زیر سازی و فقط ۱۰ کیلومتر آسفالت شده است. از زمان نمایندگی آقای حسنی  از گراشی شروع در ۲ دوره نمایندگی آقای جعفرپور  از لار و تا اکنون که نمایندگی آقای حسین زاده است ادامه داشته است .

۳_ در این مسیر ۳۵ کیلومتری روستاهایی قرار دارند که به حق باید برای آنها جاده کشید این روستاها عبارتند از  روستای اسماعیل آباد، روستا کنار زیات،  شمس آباد، کسر الدشت ، چک چک،  بایدو ، تل رحمانی،  زینل آباد  و چندین روستای دیگر و عشایر نشین که نام و تابلویی ندارند. 

۴_ عرض جاده چک چک  ۸متر و ۷۰ سانت بدون شانه است و به هیچ وجه عرض و شاخصه یک جاده اصلی ندارد، در صورتی که جاده کشیده شده اوز تا گراش که دو بانده است  جمعا ۲۲ متر و نیم و هر باند آن ۱۱متر و نیم است که هر طرف آن شانه سازی نیز شده است

هر کسی می تواند در فضای مجازی هر چیز ناراست و دروغی ترویج و تبلیغ کند و بدون اطلاع حرف بزند و کسی یا کسانی را محکوم کند حتی نماینده مردم؛ آنهم بدون نام و نشان و پشت عناوین یک اوزی دلسوز و یک آشنا و غیره خودش را پنهان کند؛ اما نمی تواند تا ابد از افشای حقیقت دور بماند. رسانه مردمی و مطلوب جای مطالبه گری و انتقاد سازنده و بحق مردم است و حتی انتقاد درست از عملکرد هر نهاد و ارگان دولتی و غیر دولتی  اما نه جای منویات شخصی و شائبه سازی . هر مدیر مسئول نیز در باره هر نوشته ای مسئول است، بخصوص اگر این افراد بدون نام و نشان به تولید شائبه و خدای نکرده دروغ بپردازند. 

در جلسه ای که با حضور مهندس حسین حسین زاده و به دعوت رئیس دفتر نماینده در شهرستان اوز آقای ابراهیم احمدی  که در آن مکان برگزار شد صحبت ها و درد دل ها و خواسته های متعددی مطرح شد که در گزارش خود ا اگر نه کامل تا اندازه زیادی در دو نشریه اینترنتی پیام اوز و پیام دانش  آمده است  که می باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و من بطور خلاصه بر آنها اشارات کوتاهی دارم .

۱زمان برگزاری و شروع  جلسه تاخیر ربع ساعته ای داشت و همه افراد دعوت شده هم بتدریج آمدند فضا خوب بود و خوشبختانه از ابتدا تا انتهای جلسه مشکل صوتی و صدا گذاری نداشتیم. آقای دکتر سعید کراماتی مجری بودند و آقای احمدی نیز این مجری گری را تکمیل می کردند .به لحاظ تعداد نفرات برگزیده شده برای ایراد سخنان زمان در نظر گرفته شده با توجه به مطالبات شوراهای شهر و روستا کم بود .

۲بسیاری از ما هنوز یاد نگرفتیم که وقتی از کسی مطالبه ای داریم آنرا مرتب در یک جلسه تکرار نکنیم و اگر دیگری گفته چه اصراری دارد ما هم بگوییم . من نیز که از متأخرین افراد بودم خواسته و مطالباتی داشتم که دیگر حاضرین تعداد زیادی از آن گفته بودند و از گفتن آنها صرف نظر کردم . انگار نوعی خود نمایی در ما هست که به دیگران بگوییم که بله دیدی منم در باره اداره ثبت و اسناد و پلیس +۱۰ و سی تی اسکن گفتم مطالبی که چندین ماه گفته شده است اگر گوش شنوایی است به تعداد گفتن به نتیجه نمی‌رسیم بلکه به پیگیری و جستجو به هدف نزدیک می شویم. متاسفانه این موضوع نزد بعضی افراد در موضاعاتی چون راه و غیره نیز به همین منوال بود .

۳_ در آن جلسه کسانی گزارش خوب و مفصل دادند و کسانی بدون جمع بندی شعار دادند و معلوم بود آمار و ارقام آنها به اندازه لازم بروز نبوده است چون سخنان نماینده در پاسخ به سوالات آنها آنهم با دلایل اعتراضیه آنها را بی محل کرد. مگر کسی ادعا کند که حرف نماینده درست نبوده و اگر چنین است می تواند ادعای خود را با دلیل منتشر کند . کسانی نیز خارج از مطالبات شهری و شهرستانی حرف زدند که ای کاش از وقتی اندکی که در اختیار داشتند از مشکلات و خواسته های مردم می گفتند.

۴_موضوعاتی نگفته ماند مانند پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب شهر اوز، مانند اقدام مشترک چند شهرستان برای سگ های ولگرد،  یا جاده مهم و حیاتی اوز تا دوراهی ارد که طرح آن برای دو بانده شدن موجود است و اگر این جاده تا دوراهی ارد اتوبان شود و به جاده خنج در این مسیر متصل شود اوز مسیر بهتر و کم حادثه تر با رفت و آمد بیشتری خواهیم داشت. 

مزیت این جلسه نسبت به سالهای دورتر و نماینده قبلی افراد زیادتری با جسارت بیشتری حرف می زدند آیا این افراد در جاها و مناسبت های دیگر و در برخورد با نهادها و جریانات دیگر همان جسارت و مطالبه گری دارند یا نه باید در جلسات و برنامه ها دیگر دید .

۵_در این جلسه تعدادی پا را فراتر از مطالبات روزمره گذاشتند و به توسعه پایدار و متوازن و استفاده از امکانات بالقوه در منطقه برای آینده داشتند که جای تامل و توجه دارد همچون صحبت های آقای سرهنگ سلمانپور،  سید یوسف حسینی و ابراهیم جام جوهری و تنی چند از حاضرین که تربیت نیروی انسانی و کارآمد و دورنمای آتی شهر و شهرستان را هدف گذاری صحیح برای توسعه شهری می دانند .چرا که این خیرین بزرگوار که تاکنون پای همه کارهای اساسی شهر و شهرستان بودند و در پایه پیری قرار گرفته آند شاید فرزندان آنها مثل خود آنها نتوانند به این همیاری همیشه ادامه بدهند استفاده و بهره گیری از منابع داخلی در حوزه صنعت و انرژی می تواند کمک حال توسعه باشد هر چند نیک می دانیم خیرین ما تا هستند بما کمک خواهند کرد. 

آقای حسین زاده ضمن پاسخ به بسیاری از سوالات گفتند بقیه سوالات هم بررسی خواهد شد و جواب داده خواهد شد ایشان  از افراد زیادی در آن جلسه به نیکی و همراهی کردند از جمله افرادی که در جلسه نبودند جالب این جاست که در گزارش پیام دانش از تشکر نماینده  از آقای شریفی و خانم شمسی نام برده شده است اما نماینده از تشکر و همراهی از رئیس دفتر کنونی خبری نیست چرا؟ 

شاید  حاضرین و نماینده مجلس و رئیس دفتر انتظار این جلسه طولانی از ۸شب تا ۱ شب را نداشتند اما بیشتر افراد حتی افراد پیر و کهنسال ما هم تا آخر ماندند و نشان از توجه به مطالبات مردم و پاسخگویی جناب نماینده داشتند .

جا دارد از از آقای دکتر حسین زاده نماینده محترم، رئیس دفتر ایشان در اوز و گراش و تهران  و  برگزارکنندگان این جلسه و پذیرایی شام و دیگر دست اندرکاران بنوبه خود تشکر کنم . امید که چنین جلساتی باز هم برگزار و خروجی خوبی بهمراه داشته باشد .

 فرهاد ابراهیم (محمودا ) ۱۷ شهریور

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

10 Responses to “بررسی نشست مردمی نماینده مجلس در اوز / جاده چک چک جاده روستایی است ”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام جناب آقای ابراهیم پور، رئیس شورای اسلامی شهرستان اوز در خصوص جاده اوز خنج صحبت کردند

  2. فرهاد ابراهیم پور گفت:

    ممنون ناشناس از تذکر شما . بله دستشون درد نکند خانم صالحی گفتند اما خیلی سریع در یک گزارش از مجموعه فعالیت های همه حوزه ها .گفتند جا دارد این جاده از اولویت برخوردار شود

  3. همشهری گفت:

    با سلام
    داستان خیلی داره جالب میشه !
    امروز برخی در برابر سخنان نماینده در خصوص جاده چک چک سینه کل مردم‌شهرستان و یا شهر اوز را سپر می کنند ! آیا براستی کل مردم شهرستان و یا اوز با نظرشان موافق هستند یا خیر؟
    اولین توصیه به نویسندگانی که این رویه در پیش گرفته اند اینست که بهتر از با منطق و استدلال خود از حق مردم شهر یا شهرستان دفاع کنند و با جو دادن و کاه کهنه به باد دادن موجب تشویش و بر هم زدن اتحاد کل منطقه نشوند .
    دوم‌اینکه به حافظه اشان رجوع کنند و خود را جای مردم‌بلوک بگذارند وقتی در برابر ساخت جاده مربط گله مند شدند چطور پاسخ نمایندگان‌مردم‌بلوک داده شد
    . اوز حق دارد به فکر خودش باشد برای توسعه شهرستان .امروز این داستان تکرار شده است و شهرستان‌همجوار (گراش)هم به فکر توسعه و خدمات رسانی به روستاها و شهرهای تابعه خودش هست. اگر به اوز در خصوص ساخت جاده مربط حق می دهيد پس به گراش هم همین حق را بدهید که به فکر توسعه خودش باشد و بحث اخلاق را بولد نکنید چون تاریخ تکرار شدنیست!

  4. همه جاده‌ها. لازم هستند گفت:

    من هم به عنوان یک اوزی اعلام میکنم که اوز چنانچه دارای جاده مربط وجاده کوره هیرم. وسیع شود به هیچ وجه در حاشیه قرار نمی گیرد و جاده چک چک هم مشکلی برای اوز نیست و نباید دراین باره نگران باشیم

  5. فرهاد ابراهیم پور گفت:

    با سلام به کسانی که اظهار نظر کرده آند .. دو مورد باید توجه کنیم و مهم است . با آمدن مهندس محمدی فرماندار شهرستان اوز ایشان تدبیر بخرج دادند و جای خاصی و طرف خاصی نایستادند و توانستند اختلاف ها را مدیریت کنند و کم حرف بزنند و این عاقلانه و منطقی بود هر چند ماهیت خود اختلاف پنهان ماند اما فروکش کرد .
    دوم تدبیر استاندار فارس دکتر ایمانیه بود که در سفری که به منطقه داشتند گفتند جاده ای که باید در اولویت ساخت و مرمت و بازسازی قرار بگیرد جاده اوز و گردنه آن تا دوراهی کهنه است که خوشبختانه کارهایی در حال انجام است

  6. قابل توجه همه. اوزیها گفت:

    باسپاس از جناب ابراهیم پور الان زمانی است که باید دست از ایراد وانتقادهای بی حاصل بر داریم و همه اوزیها برای کشیدن جاده‌ها وزیر ساختها. هم صدا شویم همه مناطق احتیاج به جاده دارد و هرچه این راه وجادهها بیشتر باشد. بهتر است از مسولین وشوراها حمایت کنیم. ولی. تذکر. صادقانه هم بدهیم. با ایراد گرفتن کوبیدن همدیگر. چیزی برای اوز حاصل نمیشود.

  7. اوزیها. واتحاد منطقه گفت:

    ما اوزیها. با برادر دم دمان. خنجی. گراشی. لاری. بلوکی دریک حوزه جغرافیایی وبا داشتن آداب و رسوم زبان. ودین. مشترک درطول تاریخ با همزیستی زندگی کرده و خواهیم کرد و هیچگونه موضوعی هم مانند آب وجاده و…….نخواهد توانست این اتحاد را خدشه دار را به آن کند توان وفعالیت های خودمان را برای آبادانی شهرهای خود. افزایش. دهیم واز موضع گیری های. احساسی. خود. داری نماییم. اینشالله که

  8. همشهری گفت:

    درود بر عزيزاني که با عناوین مختلف مردم را دعوت به اتحاد کرده اند. مسلما نمی توان مانع پیشرفت همسایگانشان شویم و بحث جاده از ضروریات پیشرفت و توسعه هست..
    ولی عده ای در فضای مجازی جو را متشنج کرده اند به بهانه دفاع از حق مردم شهر اوز. این نوع دفاع کردن مثل دوستی خالع خرسه هست. بهتره این افراد با خودشون بیان مخصوصا آقایی که با ادبیات سخیف خودش که معلوم نیست تمجید می کند یا تخریب که با دو تا چه چه و به به در گروه های واتس اپی جوگیر شدند و به این تشنج دامن می‌زنند در حالی که منطقه نیازمند آرامش و اتحاد و دوراندیشی است و با گفتمان احساساتی و هیجانی های زودگذر به هیچ جا نخواهد رسید.
    .قابل توجه این‌نویسنده هیجانی که دوست دارد فقط بنویسد و برایش فقط تعریب و تمجید افرادی هر چند اندک خوش و مهم است اینکه گزیده گوی چون در !
    وقتی کارنامه نمایندگان گذشته را می بینیم به جرات می توان‌گفت دکتر حسین زاده یه سر و گردن بالاتر از همه اشان فعال‌تر بوده است و با ایشان خسته نباشید میگیم
    در پایان از جناب آقای ابراهیم پور که بی طرفانه مطلب نوشته اند تشکر می کنم

  9. سپاس از نماینده محترم مجلس گفت:

    درطول تاریخ جمهوری اسلامی هیچ کدام از نمایندگان مجلس به مانند آقای دکتر حسین زاده. بی طرافانه. وعادلانه به همه مناطق حوزه انتخابیه خودشان رسیدگی نکردند و انصافا برای شهرستان اوز هم خوب کار کردن وصادقانه آنچه در توان داشته است. اقدام کرده اند.

  10. خدمت ریس دفتر نماینده محترم در اوز در گفت:

    آقای احمدی چنانچه در تهران جا و مکانی باشد که مردم برای مراجعه وتماس با ارگانهای دولتی وتماس با نماینده محترم از آن استفاده کنند کمک شایانی برای احقاق حقوق شهرستان اوز خواهد شد

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز