شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  15/ آگوست/ 2022 - 1:37
  |   نظرات: 4 نظر
1,361 بازدید

گزارشی از برگزاری ۲ نشست به مناسبت هفته خبرنگار در شهرستان اوز

ابراهیم احمدی: فرا رسیدن ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار و تقارن آن با عاشورا موجب شد نشست خبرنگاران شهرستان اوز با فرماندار و سایر مسئولین به ۲۳ و ۲۴ مرداد موکول شود. در ۲۳ مرداد محمدی فرماندار شهرستان اوز به اتفاق فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فریبا برازنده رئیس شورای شهر اوز با مدیران رسانه های شهرستان و جمعی از خبرنگاران در فرمانداری دیدار کردند.

۲۴ مرداد نیز خانه مطبوعات، موزه مردم شناسی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان فرماندار، سایر مسئولین و خبرنگاران بودند. علاوه بر فرماندار، رئیس دادگستری، فرمانده نیروی انتظامی، بخشدار مرکزی، روسا و اعضای شورای شهر و شهرستان، نماینده حوزه مقاومت بسیج، رئیس شبکه بهداشت و درمان، محمد صدیق پیرزاد و علی تیرزن از پیشکسوتان رسانه و جمعی از اصحاب رسانه های پسین اوز، اوز امروز، پیام اوز، پیام دانش، موزه مردم شناسی، اوز خبر و پشور حضور داشتند.

در این ۲ نشست مدیران رسانه ها و خبرنگاران مطالبی را بیان کردند که ابتدا آن ها را اعلام و در ادامه توصیه های فرماندار و سایر شرکت کنندگان در این ۲ نشست به خبرنگاران را می خوانیم:

شریف بازرگانی از موزه: اعتقاد بر آن است که نشست ها خروجی داشته باشد و موجبات تغییر و تحول را فراهم کند. ما متهم به محافظه کاری هستیم برای رفع این اتهام چه راهکاری دارید؟ خبرنگاران خواستار کمک به حل مشکلات معیشتی و به ویژه قرار گرفتن تحت پوشش بیمه هستند.

مسعود باقرزاده از اوزخبر: امام حسین(ع) می فرماید کسی که انتقاد می کند دوست شما و کسی که تعریف و تمجید می کند دشمن شماست. باید برای رشد اقتصادی که پس از پیروزی انقلاب افول داشته برنامه ریزی کنیم. وی در این نشست کتابی به فرماندار اهدا کرد.

پروانه پدرام سردبیر فصلنامه با پیام دانش: از سال ۸۶ در عصر اوز فعالیت رسانه ای آغاز کردم واکنون علاوه بر رسانه های دانشگاه آزاد با خبرگزاری آنا همکاری می کنم. از این که فرمانداری روابط عمومی خود را فعال کرده خوشحالم اما انتظار می رفت روابط عمومی از نیروهای بومی بود. هزینه های رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب بالاست و آموزش فراگیر است و نیاز نیست خودمان را به مکان خاصی محدود کنیم.

شیما رحمانپور سردبیر پایگاه خبری پیام دانش: متن عبدالعزیز خضری مدیر مسئول رسانه های دانشگاه آزاد را قرائت کرد. در این متن گفته شده بود رسانه ها باید همراه و همدل با مسئولین شهر و شهرستان برای جبران عقب ماندگی ها بکوشند. روحیه مطالبه گری و نقد را ترویج دهند. وی بر توسعه راه ها و بهره گیری بهتر از فیبر نوری در شهرستان تاکید کرد.

حمیر انامدار از پسین اوز: انتخاب خبرنگار صدا و سیما برای پوشش اخبار شهرستان ضروری است.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول فصلنامه پیام اوز و اوز امروز: روزنامه نگار کسی است که بر اساس علایق شخصی، رسالت اجتماعی و آموزش های حرفه ای اطلاه رسانی می کند. اصحاب رسانه باید به جد به مخاطب شناسی بپردازند و در ادامه با رعایت اصول حرفه ای و آموزش های مرتبط هم در فرم و هم محتوا پیشرفت کنند. رسانه های اوز از نظر سابقه و تعداد قابل دفاع هستند اما از نظر کیفیت هنوز جای رشد وجود دارد. رسانه ها از یک سو به محافظه کاری و روابط عمومی ادارات متهم می شوند اما از سوی دیگر به آنان تذکر داده می شود انتقاد سازنده کنند و همین قید سازنده موجب می شود که اگر مسئولی از انتقادی راضی نبود آن را سازنده تلقی نکند.

احمد حضری مدیر مسئول پسین اوز: شهر بدون خبرنگار شهر خاموش است. اوز در رسانه سابقه طولانی دارد. احمد فرامرزی ۱۰۰ سال قبل و در سال  و ۲۰ سال زودتر از کیهان نشریه تقدم را منتشر کرده است. بعد از انقلاب نیز ابتدامرحوم محمد رفیع ضیایی نشریه اوز نوین منتشر کرده و اینجانب نیز با ایشان همکاری داشتم. از سال ۷۸ نیز عصر اوز منتشر شده است که منشا تحولاتی شد و بسیاری اشهرستان های از اوز الگو برداری کردند. شهرستان اوز ۳ رسانه مکتوب و ۵ پایگاه خبری الکترونیک با مجوز از وس هیئت نظارت بر مطبوعات دارد. هزینه رسانه ها بالاست و پسین اوز ۱۲میلیون بدهکار است. خانه مطبوعات نیز از بهمن ۱۴۰۰ راه اندازی شده است و این جانب به اتفاق آقایان شریف بازرگانی، عبدالعزیز خضری، ابراهیم احمدی و عبدالعزیز نصریانی اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات هستیم. وی از فرماندار برای اشتراک نشریات توسط ادارات، تجهیز خانه مطبوعات و برگزاری سفر زیارتی  برای خبرنگاران خواستارمساعدت شد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: شهرستان اوز دارای خانه مطبوعات با ۳۲ عضو است. آموزش از دغدغه های خانه مطبوعات است و برای ارتقای سطح دانش بودجه ای از طرف این اداره برای آموزش اختصاص داده می شود. نقد سازنده می تواند ما را در پیشبرد اهداف همراهی کند.

فریبا برازنده رئیس شورای شهر اوز: خبرنگاری مجموعه ای از افرادی است که علاوه بر تهیه و انتشا رخبر در تنظیم، ویراستاری، عکاسی و.. فعالیت می کنند. انتقادها باید سازنده و در حد اعتدال باشد و خبرنگار باید حق محور، حق طلب و حق گو باشد.

وی در ادامه متنی از طرف عبدالرحمن صالح قرائت کرد  که ضمن تبریک روز خبرنگار خواستار استقرار پلیس به اضافه ۱۰، اداره ثبت اسناد، سی تی اسکن بیمارستان راهپیما و اختصاص زمین به بیمارستان راهپیما شده بود.

محمد صدیق پیرزاد: رسانه های اوز در مقایسه با سایر شهرستان ها حرف دارند. پیشرفت و پختگی بسیاری از جوانان در عصر اوز صورت گرفت.

حسین روانشاد رئیس دادگستری: با تبریک روز خبرنگار، از پوشش اخبار دادگستری اوز توسط رسانه ها تقدیر کرد و افزود: انتخاب این جانب به عنوان یکی از قضات برتر استان حاصل رفتار مردمان با فرهنگ شهرستان است و تشکیلات دادگستری اوز به زودی توسعه می یابد و دادستان نیز مستقر می شود. بی تردید دغدغه و تعصب مسئولین شهرستان از مردم کمتر نیست.

سرهنگ محمدیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان: شهرستان اوز شهرستان امنی است که امنیت فیزیکی مرهون شورای تامین و امنیت روانی مرهون تلاش رسانه هاست.

فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان: امیدوارمی بتوانیم همراه خانه مطبوعات باشم ور سانه ها نیز آیینه تمای نمای مطالبات شهرستان باشند تا با انسجام مردم و مسئولین شاهد تحقق مطالبات باشیم.

فریدون نامی از اعضای شورای شهر: در انتخاب خبرنگاران باید دقت شود تا کسانی که خود را خبرنگار می نامند به ویژه در فضای مجازی موجب تنش نشوند و بتوان از حرمت مردم و مسئولین به خوبی دفاع کرد.

نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان: خبرنگار ان اوز افراد تحصیلکرده و با تجربه هستند و این ویژگی موجب شده که تلاش آن ها در راستای پیشرفت جامعه باشد.

علی تیرزن: امیدوارم خبرنگاران بتوانند جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند. در فضای مجازی مباحث زیادی مطرح می شود اگر فضای مجازی کانالیزه شده و ضمن رعایت اصول و حرمت افراد از تنش پیشگیر شود به نفع جامعه خواهد بود.

پس از اظهار نظر شرکت کنندگان در ۲ نشست، محمد محمدی فرماندار شهرستان مواردی را مطرح کرد که گزیده آن ها به شرح زیر است. ضمن گرامیداشت شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار از اطلاع رسانی رسانه های اوز تشکر می کنم. جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند فریضه همگانی و قطعی است و خبرنگاران در این عرصه نقش ویژه دارند. فرماندار افزود: نقد و نظارت عمومی باید با علم و اطلاع کافی باشد و اگر نقدها منصفانه و صادقانه باشد قابل پذیرش است. آزادی بیان در قانون اساسی بر آن تاکید شده است اما باید با انصاف، تقوا و صداقت همراه باشد تا تاثیر گذار باشد.

فرماندار انتقال مطالبات عمومی و تبادل آرا را از دیگر وظایف رسانه های دانست و گفت باید به دنبال آن باشیم تا امید آفرینی و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

بالاترین مقام سیاسی شهرستان گفت: قطعا مدیران باید پاسخگوی رسانه ها باشند و در شورای اداری نیز تاکید خواهد شد. دومین نشست مطبوعاتی این جانب به عنوان فرماندار در سال جاری نیز همزمان با هفته دولت برگزار می شود. ما هدفی به جز خدمت نداریم و اگر کسی در این راه نقدی داشته باشد به ما کمک می کند.

فرماندار یادآورشد:  اما رسانه ها نیز باید تغییر را از خود آغاز کنند و به سمت کیفی سازی بیشتر بروند. برای مسایل رفاهی و تجهیز خانه مطبوعات نیز پیگیری می شود و اگر اهکاری پیدا شود، عملی می گردد. خانم شیروانی به عنوان مسئول روابط عمومی ۲۳ روز است شروع به کار کرده است که در پست های دیگری همکاری می کند و امیدواریم از سوی رسانه ها حمایت شود. برای توسعه راه ها نیز اعتباراتی لحاظ شده است. برای خبرنگار صدا و سیما نیز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد پیگیری خواهیم کرد.

در این ۲ مراسم  لوح جداگانه از سوی فرمانداری و شورای شهر اوز به خبرنگاران اهدا شد. پایان بخش مراسم در موزه نیز بازید از دفتر خانه مطبوعات و رسانه های مکتوب منتشر شده و صرف صبحانه بود.

عکاس: عبدالرحیم نوروزی


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “گزارشی از برگزاری ۲ نشست به مناسبت هفته خبرنگار در شهرستان اوز”

  1. قول مساعد برای خبرنگار صدا و سیما. در اوز گفت:

    بالاخره از طرف فرمانداری قول داده شد که با همکاری اداره ارشاد خبرنگار صدا و سیما برای شهرستان معرفی شود که اینشالله هرچه زودتر انجام شود

  2. سپاس از ریس دادگاه. دلسوز گفت:

    از ریس دادگستری بخاطر خبر خویشان برای گسترش. دادگستری اوز. وتعیین دادستان در اوز تشکر میکنیم

  3. هفته دولت و انتظارات مردم. اوز گفت:

    مردم شهرستان اوز انتظار دارند که درهفته دولت ودر نشست خبری فرماندار ودیگر مسولان شهرستان خبرهای خوبی در زمینه توسعه وپیشرفت وعمران وزیر ساخت های جدید اداری داشته باشند تا امید و نشاط وتحرکات تازه ای به جامعه. تزریق شود. اینشالله

  4. هفته دولت. وانتظارات مردم اوز گفت:

    کمبود ادارات در اوز تنها پلیس ۱۰ واداره ثبت. نیست. شهرستان اوز همچون سایر شهرستانهای جدید فارس. ادارات. محیط زیست. ادارات امور آب منطقه ای. اداره تعاون وکار. تامین اجتماعی و…..دارد که می بایست از طرف فرمانداری پیگیری واطلاع رسانی شود این ادارات در شهرستانهای همردیف اوز مانند زرقان. حفر. بیضا. بختگان. و…دایر شده اند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز