جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  11/ آگوست/ 2022 - 9:27
  |   نظرات: 12 نظر
1,146 بازدید

فریدون نامی: برای حفظ و تقویت وحدت در این دوره نامزد ریاست شورای شهر نشدم

انتخابات هیئت رئیسه شورای ششم شهر اوز برای سال دوم، ۱۵ مرداد برگزار شد. فریدون نامی رئیس شورای سال اول شهر اوز برای سال دوم کاندیدای ریاست نشد و فریبا برازنده به عنوان رئیس شورای شهر برای سال دوم انتخاب شد. اوز امروز با فریدون نامی گفت و گو کرده که جزئیات آن به شرح زیر است:

*علی رغم مشکلات  متعدد و خاصی که در سال اول با آن‌ها مواجه بوده اید، عملکرد خود را در سال اول شورا چگونه می بینید و با توجه به اینکه همچنان نواقص فراوانی در شهر وجود دارد برای بهبود وضعیت شهر در دوره جدید چه موارد خاصی را در اولویت دستور کار خود قرار داده اید؟

همانطور که قبلاً هم عرض کرده ام بنده تمایلی به ورود در مسایل سیاسی کلان کشور و شهرستان اوز ندارم ،عده ای سعی می کنند اعضای شورا را به موارد عزل و نصب‌های مسئولین و موارد متفرقه غیرضروری مشغول کنند و از امور عمرانی و نظارت بر شهرداری دور کنند ولی با توجه به شرح وظایف  شوراها و نیاز توجه خاص به آن در جهت توسعه شهر و کارهای بر زمین مانده شهرداری و به حرکت واداشتن و سرعت دادن به اجرای مصوبات توسط شهرداری در سال اول توانمان را بر این موارد متمرکز کردیم و با توجه به نیازها و رصد کردن درخواستها  و توجه به راهکارها و انتقادهای مردمی و پیگیری آنها سعی در رفع مشکلات داشتیم و بسیاری را مرتفع و بسیاری هم در حال پیگیری و تاکنون به نتیجه نرسیده است .

در عملکرد یکساله برنامه های آینده اعلام شده که رئوس برخی از ایده ها و برنامه هایی که به‎نظر من و به عنوان یکی از اعضای شورا شهر باید در اولویت دستور کار امسال قرار گیرد به شرح زیر است:

الف- ایجاد تحول جدی در عملکرد شهرداری

ب- جلب حمایت مالی خیرین با حمایت و همراهی سایر اعضای شورا و حمایت حامیان و مشاورین برای اجرای پروژه های چشمگیرتر.

جاهتمام و جدیت در سرعت بخشیدن به کلیه پروژه های عمرانی که در دستورکار شهرداری بوده است اما تاکنون به کندی پیشرفت می کرده است از قبیل پروژه های تجاری، مبلمان شهری،  طراحی مدیریت آبهای سطحی، طراحی فضای داخلی شهرداری و…..‌‌

ج- در دستورکار قرار دادن موارد متعدد دیگری از پروژه های جدید در سال جدید در عملکرد شهرداری از جمله ساختمان شورای شهر، زیبا سازی ورودیهای شهر، ساخت المانهای مرتبط با میادین و تنظیم چشم انداز ۵ ساله شهر و…….

* چرا در دوره جدید شما کاندیدای ریاست نشدید؟

امسال من تصمیم گرفتم که با هدف ایجاد زمینه وحدت بیشتر کاندیدای ریاست نشوم و تصمیم داشتم در صورتی که آقای ثریانژاد و یا خانم های وحدانی و برازنده کاندیدا شدند به یکی از آنها رای بدهم و نهایتا چون فقط خانم برازنده کاندیدا شدند همگی به ایشان رای دادیم و از اینکه ایشان را با ۵ رای به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب کرده ایم بسیار خشنودیم چرا که نهایتا به هدف اصلی خود یعنی ارسال پیام وحدت به جامعه رسیده ایم و بسیار امیدوار و خوشحالیم که در ادامه وحدت سال گذشته با این وحدتی که امسال نیز در شورای شهر ایجاد کرده ایم  زمینه فعالیت و تلاش هرچه بیشتری را به منظور بهبود بخشیدن به اوضاع شهر فراهم آورده باشیم.

*با توجه به مسئولیت مستقیم شورا در انتخاب شهردار، برخی از مردم اعتقاد دارند فعالیت عمرانی و جنب و جوش خاصی در شهر در یک سال گذشته مشاهده نشده ،چه توضیحاتی دارید؟

البته فعالیتهای زیادی انجام گرفته که حتما شهرداری جهت اطلاع عموم انتشار خواهد داد اما در حقیقت نتوانسته آنطور که باید و شاید انتظارات مردم و شورای شهر را بر آورده کند و فعالیتهای انجام شده در راستای تکمیل پروژه های قبلی بوده و توجه در حد انتظار  به مصوبات شورا صورت نگرفته است.

* در طول یک سال گذشته شورای شهر چه اقدامی برای استقرار ادارات داشته است؟

مکاتبات و دیدارهای حضوری با ریاست کل دادگستری استان، آقای دکتر حسین زاده نماینده محترم مردم در مجلس ، نماینده رییس جمهور، استاندار ومعاون سیاسی استانداری که اکثر پیگیری ها با هماهنگی با فرماندار سابق و کنونی بوده است .

* برای ارتباط شورا با مردم به عنوان موکلین خود چه اقداماتی داشته اید؟

جلسات با اقشار مختلف و حضور مستمر در دفتر شورا برای پاسخگویی به مشکلات مردم و انتقال آنها به مسئولین ذیربط و اعلام شماره تلفن جهت هماهنگی دیدارهای مردمی و برگزاری نشست مشترک شورا، مردم و مدیران شهرستانی. 

*حفظ انسجام و وحدت درون شهر و بین اعضای شورا از مطالبات جدی مردم قبل و بعد از انتخابات شوراست ،چگونه می توان این خواسته را محقق کرد؟

برای حفظ انسجام در شهر راهکار شورا این بوده که از همه تجربیات و ایده های مردم با هر اندیشه سیاسی و جناحی استفاده کند و بنظرم در انتخاب اعضای کمیسیونها و ارتباطات بخوبی مشهود بوده است. برای حفظ انسجام درون شورا همه تمهیدات بکار گرفته شده و امیدواریم در سال دوم شورا پازل کاملتری را شاهد باشیم.

*با تجربه‌ای که در این یک‌سال به عنوان رئیس شورا کسب کرده آید برای در آمد پایدار و قابل تحقق شهرداری(به‌جز فروش زمین )چه می توان کرد؟

احداث پروژه های تجاری و تفریحی و کسب اجاره از این پروژه ها، جذب سرمایه گذار برای ساخت میدان میوه و تره بار عمده فروشی، تغییر در نگرش وصول در آمدهایی که قانون اجازه داده ولی تاکنون مغفول مانده، تصفیه آبهای موجود جهت فروش به باغ شهرها و جهت ساخت و سازها.استفاده از فضای سبز  برای در آمد پایدار مانند کاشت درختان نخل و مدیریت صحیح جهت بهره وری و

*ارتباط شورای شهر و شهرستان چگونه است؟

شورای شهرستان از نمایندگان شوراهای شهر و بخش های در محدوده شهرستان تشکیل می گردد، بنابر این وجود اعضای مشترک در شوراهای مذکور می تواند کار آیی و پیگیری امور را با توجه به نقش وظایف هر کدام دو چندان کرده و باعث هم افزایی گردد. همچنین شورای شهرستان می تواند اختلافات شورای شهر راتا جایی که نیاز به پیگیری قضایی نباشد مدیریت و حل کند که امیدوارم در سال دوم شورا چنین شود.

*آیا برنامه ای برای تداوم فعالیتهای شورا در سال دوم تا پایان تدوین شده است؟

در ادامه گزارش فعالیتهای سال اول شورا  چند روز قبل در سایت اوز امروز توضیح داده ام.

*به عملکرد خود در یک‌سال ریاست شورا از صفر تا ۲۰ چه نمره ای می دهید؟

معمولا شاگرد امتحان می دهد و معلم نمره، در این یک سال برای خدمت به شهر و مردم تلاش کرده ام و این مردم هستند که باید نمره بدهند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

12 Responses to “فریدون نامی: برای حفظ و تقویت وحدت در این دوره نامزد ریاست شورای شهر نشدم”

  1. خطاب به ریس شورای شهر اوز گفت:

    خانم برازنده به عنوان ریس شورای شهر حتما اطلاع دارند که باید همانند روسای شورای شهر. لار وشورای جویم. پیوسته باید از نماینده محترم مجلس کمک بگیرند و برای گرفتن مطالبات مردم به شیراز و تهران سفر نمایند. تا کارهای بزرگی بتوانند انجام بدهند درغیر اینصورت موفقیتی حاصل نمیشود و تنها سال دوم تمام میشود. وسر اوز بی کلاه میماند

  2. شهرداری وشورای شهر اوز گفت:

    نمی خواهم کسی ناراحت شود اما شورای ششم اوز تاکنون فعالیت لازم برای مرکز شهرستان را نداشته است اما در ابتدا کار هستند و میشود در سالهای آینده آنرا با تحرک و برنامه ریزی بهتر جبران نمود خدا وکیلی شهر اوز از حیث عمران وابادی وفضای سبز و…….بسیار عقب میرود وشهر کهنه وفرسوده به نظر می‌رسد بیشتر اوزیها دراین مورد هم نظر هستند واز شهرداری وشورای شهر انتظار یک دگرگونی وفعالیت خوب را دارند

  3. ناشناس گفت:

    با سلام
    جناب نامی از شما انتطار می رفت در طی یک سال گذشته اقتدار بیشتری به عنوان رئیس شورا از خود نشان می دادید
    آرزوی موفقیت در ادامه مسیر را دارم

  4. نوشاده نوشادی گفت:

    الینکه خانم برازنده با پنج رای انتخاب شدند نشانه خوبی از تلاش در جهت اتحاد درون شوراست که خواسته مردم است.
    به عنوان یک شهروند عقیده دارم اقای نامی کارنامه قابل قبولی به عنوان رئیس شورای شهرستان داشته اند و برای خانم برازنده ارزوی دستیابی به موفقیت در حد انتظار مردم را دارم .خدا کند همشهریان از اهمیت واثر بسیار زیادی که پشتیبانی و همراهی مردم از این بزرگواران می تواند ایجاد شود واقف شوند و با پشت گرمی به این جوانانی که با هدف خدمت امده اند ایجاد انگیزه مضاعف کنند

  5. معلم گفت:

    با تشکر از زحمات آقای نامی مهمترین موضوعی که شورای شهر باید به عنوان نماینده مردم مد نظر قرار دهد استقلال است و منافع مردم اوز باید در اولویت باشد و شورا وامدار نیروهای دولتی نماینده مجلس و عده ای متنفذ در شهر نباشد . اعضای محترم شورا شما نماینده مردم هستید نه هیچ فرد دیگری .

  6. شورای شهر اوز درسال. دوم گفت:

    خانم برازنده به عنوان ریس شورای شهر باید از فرمانداری ونماینده مجلس برای پیشبرد کارهای شهر اوز کمک بگیرند و پیوسته در ارتباط با آنها باشند واعضای شورا شهر متحدان دراین راه. از ریس شورای شهر پشتیبانی کنند. شهر ما اوز خیلی ساکت وبی رمق. شده از نظر اقتصادی وعمرانی عقب افتاده ومردم آنرا حس میکنند

  7. اوزی گفت:

    به نام خدا
    با سلام و خسته نباشید خدمت جناب نامی عزیز
    جناب نامی اکثریت مردم از عدم فعالیتهای عمرانی و نبود فضای سبز گلایه مند هستند .
    یک پارک خوب جهت تفریح در شهر وجود ندارد .
    کلا شهر اوز چندین سال است که پیشرفتی نکرده و روز به روز داریم عقب گرد میزنیم .
    خواهشی دارم از شما کمی به شهرهای همجوار نظری داشته باشید مشاهده میکنید که چقدر آنها دارن پیشرفت میکنند ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .
    آقای نامی از شما و دیگر اعضای شورا خواهش میکنم کمی به فکر شهر و پیشرفت شهر و جوانان شهر باشید .
    اگر این جور پیش بریم باید در آینده فاتحه شهر را بخوانیم .
    به عنوان یک شهروند و دوست شما عاجزانه تقاضا دارم نیم نگاهی به شهر اوز داشته باشی . حیفم میاد که پیشرفتی نمیبینم

  8. اوزی ساکن بندر عباس گفت:

    با سلام
    سوال آخری اوز امروز را من نمره میدهم
    ابتدا باید از تلاش اعضای شورا تشکر کرد .
    دوم اینکه به غیر از آقای نامی و تا حدودی خانم برازنده دیگر اعضای شورا چندان فعال نبودند و من اصلا آنها را در جلسات و دیگر جاها نمیدیدم
    سوم اینکه کارهای عمرانی و فضای سبز بسیار در شهر ضعیف میباشد .
    چهارم شهر ما نسبت به سالهای گذشته پیشرفتی که نداشته ایم بلکه داریم عقب گرد می زنیم .
    پنجم از شهرها و حتی بخشهای همجوار عقب افتاده ایم .
    و ششم من از نمره ۲۰ نمره ۶ به اعضای شورا میدهم .
    البته این نمره دادن من طی اصول و شرایط می باشد که شامل حضور اعضای شورا و پیشرفت شهر و انجام کارهای عمرانی و فضای سبز و مبلمان شهری و مراجعه اعضای شورا و پیگیری مطالبات مردم در استان و مرکز و بازدیدهای سطح شهر و ارایه پیشنهاد و راهکار برای عمران و آبادانی و توسعه شهر و انتخاب شهردار و انتخاب مشاورین شورا و انتخاب اعضای کمیسیونها و ارتباط نزدیک با ادارات شهرستان و فرمانداری و دیگر ارگانها و نهادهای خدمات رسان و …. است .

  9. شهروند گفت:

    اوزی ساکن بندر عباس من هم تایید می کنم که آقای نامی دست تنها بود و بقیه فعالیت چندانی نداشتند .بهتر است در سال دوم همه تلاش کنند و همکاری تا کارهای عقب افتاده جبران شود

  10. همشهری اوز گفت:

    آقای نامی خدا خیرتان دهد تمام تلاش تان را در این یک سال کردید خدا یاورتان باشد . مطمئنا خدای بزرگ شاهد رفتار و کردار آدم هاست و از شما راضی ست.دست تنها خدمت کردید .کمکی نداشتید .یک تنه و صبورانه زیر بار فشارها ایستادید . مردم قدر نشناس نیستند همه از خوبی ها و دلسوزی هاتون یاد می کنن. وقتشه سایر اعضا به خود بیان و بجنبن

  11. اوز شهر فرهنگی گفت:

    سلام
    کار خوبی کردید که خودتان کنار کشید تا راه برای افراد با توان و استعداد و کارآیی بالاتر باز شود و زمینه پیشرفت شهر فراهم بشه .

  12. خطاب به اوز شهر فرهنگی گفت:

    اگر کسی میخواهد در شورای شهر خودش را کنار بکشد چه ضرورتی داشته که برود آنجا ورای مردم بگیرد وگوشه بگیرد. باید کسانیکه میروند شورا خودشان را در معرض کار و تلاش برای شهر قرار دهند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • عرض سلام مجدد. مجموعه ی اقای رفعتی(تولیدپمپ باد) بی نام ونشان هستند. فقط علاقه شدیدی برای شرکت درنمایشگاها دارند.من که بازار استان فارس را وجب به وجب گشتم پمپ باد برند نو...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی همشهریان عزیز و بزرگان دلسوز شهر.احسنت و خدا قوت. به نکته خوبی اشاره کردید. اولین موضوع که به ذهن مبادرت می کنه اینه که چرا بیمارستان راهپیما، ب...
    همشهری دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • مطالبات رو‌ نمی دن. شاکی هستیم. ولی خداییش تعداد متخصصا خیلی زیاد شده. همین هم باعث شده تعداد عملهامون بره بالا. کار ما بیشتر بشه، دیون معوقاتمون هم بیشتر می شه....
    پرسنل بیمارستان در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام به دلسوزان و معتمدین شهر. باور کنید تو بیمارستان امیدوار ما جونمون رو کف دستمون گرفتیم و کار می کنیم. زلزله ای که اومد نشون داد ساختمون چقدر داغونه. درسته دانشکده لا...
    پرستار در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام.ما دست خیرین شهرستان رو می بوسیم ولی چرا دو دستگی؟ وقتی خودمون هم با هم کنار نمی یاییم انتظار داریم بقیه دلشون برای ما بسوزه؟ من با جدا شدن برای ارتقا موافقم. ولی با...
    وحدت در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • با توجه به تجربیات آقای عزیز خضری در امور بهداشت. ودرمان. اوز. لازم. است که ایشان در این مجمع مهم شرکت. داشته باشند جای. ایشان به نظر میآید که خالی. است. علت. چیست ؟؟؟...
    پیشنهاد. همشهری. از دبی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز