پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
 |  29/ ژوئن/ 2022 - 11:52
  |   نظرات: 5 نظر
787 بازدید

نکاتی در حاشیه نشست رئیس دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز با شهروندان


اسماعیل فقیهی:

در تنظیم خبر دیدار و گفتگوی رئیس دفتر نماینده  مجلس در شهرستان اوز با دستور کار انتظارات شهروندان از دفتر نماینده در شهرستان، گزارشگر مربوطه متاسفانه نظر بنده را به‌صورتی مبهم و نا مفهوم منعکس کرده بودند. لذا برآن شدم تا در این نوشتار ضمن تصحیح خبر فوق الذکر، چند نکته دیگر مرتبط با آن را نیز یاد آوری نمایم.

نکته اول:

قبل از توضیح بیشتر در مورد ابهام موجود در انعکاس خبر مذکور لازم می دانم یاد آوری کنم که قبلا مواضع آقای دکتر حسین زاده نماینده محترم مجلس را در عرصه ملی در شبکه های مجازی با صراحت نقد کرده بودم که نقد مزبورهمچنان در دسترس همگان قرار دارد. یک‌بار هم پس از ایام انتخابات طی یک‌ گفتگوی تلفنی به نماینده محترم مجلس یاد آوری کرده بودم که با توجه به این‌که در جریان تبلیغات انتخاباتی خود را مستقل از جناح های موجود معرفی می نمایند به ایشان پیشنهاد کردم که بسیار مناسبت دارد در مجلس در فراکسیون مستقلین حضور داشته باشند و نه در فراکسیون سایر جناح ها.

پیشنهاد دیگر من به ایشان نیز این بود که به اتفاق سایر نمایندگان، طرح اصلاح قوانین شورا ها وافزایش اختیارات آنها را در دستور کار جدی تر خود قراردهند تا به جای نمایندگان مجلس، نمایندگان شورا های شهر و شهرستان و استان با اختیاراتی بیشتر ومتناسب تر بتوانند رفع رجوع مشکلات و مطالبات حوزه های انتخاباتی را بر عهده داشته باشند. در این صورت  نمایندگان مجلس در راستای اهداف کلان کشور و تامین منافع  و مصالح ملی توجه خود را با فراغ بال بر وظایف اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت متمرکز خواهند نمود. تبعا با تفکیک مسئولیت در چنین حوزه هایی در هنگام انتخابات مجلس نیز مردم به میزان توانمندی کاندیداها در قانونگذاری توجه خواهند کرد  و نمایندگانی مقتدر و مترقی و توانمند در زمینه قانونگذاری و نظارت را به مجلس خواهند فرستاد و به همین ترتیب در انتخابات شورا ها نیز با توجه به میزان توانمندی کاندیدا ها در رفع و رجوع مطالبات منطقه ای، افراد مورد نظر خود را که در عین حال آشنایی و مهارت بیشتری در حل و فصل مشکلات منطقه ای دارند را انتخاب خواهندکرد.

 

 

 نکته دوم:

صرف نظر از پرداختن  به سیر تحولات سیاسی در عرصه ملی و سیر وقایع در زمینه های فوق الذکر، نگارنده معتقد است که در نگاهی منطقی عملکرد آقای دکتر حسین زاده نماینده کنونی در عرصه منطقه ای و در طی دوساله گذشته را می توان عملکردی مطلوب ارزیابی کرد و کاملا به‌دور از انصاف خواهد بود اگر که تلاش های خستگی ناپذیر و فعالیت های دلسوزانه نماینده کنونی مجلس در منطقه که بر خلاف دوره های پیشین با نگاهی بدون تبعیض و عدالت مدارانه صورت می گیرد نادیده گرفته شود. پر واضح است که به دلیل تحرک فوق العاده نماینده کنونی مجلس در بازدید از مناطق مختلف و سعی وافر ایشان در رفع و رجوع مطالبات منطقه ای اکنون از محبوبیت فوق العاده ای در میان مردم هر پنج شهرستان برخوردار شده اند. از جمله اقدامات مدبرانه و سنجیده اخیر ایشان نیز انتساب شایسته آقای ابراهیم احمدی به سمت رئیس دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز بود که در عین حال نشانه دیگری از حسن نیت ایشان در توجه جدی تر در تامین مطالبات شهرستان اوز نیز بود.

نکته سوم (تصحیح خبرگزارشگر):

در نشستی که اخیرا آقای احمدی رئیس  محترم دفتر نماینده ترتیب داده بودند از حضار خواسته شده بود که مهمترین انتظارات از دفتر نماینده در شهرستان را عنوان کنند تا رئیس دفتر نماینده اینگونه موارد را در دستور کار پیگیری های خود قرار دهند. در این جلسه حضار نیز به موارد متعدد و متنوع ای از مشکلات و مطالبات اشاره کردند.

بنده نیز در این جلسه و در نوبت خود و در صحبتی کوتاه نظر خود را بدینگونه بیان کردم که :

«مسئولیت  اصلی رئیس دفتر نماینده انتقال مطالبات مردم به نماینده و پیگیری تامین خواسته های آنان است و نباید از رئیس دفتر نماینده چنین انتظاری را داشت که با اختیارات محدود خود بتواند تمامی این مشکلات و معضلات پرحجم موجود را رفع و رجوع نماید.»

و در ادامه بیان نظراتم نیز افزوده بودم که: ” اتفاقا با درایت و تدبیر و توانمندی خاصی که در آقای احمدی سراغ داریم مطمئنا در راستای حل و فصل مشکلات و گشودن گره گاه ها، سوای عزم ایشان در انتقال مطالبات به نماینده و پیگیری مجدانه اینگونه مطالبات، تاثیر گذاری های ایشان بر مسئولین ادارات نیز به‌مراتب فراتر از مسئولیت اصلی ایشان خواهد بود وقطعا تلاش های دلسوزانه و صادقانه ایشان در تاثیر گذاری بر مسئولین و‌ در جهت حل و فصل مشکلات نیز فراتر از وظایف اصلی ایشان و قطعا بنحوی رضایت بخش مثمر ثمر خواهد بود”

 

 

 

 

این مطالبی که در گیومه آورده ام نظری بود که در خلال جلسه فوق الذکر بیان کرده ام که متاسفانه گزارشگر محترم‌ آن را به‌گونه ای منعکس کرده اند که گویا بنده معتقدم از نماینده و رئیس دفتر ایشان انتظاری نباید داشت و از این نحوه انعکاس خبر اینگونه استنباط می شد که گویا هرگونه انتظاری از آنها بیهوده است. حال آنکه دیدگاه بنده که در مجالی کوتاه ابراز شده بود ناظر براین واقعیت بود که انتظارات ما از نماینده مجلس برای تحقق بخشیدن به خواسته های به‌حق و انباشته شده و کاملا به تعویق افتاده مردم شهرستان اوز  انتظاراتی بسیار جدی است و از رئیس دفتر ایشان نیز به جد انتظار داریم که علی رغم اینکه هیچگونه قدرت اجرایی در اختیارایشان نیست و علی رغم اینکه مسئولیت اصلی ایشان نیز صرفا انتقال مطالبات است در زمینه پیگیری مطالبات از طریق رایزنی با نماینده و از طریق تاثیر گذاری بر مسئولین ادارات حداکثر توان خود را بکار گیرند.

همچنان  که در جلسه مذکور هم یادآوری کرده بودم این اطمینان وجود دارد که آقای احمدی به‎عنوان رئیس دفتر نماینده با توجه به درایت و تدبیر و توانمندی و شایستگی هایی که دارند، هم، به‌خوبی مطالبات مردم را منتقل خواهند کرد و هم، نسبت به پیگیری مطالبات شهرستان حداکثر اهتمام را خواهند ورزید و علاوه بر آن در تعامل با مسئولین  و در جهت بهبود بخشیدن به اوضاع نیزبیشترین تاثیر گذاری مثبت را بر مسئولین مربوطه خواهند داشت. بنابراین نه فقط از نماینده مجلس بلکه از رئیس دفتر نماینده نیزکاملا انتظار خواهیم داشت که در این زمینه حداکثر توان خود را بکار گیرند. اما باید به‌خاطر داشته باشیم که برآورده شدن بیشترین انتظارات ما مستلزم حمایت همه جانبه شهروندان و کلیه فعالین اجتماعی شهر از ایشان نیز هست و بدون حمایت وهمراهی شهروندان وفعالین اجتماعی توان ایشان در انجام وظایف می تواند بنحو محسوسی کاهش بیابد. 

نکته چهارم:

یاد آوری یک نکته مهم دراین زمینه این است که شایسته نیست از سویی سطح انتظارات و توقعات خود را از رئیس دفتر نماینده به حدی بالا ببریم که هر مقدار از تلاش های ایشان هم که به بار بنشیند ناچیز ارزیابی و کم مقدار  قلمداد کنیم. 

خوشبختانه اکنون هماهنگی های خوب و روابط بسیار حسنه موجود بین مجموعه فرمانداری، شورای محترم شهر و رئیس دفتر نماینده نیز در زمینه نحوه پیگیری امور و  تامین خواسته های مردم شرایط بسیار مناسبتری را فراهم نموده است. 

این‌گونه تفاهم و همدلی و هم افزایی موجود و اینگونه وفاق و همدلی و هم آهنگی بین  اعضای شورای  شهر کنونی و شورای شهر و دفتر نماینده، فرصتی بسیار گرانبهاست که قطعا به نفع مصالح و منافع شهر و شهرستان بهره گیری‌های فراوانی را امکان پذیر خواهد ساخت.

آنچه در شرایط کنونی می تواند برتامین خواسته های ما تاثیر جدی بگذارد و به رفع موانع توسعه شهر و شهرستان  سرعت و استحکام بیشتری ببخشد حمایت هرچه جدی تر و همه جانبه تر شهروندان از فرمانداری، رئیس دفتر نماینده و شورای شهر است که اکنون با وحدت رویه و با حداکثر همدلی و هم افزایی و با تلاش هایی خالصانه و دلسوزانه آماده گره گشایی از مشکلات متعدد موجود هستند. و اگر جمعی از ما شهروندان و از سر غفلت از سویی سطح انتظارات و توقعات خود را بیش از حد معقول بالا ببریم و ازسویی دیگر خدای نکرده، در پشت صحنه و با شایعه پراکنی مدام در صدد تخریب و تضعیف شورای شهر و رئیس دفتر نماینده باشیم به روند توسعه شهر و شهرستان و تامین خواسته های مردم آسیب هایی جدی وارد خواهیم ساخت.

درشرایط کنونی خیرخواهانه ترین رفتار ما شهروندان نیز می تواند بدین‌گونه باشدکه به هرگونه گفتار و رفتار تفرقه افکنانه و تخریبگرانه افرادی که با هدف تضعیف و تخریب شورای شهر و رئیس دفترنماینده می شنویم و یا مشاهده می کنیم اعتنا نکرده و به حاملین اینگونه مقاصد، میدان مانور ندهیم. بلعکس می توانیم  با تشویق کلیه شهروندان به همراهی و همدلی و حمایت بیش از پیش و همه جانبه از شورای شهر و رئیس دفتر نماینده زمینه های لازم را برای بهبود بخشیدن به اوضاع شهر و شهرستان و سرعت بخشیدن به تامین مطالبات انباشته شده مردم را  فراهم آوریم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “نکاتی در حاشیه نشست رئیس دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز با شهروندان”

  1. سپاس از آقای فقیهی عریز گفت:

    نظر آقای فقیهی مبنی بر همراهی واتحاد بین شورای شهر. ومسول دفتر. نماینده. وفرمانداری شهرستان مورد تأیید همگان است وباید برای هم افزایی این ۳. ارگان برای رسیدن به درخواست‌ها ومطالبات مردم. تاکید و افشاری شود. اینشالله

  2. علی احمد گفت:

    آقای فقیهی کدام شورای شهر مد نظر شماست ؟ مطمئنید چنین فضایی وجود دارد ؟

  3. اوزی از بندرعباس گفت:

    ما هم فکر میکنیم اگر فعالین اجتماعی ودفتر نماینده مردم در مجلس باهم همکاری نمایند. از طریق هماهنگی با فرمانداری شهرستان. بسیاری از کارها شدنی میشود. مثلاً تاسیس دفتر پلیس ۱۰+ که در بیشتر شهرهای کوچک مثل. گله دار. واشکنان. وجویم و…… سالهاست که دایر. دراوز هم اگر همگان پشت این درخواست باشد خیلی زود تاسیس می شوند ادارات دیگر همچنین است باید اول متحد شویم وبعد مطالبه گر باشیم

  4. سهروند گفت:

    آقای فقیهی مطالب شما بسیار دلسوزانه پدر جهت منافع شهر و شهرستان است ‌سما هم مثل پدر مرحوم همیشه دل در گرو آبادانی شهر و شهرستان و کشور دارید . همه می دانیم که هم افزایی نیاز مبرم و ایجاد هر گونه تفرق سم است برای شهرستان نو پای اوز .. درود بر شما

  5. اوزی گفت:

    در خصوص نماینده باید عرض کنم که ان قدر که به فکر دیگر جاها می باشد به فکر اوز نیست . شاید علت هم شهروندان اوزی باشند .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز