سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  24/ ژوئن/ 2022 - 12:21
  |   نظرات: 4 نظر
1,035 بازدید

 اوزی های مقیم شیراز با فرماندار به گفت و گو نشستد

محمدربیع خضری: جمعی از اوزی‌های ساکن شیراز، شامگاه اول تیر با محمد محمدی؛ فرماندار شهرستان در پارک هتل شیراز دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ابتدا محمد امین صباغی زاده بازگشت دو بانوی کوهنورد اوزی؛ مهشید خضری و فاطمه قاضی زاده پس از فتح قله آرارات در ترکیه تبریک گفت و افزود:  بنده دو پیشنهاد دارم یکی در خصوص بهداشت درمان که برای پیگیری سی تی اسکن بیمارستان اوز که زمانی پذیرای بیماران زیادی در منطقه و حتی قسمتی از هرمزگان بوده اقدام شود و ازخیرین نیز در مناسبت های مختلف تقدیر شود.

سخنان اوزی های ساکن شیراز

 صباغی زاده سپس جلسه را به حاضرین واگذار کرد تا خواسته ها و پیشنهادات خود را برای توسعه و پیشرفت شهرستان اور مطرح کنند. حاضرین به ترتیب معرفی شدند و ابتدا شریف بازرگانی در خصوص سرمایه گذاری برای رشد و توسعه اقتصادی صحبت کرد. حمید هنری سرمایه گذار در شیراز در تولید قطعات بتنی در باره همکاری با شهرداری در خصوص پوشش رودخانه انوه با کار گذاشتن لوله های بتنی رودخانه تا به صورت بلوار از آن استفاده شود و همچنین در باره ساختمان نیمه تمام خیر ساز کتابخانه و ایجاد المان بادگیر صحبت کرد.

 عبدالعزیز فقیهی درباره تجارت و اقتصاد و تشویق مردم به سرمایه گذاری مطالبی مطرح کرد وپیشنهاد داد اوز به ‌عنوان بارانداز و محل انبار گمرک که همان به اصطلاح ایجاد بندر خشک است اعلام شده و ضرورت تاسیس اداره ثبت واسناد را یادآور شد.

 محمد محمدربیع خضری در خصوص تقویت زیرساخت ها به خصوص جاده که اقتصاددانان تاکید دارند جاده شاهرگ اقتصاد و عمران و آبادی می باشد مطالبی گفت و کددارشدن جاده های موجود و در حال احداث را خواستار شد. وی افزود: در کل شهرستان با یک جمع بندی کل طول جاده در شهرستان اوز به ۲۰۰ کیلومتر نمی رسد اینکه روی جاده حساسیت نشان داده میشود در حال حاضر اوز در بن بست قرار گرفته به خصوص با ایجاد راه لار به جهرم و ایجاد جاده د در گراش به تفصیل صحبت کردند.

ابراهیم قائدی هم برای رونق اقتصادی در مورد جاده تاکید بر این داشتند که اولویت جاده مسیر روستا کوره ترمیم و بهبود گردنه و برداشتن نقاط حادثه خیز بخصوص گردنه اوزبه کوره به تفصیل صحبت کرد.

جلیل شریفی پیرامون کمیته مالی فرمانداری پرسید که به جز کمک های مردمی و تجهیزات ساختمان فرمانداری آیا در این خصوص از دولت مطالبه گری شده یا آیا دیگر شهرستان های نوپا که همزمان با اوز شهرستان شدند از مردم مطالبه کردند یا دولت هم در این کار حمایت کرده است؟ محمد رسول باغی در خصوص اینکه چرا اوزدچار افت اقتصادی و بی جان شدن رونق بازار شده است. علت اینکه راه عبور و مرور طوری طراحی کردند به داخل شهر دسترسی ندارند و و از کوچه پس کوچه ها عبور می کند به سمت شهرهای لار و گراش می روند و همچنین در خصوص ایجاد فضای سبز و استفاده از آب های هرزی که به هدر می رود می توان آن را مدیریت کرد مطالبی یادآور شد. احمد شمسی در خصوص صنعتی شدن اوز و خروج از بن بست  اقتصادی و تشویق خیرین به طور مثال برای تولید پوشاک و سرمایه گذاری تاسیس نیروگاه گازی صحبت کرد.

 فرخ فریدی در خصوص مدیریت و استفاده از آبهای هرزی که هدر می رود گفت: می توان به عنوان ایجاد فضای سبز مراکز تفریحی و گردشگری استفاده کرد. دکتر شمسی‌زاده گفت: مهمترین و ارزشمندترین سرمایه یک محل جامعه و مردم آن منطقه هستند که باید روی موضوع بیشتر کار کنیم و به آینده فکر کنیم. ایجاد اشتغال با استفاده از افراد بومی و توجه به سالمندان که سرمایه های نهفته هستند ضروری است و می توان از تجربیات آنها به خوبی استفاده کرد.  ابراهیم سلامی تشویق سرمایه گذار و زیرساخت های گردشگری را یاد آور شد. بهروزیان در مورد اینکه مردم انتظاراتی دارند انشالله این انتظارات جامعه عمل بپوشد و به سرانجام برسد و خدمات شما در خاطرات باقی بماند و فردی خوش بدرقه باشید سخنانی گفت.

سخنان فرماندار شهرستان در نشست

محمد محمدی فرماندار شهرستان پس از شنیدن صحبت های حاضرین گفت: از اینکه در این جمع حضور پیدا کردم بسیار خوشحالم. بنده قریب به یک ساعت و نیم شنونده مطالبات و خواسته های شما بودم. الان حدود چهار ماه است که در اوز مشغول شدم در این مدت به خیلی از کارها و برنامه ها اطلاع پیدا کردم آن چیزی که در وهله اول متوجه شدم مسئله کمبود مسکن در اوز بود. برای توسعه شهرستان، گروه سرمایه گذاری تشکیل دادیم و در صورتی که طرح داشته باشید حمایت می کنیم. مسکن یکی از مشکلات اصلی اوز می باشد، طرح توسعه مسکن ملی کار شده پیگیری کردیم طرح جامع مورد تایید مسکن و شهرسازی قرار گرفته در جلسات گفته شده اوز مشکل زمین ندارد.  شهرهایی که زیر ۵۰ هزار نفر نفوذ دارد مسکن با زمین در دو طبقه احداث وبه متقاضیان واگذارمی گردد.

 در مورد تاسیس پلیس به  اضافه ۱۰ که درخواست دادند و در مورد تاسیس اداره ثبت اسناد، پیگیری هایی با همکاری دفتر نماینده صورت گرفته و نظر مقامات و مسئولین مثبت است. در خصوص جاده هم که موجب توسعه و رونق اقتصادی می‌شود بنده با احداث جاده موافقم و از کوره تا بختیارویه و مربط تا شرفویه کار می کنند. گفته شده به محض اینکه زیر سازی  تمام شود و هر ۵ کیلومتر زیر سازی آماده شد چه جاده کوره و چه جاده مربط باشد، با هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل و راه و شهرسازی آسفالت می‌کنیم.

 درباره سرمایه گذاری و شهرک صنعتی کارهایی صورت گرفته مخصوصاً روی شهرک صنعتی شماره ۲ مطالبه گری در مورد پروژه های نیمه تمام و همچنین در مورد بیمارستان راهپیما پیگیری رفع مسائل مشکلات آن هستیم. در خصوص مجموعه ساختمان ورزشی مرحوم حسان صحبت شد به نتیجه خوبی رسیدیم با قول مساعدی که خیر دادند این ساختمان به بهره برداری می‌رسد.

 در مورد موقعیت استثنایی آب سطحی اوز که از شهر خارج می‌شود و نحوه انتقال و بهره‌برداری آن برای کاشت انواع درختان مناسب با آب و هوای منطقه در سطح شهر و در دامنه کوه‌ها و رودخانه‌ها بطور مفصل بیان داشتند.

فرماندار در مورد سی تی اسکن بیمارستان امیدوار گفت: اخیراً بازدیدی که توسط معاون وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان به عمل آمد قول مساعد دادند که این کار عملی خواهد شد. در مورد تقدیر از خیرین حتما این کار خواهیم کرد. در مورد مشکل  آب نشستی که با مدیرکل آب و فاضلاب داشتیم سوال شد که آیا چاه های پشتیبان هست تا زمانی که دچار بحران کم آبی هستید از آن استفاده شود گفتند خیر. این ها پیش بینی چنین مواردی نکرده اند الان شهرهای همجوار دارند. در این مورد با آقای مهندس فرخ فریدی که تا حدودی اطلاع دارند و کارشناس سازمان آب منطقه ای فارس بودند صحبت هایی صورت گرفت آقای مهندس فرخ فریدی اعلام آمادگی کردند در این زمینه همراهی و همکاری خواهند کرد.

در خصوص استفاده از نیروهای انسانی بومی در ادارات صحبت شد برایم تعجب آور بود در شهرستان اوز ادارات نیروی بومی به کار گرفته نشده اند البته بنده به چند نفر پیشنهاد دادم بانک اطلاعات از افراد نخبه بومی تهیه کنند تا من بتوانم این نیروها در سمت و پست های مختلف استفاده و به کار گیرم ولی متاسفانه هنوز چیزی به دست من نرسیده. گله مندم از بعضی افراد بومی برای تعیین پست و قبول مسئولیت صحبت کردم زیر بار مسئولیت نمی روند و همکاری نمی کنند و علاقه نشان نمی دهند. فردی هم که علاقمند بود و اعلام آمادگی کرد تا مرحله صدور ابلاغ هم پیش رفتیم ولی متاسفانه دو نفر از اوز بلند شدند آمدند پیش مدیر کل بدگویی وحرفهای  ضد و نقیض در مورد این شخص گفته بودند و فعلاً مسکوت مانده است.

در پایان نشست از جمع حاضرین و فرماندار تشکر به عمل آمد و سپس حاضرین به صرف شام و میوه دعوت شدند. این جلسه از ساعت ۹ شب شروع و تا یک بامداد ادامه پیدا کرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “ اوزی های مقیم شیراز با فرماندار به گفت و گو نشستد”

  1. اوزی ساکن اوز گفت:

    خیلی از همین افرادی که در جلسه حضور داشتند سرمایه های خودشون رو از اوز خارج کردند و در شیراز و شهرهای دیگه کارهای صنعتی و ساخت و ساز و غیره انجام میدن و میگن باید رونق اقتصادی داشته باشه اوز!!!! خب اول خودتون پا جلو بذارید!
    بیشتر این افراد دوران جوانی خودشون رو در خارج اوز مشغول کار بودند الان در دوران بازنشستگی به فکر اوز افتادن.

  2. اوزی ازشیراز گفت:

    با کمال احترام عرض میکنم که این صحبت ها در جلسات متعدد در اوز. بندرعباس واخیرا شیراز بارها تکرار شده است وحتی در زمان فرماندار قبلی آقای علی پور مطرح بوده است متاسفانه مشکلات ونبود برنامه مشخص که این گونه مطالبات مردمی را پیگیری نماید افق روشن و مشخصی را نشان نمی دهد وبه نظر می‌رسد که ماهها وسالهای دیگر هم کماکان این مسایل مطرح باشد واوز کماکان در حالت رکود اقتصادی و اجتماعی بگذراند و جوانان بیکار درحال مهاجرت باشند باید ازبین این افراد شرکت کننده در جلسات کمیته های تخصصی تشکیل شود و مرتب از طرف مسولین ومعتمدین حمایت شوند تا کارها انجام وعملی شود

  3. از فعالین اجتماعی. اوز گفت:

    کسی در این جلسات سوال نمی کند که از زمانیکه اوز شهرستان شده است سالانه بودجه شهرستان چقدر بوده ودر کجاها هزینه شده است مثلاً فرمانداری لا ر وگراش. وجنج معمولا این را مطرح واطلاع رسانی میکنند قرار استاندار بزودی به شهرستان اوز سفر کنند آیا برنامه ای برای طرح مطا لبات مردمی وجود. دارد. ویا قرار است صحبت های کلی وپراکنده مطرح شود

  4. قابل توجه فرماندار ودیگر مسولان. در اوز گفت:

    برای تاسیس اداره ثبت اسناد. دراوز به صرف اینکه قبول کنیم چارت سازمانی آن در حال پیگیری است. کافی نیست زیرا هستند شهرستانهایی مانند بندر خمیر وشهرستان سیریک در هرمزگان که دهها سال است که شهرستان شده اند اما. اداره ثبت اسناد. ندارند وچارت تشکیلات هم. دارند بنابراین باید از طریق مردم وفرمانداری و نماینده مجلس پیگیر جدی باشیم

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز