جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  23/ ژوئن/ 2022 - 6:19
  |   نظرات: 5 نظر
1,268 بازدید

انتظار شهروندان از دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز

سنا ملاحت:،نشستی با عنوان «انتظار شهروندان از دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز» با حضور جمعی از شهروندان در سالن اجتماعات مجتمع علوم دینی اوز شامگاه چهارشنبه ۱ تیر برگزار شد.

فراخوان این نشست چند روز قبل توسط رئیس دفتر دکتر حسین‌زاده در شهرستان اوز منتشر شد که علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست اسم نویسی کنند. جمعی بالغ بر ۴۰ نفر اسم نوشته بودند که بعضی از آنها در جلسه حضور نداشتند.

ابتدا ابراهیم احمدی رئیس دفتر دکتر حسین‌زاده در شهرستان اوز با یادآوری عدالت محوری و تلاش خستگی ناپذیر دکتر حسین زداه، ضمن تشکر از کسانی که در این جلسه حضور داشتند گفت: هدف از برگزاری این جلسه این است که مطالبات مردم بشنویم و بتوانیم آنها را اولویت بندی کرده و پیگیری نماییم. می توان بر روی پیشنهاداتی به نمایندخ مجلس برای قانون گذاری و نظارت هم فکر کرد.

احمدی گفت: تاکنون جلساتی با فرماندار، بخشداران، دهیاران و شوراهای شهر و روستاها برگزار شده است.

وی افزود: در قانون اساسی ۳۰ اصل آن مربوط به قوه مقننه و نماینده مجلس، که ۳ وظیفه عمده نماینده مجلس قانون‌گذاری، نظارت و پیگیری امور حوزه انتخابیه است.

احمدی عنوان کرد در اوز مطالبات زیاد است و مشکلی که وجود دارد مطالبات پراکنده است و اولویت بندی نشده و همینطور پراکنده پیگیری می شود. و انتظار می رود بتوانیم باهمکاری فرماندار و شورای شهر و شهرستان مواردی که پیگیری می کنند را منسجم کرده و با اتحاد و انسجام بهتر پیگیری کنیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.

وی بیان کرد بعضی مطالبات نیاز است که در تهران پیگیری شود در این راستا یک نیرو در تهران برای پیگیری مطالبات مستقر خواهد شد تا با همکاری دفتر نماینده در تهران امور. پیگیری شود. این نیرو میتواند در خدمت فرمانداری، شورای شهر و شهرستان و حتی بخشداری ها برای پیگیری امور در تهران باشد.

فرزاد شریفی رئیس سابق دفتر نماینده در شهرستان اوز گفت: یک سری انتظارات گاها جز مسائل و مشکلات روزمره است و همه از مسایل و مشکلات حرف می زنند اما همه حضور فعال و عملی ندارند و این باعت می شود شخص دست تنها بماند. وی گفت دسته بندی کنید که چه کارهایی قابل اجرا است به واسطه دفتر نماینده نتیجه دقیقی خواهد گرفت. وی گفت همه مشکلات به واسطه بودجه حل خواهد شد و با توجه به روابط نماینده ها تمرکز بر این باشد که در بخش های مختلف بودجه جذب کنیم.

در این نشست که سعید کراماتی و احمد جلیلی مدیریت می کردند، شرکت کنندگان هر یک به مدت ۳ دقیقه زمان داشته تا انتظارات خود را بیان کنند.

فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان اوز گفت: در خصوص پیگیری مطالبات مردمی شورای اسلامی شهرستان اوز از ابتدا کار با توجه به نیاز های شهرستان پیگیری های لازم را انجام داده است که مهمترین آنها جذب بودجه بوده که این کار محقق شده طی جلسات مکرر با مدیرکل سازمان برنامه و بودجه داشته ایم. وی گفت یکی از اعضای شورای شهرستان را به عنوان رابط بین شورای شهرستان و دفتر نماینده منصوب شده است.

مسعود کراماتی شهردار گفت: خواسته هایمان را تقسیم و دسته بندی کنیم و مطالباتمان را از کانال های مشخص پیگیری کرده که قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

محمد محمودی از مسئله خیرین سخن گفت که اگر دولت نصف هزینه را در پروژه ها متقبل شود قطعا خیرین نیم دیگر کار را برعهده گرفته که بتوان کارهای عام المنفعه ای برای شهر انجام داد.

فتحیه فتحی گفت: انتظار داریم مسئولین شهری از بومی های شهرستان باشند و در بحث استخدام نیروهای بومی و دانشگاه فرهنگیان افراد قبول می شوند اما در مرحله مصاحبه پذیرفته نمی شوند.

عبداله ثریانژاد عضو شورای اسلامی شهر اوز کانال واحدی تشکیل دهیم که همه پیگیری ها از همین کانال انجام شود.

سید یوسف حسینی گفت: توقع داریم دفتر نماینده در کنار فرماندار، روحانیت و شورای اسلامی شهر یک وحدتی در شهرستان و بویژه در شهر اوز به وجود بیاورد. وی گفت روی کار ادارات و عملکرد آنها که به چه صورت است رئیس دفتر نماینده میتواند نظارت داشته باشد و

اقدامات عملی که برای مثال بعد از دیدار با استاندار و جلسات صورت میگیرد خروجی عملی و نتایج آن برای شهرستان شفاف سازی شود.

آرش فقیهی گفت: برای فعالیت های موازی توسط گروه های مختلف با محوریت نماینده مجلس یک وحدت بوجود بیاید. کمک به استخدام هرچه بیشتر نیروهای بومی در شهرستان اوز انجام شود.

عبدالرحمان صالح از مشکلات آموزش و پرورش، کسب و کار، بیمارستان امیدوار اوز سخن گفت و پیشنهاد کرد پول های خیر را ساماندهی کرده تا وارد یک صندوق شود تا بتوان برای اولویت های مهم هزینه شود.

محمد وحدانی از ضرورت جدایی شبکه بهداشت اوز از لارستان، تغییر نرخ برق منطقه اوز به گرمسیری، استقرار بخشدار مرکزی در فیشور و بودجه تخصیصی برای اوز که در چه قسمتی هزینه شده است سخن گفت.

حاجی صدیقی از ضرورت ثبات دفتر نماینده در شهرستان اوز صحبت کرد‌ که با نهادینه کردن دفتر نماینده در شهرستان بتوانیم مطالبات را پیگیری کنیم.

نورالدین صمدانی گفت: مشکلات مردمی را که اعم از تعرفه های بالای آب و برق و همچنین شهریه مدارس غیرانتفاعی که زیاد است‌ پیگری شود.

احمد کریما از حضور بیش اندازه مهاجرین در شهر اوز سخن گفت که باید ساماندهی صورت گیرد.

شیخ اسماعیل فقیهی گفت: مهمترین وظیفه رئیس دفتر نماینده انتقال مطالبات مردم است و انتظارات بیش از حد برای حل مشکلات نباید داشته باشیم.

فاطمه قاسمی از وعده های نماینده مجلس در خصوص انرژی، اشتغال و تخصیص برخی بودجه های انرژی به منطقه سخن گفت و پرسید که این وعده ها چه شده است. وی گفت چرا نماینده مجلس تاکنون گزارش و عملکردی از کارهایی که در خود شهر اوز انجام داده اند نداشته و همچنین ارتباط نماینده با نخبگان اوز از پیشنهادات وی بود.

سمیره مولوی از به انزوا رفتن اوز و پیشرفت هرچه بیشتر اوز گفت و مشخص شود اوز چه نیرو، پتانسیلی و جاذبه ای دارد و از مشکلات اسکان، اجاره، جوانان، اوقات فراغت، نبود آزمایشگاه خصوصی و کمبود فضای آموزشی سخن به میان آورد‌.

احمد جلیلی گفت: در گروه های مجازی مطالبات و انتقاد تبدیل به سیاه نمایی شده و این القای ناامیدی به بدنه جامعه است. وی گفت برخی قدرت تشخیص و تفکیک مسایل را ندارند و این مقایسه های افراطی با دیگر شهرستان های همجوار خود القای نا امیدی به جامعه است و به باور تبدیل خواهد شد.

سعید کراماتی گفت: بحث مطالبه خود یک ساختار مشخص دارد. معمولا در ۴ الی ۵ مرحله یک تصمیم گیری انجام می شود که مراحل به ترتیب ایده، پایش، ترکیب، تغییر ایده ها، تصمیم، اجرا و در نهایت بازنگری، طی کردن دقیق مراحل باعت می شود که شخص در برخی مراحل متوجه شود که ایده خوبی بوده یا خیر، این فرآیند در خصوص مطالبات نیز باید در نظر گرفت. وی از چشم انداز شهری و فقر نیروی متخصص در اوز در تمام زمینه ها نیز سخن گفت. و در پایان گفت شهری موفق است که تعداد ادم های موفق آن زیاد باشد.

 

احمدی در جمع بندی پایانی گفت: این مطالبات ضبط شده و پس از ساماندهی با سایر مطالبات اولویت بندی شده و به نماینده و سایر مراجع ارجاع می شود. وی مجددا بر ضرورت پرهیز از پیگیری جزیره ای و عزم جدی به انسجام سخن گفت و اظهار امیدواری کرد شاهد استقرار پزشک قانونی، پلیس۱۰+ و اداره ثبت اسناد و املاک باشیم.

 

عملکرد دفتر نماینده در خرداد ماه نیز به صورت مکتوب در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفت که جداگانه انتشار می شود.

این نشست ساعت ۲۱ شروع و راس ساعت ۲۳ به پایان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “انتظار شهروندان از دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز”

  1. همشهری. از شیراز گفت:

    بسیار خوب است برای اولین بار چنین جلساتی تشکیل می شود اینشالله در آینده پر بار تر می شود. اگر همه مطالبات کانالیزه شود وبا همکاری شورای شهر. وفرمانداری. ودفتر نماینده دنبال وپیگیری شوند بهتر به نتیجه می‌رسد. از همه دلسوزان وحضار تشکر میشود واز آقای احمدی هم ممنون هستیم

  2. اوزی. دلسوز. زادگاه گفت:

    اگر اینشالله ۳ مورد مطالبه فعلی مردم که استقرار ادارات. ثبت اسناد. ودفتر پلیس ۱۰+ وپزشکی قانونی. زودتر انجام شود. ونماینده محترم اقدام عاجل کنند. مردم بیشتر به سمت نماینده ودفتر آن گرایش. پیدا میکنند. وقطعا سایر ارگانها ومسولان مانند فرمانداری وشورای شهر و…..فعال تر خواهند شد. اینشالله موفق شد

  3. از حاضرین در جلسه شیراز با فرماندار گفت:

    من هم روز چهارشنبه در پارک هتل شیراز با حضور فرماندار شهرستان اوز حاضر بودم دراین جلسه فرماندار قول دادند که بزودی. ادارات. پزشکی قانونی. واداره ثبت اسناد در شهرستان مستقر میشود که اینشالله این کار عملی شود وبا همکاری نماینده مردم در مجلس. سایر مطالبات مهم مانند. جاده‌ها ومخزن آب و……..پیگیری جدی. بشود

  4. به ریس دفتر نماینده. در اوز گفت:

    آقای احمدی همت بلند شما می طلبد که مطالبات ودرخواست های مردم شهرستان را اولویت بندی ودسته بندی کنید وانرا از طریق نماینده مجلس وفرمانداری اوز. تا حصول نتیجه. پیگیری. ودنبال نمایید قطعا عدم پیگیری ونداشتن سماجت کافی. دراین شرایط نتیجه ای حاصل نمی شود

  5. شهروند اوز گفت:

    همانطور که در جلسه نیز اظهار شده سیاه نمایی در گروه های فضای مجازی در اوز از حد گذشته به طوری که مشکلات بیش از اندازه بزرگنمایی می شود و تمام دستاوردها به طور کلی نادیده گرفته می شود
    این امر موجب سرخوردگی و ناامیدی و رخوت در جامعه می شود و به هیچ عنوان پسندیده نیست

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز