چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  28/ می/ 2022 - 5:05
  |   نظرات: 10 نظر
1,801 بازدید

سخنان رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در پاسخ به مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز

سنا ملاحت: نشست دکتر سلمانپور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در باره مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان اوز، جمعه ۶ خرداد ماه در سالن فرمانداری اوز برگزار شد.

در این نشست که جمعی از مسئولان، خیرین و معتمدین حضور داشتند، ابتدا سلمان قائدی مسئول دفتر موسسه خیریه بیمارستان امیدوار اوز، فرید نامی رئیس شورای اسلامی شهر اوز، ساسان پیرزاد نماینده خیر، ابراهیم احمدی بازنشسته حوزه درمان، یونس امیدوار از اعضای موسسه خیریه بیمارستان، مرتضی سالاریان، عبدالرحمن صالح مدیر گروه اتحاد و توسعه اوز، فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان اوز، ابراهیم فیروزی خیر درمانگاه شهرک توحید به اختصار ازمشکلات این حوزه صحبت کردند. در ادامه محسن سلمانپور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان پاسخگو شد.

مشکلات عمده ای که در این نشست مطرح شد عبارتند نیاز شدید به دستگاه سی تی اسکن، عدم حضور پزشکان بیهوشی و جراح عمومی در بیمارستان امیدوار اوز و خدمت پزشکان این بیمارستان در لار، مشکلات مردم از نوبت دهی برای پزشکان متخصص در بیمارستان امیدوار، جو نامناسب برای طرح مشکلات پرسنل بیمارستان امیدوار اوز، پل مسدود بودن پل ارتباطی نماینده مردم با ریاست بیمارستان.

چرا برای تفاهم نامه هایی که بسته شده اقدام نمی شود، ضرورت پیگیری مجوز قطعی و اعتبارات دولتی برای بیمارستان راهپیما، چرا درمانگاه فیشور کد شبانه روزی گرفته اما شیفت ظهر و شب تعطیل است، عدم تجهیز درمانگاه شهرک توحید،

نداشتن چشم اندازی برای حوزه درمان در شهرستان و عدم استفاده از نیروهای انسانی بومی در حوزه مدیریتی از دیگر مشکلات مطرح شده بود.

 

دکتر سلمانپور ضمن عرض تسلیت به مناسب سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: مطالبات به حق مردم مثل موتور محرک برای مجموعه علوم پزشکی لارستان است که بی شک در پی آن تغییرات مثبتی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به پیشرو بودن مردم اوز در فرهنگ عمومی، آنان را مردمانی بسیار متین و با فرهنگ خواند و گفت: آنچه تا کنون شنیده ام را به عینه دیدم. واقعا شرمنده همت والا و نیک اندیشی متعالی خیرین هستم و خود را موظف می دانم تا در حیطه وظایفم به این مردم کم نظیر خدمت کنم؛ اما برخی تصمیم گیری ها فراتر از مجموعه بهداشت و درمان است و حمایت مسئولان شهرستانی را می طلبد.

رئیس دانشکده با اشاره به قابلیت منحصر به فرد شهرستان اوز در حیطه آموزش اذعان داشت: قطعا درمان قلب تپنده مجموعه بهداشت و درمان است اما با توجه به وجود دانشکده ای با پنج رشته برتر در شهرستان اوز، انتظار داشتم در میان مطالبات مطرح شده، مسائل این حوزه نیز در نظر گرفته می شد.

وی افزود: من از انتقادات و مطالبات استقبال می کنم چراکه مطالبات دید من را باز کرده، به تلاش من جهت داده و موجب اولویت بندی و مسیردهی به برنامه های آتی می شود.

دکتر سلمان پور بیان کرد: از همه پیشنهادات در معرفی افراد متخصص، متعهد و هم جهت با اهداف دانشکده استقبال می کنم اما باید توجه داشت که بکارگیری هر نیرویی پیوستهایی دارد که باید مد نظر قرار داد.

دکتر سلمان پور با بیان این مطلب که راه رسیدن به تعالی همدلی است، گفت: برخی شنیده ها حاکی از آن است که به زعم برخی، ترس مسئولین دانشکده عامل اصلی رسیدن مردم خنج به مطالباتشان بوده که بی شک این مهم امری واهی است. وی افزود: مجوزهای بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی خنج در حالی اخذ شده که قرار است، بیمارستان فعلی به مکان جدید منتقل شود که این به معنای راه اندازی بیمارستان با مجوز جدید نیست.

وی با بیان اینکه صرف حضور پزشک ارزش افزوده ی ندارد بلکه مراجعات به پزشک درآمد زاست خاطرنشان کرد: به کارگیری متخصص بیهوشی در مرکز درمانی سنتر منطقه از لحاظ درآمدزایی توجیه پذیرتر است و این تصمیم به عنوان تصمیم مدیریتی و در راستای تامین هزینه های بیمارستان و دانشکده اوز گرفته شده است.

رئیس دانشکده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مطالبه مردمی اختصاص دستگاه سی تی اسکن خاطر نشان کرد: تعداد سی تی اسکن های موجود در ایران از تعداد کل سی تی اسکن های موجود در اتحادیه اروپا بیشتر است و از این رو تصمیم وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی سبب شده حتی قول وزیر به مردم اوز هم نتواند مگر در موارد ضروری در اختصاص این دستگاه دخیل باشد.

وی افزود: با این حال طی مراجعات متعدد به معاونت درمان وزارت، تمام تلاشمان را کرده ایم تا درخواست سی تی اسکن را برای شهرستان اوز در لیست پشنهادی وزارت بگنجانیم که این لیست نهایتا در کمیته ای اختصاصی تر بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

دکتر سلمان پور مطالبه مردم را مطالبه ای به حق دانست و گفت: قطعا مطالبه شما در دیدگاه مجموعه علوم پزشکی لارستان به حق است چون بر اساس تفاهم نامه ساختمان ساخته شده و بنده نیز خود را موظف به پیگیری می دانم.

در پایان وی همدلی و یکپارچگی مردم و قدرت های سیاسی در منطقه با مجموعه بهداشت و درمان را کلید اصلی برای پیشبرد اهداف دانست.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز گفت در حوزه بهداشت درمان اگر کمک و حمایتی از بنده و نماینده مردم برآید دریغ نخواهم کرد قطعا مطالبات برحق مردم و خیرین را دنبال می‌کنیم تا عملیاتی شود.

نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان اوز به عنوان اخرین سخنران این نشست گفت در تلاش هستم که فردای امروز یک چیزی در حوزه بهداشت و درمان به اوز با مطالبه گری برحق مردم این شهرستان اضافه شود.

در پایان اعلام شد خانم دانشپور زمینی برای ساختمان پزشکان به حوزه بهداشت و درمان اهدا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

10 Responses to “سخنان رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در پاسخ به مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز”

  1. ناشناس گفت:

    ریاست دانشکده علوم پزشکی جوابی قانع کننده ندادند که دستگاه سی تی اسکن هم که با توجه به جواب ریاست باز جوابی نبود که مردم انتظار دارند . در مورد حضور پزشکانی که موظف هستند در شهر اوز خدمات رسانی کنند اما در بیمارستان لار هستند هم پاسخی داده نشد . من نمی دانم این همه همراهی خیرین با بهداشت ت و درمان چرا پاسخی ندارد که این همت ها ارزش گذاری شود . تا کی باید این همه بخشش بدون جواب باشد . به نظرم بهترین گزینه ای که در جلسه مطرح شد این بود : خارج شدن بهداشت درمان اوز از زیر نظر لارستان .این بهترین اقدام می تواند باشد . وقتی مجموعه بالای سر ما نتواند دستی برای زیر مجموعه هایش بلند کند ، زیر مجموعه باید خودش برای خودش آستین بالا بزند . خیرین ما ساختمان بسازند ، دستگاه های نیاز بیمارستان بخرند همه امکانات جور کنند اما بزرگان درمان لار هیچ گوشه چشمی نداشته باشند و پیگیر هم نباشند درست نیست .

  2. کارمند بیمارستان اوز گفت:

    حتی برای دستگاه CT اسکن که وزیر بهداشت قول آنرا داده بودند هم دراین جلسه نظر روشنی داده نشد به ماند که بقیه صحبت‌ها هم در حیطه سخنرانی و تعریف وتمجید وتعارفتمام شده است انصاف این است پاسخ به خدمات بزرگ نیکوکاران اوز ؟؟؟!!

  3. قابل توجه. فرماندار محترم گفت:

    فرماندار محترم میبایست با همراهی شورای شهر ومعتمدان شهرستان با جدیت وپشتکار مشکلات بهداشت و درمان اوز والخصوص بیمارستان کنونی را پیگیری وحتی با تماس با مقامات استانی و کشوری آنرا دنبال کنند. جلسه اخیر در فرمانداری اوز برای مردم قانع کننده نیست وحاکی از تبعیض وعدم مساوات در علوم پزشکی لارستان است

  4. همشهر گفت:

    گرفتاری ما همیشه همین است که از تعریف ونمجید ها شروع میشود ودلمون خوش است که مردم اوز این چنین وآن چنان هستند. ،صبورند ،و……آخرش هم هیچ دستمان خالی از مطالبتمان ،ومانند گذشته تکرار مکررات ، آب از آب تکان نخواهد خورد

  5. جلسه بدون نتیجه گفت:

    مسولین وکسانی که به اوز میآیند و در مقابل درخواست ها ومطالبات مردم اوز تنها به تعریف وتمجید متوسل می‌شوند را باید شناخت جلسات مسولین باید نتیجه و خروجی مشخص داشته باشد وگرنه وقت تلف کردن است.

  6. احمد از اوز گفت:

    لطفا شورای شهر اوز نظر خود را در خصوص مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز اعلام کند.

  7. اوزی گفت:

    با سلام و تشکر
    به نظر شورای شهر می بایست فعال تر باشد و از خواسته های مردم شهرستان اوز دفاع کند . شورای شهر نمایندگان اصلی مردم هستند و باید پرچمدار باشند و هیچ کس نمیتواند جلو شورای شهر و خواسته های به حق مردم باستد .

  8. پرسنل گفت:

    هرگاه مطالبات و درخواست های به حق پرسنل بیمارستان توسط مسولین خود بیمارستان(اعم از ریاست،مدیریت و موسسه خیریه) به راحتی نادیده گرفته میشود و حتی گاها برای پرسنل مطالبه گر پرونده تشکیل میدهند،اینکه مسولین بالا دستی هم درخواست های الزامی اوز را نا دیده بگیرند عادی است.

  9. اوزی دلسوز گفت:

    تلاشهای پیدا وپنهان حذف جناب دکتر صباغی از مدیران ارزشمند جنوب فارس حق الناس است و امید است مسئولین محترم استان به ویژه شخص استاندار محترم جناب آقای دکتر ایمانیه که خدماتش در حوزه علوم پزشکی استان قابل تقدیر بوده و اینک در جایگاه نماینده عالی دولت جناب آقای رئیسی رئیس محترم جمهوری نسبت به موضوع توجه فرمایند و زمینه تداوم خدمترسانی جناب دکتر صباغی نیروی ارزشمند بومی شهرستان اوز در جایگاه شایسته ایشان را تسهیل فرمایند.

  10. رامین گفت:

    عزیزان مسئول باید توجه داشته باشند تور شهر و روستا گردی بدون دستاورد کوتاه میان وبلند مدت نه تنها کمکی به رفع دغدغه های منطقی و قانونی مردم نمی کند بلکه میزان نارضایتی را نیز بالاتر میبرد
    ۲- فعالیت مدیران پیش چشم مردم آگاه و صبور وشریف هست ویقینا تفاوت مدیران خدوم را از غیر تشخیص میدهند
    ۳- مسئولین حوزه بهداشت ودرمان باید و باید در جذب منابع دولتی و چانه زنی با تهران محکمتر و جدی تر عمل کنند
    ۴- حضور خیرین نباید موجبات تبعیض و سستی در جذب منابع دولتی برای شهرستانهای پنجگانه باشد
    ۵-مدیران بله قربان گو ؛ناتوان یا کم توان در :
    -انعکاس مطالبات به حق مردم به استان و تهران
    -پیگیری مستمر خواسته ها
    شایسته حضور در پستهای مدیریتی نخواهند بود
    نکات فوق شاخص های کلی است که میتواند در مطالبه گری قانونی حقوق مردم یاور مسئول شایسته و کوشا باشد
    اینکه مسئولین محترم در روز تعطیل از حوزه عمل ماموریتهای خود بازدید و از نزدیک با مردم و مشکلات روبرو میشوند
    جای تقدیر دارد
    اما این قدم های اول و لازم است وباید به سمت کافی هم برود
    نزدیکی مرکز شهرهای گراش اوز نباید خطای محاسباتی برای مرکزنشینان ایجاد کند که در فاصله کمتر از چهل کیلومتر ما سه بیمارستان اوز لار و‌گراش داریم
    در حوزه درمان اوز یعنی هرم وکاریان کهن بلغان بیدشهر وهود هیرم کوره گلار قلات اسلام آباد کهنه و شهرک توحید بیغرد و حسین آباد واکبراباد فیشور محلچه و حتی ارد و زینل آباد فداغ و لب اشکن و خلیلی و بشیرآباد تا اوز گراش لار پس با این حجم وپراکندگی شایسته است اولین ایستگاه درمان واورژانش ( اوز) قوی و کار ساز باشد تا بار گراش و لار هم کمتر شود

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز