سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  12/ می/ 2022 - 5:32
  |   نظرات: 10 نظر
1,431 بازدید

آیا ششمین سرپرست دانشکدۀ بهداشت اوز، انتظارات را برآورده می‌کند؟

ابراهیم احمدی*: راه‌اندازی دانشکدۀ بهداشت اوز از سال ۸۸ با اعلام آمادگی هیئت پیگیر این دانشکده برای مشارکت در تأمین زیرساخت‌ها کلید خورد. این دانشکده از سال ۹۱ با مدیریت آقای محمدرضا عرفانی و همکاری مؤثر هیئت پیگیر دانشکده، با پذیرش دانشجو در رشتۀ کارشناسی بهداشت عمومی فعالیت آموزشی خود را در ساختمان کودکستان آشنا آغاز کرد. همزمان ساخت ۳۵۰۰ متر مربع ساختمان آموزشی در ساختمان اصلی به همت آقای عبدالرزاق شرافت آغاز شد و پس از تکمیل این پروژه، در سال ۹۵ دانشکدۀ بهداشت به ساختمان اصلی منتقل گردید. این دانشکده در حال حاضر دارای ۳۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در چهار رشتۀ تحصیلی: کارشناسی بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و تغذیه است که پس از دانشگاه پیام نور بیشترین تعداد دانشجو را در شهرستان دارد.
مدیریت محمدرضا عرفانی که تاکنون بیشترین سابقۀ مدیریتی در این دانشکده را داشته، تا سال ۹۷ ادامه یافت و پس از آن به ترتیب در چهار سال اخیر دکتر مبشری، دکتر زارع، دکتر سخاوتی و مهندس امانت سرپرستی این دانشکده را به عهده داشته‌اند، تا اینکه اخیراً با ابلاغ دکتر سلمان‌پور؛ رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان، دکتر محمود خدادوست به‌عنوان سرپرست جدید دانشکدۀ بهداشت، جایگزین مهندس ساسان امانت شد.
تغییر در مدیریت این دانشکده قابل پیش‌بینی بود. تحصن دانشجویان این دانشکده برای کمبود امکانات رفاهی، صدور بیانیۀ دبیرکل شورای صنفی دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان بلافاصله پس از تحصن دانشکدۀ بهداشت اوز و درخواست استعفای مهندس امانت از ریاست دانشکده! و انتشار اظهارات رئیس محترم دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان از سایت دانشکده پس از تحصن در این راستا قابل تأمل بود.
هیئت‌امنای دانشکدۀ بهداشت اوز پس از این اتفاقات با رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان دیدار کرد و ضمن حمایت از مهندس امانت، خواستار برنامه‌ریزی برای هم‌افزایی اقدامات در دو حوزۀ مشارکت مردمی و دانشکده شد؛ اما پس از مدتی ابلاغِ تغییر مدیریت صادر شد.
مهندس ساسان امانت علاوه بر اینکه به‌عنوان مدیر بومی برای ارتقای دانشکده می‌کوشید، دارای سه ویژگی بود که می‌توانست به توسعۀ دانشکده کمک کند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: عضویت در هیئت‌علمی دانشکدۀ بهداشت و ارتباط مؤثر با سایر اعضای هیئت‌علمی؛ شناخت متقابل از نیکوکاران و جلب اعتماد آن‌ها و حضور مستمر در دانشکده و پیگیری هدفمند امور؛
مهندس امانت در طور دوران مدیریت خویش پیگیری امور جاری دانشکده و تلاش برای ارتقای کمّی و کیفی؛ تلاش برای تأمین امکانات رفاهی دانشجویان از طریق هماهنگی با نیکوکاران و دانشگاه پیام نور؛ پیگیری برای راه‌اندازی رشته‌های جدید؛ اجرا پروژه گازکشی دانشکده، پروژۀ دیوارکشی با همکاری بانی خیر؛ معرفی و اخذ مجوز آزمایش کیفی آب در آزمایشگاه دانشکده بهداشت، پیگیری تکمیل شدن پروژۀ استادسرای دکتر سیفایی و از همه مهم‌تر پیگیری برای جلب نیات نیکوکاران برای توسعۀ ساختمان آموزشی را انجام داد که باید قدرشناس آن‌ بود.
انتخاب سرپرست دانشکدۀ بهداشت اوز بر اساس معیارهای رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان از جمله هماهنگی کامل با مافوق، از اختیارات رئیس است و امیدواریم تغییرات مدیریتی موجب وقفه در برنامه‌های این دانشکده نگردد و بتواند انتظارات سه‌جانبۀ رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان، مطالبات دانشجویان و مردم شهرستان را برآورده سازد.
در حکم رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان خطاب به سرپرست جدید دانشکدۀ بهداشت اوز انتظاراتی مانند گسترش تعمیق ارتباطات با وزارتخانه در جهت اهداف سازمانی، پیگیری راه‌اندازی رشته‌های آموزشی مصوب سند توسعۀ متوازن و رشتۀ پیشنهادی وزیر در رابطه با کتابداری پزشکی، اهتمام ویژه به مسائل علمی، فرهنگی و رفاهی دانشجویان و تلاش برای افزایش مشارکت خیّرین در امور زیرساختی آموزش، هماهنگی کامل با رئیس دانشکده در انتصابات و تصمیم‌گیری‌های کلان و… عنوان شده است که امیدواریم سرپرست جدید بتواند برای تحقق آن‌ها بکوشد.
در خصوص مطالبات دانشجویان بر اساس موارد منتشرشده در سایت دانشکدۀ علوم پزشکی لارستان، دکتر سلمان‌پور در اظهارات خود پس از تحصن دانشجویان این دانشکده گفته‌اند: «متأسفانه در این چند سال نگاه جدی و قابل قبولی به این دانشکده و دانشجویان آن به‌خصوص در حوزۀ رفاهی آن هم با وجود فاصلۀ این دانشکده تا مرکز شهر نشده که از این‌رو، برای جبران هرچه سریع‌تر در بدو شروع به کار معاون جدید آموزشی، در جلسات متعدد با حضور مسئولان ذی‌ربط به این موضوع پرداخته و خواستار برنامه‌ریزی دقیق و با اولویت در این خصوص شده‌ام.»
برنامه‌ریزی برای تأمین امکانات رفاهی دانشجویان و تحقق خواسته‌های واقعی آن‌ها از اقدامات لازم است؛ اما باید توجه داشت که تأمین بسیاری از امکانات رفاهی از جمله ساخت خوابگاه دانشجویان درون دانشکدۀ بهداشت و در اختیار گذاشتن خوابگاه دانشگاه پیام نور، با همکاری و کمک‌های مردمی محقق شده است. برای ساخت استادسرای سیفایی نیز تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شد تا با مشارکت اعتبارات مردمی و دولتی، این استادسرا ساخته شود. اعتبارات مردمی تأمین و هزینه شده است؛ اما اتمام این پروژه همچنان منتظر تزریق اعتبارات دولتی است که امید می‌رود با تغییر مدیریتی، زمینۀ تأمین اعتبارات دولتی برای تکمیل این پروژه فراهم گردد تا به امکانات رفاهی دانشکده از طریق تخصیص اعتبارات دولتی اولویت بیشتری داده شود.
هیئت‌امنا و مردم شهرستان اوز نیز علاوه بر حفظ و ارتقای سطح علمی دانشکدۀ بهداشت اوز، خواستار توسعۀ دانشکده به‌ویژه با راه‌اندازی رشته‌های مرتبط و تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی برای اعتمادسازی و جلب نیات نیکوکاران برای توسعۀ فیزیکی و تأمین امکانات برای دانشجویان و هیئت‌علمی هستند.
عدم ثبات مدیریتی و نداشتن شناخت کافیِ سرپرست جدید، تحقق انتظارات را با چالش روبه‌رو می‌کند؛ اما برآورده شدن آن‌ها غیرممکن هم نیست. با هم منتظر می‌مانیم و وقایع را رصد می‌کنیم تا شاهد تحقق آن‌ها باشیم.
* عضو هیئت‌امنای دانشکدۀ بهداشت اوز

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

10 Responses to “آیا ششمین سرپرست دانشکدۀ بهداشت اوز، انتظارات را برآورده می‌کند؟”

  1. اوزی ودانشکده بهداشت. از دبی گفت:

    تغیرات پی در پی در مدیریت این دانشکده جلوی پیشرفت و توسعه علمی و آموزشی ورفاهی آنرا گرفته است به نظر می‌رسد مردم وهیت امنای دانشکده بهداشت اوز باید از طریق فرمانداری مسایل را پیگیری نماید وگرنه افراد غیر بومی ونا آگاه به مسایل فرهنگی اوز نمی توانند کاری از پیش ببرند ومشکلات کماکان بیشتر هم میشود باید مانند مردم خنج. تاثیر گذار وارد شویم وبی تفاوت نباشیم

  2. ناشناس گفت:

    . چرا دانشکده علوم پزشکی لار سرپرست بومی و شایسته دانشکده اوز را تغییر داده اید؟این کار را با برنامه ریزی کامل انجام دادید و متاسفانه اوزیهایی که معتمد هستید و با عناوین مختلف مسئولیت برعهده گرفته اید سکوت کردید؟چرا آقایان و خانم های که مثلا مسئولیت برعهده گرفته اید هیچ اعتراضی نکردید؟ هیات امنای دانشکده بهداشت اوز شما چطور؟ اعتراضی نکردید؟
    نشریه ها و رسانه های اوز شماها چرا سکوت نمودید؟

    تا زمانی که ما زیر نظر لار هستیم اجازه هیچ پیشرفتی نخواهند داد… لار دست از سر اوز بردار نه متاسفانه خودت پیشرفت نمودی و نه اجازه دادی شهرها و بخش های اطرافت رشد نماید با این همه پتانسیلی که داشتی..‌

    نردبان این جهان افتادنی ست
    عاقبت این نردبان افتادنی ست
    لاجرم هرکس که بالاتر نشست
    استخوانش سخت تر خواهد شکست

  3. اوزی کارمند گفت:

    بومی و غیر بومی چندان تفاوتی ندارد مهم آن است که ریس دانشکده کار کند ودلسوز دانشکده ودانشجویان باشد وبرای ایجاد امکانات و تجهیزات برای دانشکده فعالانه وارد میدان شود رشته های تحصیلی را افزایش دهند و بودجه واعتبار آت لازم را از علوم پزشکی بگیرد مصرف دانشکده کند

  4. شهروند اوز گفت:

    مهندس امانت یک مدیر دلسوز بومی بود که به دلیل ارتباط خوب با خیرین در جذب ایشان بسیار موفق بود
    در شرایطی که به دلیل نبود بودجه دولتی خوابگاه چندین سال است نیمه تمام مانده است توقع دانشجویان در افزایش امکانات رفاهی در این اوضاع اقتصادی نا به جا است و بهانه ای برای تعویض مدیر بومی شده است
    متاسفانه تعویض مستمر ریاست دانشکده سبب شده که رشته امور گسسته شود
    تا زمانی که اوز زیر نظر شبکه لار باشد این وضعیت اصلاح نمیشود
    شورا بایستی تقاضای مردم مبنی بر قرار گرفتن زیر نظر شبکه استانی را پی گیری نماید تا همچون گراش شاهد پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان باشیم

  5. مردم اوز باید مطالبه گر باشند گفت:

    متاسفانه مردم اوز برای پیشرفت کارها وکمبود شهرستان مطالبه گر نیستند ودرحاشیه قرار دارند باید مثل مردم خنج وگراش. در صحنه کار باشند وروی صحبت ها و نظرات مسولین دخالت واطهار نظر کنند مثلاً شبکه بهداشت و درمان اوز چندان فعال نیست وکلا تابع نظرات علوم پزشکی. لار است و هیچ درخواست ومطالبه ای برای مردم ندارد ونتیجه آنهم. این وضع. نابسامان بیمارستان است نه شورا ونه هیچکس هم. صحبتی نمی کند. مردم سوال نمی‌کنند که چرا دیگر. ادارات جدید در اوز مستقر نمی‌شوند. علت چیست ؟؟!!

  6. ناشناس گفت:

    اینکه در هر شهری باید از نیروهای بومی حمایت شود، صحبت بجایی هست ولی در نظر داشته باشید پیشرفت دانشکده به داشتن سرپرست بومی نیست، چرا که ممکن است سرپرست غیر بومی عملکرد خیلی بهتر از بومی داشته باشد.
    باید دید ریاست بومی در دوران ریاست خودشان چه عملکردهای مثبتی در جهت پیشرفت دانشکده داشته، چه امکاناتی را به دانشکده افزوده، اند و چند رشته جدید به دانشکده اضافه کرده اند. ..
    عملکرد موثر فقط به ارتباط موثر با خیرین تعریف نمیشود که دوستان در گفته های خود به آن اشاره کرده اند.
    بهتر هست که برای افراد جدید که مسئولیتی به آنها سپرده می‌شود، آرزوی موفقیت داشته باشیم، نه اینکه صرفا به خاطر از دست دادن ریاست بومی دانشکده، دست به انتقاد بزنیم .
    امیدوارم آقای دکتر خدادوست سرپرست جدید در جهت پیشرفت دانشکده بهداشت گام بردارند و در کار خود موفق باشند.

  7. اوزی دلسوز. زادگاه گفت:

    مدیریت وکارایی یک فرد به مسأله بومی و غیر بومی بودن ارتباط ندارد دانشکده به داشت اوز بهترین دوران خوب وشکوفایی آن در زمان ریاست دکتر عرفانی که غیر بومی بودند داشته است بنابراین لیاقت ومدیریت فرد برای مسولیت مهم است نه ملاک بومی و غیر بومی موفق باشید

  8. محمد گفت:

    دوستان و همشهریان چگونه در بیمارستان اوز با داشتن پزشکان مجرب بومی در لحظه آخر با اعتراض همین گردهای فشار اوزی الاصل باعث شد ریاست بیمارستان و مدیریت آن به افراد غیر بومی و ناکارآمد سپرده شود !مشکل از بومی و غیر بومی نیست مشکل بعضی ناهماهنگی و عدم همکاری و برنامه ریزی است !گرچه دانشکده بهداشت هم واقعا مشکلات زیادی دارد و بعد تعطیلات دو سه ساله کرونا و ورود تعداد زیادی از دانشجویان بر خلاف انتظار و کاستی ها بهانه ی شد تا اعتراض ات بالا برود و دیگری هم قیاس این دانشکده با لار است بخاطر امکانات بالای آنجا نسبت به دانشکده اول دوری از شهر نبود فصلی سبز و امکانات رفاهی و…مزید مشکلات شده است امید است با همکاری دانشکده علوم پزشکی لارستان و مجموعه هیات امنا و خیرین دانشکده بهداشت اوز با سرپرستی جدید به چشم انداز قطب بهداشت جنوب و همانند دانشگاه پیام نور اوز به جایگاه واقعی ارتقا پیدا کند ان شاءالله

  9. اوزی گفت:

    به نام خدا
    با سلام خدمت خوانندگان محترم
    ابتدا باید از مرد زحمت کش ریاست اسبق دانشکده بهداشت جناب دکتر عرفانی تشکر کرد و خسته نباشید به جناب ساسان خان امانت که خیلی برای دانشکده بهداشت اوز زحمت کشیدند . خدا خیرشان دهد .
    سوالی دارم از شورای شهر اوز
    جناب نامی
    چرا حضرتعالی و اعضای دیگر شورا جهت انتصابها کاری انجام نمیدهند .
    مگر شما نماینده مردم نیستید و نباید از حق و حقوق شهر و شهروندان دفاع نمائید . چرا از طرف شورای شهر اقدامی صورت نگرفته است .
    شهر باید توسط مدیران بومی اداره شود . هم دلسوزتر هستند و هم در دسترس و هم ارتباط خوبی با خیرین دارند .
    چرا شبکه بهداشت که منفعل می باشد توسط شورا پیگیری نمیشود.
    چرا شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز مستقل نیست و فقط سیاستهای دانشکده علوم پزشکی لار را پیش می برد .
    از نمایندگان مردم که همان شورای شهر می باشد تقاضا دارم کمی به داد شهر و شهروندان برسی و کمی فعالتر باشند تا حق و حقوق ما ضایع نگردد .

  10. ناشناس گفت:

    سلام منظور بومی و غیر بومی نیست.
    منظور مدیر شایسته است را چرا با برنامه ریزی لار تغییر می دهد؟
    البته که حق بومی با لیاقت بایستی محفوظ بماند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز