جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  24/ مارس/ 2022 - 1:05
  |   نظرات: 12 نظر
2,798 بازدید

چرا داروخانه‌های سطح شهر اوز در ایام نوروز تعطیل هستند؟


ابراهیم احمدی: نه تنها تا سال گذشته، بلکه حتی در زمانی که اوز مرکز بخش بود و به شهرستان ارتقا نیافته بود، در ایام نوروز و تعطیلات رسمی یکی از داروخانه های شهر بازبود و به شهروندان خدمات رسانی می کرد. اما امسال در ایام نورز شاهد تعطیل بودن هر ۳ داروخانه شهر بودیم. این موضوع نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت و درفضای مجازی هم به این موضوع پرداخته شد. برای روشن شدن افکار عمومی تلاش کردیم با مسئولین داروخانه های شهر و دکتر اسعدیان معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان تماس بگیریم که با هم صحبت های آنان در این باره می‌خوانیم.

دکتر بابک کرامتی مسئول فنی داروخانه کرامتی گفت: ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و در این مدت تلاش کرده‌ایم با همکاری سایر داروخانه‌ها که همه مسئولین آن ها بومی بوده و مشکلات مردم را درک می کردند ایام تعطیل و نوروز را شیفت بندی و شب ها نیز  تا ساعت ۱۱ شب به شهروندان خدمات رسانی کنیم تا مشکلات دارویی شهروندان به حداقل برسد. اماپس از واگذاری داروخانه بیمارستان امیدوار به بخش خصوصی  با توجه به بخشنامه معاونت غذا و دارو مبنی بر شبانه روزی بودن این داروخانه و ممنوعیت فعالیت داروخانه های سطح شهر در نوروز و سایر ایام تعطیل، امسال از ارائه خدمت به شهروندان معذوریم.

دکتر فاطمه واحدی مسئول داروخانه واحدی گفت: در طول ۸ سالی که داروخانه را تاسیس کرده علاوه بر هماهنگی با سایر داروخانه ها و شرکت در شیفت های ایام تعطیل نهایت همکاری با مردم را نیز داشته است و حتی اگر بیماران کارت و پول همراه نداشته اند با آنان همکاری کرده است. تعطیلی داروخانه ها در ایام نوروز با بخشنامه معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان، برای اولین بار موجب شده پرسنل داروخانه بتوانند ار تعطیلات نوروز استفاده ببرند اما برای ما رضایت ورفاه مردم از همه چیز مهم تر است. بعید می‌دانم تعطیلی داروخانه ها در ایام تعطیل رضایت مردم را جلب کند زیرا علاوه بر سخت بودن مراجعه همه مردم به بیمارستان برای تامین دارو، برخی از داروها در داروخانه های خاصی یافت می شود و اگر شرایطی فراهم شود که مانند گذشته داروخانه فعال شود کاملا استقبال می کنیم.

دکتر پروانه فداکار که ۱۲ سال سابقه فعالیت در داروخانه فداکار دارد گفت: پس از واگذاری داروخانه بیمارستان امیدوار به بخش خصوصی، در ۱۰ ماه گذشته موضوع تعطیل شدن فعالیت داروخانه‌های سطح شهر در ایام تعطیل مطرح بوده و تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است. با توجه به این که داروخانه بیمارستان قبل از واگذاری به بخش خصوصی نیز شبانه روز بوده و این داروخانه بیشتر در حیطه تامین داروهای بیماران بستری و بیماران درمانگاه بیمارستان باید فعالیت کند و از سوی دیگر حضور تمام وقت داروساز رعایت نمی شود و باز بودن درب داروخانه به روی خیابان نیز مجاز نمی باشد به نظر نمی رسد تعطیلی داروخانه های سطح شهر به دلیل خصوصی شدن داروخانه بیمارستان قانع کننده باشد اما اصرار معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان و بخشنامه های صادره موجب شده داروخانه های سطح شهر در ایام نوروز تعطیل باشند. برای پیگیری بیشتر موضوع با روسای سابق و کنونی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز مذاکراتی انجام دادیم اما روسا نیز اختیار را به معاونت غذا و دارو داده اند. در ایام نوروز بسیاری از مردم نیز برای دریافت دارو با این جانب و کارکنان داروخانه تماس گرفتند اما به علت تعطیلی شرمنده آنان شدیم. ما بومی منطقه هستیم و مشکلات مردم را درک می کنیم. علاوه بر داروخانه فداکار در شهر اوز برای مدت ۶ سال داروخانه فیشور را فعال کردیم و رضایت مردم را به دنبال داشت و اکنون نیز اگر اجازه فعالیت بدهند مانند گذشته حاضریم مانند در خدمت مردم باشیم.

دکتر محمد اسعدیان معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان در این باره گفت: داروخانه خصوصی دکتر نیسانیان در بیمارستان امیدوار اوز مجوز فعالیت شبانه روزی گرفته و برای فعالیت شبانه روزی هزینه کرده است. این داروخانه باید علاوه بر حضور تمام وقت مسئول فنی، پرسنل ۳ شیفت را تامین کند و ما نیز در معاونت غذا و دارو باید از این داروخانه حمایت کنیم.  یکی از راه های حمایت جلوگیری از فعالیت داروخانه های روزانه در ایام تعطیل است. اگر هر یک از  داروخانه های سطح شهر نیز درخواست مجوز شبانه روزی کنند و شرایط را فراهم کنند این دانشکده تلاش خواهد کرد ظرف مدت یک ماه مجوز فعالیت شبانه روزی آنان را صادر کند.

گرچه معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان امکان فعالیت داروخانه های سطح شهر در ایام نوروز و تعطیلات را تبدیل آن ها به شبانه روزی می داند  اما آیا با تمرکز بر حل مشکلات شهروندان در حوزه سلامت و با تردیدی که نسبت به تسلط و اشراف داروخانه بیمارستان نسبت به نیازهای مردم شهر دارد راهکار دیگری برای حل مشکل دارویی شهروندان در ایام تعطیل پیدا نمی شود؟

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

12 Responses to “چرا داروخانه‌های سطح شهر اوز در ایام نوروز تعطیل هستند؟”

  1. ناشناس گفت:

    ای بابا داروخانه که از نیازهای اساسی مردم هست رو با چه نیتی تعطیل کردند، بجای فراهم کردن رفاه مسافران امکانات موجود رو هم کم کردن

  2. ناشناس گفت:

    سلام آقای اسعدیان گرامی معاون غذا و دارو ، صحبت شما بیشتر بنظر طرفداری و جانبداری می آید تا اینکه حل مشکلات مردم.
    چرا قبلا که داروخانه بیمارستان شبانه روزی بود مردم این مشکل را نداشتند.
    ما انتظار داریم شما به عنوان مسئول مشکل را حل کنید.
    انتظار همکاری و پیشنهاد بهتر داریم.

    از مسئولین اوز انتظار داریم بخش بهداشت اوز را مستقل نمایند تا چه موقع بایستی زیر نظر لار باشیم و هر روز مشکلات مان بیشتر شود.

  3. ناشناس گفت:

    متاسفانه این واگذاری داروخانه که نارضایتی پرسنل سابق به همراه داشته فقط در این منطقه اتفاق افتاد وبا صرب الاجل خاصی واگدار شد یک زن و شوهر چگونه برنده این مناقصه شدند یکی بیمارستان خنج و یکی هم بیمارستان اوز .مانند باقی واگداری ها دولت روحانی که کل مملکت تاراج داد!بزید نمونه و شرایط واگذاری بخوانید بمدت سه سال با چه سودآوری و با چه نفعی واگذار شد !ضعف مدیریت بیمارستان بود !اگر سودآوری داشت چرا واگذار شد!،اگر زیان ده پس چرا خانم دکتر نیسانیان زیان نکرده!

  4. بیمار از اوز گفت:

    در این چند روز ما بیماران واقعا سرگردان شده ایم اولا در تعطیلات پزشکان محترم حضور ندارند و تعطیلی داروخانه‌ها هم برای ما معضل بزرگی شده است انتظار داشتیم فرمانداری این مشکل را حل کند که فکر کنم آنان نیز تعطیل هستند فقط خدا خودش به دادمان برسد .

  5. شهر وند اوز گفت:

    تا زمانی که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز مستقل نشود امیدی به رفع مشکلات نخواهد بود.

  6. عبدالرزاق شهر وند اور گفت:

    قابل توجه اعضای محترم شورای شهر اوز : در قضیه تعطیل شدن داروخانه های شهر در ایام نوروز شما چه اقدامی صورت دادید ؟لطفا برای مردم توضیح بدهید. ۲- از قدیم گفته اند جلو ضرر را هر وقت بگیرید غنیمت است لطفا ولطفا در سال جدید برای مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز حتما پی گیری کنید.

  7. محمد رضا از اوز گفت:

    چرا با بودن ۳ داروخانه در شهر اوز در این ایام تعطیل برای تامین داروی بیماران خودمان باید چندین بار به گراش و لار برویم کسی هست به داد ما برسد.

  8. دلسوز شهر گفت:

    مورد توجه شورای محترم شهرستان اوز پیشنهاد می شود جهت پی گیری استقلال شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز بهتر است با شورای محترم شهرستان خنج هماهنگی شود چون مردم خنج نیز خواهان مستقل از شبکه لارستان هستند و امیدواریم که این موضوع زودتر اتفاق بیفتد از فرماندار محترم شهرستان اوز نیز درخواست داریم موضوع استقلال شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز را پی گیری کنند .

  9. رها گفت:

    یک داروخانه بیمارستان قانون های من درآوردی هم دارد.
    سبق بخشنامه دولت حداقل تا اردیبهشت ۱۴۰۱ باید داروخانه ها نسخه های کاغذی بیماران مشمول بیمه تامین اجتماعی را بپذیرند.
    در صورتی که خود من نسخه داشتم بیمه تامین اجتماعی اصلا قبول نکرد به مسوول بیمه تامین اجتماعی بیمارستان مراجعه کردم گفت حق با شما است ولی این داروخانه خصوصی است و ما نطارتی روی ان نداریم. بروید دانشکده شکایت کنید . از داروخانه های سطح شهر و حتی گراش و لار پرسیدم انها هم گفتند نسخه کاغدی مشمولین بیمه تامین اجتماعی را قبول می کنیم در صورتی که یک هفته قبل در شیراز هم نسخه کاغدی فقط با شماره ملی قبول کردند.

  10. ناشناس گفت:

    فرماندار که تو منطقه هست نرفته تعطیلات
    داروخانه بیمارستان هم باید بیاد لب خیابون تا مردم راحت تر دسترسی داشته باشند
    البته الان داروخانه بیمارستان باز هست و نیاز نیست بریم گراش و لار
    داروخانه بیمارستان هم قبلاً دولت پولش می‌داده حتما و براشون مهم نبوده که دیگر داروخانه ها باز باشه
    حالا که خصوصی شده میگن برامون نمی صرفه که ما شبانه روزی باشیم و دیگر داروخانه ها باز باشه
    قبلاً ساعت ۱۰ به بعد برای یک قرص باید می‌رفتیم گراش
    اوز نیاز به داروخانه شبانه روزی داره حالا یا تو بیمارستان باشه یا بیرون
    ولی بیرون باشه بهتره
    یکی از داروخانه های خودمون باید قبول کنن برای شبانه روزی شدن

    راستی عیدتون هم مبارک

  11. احمد گفت:

    مردم تا چه زمانی باید توان این ندانم کاری بدهند دلشان برای مردم و بیماران گرفتار نسوخته است آن مسئولی که چنین تضمینی گرفته بیمار سخت و بدبخت روی تخت داشته تا بفهمد زورکی نمی تواند یک داروخانه تو بیمارستان همه کاره شود . راست میگن تا ما آوریها از زیر بهداشت لار خارج نشویم همین مشکلات هست . شورای کاری کند تا زودتر خلاص شویم داروخانه هم چه اشکالی دارد که دو تا باز باشند شاید یکی دارو نداشته باشد . این چند روز خدا میداند چند نفر برای تهیه دارو رفته اند گراش . فرماندار محترم فکری به حال مردم بکند .آقای احمدی خوب کاری کردید که حرف دل مردم زدید خدا پشت و پناهتان باشد

  12. علی گفت:

    از دکتر رضایی رئیس شبکه بهداشت اوز میخواهیم به این مشکلات پاسخ دهند . مگه ما شبکه بهداشت نداریم . چرا شبکه بهداشت اوز رسیدگی نمیکند .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز