چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  14/ دسامبر/ 2021 - 11:26
  |   نظرات: 4 نظر
2,335 بازدید

فرماندار شهرستان اوز: اقدامات اقتصادی در شهرستان با ۴۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود

لارستانایرنا- شهرستان گرمسیری اوز فارس در کنار برخی محرومیت‌ها،در زمینه اجرای طرح‌های مهم و کلان سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گام هایی برداشته که ارزش این طرح‌ها ۴۲۰۰ میلیارد ریال اعلام شد.

این شهرستان البته از شاخص های مثبت و امتیازهای مهمی از جمله مشارکت مثال زدنی و حضور معنادار خیرین و نیک اندیشان نیز برخوردار است که بخش عظیمی از رونق و تحولات اقتصادی امروز در این منطقه در سایه همین تعاملات و حمایت و پشتیبانی های مردم، بخش خصوصی و خیرین رقم خورده است.

موقعیت استراتژیک و قرارگرفتن در مسیر اصلی و اتصال منطقه انرژی بر عسلویه و بندرعباس نیز اهمیت و نقش بیش از پیش اجرای طرح های توسعه مدارانه و اقتصادی و تولیدی در این منطقه نمایان کرده است.

۴۲۰۰ میلیارد ریال طرح های تولیدی و اقتصادی

فرماندار شهرستان اوز در همین زمینه می‌گوید: هم اینک بیش از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب ۱۰طرح مهم اقتصادی در حوزه های مختلف صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و سایر بخش های تولیدی یا در حال صور مجوز نهایی برای اجرا و یا با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا بالای ۶۰ درصد در دست اجرا است.

علی اصغر علی پور، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ظرف یک سال گذشته و با رونق شهرک صنعتی شماره  شهرستان اوز و رفع برخی موانع و مشکلات فرارو بیش از ۴۰ طرح مهم تولیدی و صنعتی در این شهرک تعریف شده که ۳۰ مورد در مرحله اخذ مجوزها و استعلامات و ۱۰ طرح مهم دیگر وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

وی بیان کرد: با تلاش های انجام شده و رونق شهرک صنعتی شهرستان اوز توانستیم تمام زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاری طرح های مهم اقتصادی ، تولیدی و صنعتی در قالب ۴۹ هکتار عملیاتی کنیم.

او گفت همچنین میزان ۵۰ هکتار دیگر در قالب طرح توسعه ای در این شهرک پیش بینی و هدف گذاری شد.

فرماندار اوز بیان کرد:‌ ظرف یک سال گذشته برخی طرح های صنعتی که راکد و یا نیمه فعال بوده اند، شناسایی شدند و از مجموع ۱۳ طرح راکد صنعتی در شهرستان، هفت مورد تاکنون به چرخه مجدد تولید بازگشته اند.

وی مهمترین طرح های سرمایه گذاری در این شهرستان را شامل ۲ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاوتی با سرمایه گذاری هر یک افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: با پیگیری های فراوان تمام مجوزهای لازم از جمله مجوز شورای برنامه ریزی استان فارس برای آغاز عملیات اجرایی یکی از آنها دریافت شده است. فرماندار اوز همچنین میزان مساحت اولیه و پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها را حدود ۲۵ هکتار عنوان کرد.

علی پور گفت: همچنین در حوزه صنعت نیز طرح صنایع فلزی و گل نرده و بوته خاری بسیار مدرن که در صنایع معماری امروزی هم مورد استفاده فراوان است با سرمایه گذاری حدود ۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا است و هم اینک پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد دارد.

او افزود: طرح تولید بُتن آماده و محصولات بتنی استاندارد از دیگر طرح های مهم اقتصادی و صنعتی در شهرستان اوز است که توان تامین نیازهای همه شهرداری های استان فارس و سایر شهرهای جنوبی کشور را نیزدارد.  

علی پور ادامه داد که این پروژه مهم صنعتی رقمی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری اولیه آن است که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.این طرح هم اینک ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با قوت و جدیت در حال اجراست.

فرماندار اوز گفت: طرح تولید پنجره دوجداره که افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری آن است که با پیشرفت بالای ۸۰ درصد نیز در حال اجراست.

وی بیان کرد: طرح صنایع فلزی ریخته گری در روستای کوره اوز با سرمایه گذاری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

علی پور همچنین طرح تولید دستمال کاغذی در حوزه صنایع سلولزی را از دیگر طرح های مهم صنعتی در حال اجرا در شهرستان اوز و روستای کوره عنوان کرد و گفت: این طرح با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال انجام است.

فرماندار اوز گفت: در حوزه کشاورزی اقدام های خوبی بویژه در زمینه نیازمندی صنایع غذایی و با هدف صادراتی در حال اجرا است که یکی از این طرح ها نیز شامل طرح گلخانه ای شماره یک در زمینی به مساحت ۲.۸ هکتار و با سرمایه گذاری ثابت ۱۶۷ میلیارد ریال و جاری ۳۹ میلیارد ریالی است.

او با بیان اینکه این طرح هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است، گفت: طرح دیگر شامل گلخانه شماره ۲ بارزجان از سوی بخش خصوصی که میزان ۶ هکتار زمین از مستثنیات خود را به آن اختصاص داده است، استعلامات  و مجوزهای آن در حال نهایی شدن برای اغاز عملیات اجرایی است.

علی پور همچنین یادآور شد که در زمینه گردشگری نیز سه  طرح مهم از سوی بخش خصوصی تعریف و یا عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: مجتمع گردشگری، رفاهی و تفریحی دهستان فیشور در زمینی به مساحت پنج هکتار و سرمایه گذاری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال یکی از این طرح هاست که در مرحله نهایی واگذاری زمین است.

فرماندار اوز گفت: مجتمع خدماتی و رفاهی در حدفاصل روستای فیشور در بخش مرکزی شهرستان با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال در مرحله واگذاری زمین قرار دارد. همچنین طرح مجتمع گردشگری، تفریحی و سیاحتی در منطقه بارزجان شهرستان اوز با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال هم اینک با پپیشرفت بالای ۳۰ درصد در حال اجراست.

علی پور یکی از شاخص ها و پارامترهای مهم در توسعه شهرستان اوز به ویژه پس از شهرستان شدن آن را حضور و مشارکت بالای خیرین و نیک اندیشان این منطقه در ابعاد مختلف عنوان کرد.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “فرماندار شهرستان اوز: اقدامات اقتصادی در شهرستان با ۴۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود”

  1. قابل توجه مسولین. اوز گفت:

    با تشکر از اطلاع رسانی شما البته اوز در زمینه اداری دارای کمبودهایی است که از جمله نبود اداره ثبت اسناد واملاک در اوز کار مردم را با مشکل مواجه کرده است عدم وجود اداراتی مانند پزشکی قانونی. پلیس +۱۰ و…..مردم. را روانه شهرهای مجاور میکند که مردم اوز انتظار دارند مسولین فکری به حال آنها بشود

  2. اوزی گفت:

    از فرماندار دلسوز مان کمال تشکر را داریم

  3. همشهری گفت:

    کامنت ها ونظرات مردم. را بدون محافظه کاری بنویسید. تا افکار عمومی مردم اوز برای مسولین روشن شود

  4. ناشناس گفت:

    ما جوانان امکانات تفریحی کمی داریم.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز