جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  9/ نوامبر/ 2021 - 9:05
  |   نظرات: بدون نظر
2,198 بازدید

ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اوز تشکیل جلسه داد

سنا ملاحت: جلسه ستاد ساماندهی جوانان و کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت بانوان و خانواده شهرستان اوز در سالن فرمانداری اوز سه شنبه ۱۸ آبان برگزار شد.
در این جلسه سینا آقایاری معاون فرماندار، پیروز هاشم پور مسئول نمایندگی ورزش و جوانان، احمد عدالتی رئيس دفتر فرهنگسرای نهاد مقام معظم رهبری در دانشكده بهداشت، فضل اله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، محمد دهقان سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرزاد رادمان رئیس اداره ثبت احوال، نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان، محمدرضا رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش،طیبه نامی مسئول دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری،فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود کراماتی شهردار اوز و غلامرضا محمدی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان سخنانی درباره موضات مربوط به جلسه بیان کردند.


آقایاری گفت هدف از این دو جلسه ارتقای شخصیت در قالب خانواده است و خانواده نیز در روند تسریع ازدواج شکل می گیرد.
هاشم پور گفت دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با کارگروه اجتماعی فرهنگی بدلیل مشترک بودن موضوعات جلسه همزمان برگزار کرده.


موضوع بحث این جلسه ازدواج و خانواده، سبک زندگی اسلامی است که فرماندار رئیس و اداره ورزش جوانان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و بقیه دستگاهای اجرایی بایستی مصوباتی که در این جلسات تصویب می شود را اجرایی و عملی کنند. استاندار نیز به عنوان رئیس ستاد استان تمام مصوبات شهرستان ها را بررسی می کند. وی در پایان از حاضرین در جلسه خواست در رابطه با موضوع جلسه بیانات خود را مطرح کنند.


حجت الاسلام عدالتی بیان کرد در سوره مبارکه روم آیه ۲۱، فلسفه ازدواج و هدف از این امر مقدس سخن گفته شده که نیاز انسان به زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده یک نیاز فطری است. خانواده کلمه طیبه است و ازدواج یکی از نعمت های الهی است. وی گفت دو چیز در سرنوشت انسان تاثیر گذار است یکی انتخاب همسر و دیگری انتخاب شغل است. ازدواج اسان پایه آن بر اساس ساده زیستی و دور از تجملات است که باید در این رابطه فرهنگ سازی شود. و در پایان صحبت های خود تشکیل کارگروه تهیه جهیزیه آسان از معتمدین و بزرگان را پیشنهاد داد.
سرهنگ سلمانپور گفت مشکل اصلی بحث ازدواج، فرهنگی است خصوصا در تهیه جهیزیه که دچار اسراف هستیم و از لحاظ تئوری میدانیم که نباید اسراف کنیم اما میگوییم فقط یکبار است که گره اصلی ما فرهنگ سازی دوری از تجملات و مصرف گرایی که باید کارگروه ها و تشکل های مردمی با رویکرد مشاوره و فرهنگ سازی تشکیل شود.


محمد دهقان در خصوص جهیزیه که یکی از مشکلات اساسی بحث ازدواج می باشد گفت ما امسال ۶۲ سهمیه جهیزیه گرفتیم که ۳۰ سهمیه آن ابلاغ شده این جهیزیه ها شامل ۵ قلم کالا اساسی شامل یخچال فریزر،ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون است.برای هر پک جهیزیه خیرین میتوانند ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنند و ما بقی کمیته امداد پرداخت می کند. ۱۶ مورد از این ۳۰ مورد ذکر شده با رای زنی خیرین اعتبار تامین و هزینه به حساب کمیته امداد واریز شده.


فرزاد رادمان از آمار و ارقام ازدواج و طلاق شهرستان اوز صحبت کرد.
نسبت جنسی در استان ۱۰۶ پسر در ازای ۱۰۰ دختر که این نسبت در اوز ۱۰۱ پسر در ازای ۱۰۰ دختر است.
ازدواج ثبت شده در سال ۹۸: ۳۰۵ فقره
ازدواج ثبت شده در سال ۹۹: ۲۸۹ فقره که ۱۷۰ شهری و ۱۱۹ روستایی
ازدواج ثبت شده در سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه: ۱۹۸ مورد
طلاق ثبت شده در سال ۹۸: ۵۲
طلاق ثبت شده در سال ۹۹: ۴۸ که ۳۷ شهری و ۱۱ روستایی
طلاق ثبت شده در سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه: ۳۹ مورد
میانگین سن ازدواج در سال ۹۹: ۲۸.۹ مردان و ۲۴.۳ زنان
میانگین سن طلاق در سال ۹۹: ۳۷ مردان و ۳۹ زنان


سن مناسب ازدواج در مردان ۲۰ تا ۳۴ سال می باشد که ازدواج سنین بالای ۳۵ سال در مردان از ۱۰.۱ از سال ۱۳۹۰ به ۲۰.۹ رسیده و سن مناسب ازدواج در زنان  ۱۵ تا ۳۰ سالگی است که ازدواج سنین بالای ۳۰ سال از ۱۱.۸ در سال ۱۳۹۰ به ۲۶.۹ در سال ۱۳۹۹ رسیده که نشان میدهد سن ازدواج بالا رفته است.
دکتر نازنین رضایی خواستار بستر سازی ازدواج آسان و موفق بود که در این رابطه راهکار هایی ارایه نمود. وی از خیر مرحوم پاسالار که در تاسیس مرکز مشاوره خانواده بهارنکو در سال ۹۹ بود تقدیر و تشکر کرد.
محمد رضا رضایی ضمن همکاری و معرفی دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال برای کارگاه های آموزشی خواستار این شد که در انتخاب اساتید بسیار دقت شود.
طیبه نامی از آمار مجردین یکی از محله های پر جمعیت اوز سخن گفت که ۵۵ دختر از ۱۸ تا ۶۰ سال و ۳۵ پسر از ۱۸ تا ۵۰ سال دارد و در این بین کمترین آمار مربوط به ۱۸ تا ۲۵ سال و بیشترین آمار از ۳۰ سال به بالا هستند.
فروغ هاشمی خواستار پیگیری ثبت ادارات در سامانه های مختلف شد.


مسعود کراماتی در رابطه با خانه های استیجاری گفت ما دنبال آن هستیم که زمینی از راه و شهرسازی بگیریم که خود شهرداری با کمک خیرین خانه هارا بسازیم و از فرمانداری نیز در این راه کمک میخواهیم.
غلامرضا محمدی از بحث آموزش برای ازدواج گفت جوانان باید مسئولیت پذیری در امر ازدواج و زندگی مشترک را بیاموزند.وی از وام و هدیه ازدواج بنیاد شهید به فرزندان شهدا و جانبازان برای ترغیب به ازدواج نیز سخن گفت.

عکس از عبدالرحیم نوروزی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز