جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  6/ فوریه/ 2021 - 8:06
  |   نظرات: 4 نظر
1,963 بازدید

ساخت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوزکلید خورد/ پیام شیخ عبدالقادر فقیهی

ابراهیم احمدی: به مناسبت دهه فجر کلنگ ساختمان مجموعه فرهنگی، هنری، اداری و آموزشی اوز که به همت شیخ عبدالقادر فقیهی و دیگر نیکوکاران با مشارکت اعتبارات دولتی ساخته می شود، امروز ۱۸ بهمن به زمین زده شد.

در این آئین مهندس حسین زاده نماینده مجلس، دکتر احمدی زاده معاون استانداری فارس، سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار، شیخ عبدالغفور فقیهی برادر بانی خیر، رئیس و برخی دیگر از اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از مردم و مسئولین حضور داشتند.

پس از خیر مقدم توسط نوجوان هنرمند رمیصا زمانی، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز هنرمندان را پرکارترین و مظلوم ترین قشر دانست که نیازمند حمایت بیشتر هستند. وی در ادامه متن پیام شیخ عبدالقادر فرهنگی بانی این پروژه را به شرح زیر قرائت کرد:

دهه پرفروغ فجر و میلاد حضرت فاطمه و روز زن و مادر تبریک عرض می کنم.

خداوند بزرگ را شاکرم که بر من منت نهاد و توفیق ادای وظیفه را نصیبم کرد تا بتوانم خدمتی به کشور عزیز ایران اسلامی و شهر کهن و تاریخی اوز را انجام دهم.

حضور آقایان دکتر احمدی زاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر سهرابی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دکتر حسین حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی، مسئولین، مدعوین، خیرین و معتمدین را خوش آمد عرض می کنم.

حضور خیرین با سخاوت در اوز نمود این است که حاصل تلاش های خود را در طبق اخلاص نهاده تا امروز شاهد شادی و پیشرفت مردم این خطه باشیم. ما دیر یا زود از این دنیای فانی خداحافظی می کنیم چه بهتر که آثار ماندگاری از خود به جا بگذاریم والگوی خوبی برای فرزندان و آیندگان باشیم.

پیشینه اوز نشان می دهد که فرهنگ مسالمت و توجه به علم ودانش، تعامل مثبت و احترام به همنوعان و همشهریان یک امر ضروری بوده و باید بر تربیت نسل جوان و نیروهای کوشا و کار آمد و کسانی که قرار است آینده کشور و شهرمان بسازند، تلاش مضاعف کرده و این رسالت را بر عهده آنان گذاشت، چرا که آینده وابسته به جوانان امروز و سالخوردگان فرداست.

توجه به فرهنگ و علم ودانش و تعامل مثبت با دولت و مسئولین نشان از آن دارد که مردم این خطه به فکر آینده و شهر و دیار خویش هستند. امیدوارم به واسطه همراهی دولت و خیرین ساختمان مجموعه فرهنگی، هنری، اداری و آموزشی که نیاز مبرم اوز است هرچه سریع تر ساخته شود تا مردم شریف و جوانان نخبه و هنرمند نیز بتوانند صاحب مکانی برای خود شوند.

ومن الله التوفیق- عبدالقادر فقیهی دبی

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ا شاد اسلامی فارس در باره این پروژه گفت: ساخت این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۰۰۴ متر مربع و با زیر بنایی معادل ۱۲۰۰ متر مربع در ۳ فاز و در ۳ طبقه ساخته می شود. اعتبار اولیه خیر معادل ۱۲ میلیارد ریال به همت شیخ عبدالقادر فقهیی و دیگر نیکوکار است و براساس تفاهم نامه ای که در استانداری تنظیم شده پس از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه، سازمان برنامه و بودجه و استانداری برای تکمیل و تجهیز اقدام می کنند. وی از اختصاص چارت سازمانی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز سخن گفت و اظهار امیدواری کرد شهر اوز در سال ۱۴۰۰ بتواند عنوان پایتخت کتاب کشور را کسب کند.

 

در ادامه این مراسم کلنگ این مجموعه توسط معاون استاندار، نماینده مجلس، فرماندار، شیخ عبدالغفور فقیهی و فروغ هاشمی زده شد.

ساسان پیرزاد دبیر انجمن نواندیشان  و نماینده شیخ عبدالقادر فقیهی در این باره گفت: بابت خرید زمین و اقدامات اولیه این مجموعه تاکنون بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان توسط انجمن نواندیشان اوز هزینه شده است. مهندس علیرضا خادم پور برای طراحی نقشه این مجموعه تلاش های موثری داشته است.

وی یادآور شد شیخ عبدالقادر فقیهی در دیداری که از دبیرخانه پایتخت کتاب اوز داشت آمادگی خود را برای تامین اعتبار ساخت این مجموعه را اعلام داشت و این را از برکات ترویج فرهنگ کتابخوانی در اوز دانست.

جمعی از شرکت کندگان در مراسم ضیافت ناهار که در سالن امپراطور اوز برگزار شد، شرکت کردند و در این نشست انجمن نواندیشان اوز  با اهدای لوح  از خدمات صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تقدیر کرد.

عکس از: عبدالرحیم نوروزی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “ساخت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوزکلید خورد/ پیام شیخ عبدالقادر فقیهی”

  1. عزیز گفت:

    تشکر از خیر بزرگوار جناب آقای عبدالقادر فقیهی و نماینده زحمتکش ایشان جناب آقای ساسان پیرزاد که برای شهر اوز سنگ تمام گذاشته اند .
    خدا بهشون خیر و برکت دهد .

  2. شهر وند اوز گفت:

    ضمن تشکر وسپاس وقدردانی از زحمات همه خیران عزیز لطفا آدرس محل احداث را ذکر فرمائید

  3. نجم الدین حسینی گفت:

    درایام پربرکت دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی. تشکر وسپاس از خیرین فرهنگ دوست شهرستان اوز جناب شیخ عبدالقادر فقیهی .عمر طولانی وبا عزت واجر معنوی ازطرف خداوند نصیب ایشان گردد. امین یا رب العالمین

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • عرض سلام مجدد. مجموعه ی اقای رفعتی(تولیدپمپ باد) بی نام ونشان هستند. فقط علاقه شدیدی برای شرکت درنمایشگاها دارند.من که بازار استان فارس را وجب به وجب گشتم پمپ باد برند نو...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی همشهریان عزیز و بزرگان دلسوز شهر.احسنت و خدا قوت. به نکته خوبی اشاره کردید. اولین موضوع که به ذهن مبادرت می کنه اینه که چرا بیمارستان راهپیما، ب...
    همشهری دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • مطالبات رو‌ نمی دن. شاکی هستیم. ولی خداییش تعداد متخصصا خیلی زیاد شده. همین هم باعث شده تعداد عملهامون بره بالا. کار ما بیشتر بشه، دیون معوقاتمون هم بیشتر می شه....
    پرسنل بیمارستان در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام به دلسوزان و معتمدین شهر. باور کنید تو بیمارستان امیدوار ما جونمون رو کف دستمون گرفتیم و کار می کنیم. زلزله ای که اومد نشون داد ساختمون چقدر داغونه. درسته دانشکده لا...
    پرستار در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام.ما دست خیرین شهرستان رو می بوسیم ولی چرا دو دستگی؟ وقتی خودمون هم با هم کنار نمی یاییم انتظار داریم بقیه دلشون برای ما بسوزه؟ من با جدا شدن برای ارتقا موافقم. ولی با...
    وحدت در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • با توجه به تجربیات آقای عزیز خضری در امور بهداشت. ودرمان. اوز. لازم. است که ایشان در این مجمع مهم شرکت. داشته باشند جای. ایشان به نظر میآید که خالی. است. علت. چیست ؟؟؟...
    پیشنهاد. همشهری. از دبی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز