جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  7/ ژانویه/ 2021 - 6:31
  |   نظرات: 4 نظر
2,741 بازدید

رئیس بیمارستان امیدوار اوز: ارتقای رتبه بیمارستان محصول تلاش همگانی است

ابراهیم احمدی: پس از ارتقای بیمارستان امیدوار اوز از رتبه دو به یک در اعتبار بخشی بیمارستان ها، دکتر محمد هادی شمسایی رئیس بیمارستان امیدواراوز امروز ۱۸ دی ماه، با دعوت از رسانه های اوز امروز و پسین اوز فرآیند این ارتقا را توضیح داد و در پایان به پرسش های مدیران این رسانه ها در این زمینه پاسخ گفت.

رئیس بیمارستان امیدوار اوز در پاسخ به درخواست مدیران اوز امروز و پسین اوز مبنی بر ضرورت برگزاری نشست مطبوعاتی با حضور مدیران تمام رسانه های مجوز دار شهرستان، برگزاری آن نشست را به بهمن ماه موکول کرد.

دکتر شمسایی در ابتدای سخنان خود گفت: اعتبار بخشی بیمارستان ها قبلا در بازه زمانی یک ساله و در حال حاضر هر ۲ سال یک بار انجام می شود. آخرین رتبه بیمارستان امیدوار اوز در اعتبار بخشی رتبه ۲ بوده است که پس از ۲ سال تلاش مستمر و منسجم، علیرغم شیوع کرونا، اعتبار بخشی و راستی آزمایی انجام شد و بیمارستان امیدوار اوز با شایستگی امتیاز بیمارستان رتبه یک کشوری را به دست آورد. رئیس بیمارستان کارشناس راستی آزمایی را خانم غیاثی اعزامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد که با جزئیات امور را بررسی کرده است.

رئیس بیمارستان امیدوار اوز، این موفقیت را مرهون تلاش همه پزشکان ، تیم مدیریتی به ویژه مدیر بیمارستان، مدیر خدمات پرستاری، رئیس امور عمومی، تیم اعتبار بخشی، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان در رده های مختلف، عبدالحمید امیدوار بانی بیمارستان و سایرنیکوکاران، هیئت امنای بیمارستان، موسسه خیریه بیمارستانی، انجمن خیریه اوز، فرماندار و مسئولین شهرستان و حمایت های دانشکده علوم پزشکی لارستان دانست و افزود: از یکایک افراد و گروه هایی که ما را در این زمینه همکاری کردند چه کسانی که هم اکنون در مجموعه هستند و چه کسانی که نیستند، صمیمانه سپاسگزارم.

 وی ضمن تشکر از همراهی نیکوکاران در تامین تجهیزاتی مانند ژنراتور برق، مانیتور، ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز، تخت برقی، وام قرض الحسنه به کارکنان، تامین وسایل حفاظتی و…از کمک های دانشکده علوم  لارستان در تامین ست شور، زباله سوز، دستگاه OPG، CARM، اکسیژن ساز تقدیر کرد. او افزود: علیرغم برخی مشکلاتی که در حوزه ساختمانی و تجهیزاتی داریم، امتیازات کسب شده در محور فرآیندها که نتیجه تلاش پرسنل بوده، تا حدودی کمبودها را جبران کرده است.

دکتر شمسایی مزایای این ارتقا در ابعاد مختلف را توضیح داد و گفت: در بعد روانی این رتبه هم برای مراجعین و هم کارکنان می تواند اطمینان بیشتری را حاصل کند. در بعد مالی نیز ارتقای رتبه بیمارستان با افزایش در آمد اختصاصی ناشی از افزایش تعرفه و هتلینگ همراه خواهد بود که ۹۰ درصد از این افزایش در آمد را بیمه ها پرداخت می کنند اما دست بیمارستان برای تامین تجهیزات و رضایت پزشکان و پرسنل را به دنبال خواهد داشت.

وحید علمدار مدیر بیمارستان ارتقای رتبه بیمارستان از نظر آماری را توضیح داد و گفت: پس از اعتبار بخشی، بیمارستان هایی که به امتیاز ۶۰ برسند رتبه یک محسوب می شوند. رتبه بیمارستان اوز در اعتبار بخشی قبلی ۵۶/۶۷ بوده است که به رتبه ۲ نزول کرده بود و در اعتبار بخشی اخیر به ۶۴/۹۶ امتیاز رسیده و مجددا به رتبه یک ارتقا یافته است.

 وی افزود: در سنجه مدیریت و رهبری امتیازات از۴۵/۶۷ به ۷۰/۳۶ رسیده و در حوزه گیرندگان خدمت و مدیریت ایمنی نیز به ترتیب ۳۳ و ۲۶ درصد افزایش امتیاز داشته ایم. در محور مراقبت درمان علیرغم افزایش امتیاز در برخی سنجه ها از جمله رادیولوژی و کنترل عفونت، در سنجه خدمات سرپایی افت امتیاز داشته ایم که به دلیل عدم حضور فعال پزشکان در کلینیک بیمارستان و نداشتن برخی امکانات از جمله نوبت دهی اینترنتی، سامانه خودکار و.. بوده است. مدیر بیمارستان برنامه هایی مانند پیگیری مراکزی مانند پیشگیری و غربالگری سرطان، ماموگرافی دیجیتال، آی سی یو، سی تی اسکن، و تلاش برای جذب پزشکان متخصص در بیمارستان را ضامن حفظ و ارتقای رتبه در آینده دانست.

مدیر بیمارستان از عوامل موثر در ارتقای رتبه بیمارستان انتخاب تیم مدیریتی جوان دانست که با انرژی و جدیت بیشتری پیگیر بودند. وی به نقل از کارشناس اعتبار بخشی تعمیرات ساختمانی را در ارزیابی موثر دانست و از حضور مددکار در موسسه خیریه بیمارستانی و مساعدتی که به بیماران می شود، به نیکی یاد کرد. وی در پایان گفت: گرچه هدف شایسته سالاری است و این موفقیت با تیم کنونی و با پشتیبانی و حمایت دکتر شمسایی رئیس بیمارستان حاصل شده است اما برای جذب پرسنل بومی در استخدام های جدید تلاش می شود.

سپس مدیران اوز امروز و پسین اوز پرسش های معطوف به اعتبار بخشی را مطرح کردند و مقرر شد در نشست مطبوعاتی ماه آینده دیگر پرسش های مرتبط با مجموعه بیمارستان مطرح شود:

۱- مردم می پرسند چرا اعزام مراجعین بیمارستان به سایر بیمارستان ها زیاد است؟

۲-برای حضور بیشتر پزشکان در درمانگاه بیمارستان چه برنامه هایی دارید؟

۳-برای کمبود متخصصین جراح عمومی و ارتوپدی چه برنامه ای دارید؟

۴- آیا استقرار mri در بیمارستان امکان پذیر است؟

۵-آیا پذیرش ۲ مسئولیت همزمان؛ معاونت درمان دانشکده و ریاست بیمارستان اوز در مدیریت ها خللی ایجاد نمی کند؟

۶-تاثیرارتقای رتبه بیمارستان در تامین امکانات و تخصیص اعتبار بیمارستان چیست؟

۷-چرا اکثر پزشکان بیمارستان را نیروهای طرحی تشکیل می دهند و پزشکان ثابت کمتر هستند؟

در ادامه دکتر شمسایی رئیس بیمارستان به شرح زیر به پرسش ها پاسخ دادند:

۱-قبلا به دلیل عدم حضور برخی از متخصصین از جمله رادیولوژیست اعزام ها بیشتر بود اما با حضور تمام وقت رادیولوژیست و حضور پاره وقت جراحی عمومی کمتر شده است. پیگیر برخی تجهیزات از جمله سی تی اسکن هستیم که  در کاهش اعزام ها موثر است.

۲-برای حضور متخصص جراحی عمومی اقدام شده است و با حضور آقای دکتر حشمتی که قائم مقام رئیس نیز هستند تا حدودی این مشکل برطرف شده است اما به دلیل غیبت جراح عمومی لار، برخی از روزها دکتر حشمتی در لار هستند که از ماه بعد قول اعزام جراح عمومی به لار داده شده است. متخصص ارتوپدی نیز ۱۵ روز از ماه در بیمارستان حضور دارد.

۳-برای فعال‌تر شدن درمانگاه، برنامه داریم. علیرغم کاهش اعتبار طرح تحول سلامت، علاوه بر متخصصین قبل، متخصصین تمام وقت مانند داخلی و بیهوشی حضور موثری دارند. متخصصین جراحی و داخلی اعصاب پاره وقت حضور دارند. از پزشکان به ویژه متخصصین بومی انتظار همکاری بیشتری در درمانگاه داریم تا هم مطالبات مردم محقق شود، هم در ارزشیابی ها امتیازات لارم به دست آوریم.

۴-براساس نقشه راه ۱۴۰۰ وزارت بهداشت برای بیمارستان اوز دستگام ام آر آی تعلق نمی گیرد، اما اگر نیکوکاری بخواهد تامین کند باید پیگیر مجوز آن از وزارت باشیم که در این صورت بهتر است از شرکت های داخلی تامین شود. ضمن آن که هزینه نگهداری آن نیز بالاست. اگر بتوان از تجهیزات بیمارستان ها منطقه استفاده بهتر شده و هم افزایی شود به نفع همه است.

۵-با توجه به داشتن ۲ مسئولیت بیشترین فشار کاری به شخص خودم وارد شده اما سعی می کنم یا وقت بیشتری هر ۲ مسئولیت را انجام دهم. خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش، ارتقای رتبه به عنوان هدف اصلی محقق شده است. در حال حاضر دکتر حشمتی در مسئولیت بیمارستان همراهی می کنند و پیگیر انتخاب فرد دلسوز، خوشنام و تمام وقت برای ریاست بیمارستان هستیم.

۶-ارتقای رتبه بیمارستان علاوه بر درآمد زایی و اعتبار بیشتر بیمارستان می تواند در اختصاص امکانات نیز موثر باشد اما از اختصاص اعتبار اطلاع کافی ندارم.

۷-طرح پزشکان پس از فراغت از تحصیل اجباری است. ما نیز خواستار آن هستیم که پزشکان به ویژه متخصصین ثابت باشند اما برای حضور ثابت پزشکان باید جذابیت ایجاد کرد که درآمد مالی و امکانات رفاهی در این جذابیت موثر هستند. عدم وجود بیمارستان خصوصی یکی از چالش هایی است که در صورت وجود آن مرکز هم پزشکان به درآمد بهتری می رسند و هم بیماران کمتری از منطقه خارج می شوند.

 دکتر شمسایی که خود متخصص و جراح چشم است از شهروندان خواست خشکی چشم را جدی بگیرند و با استفاده از عینک دودی علاوه بر محافظت چشم از نور آفتاب خود را از معرض گرد و غبار دور نگه دارند و ضمن پرهیز از روبه رو شدن با باد، از کار زیاد با موبایل، تبلت، لب تاپ و تماشای تلویزیون از فاصله نزدیک خوددداری کنند.

 عکس از: عبدالرحیم نوروزی

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “رئیس بیمارستان امیدوار اوز: ارتقای رتبه بیمارستان محصول تلاش همگانی است”

  1. از کارکنان بیمارستان گفت:

    یکی از راههای تکمیل درمان بیماران وجلوگیری از اعزام بیماران به لار وگراش دایر کردن بخش icu در این بیمارستان با سابقه است که هم سبب تکمیل درمان وهم ایجاد درامد واعتبار برای بیمارستان میشود این سولات باید از طرف رسانه ها مطرح شوند متشکرم

  2. ناشناس گفت:

    سلام ما سال های سال رتبه یک کشوری داشتیم حال چندین سال این رتبه را از دست داده بودیم افتخاری نیست بدست اوردن جایگاه قبلی بلکه باید مواظبت کرد دوباره دو نشویم از طرفی الان بیمارستان نسبت به سال های گذشته خیلی افت کرده میشه گفت در همه امارها نازل بوده و بیشتر شبیه یک درمانگاه هست تا بیمارستان ، همیشه ما از خنج خیلی جلوتر بودیم الان عقب افتادیم و در حد بیمارستان بیرم شدیم

  3. معلم اوزی گفت:

    بیمارستان اوز بعد از لار قدیمی ترین بیمارستان جنوب فارس بوده وسالیان درازی رتبه ان هم درجه یک بوده اما در اثر سو مدیریت در سنوات گذشته به درجه ۲ تنزل پیدا کرده بود که مجددا به رتبه قبلب خودش بر گشته اما چنانچه به تجهیزاتی مانند ستی اسکن mri و بخش مراقبت های ویژه icu و….مجهز نشود وتعداد بیماران ودرامد زایی ان افزایش پیدا نکند بازهم امکان تنزل درجه وجود دارد در حال حاضر بیمارستان اوز از نظر امکانات فاصله خیلی زیادی با لار وگراش وخنج دارد ودر حد یک بیمارستان امداد که بیشتر بیماران را به لار وگراش عودت میدهد عمل میکند مسولان ودلسوزان اوزی ورسانه های محلی باید پیگیری در این زمینه ها را انجام دهند تا بیمارستان اوز دارای بخشهای صروری وتجهزات بیشتر شود وازمسولان بیمارستان وشبکه بهداشت ودرمان در اوز بخواهند که پیگیر تاسیس بخش icu در اوز شوند

  4. ناشناس گفت:

    من در عجبم که استادی مثل اقای دکتر شمسایی که افتخار بیمارستان اوز هستند این چنین بیمارستارن اوز را رتبه یک کشوری میداند تا انجا که ما اطلاع داریم میزان سرویس دهی و خدماتی که از طرف یک بیمارستان به مراجعین داده میشود مهترین ملاک تعیین کننده ی رتبه ی آن بیمارستان در سطح منطقه یا کشور است در صورتی که یک بیمار تصادفی با تروما به ناحیه ی سر حتی امکان تصویر برداری به طریق سی تی اسکن را ندارد و چه بسا که با تاخیر در انتقال بیمار به گراش یا لار دچار عوارض جدی درمانی شود. کاش اقای دکتر معیار های رتبه بندی بیمارستانی را مختصری توضیح میدادند تا متوجه می شدیم این معیار ها به نفع درمان بیماران است یا فقط در قالب کلمات و پر کردن سطور روزنامه های محلی توسط مدیران ودل خوش کردن اهالی با این الفاظ است به امید قرار گیری بیمارستان اوز در سطح واقعی رتبه اول کشور

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز