سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  24/ دسامبر/ 2020 - 10:57
  |   نظرات: 12 نظر
3,276 بازدید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز میزبان نشست مطبوعاتی دی ماه

عبدالرحیم نوروزی: نشست مطبوعاتی دی‌ماه مسئولین شهرستان اوز به میزبانی دکتر نازنین رضایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز، ۳ دی ماه برگزار شد. در این نشست سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده رسانه های اوز امروز، پسین اوز، پیام دانش، پشور و موزه مردم شناسی حضور داشتند.

دکتر نازنین رضایی ابتدا از اصحاب رسانه که زبان گویای مردم هستند تشکر کرد و نقش مهم رسانه در ترقی یک منطقه را خاطرنشان کرد. وی افزود: من در منطقه لارستان ۵ سال کارکرده‌ام و همیشه آرزوی این را داشته‌ام که زمانی در اوز خدمت کنم. از زمانی که این شبکه افتتاح‌شده با موضوع  کرونا مواجه شده‌ایم و با کمک مردم بافرهنگ شهرستان اوز و همراهان و اصناف که با شبکه همراه بوده‌اند موجب شده به وضعیت به نسبت راضی‌کننده‌ای برسیم. او از مردم خواست با لغو تجمع‌های بی‌مورد در کمک‌رسانی بیشتر کمک کنند.


وی گفت از شروع تأسیس شبکه بهداشت تمام واحدها با همراهی اداره اصناف و نیروی انتظامی فعال و تقویت کرده‌ایم.  این نظارت در گام چهارم بسیج مبارزه با کرونا طرح حاج قاسم سلیمانی که از ۴ آذر در دانشکده علوم پزشکی لارستان کلید خورده تقویت شده است. هدف این طرح بیماریابی، همراهی، کمک به افرادی که بیمار شده‌اند و کاهش مرگ‌ومیر است که از ۲۳ آذر کار خود را در شهرستان شروع کرده است

 مورد اول این طرح شامل نظارت بر بیماران است و در صورت نیاز پزشک در منزل حضور پیدا می‌کند و این طرح شامل تست سریع(rapid) که از مراحل نمونه‌گیری تا مرحله نتیجه‌گیری ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد. در تست rapid از تمام افرادی که با فرد بیمار در رابطه بوده‌اند تست گرفته می‌شود.
دومین مورد این طرح تیم حمایتی با مشارکت فرماندهی بسیج سرگرد سلمان پور است که وظیفه‌ی آن حمایت‌های معیشتی است و ۱۱۲ میلیون تومان بودجه آن بوده که یکی از وظیفه‌های دیگران خریدهای خارج از خانه‌ی خانواده‌های بیمار است وی از کمک‌های نیروهای مردمی و پایگاه‌های بسیج که با جان‌ودل در خدمت‌رسانی حاضر هستند بینهایت تشکر کرد.
رضایی سومین مورد این طرح را تیم‌های نظارتی دانست که بر اصناف و اماکن عموم نظارت دارند.
 مورد چهارم طرح قاسم سلیمانی آموزش است که از طریق فضای مجازی و ساخت کلیپ و تلویزیون شهری و در ادارات به‌صورت بنر بوده است.


رضایی گفت: در شهرستان اوز  ابتدا فقط یک مرکز نمونه‌گیری وجود داشته که در حال حاضر هم فیشور و هم کوره دارای مرکز نمونه‌گیری تست کرونا فعال هستند.
دکتر رضایی یادآور شد که شبکه بهداشت و درمان اوز که از ۱۷ تیر ۹۹ در حالی شروع به کارکرده، هیچ بودجه‌ای در سال ۹۹ به آن اختصاص پیدا نکرده بود که با رایزنی‌هایی که با دانشکده و با پیگیری‌هایی که با سازمان مدیریت بودجه وجود داشته بودجه‌ی این شبکه تأمین‌شده است و از زمانی که دکتر بهزاد رضایی ریاست دانشکده علوم پزشکی لارستان را به عهده گرفته‌اند با رایزنی‌هایی که  داشته‌ایم و دید مثبت وایشان نسبت به شهرستان اوز توانسته‌ایم یک بودجه دیگر به‌صورت تنخواه جذب کنیم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز در مورد اخذ مجوز مرکز مشاوره ازدواج گفت با کمک خیر اندیشان مکان این مرکز فراهم‌شده و همه‌ مسئولان آن مشخص‌شده و آزمایشگاه ازدواج برپاشده که از این به بعد هیچ نیازی به رفتن به خارج از شهرستان برای انجام فرایندهای ازدواج نخواهد بود. کلینیک آموزشی درمانی اعتیاد با پیگیری‌ها مجوز آن اخذشده است.


در خصوص نیروها باوجود اینکه هنوز از استقرار این اداره ۶ ماه هم نگذشته است ولی تمام واحدهای معاونت بهداشتی شهرستان استقلال کامل را از دانشکده پیداکرده‌اند و به دنبال آن جمعیت کل شهرستان و سامانه سیب(سامانه مربوط به پزشک خانواده)را از جمعیت لارستان جدا کرده‌ایم.
وی از وجود ۱ نیروی بهداشت محیط در ابتدا شروع مرکز بهداشت خبر داد که در حال حاضر تعداد آن به ۲ نیرو افزایش‌یافته است و در حوزه مبارزه با بیماری‌ها تعداد آن به ۷ مورد افزایش‌یافته است. قبلاً واحد تغذیه در شهرستان وجود نداشته است و با پیگیری‌ها ۱ نیرو به این واحد تخصیص داده شده است و در مورد مجوزهای بهورزی ۱ مجوز قبلاً وجود داشته که در حال حاضر تعداد آن به ۷ مجوز استخدامی جدید افزایش‌یافته است و مجوز ۷ نیروی ستادی_اجرایی گرفته‌شده که به‌زودی اعلام می‌شود که در این مجوز استخدامی اولویت آن  با نیروهای بومی شهر یا روستا باشد که آزمون آن اواخر بهمن برگزار می‌شود تا بتوانیم این مجموعه را قوی‌تر از قبل کنیم.
رضایی در خصوص راه‌اندازی کارگروه سلامت و امنیت فضای شهرستان گفت که این کارگروه قبلاً در شهرستان نبوده که این کارگروه راه‌اندازی شده است و از اهمیت شورای خیرین سلامت برای شهرستان خبر داد که با همراهی مردم و مسئولین این شورا تشکیل‌شده و با رأی‌گیری‌های انجام‌شده این شورا تشکیل‌شده و به دنبال جلسات بعدی جهت معرفی رئیس شورا، خزانه‌دار و معاونت انجام‌شده که جلسات در حال برگزاری است که در آینده باید شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
وی در رابطه با اخذ موافقت اصولی بیمارستان راهپیما اوز از تمام کسانی که در این راه پیگیر بوده‌اند به‌خصوص مهندس حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد که نه‌تنها این بیمارستان برای شهرستان بلکه برای کل منطقه می‌توان سرآمدی باشد و کارآفرینی ایجاد کند. رضایی در آخر گفت با پیگیری‌های زیاد دستگاه‌های سی تی اسکن و اکسیژن ساز با کمک دکتر شمسایی، نیکوکاران و موسسه خیریه امیدوار در حال برپایی است
در ادامه جلسه پرسش های نمایندگان رسانه های شهرستان مطرح شد و سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاسخ داد.


*بر اساس صحبت‌های قبلی شما در رابطه با منابع مالی و انسانی، موارد مصوب شده یا اعتبارات تنخواه بوده است؟
دکتر رضایی: با رایزنی که با سازمان مدیریت بودجه داشته ایم و مشکلات شهرستان را بیان کرده‌ایم با همراهی فرماندار و با پیگیری زیاد ابتدا ۱۰۰ میلیون تومان به‌صورت بودجه تجهیزاتی و در مرحله دوم ۱۰۰ میلیون تومان مجدد به شهرستان اوز اختصاص‌ یافته که ۵۰ درصد آن واریزشده و ۵۰ درصد ان تا آخر سال به‌حساب دانشکده واریز که به شهرستان اوز اختصاص می‌یابد. که در ادامه به دنبال گرفتن بودجه عمرانی هستیم.
*چارت سازمانی شبکه‌داریم یا ابلاغ خواهد شد؟
دکتر رضایی: چارت سازمانی داریم ولی محرمانه است و منابع سازمانی برای سال ۹۹ به‌صورت سازمانی ابلاغ خواهد شد.

*آیا دانشکده بهداشت دارای چارت و بودجه مستقل است؟
دکتر رضایی: اتفاقاً دیروز نماینده وزیر به اوز آمدند و از دانشکده بازدید کردند ایشان قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بودند و گفتند دانشکده بهداشت بودجه مصوب دارد، ولی محدود است.

*در باره رها کردن آب‌های خانه‌ها در کوچه و خیابان راهکاری سراغ دارید؟ مربوط به دهیاری است یا بهداشت؟
دکتر رضایی: کنترل بهداشت محیط روستاها وظیفه‌ی دهیاری است و فقط ما وظیفه‌ی تذکر راداریم و دهیاری باید اجرا کند.

*در فیشور در حال حاضر بهورز زن‌داریم اگر یک بهورز مرد هم در کنارش داشته باشد می‌توان بهتر عمل کنند آیا برنامه ای دارید؟
دکتر رضایی:در فیشور یک بهورز زن وجود دارد که علاوه بر آن بهورزمرد درخواست داده‌ایم که قرار است به‌صورت مشترک بین فیشور و کوره را پوشش دهد.

*با توجه به این‌که مردم از آب‌انبار استفاده می‌شود آیا کلرزنی انجام می‌شود یا خیر؟
دکتر رضایی:واحد بهداشت محیط شهرستان فرآیند کلرزنی را انجام می‌دهد.

*بیمارستان دستگاه MRI ندارد، آیا درخواستی صورت گرفته است؟
دکتر رضایی:تامین دستگاه MRI در دست اقدام است و به‌زودی نصب می‌شود.

*باوجوداینکه استاد‌سرا در دانشکده بهداشت در حال احداث است ولی هیچ‌گونه امکاناتی که دانشکده علوم پزشکی لارستان قرار بوده در اختیار قرار بدهد نداده‌اند. آیا این موارد پیگیری می شود؟

دکتر رضایی: سعی می کنیم از مقامات مربوطه پیگیری شود

*در مورد سلامت افراد حمل آب یا فروشندگان سیار در مبادی ورودی شهر آیا اقدامی صورت گرفته است؟
دکتر رضایی:اگر این افراد به‌صورت قانون بخواهند این کار را انجام دهند باید آزمایش خون و آزمانیش ۳ مرحله‌ای مدفوع را انجام دهند ما به آن‌ها کارت سلامت  می دهیم و این کارت هر ۶ ماه یک‌بار باید تمدید شود. و از مردم خواستار شد که اگر شخصی به‌صورت غیرقانونی انجام می‌دهد آن را به بهداشت گزارش دهند.

* معاون درمان شبکه قاعدتاً رئیس بیمارستان هستند، دراین‌باره نظرتان بفرمایید؟
دکتر رضایی: پیگیر امر هستیم و اولویت با نیروهای بومی شایسته و مقیم است.
*گفتید هر واحد درمانی که در شهر است تابع شبکه هستند، مردم از بیمارستان گلایه دارند که اعزام زیاد است. آیا ارزیابی و برنامه‌ریزی در این مورددارید؟
مشکلاتی برای آوردن نیروهای متخصص است. توقع هم می‌رود مردم در این زمینه همکاری کنند و چون مراجعه‌کننده به بیمارستان کم است،متخصصین باید حمایت شوند و پرداختی پزشکان به‌موقع باشد.ارزیابی داریم باید رئیس بیمارستان هم مقیم باشد و برنامه‌ریزی کند.
* موسسه خیریه بیمارستان کمک نمی‌کند؟
*موسسه خیریه کمک می کند اما کمک های موسسه بیشتر درزمینهٔ تجهیزاتی است.
* آمار نیروهای درمانی و بهداشتی چقدر است؟
دکتر رضایی: نیروهای درمانی شهرستان مجموعاً ۲۲۲ نفر هستند و ۱۱۰ نفر نیروی بهداشتی داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

12 Responses to “سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز میزبان نشست مطبوعاتی دی ماه”

  1. […] سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز میزبان نشست مطبوعاتی دی … اولین بار در وب سایت خبری اوز امروز. پدیدار […]

  2. شهروند اوز گفت:

    ضمن تشکر از همه خدمتگزاران عرصه بهداشت ودرمان امیدواریم که شبکه بهداشت و درمان اوز مستقل شود چون تا زمانی که این وضع ادامه داشته باشد شاهد پیشرفتی نخواهیم بود به امید اینکه هر چه زودتر این شبکه تحت پوشش استان قرار گیرد

  3. کارمند بیمارستان اوز گفت:

    بیمارستان با سابقه اوز تا زمانی که بخش مراقبت ویژه icu نداشته باشد اکثر بیماران را به لار وگراش می فرستند ودر نتیجه مراجعین کم میشود ودرامد بیمارستان هم کم میشود ودر نیجه دکتر متخصص هم برایش نمی صرفد در اینگونه بیمارستانهای سر پایی کار کند به فکر تاسیس بخش icu باشیم

  4. پایشگر گفت:

    “””*چارت سازمانی شبکه‌داریم یا ابلاغ خواهد شد؟
    دکتر رضایی: چارت سازمانی داریم ولی محرمانه است و منابع سازمانی برای سال ۹۹ به‌صورت سازمانی ابلاغ خواهد شد.”””
    خانم دکتر چارت سازمانی سازمان انرزی اتمی را نگفتند چارت سازمانی شبکه بهداشت را گفتند شنیده بودیم اسرار بیمار پیش پزشک محرمانه است ولی این رو نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. حکایت چارت سازمانی شبکه بهداشت اوز گفت:

    خانم دکتر چرا چارت سازمانی بک اداره محرمانه باشد سری به شبکه بهداشت ودرمان گراش خنج ودیگر شهرستانهای تازه تاسیس همراه اوز مانند زرقان بیضا بختگان و…..بزنید در محوطه اداری شبکه ها همه کارکنان واحدهای تابعه تا بابلو وپست سازمانی دارند کار می کنند اصولا در سایت علوم پزشکی فارس به شبکه بهداشت ودرمان مناطق مراجعه کنید بسیار راحت وکاملا مشخص افراد وچارت سازمانی انها مشخص است بنابراین این سوال مطرح است که چرا چارت سازمانی اوز محرمانه است؟

  6. تیز بین گفت:

    خانم دکتر رضایی توضیح بدن تا کنون از چند نیروی بومی در شبکه استفاده شده است . چون من در جلسه معارفه ایشان حضور داشتم و قول دادند که از نیروهای بومی استفاده کنند . تا حالا که چنین اتفاقی نیفتاده .

  7. مجری گفت:

    هم اکنون شش ماه از استقرار شبکه بهداشت و درمان اوز گذشته ولی تا کنون تکلیف معاونت مالی و درمان شبکه بهداشت مشحص نشده . سرپرست شبکه توضیح بدن .

  8. علی گفت:

    با شکر از اصحاب رسانه شهرستان اوز
    پزشک باید طبابت کند و مدیر باید کار و فعالیت .
    فکر کنم تا به این نتیجه نرسیم که جایگاهها در پیشرفت موثر است توسعه متوازن به وجود نخواهد آمد .

  9. فرد روستا یی گفت:

    خانم رضایی آیا از روستاهای تابعه شهرستان و بخش بید شهر هم افرادی درشبکه جایگاهی دارند یا خیر .
    چارت سازمانی محرمانه به چه معناست و به بعضی ازموارد که اشاره کرده بودید قبل از شهرستان شدن اوز و استقرار شبکه بهداشت و درمان ما اونها را داشتیم ولی متاسفانه دانشکده لار با بی مهری آنها را از ما گرفت و حالا هم برگردونوند . فکر کنم کار شاقی انجام نشده باشه .
    و ایا بیمارستان امیدوار اوز امسال به درجه یک برمیگرده یا باز هم .‌…

  10. فردیند گفت:

    گروههای مردم نهاد و یاوران شورا در بحث کرونا همکاری زیادی را با شبکه بهداشت شهرستان داشته چرا اسمی از گروههای مردم نهاد نیست . به نظر تون کم لطفی نیست

  11. […] سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز میزبان نشست مطبوعاتی دی … […]

  12. […] سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز میزبان نشست مطبوعاتی دی … […]

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز