سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  21/ دسامبر/ 2020 - 7:08
  |   نظرات: 6 نظر
1,336 بازدید

هدف‌گذاری بنیاد نیکوکارانِ امیدآفرین شهرستان اوز بر دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان

ابراهیم احمدی: با توجه به اعلام موجودیت «بنیاد نیکوکاران امیدآفرین شهرستان اوز» به‌عنوان یکی دیگر از تشکل‌های اجتماعی شهر اوز به‌منظور اطلاع‌رسانی دربارۀ این تشکل، با آقای سید یوسف حسینی مدیرعامل این تشکل، در دفتر این بنیاد واقع در بازارچۀ خلیج فارس، خیابان زمین‌پیما به گفت‌وگو نشستم.
حسینی دربارۀ تاریخچه و روَند تشکیل بنیاد نیکوکاران امیدآفرین گفت: «از مدت‌ها قبل آقایان عبدالخالق امینی و محمد وحدانی، آمادگی خود را برای کمک به دانشجویان در چارچوب یک تشکل اعلام کردند. پس از مشورت با برخی از فعالان اجتماعی، قرار شد علاوه بر دانشجویان، دانش‎آموزان و دانش‌آموختگان نیز زیر پوشش قرار گیرند. به دنبال این تصمیم، هیئت مؤسس شامل آقایان عبدالخالق امینی، محمد وحدانی، اسماعیل فقیهی، همایون نامی، عارف امینی، احمد کریما و سید یوسف حسینی تشکیل شد.


پس از تشکیل هیئت مؤسس و تعیین نامِ تشکل با عنوان «بنیاد نیکوکاران امیدآفرین»اساسنامه، اهداف، آیین‌نامۀ داخلی و… تدوین شد و به تصویب هیئت مؤسس رسید. سپس تصمیم به تشکیل هیئت‌امنا گرفته شد و مقرر گردید اعضای هیئت مؤسس به‌عنوان هیئت‌امنا نیز ادامۀ فعالیت دهند. پس از برگزاری جلسات هیئت‌امنا و تصویب پیشنهادهای رسیده، مقرر شد هیئت‌مدیره تشکیل، و امور جاری بنیاد توسط هیئت‌مدیره پیگیری شود.
هیئت‌مدیرۀ بنیاد متشکل از ۹ نفر است که ۴ نفرشان از اعضای هیئت‌امنا هستند. آقایان عبدالخالق امینی، همایون نامی، عارف امینی، سید یوسف حسینی، احمد جلیلی، فؤاد کاویانی، آرش فقیهی و عبدالله ملک‌زاده و خانم راضیه رهبان اعضای هیئت‌مدیره را تشکیل می‌دهند. آقای اسماعیل فقیهی به‌عنوان رئیس هیئت‌امنا و آقای همایون نامی نیز به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره انتخاب شدند. در اولین جلسۀ هیئت‌مدیره نیز این‌جانب سید یوسف حسینی به‌عنوان مدیرعامل بنیاد انتخاب شدم.»
سید یوسف حسینی دربارۀ اهداف بنیاد گفت: «با توجه به مشکل نیروی انسانی در شهرستان اوز به‌ویژه پس از ارتقا به شهرستان، تصمیم گرفته شد دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان مدنظر قرار بگیرند. در حوزۀ دانش‌آموزی مقرر شد تمرکز بر روی مشاوره به دانش‌آموزان به‌خصوص در زمینۀ انتخاب رشته باشد و با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از مشاورین مجرب و متبحر از طریق همکاری با آموزش‌وپرورش، راه‌های برون‌رفت از وضعیت کنونی و مقابله با اُفت تحصیلی بررسی گردد تا بتوان بیش از گذشته به آیندۀ نیروی انسانی امیدوار بود.
در حوزۀ دانشجویی، حمایت از دانشحویان مستعد به‌ویژه کسانی که بنیۀ مالی خوبی ندارند و در دانشگاه‌های برتر و رشته‌های موردنیاز جامعه مشغول به تحصیل هستند، از اهداف بنیاد است. به این دانشجویان با سازوکار خاصِ بنیاد، کمک‌های بلاعوض یا با بازگشت ارائه خواهد شد و تلاش می‌شود این دانشجویان در آینده، خود حامی سایر دانشجویان شوند. حوزۀ کاری بنیاد کل شهرستان است و حتی تلاش می‌شود دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور نیز مدنظر قرار بگیرند. گرچه امکان کمک مالی به این دانشجویان وجود ندارد؛ اما با داشتن بانک اطلاعاتی و ارتباط از طریق شبکه‌های مجازی، این دانشجویان سازمان‌دهی می‌شوند تا جامعه از تجارب و آیندۀ شغلی آنان بهره‌مند شود.
در موضوع دانش‌آموختگان نیز دیده می‌شود بعضاً نوع شغل آنان با رشتۀ تحصیلی همخوانی ندارد که در این حوزه بنیاد ورود می‌کند و با دادن مشاوره، زمینۀ بهره‌گیری بهتر از آنان را فراهم خواهد کرد. در بخش تحقیقات نیز فعال می‌شویم تا با بررسی وضعیت آموزشی و وضعیت شهرستان بتوان با تحقیق آسیب‌شناسی بهتری صورت بگیرد. حتی با آموزش‌هایی که از سوی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری ارائه می‌شود بتوانیم نیاز جامعه را برآورده کنیم.
در زمینۀ کارآفرینی نیز هدف این است که زمینۀ اشتغال‌آفرینی فارغ‌التحصیلان فراهم شود و از پتانسیل‌هایی مانند شهرک صنعتی بهتر استفاده گردد. نیروهای توانمند جایی برای عرضۀ محصولات ندارند و سازوکاری تعریف شده تا با دریافت محصولات از آنان و بازاریابی توسط بنیاد، بتوان نسبت به عرضۀ محصولات اقدام کرد. خانم مینا غفوری از فیشور که در زمینۀ تهیۀ کیک خلاقیت خوبی دارد، یکی از این‌گونه افراد هستند که بنیاد با ایشان در ارتباط است. همچنین مراکزی مانند شرکت ققنوس که می‌تواند کارآفرینی بیشتری را به وجود آورد تا با گنجایش بیشتری فعالیت کنند.»
سید یوسف حسینی در پاسخ به این پرسش که چگونه به اهداف خواهید رسید، افزود: «کارگروه‌هایی شامل دانشجویی، دانش‌آموزی و دانش‌آموختگان تشکیل شده که علاوه بر اعضای هیئت‌مدیره، افراد دیگری زیرمجموعه قرار می‌گیرند و موارد به‌صورت اختصاصی در این کارگروه‌ها بررسی و تصمیم‌گیری، و به هیئت‌مدیره برای تصویب ارجاع داده می‌شود.»
از آقای حسینی پرسیدم: آیا برای نیل به اهداف، به تقویت انگیزه‌ها هم توجه شده است؟ وی پاسخ داد: «در حال حاضر دو بستۀ انگیزشی در نظر گرفتیم که برای دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان بومی است. به دانش‌آموزان بومی که رشتۀ فرهنگیان را انتخاب کنند و پذیرفته شوند، و دانش‌آموختگانی که در آزمون استخدامی و گزینش‌های مربوطه پذیرفته شوند و به استخدام ادارات شهرستان درآیند، مبلغ ۱۵ میلیون تومان اهدا می‌شود. این بسته شامل پذیرفته‌شدگان کنکور سال جاری است و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی که ۱۰ و ۱۱ دی برگزار می‌شود.»
وی از این فرصت استفاده کرد و از دانش‌آموختگان بومی تقاضا کرد تا در این آزمون شرکت کنند و در راستای حل کمبود نیروی انسانی اداری شهرستان همکاری کنند.
حسینی افزود: «با همکاری آقای شریفی، رئیس دفتر نمایندۀ مجلس در شهرستان اوز، و اعضای کارگروه‌های این دفتر، بانک اطلاعاتی دانش‌آموختگان تهیه شده است که لینکی از آن در اختیار بنیاد قرار گرفته تا در زمان آگهی استخدام، از آنان استفاده شود. این بانک اطلاعاتی حتی شامل نیروهای بومی ساکن سایر شهرهای کشور نیز می‌شود.»
مدیرعامل بنیاد دربارۀ آموزش‌های این مرکز گفت: «با توجه به شیوع کرونا، امکان آموزش‌های حضوری محدود شده است؛ اما قرار است با استفاده از فضای مجازی وبینارهایی برگزار گردد. علاوه بر آموزش‌های لازم برای آزمون استخدامی، سایر آموزش‌ها از جمله فضای کسب‌وکار و… مدنظر است.»


در پاسخ به روَند اخذ مجوز بنیاد نیز آقای حسینی گفت: «برای مجوز از طریق فرمانداری پیگیری می‌شود که مدارک موردنیاز تحویل داده شده و به استانداری نیز ارسال شده است و روند اخذ مجوز در دست اقدام است.» در حال حاضر با مجوز شفاهی فرمانداری بنیاد فعال است.
حسینی در پاسخ به پرسش چگونگی تأمین منابع مالی بنیاد نیکوکاران امیدآفرین گفت: «منابع مالی با همکاری نیکوکاران تأمین می‌شود و علاوه بر آقایان عبدالخالق امینی، محمد وحدانی و سایر نیکوکاران، آقای عبدالرحمن حاجی‌زادگان دفتر بنیاد را در بازارچۀ خلیج فارس در اختیار قرار داده‌اند و آقای عبدالحمید برازنده نیز دفتر دیگری روبه‌روی دفتر بنیاد، برای برگزاری جلسات آموزشی در اختیار بنیاد گذاشته‌اند که از همۀ آنان سپاسگزاری می‌کنیم.»

حساب بنیاد نیز در بانک ملت به شماره ۹۲۱۷۰۶۶۷۱۲ به نام آقایان عبدالله ملکزاده، آرش فقیهی و سید یوسف حسینی است و نیکوکاران می توانند نیات خیر خود را به بنیاد اختصاص دهند.
دربارۀ نحوۀ درخواست مساعدت توسط دانشجویان از طرف بنیاد نیز حسینی گفت: «فرمی تهیه شده است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفتر بنیاد، فرم مربوطه را از خانم سنا ملاحت -که به‌عنوان روابط عمومی در بنیاد مشغول به خدمت هستند- دریافت و تکمیل کنند تا پس از بررسی در هیئت‌مدیره تصمیم‌گیری شود. البته همان‌گونه که پیش از این اعلام شد، کمک‌های یادشده تنها برای دانشجویان بومی و شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور و رشته‌های موردنیاز جامعه خواهد بود.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “هدف‌گذاری بنیاد نیکوکارانِ امیدآفرین شهرستان اوز بر دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان”

  1. […] هدف‌گذاری بنیاد نیکوکارانِ امیدآفرین شهرستان اوز بر د… اولین بار در وب سایت خبری اوز امروز. پدیدار […]

  2. ناشناس گفت:

    با سلام وعرض ادب
    اخذمجوز کمتر از ۱۰روز انجام میشه چرا با مجوزشفایی فرمانداری
    ؟

  3. از اوز گفت:

    بسیار عالی، احسنت. موفق باشید.

  4. پایشگر گفت:

    ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.
    فقط ای کاش چندین سال یا حتی چند دهه قبل از ارتقا این ایده عملی می شد

  5. احمد گفت:

    کار بسیار پسندیده و خوبی می باشد برای انها ارزوی توفیق دارم

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز