شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  17/ نوامبر/ 2020 - 7:21
  |   نظرات: بدون نظر
1,317 بازدید

اعلام محدودیت‌ها در جلسه مدیریت کرونای شهرستان اوز

جلسه مدیریت بیماری کرونا با حضور فرماندار اوز، معاونین دانشکده علوم پزشکی لارستان و مسئولین شهرستان،امروز۲۷ آبان در فرمانداری اوز برگزار شد.

علی پور فرماندار شهرستان اوز ضمن تجلیل از شهدای راه سلامت گفت: اگر شهرستان اوز در مبحث بیماری کرونا در شرایط مناسبی است مدیون کادر درمان هستیم که به‌صورت مستقیم در خط مقدم درگیر این موضوع هستند علی پور گفت از ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه دستورالعملی  بر مدیریت کنترل بیماری کرونا انجام‌شده است که از۱ آذر اغار و به طول ۲ هفته و اگر وضعیت مناسب نشد این طرح با توجه به اعلامیه‌ای که وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد افزایش خواهد یافت .وی گفت نوع تعطیلی‌هایی که انجام خواهد شد بر اساس این دستورالعمل خواهد شد.

علی پور گفت: بحث کرونا بحث بسیار مهمی است و ما اثرات آن را در حوزه های درمانی اقتصادی و امنیتی جامعه می‌بینیم. وی گفت تصمیمات این هفته و هفته آینده با توجه به وضعیت شهرستان در مورد تعطیلی‌ها متفاوت خواهد بود. چون دوشنبه هر هفته وزارت بهداشت موقعیت‌های شهرستان هارا بر اساس زرد، نارنجی و قرمز مشخص خواهد کرد و بر اساس آن دستور عمل‌هایی صادر خواهد شد. وی گفت این طرح شهرستان محور خواهد بود یعنی اختیارات بر عهده‌ فرماندار به‌عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونی شهرستان است.

این طرح شامل بخش‌های مختلف غربالگری، تست حداکثری است و در کشور ۱۰۰ هزار تست ساخته خواهد شد که تمام نقاط را پوشش خواهد داد و این تست‌های کرونا مجانی است . وی بحث قرنطینه را یک مبحث خیلی مهم دانست و از رسانه‌های محلی و روحانیون و علما خواست که از آموزش درزمینهٔ جلوگیری و فرهنگ‌سازی در مبحث بیماری کرونا غافل نشوند و کمک بسیار مهمی انجام بدهند.

علی پور گفت این طرح ۳ رکن اساسی در اجرا دارد و رکن اول وزارت بهداشت است که طبق وظیفه‌ی مشخص‌شده‌ی آن در این طرح ردیابی بیمارها و کنترل ان ها و رساندن دارو به دست ان ها و کنترل قرنطینه و بقیه موارد تخصصی که در طرح خواهد بود. و رکن دوم مردم هستند که اگر مردم همکاری کنند هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی از همیاری مردم در بحث کرونا سخن گفت و افزود: موقعیت این طرح به مردم بستگی دارد و هر چه ارگان‌های دولتی همکاری کنند ولی مردم خواهند با آن‌ها همکاری کنند این طرح به موفقعیت نخواهد رسید و نمایت همکاری و همیاری مردم را در این طرح نیازمند است .

 علی پور رکن سوم را تبلیغات و آموزش‌ها را بیان کرد و گفت باید  از فضای مجازی و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر نهایت استفاده تا بتوانیم این طرح را پیش ببریم و هدف اصلی این طرح را کنترل و مدیریت موضوع است . و گفت در صورت نیاز به استقرار نقاهتگاه تصمیم آن بر عهده علوم پزشکی لارستان خواهد بود .

فرماندار گفت اگر نیازی در پلمب کردن اماکنی وجود داشته باشد نیرو انتظامی و دادستان و شورای تأمین در خدمت خواهند بود که بتوانند ضمانت اجرای طرح را داشته باشند. و در اجرای این طرح با هیچ‌کسی تعارف نخواهیم داشت. علی پور مناطق حاشیه‌ای و روستاهای شهرستان را مهم دانست و گفت این مناطق دسترسی مناسبی به امکانات ندارند و باید به آن‌ها این امکانات را برسانیم .

در ادامه صحبت‌ها در موضوع مهاجرین  گفت همان چیزی که برای مردم موردنظر قرار خواهد گرفت برای اتباع بیگانه هم انجام خواهد گرفت و از حقوق یکسانی بهره خواهند گرفت . و گفت ما حداکثر همکاری با اتباع را خواهیم داشت.

علی پور گفت از روز شنبه اعمال محدودیت‌های تردد در مناطق نارنجی و قرمز خواهیم داشت و گفت سکنه شهرهای قرمز و نارنجی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند اجازه‌ی ورود به هیچ شهر دیگری را داشته باشند و اگر این قانون را نقض کنند ساکنان شهرهای قرمز مبلغ ۱ میلیون تومان و شهرهای نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و هیچ غیربومی‌ای نمی‌تواند وارد یک شهر قرمز یا نارنجی شود و هیچ بومی‌ای هم نمی‌تواند خارج شود به‌جز نیروهای امدادی و کارکنان و نیروهای انتظامی و امنیتی و نحوه ورودی و خروجی این دسته اعلام خواهد شد .

علی پور گفت به مدت ۲ هفته نماز جماعت‌ها تعطیل خواهد شد.

دکتر یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گفت: کادر بهداشت و کادر درمان به‌تنهایی قادر به غلبه بر این بیماری نیست و اگر ما در کنار یکدیگر نیاشیم نمی‌توانیم این بیماری را در شهرستان مدیریت کنیم و گفت ما وارد موج سوم بیماری کرونا با مبتلایان و کشته‌شدگان بیشتر هستیم. وی گفت ما در اوز موارد مثبت زیادی را مشاهده می‌کنیم.

یگانه تست‌های انجام‌شده را ۱۵۶۳۱  نفر در حوزه علوم پزشکی لارستان اعلام کرد که ۱۲۶۳ مربوط به اوز و ۳۴۶۶ مورد از خنج و ۱۰۹۰۲ مورد از لارستان است و از آمار ارائه‌شده ۴۰۰۱ نفر مثبت اعلام کرد که ۶۲۱ مورد مربوط به اوز است. وی گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ مورد مشکوک ۹۴ مورد مربوط به لارستان و ۱۳ مورد مربوط به اوز و ۲۸ مرود مربوط به خنج اعلام کرد که شهرستان اوز از این ۱۳ مورد ۱۱ نفر آن مثبت ‌شده اند. و از مشارکت مردم شهرستان اوز در انجام تست‌های کرونا سخن گفت. یگانه از فیشور و قلات و گلار به دلیل موارد کم تست‌ها گلایه‌مندی کرد و خواستار همکاری بیشتر آن‌ها شد. یگانه وضعیت کهنه و فیشور  و قلات اسلام‌آباد و گلار را قرمز اعلام کرد

دکتریگانه از پایگاه بسیج شهرستان و سازمان‌های مردم‌نهاد در مورد مدیریت محلات درخواست کمک برای انجام نیازمندی‌های سالمندان آن محلات درخواست کمک کرد. و گفت اسامی خانواده‌های مثبت در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت که رفت و آمد های آن‌ها کنترل و بررسی شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گفت اگر در ۱۰۰ هزار نفر ۴ مورد داشته باشیم زرد و اگر ۶ تا نارنجی و اگر به ۱۰ نفر در ۲۴ ساعت رسید آن شهرستان قرمز خواهد شد

وی در مورد اعمال قرنطینه افراد بیان کرد به دلیل محدود بودن هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در شهرستان در صورت نیاز ما مجبور به استفاده از اقامتگاه‌های مراکز آموزشی خواهیم بود .

دکتر شمسایی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گفت: کارکنان بیمارستان  تعداد مشخصی هستند و اگر هرکدام از آن‌ها که دچار بیماری شوند جایگزینی برای آن ها وجود ندارد. وی از آسیب‌های روانی و مرگ‌ها که در مراکز درمانی کارکنان متحمل می‌شوند سخن گفت و از مردم خواست بیش از پیش این فعالیت‌های پیشگیرانه را رعایت کنند که کمبودی در مراکز درمانی نداشته باشیم شمسایی گفت هیچ بیمار مبتلابه کرونا نمی‌تواند با رضایت شخصی مرخص شود .

دکتر رضایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گفت: بازوان سمت راست ما رسانه‌ها هستند و از رسانه‌ها خواست در سطح شهرستان و منطقه فرهنگ‌سازی‌ لازم را انجام دهند. وی گفت اهداف جلسات و طرح‌ها کاهش بیماری در سطح جامعه  بیماران  و کاهش مراجعه به بیمارستان است. وی اداره و مسئولان را الگوی مردم خطاب کرد و گفت ما باید این پروتکل‌ها را از خودمان شروع کنیم

رضایی از خیرین و نمایندگان و بازرسان  درخواست کمک کرد که به میدان بیایند در کنار کادر درمان کمک‌رسان باشند.

وی از ۳ محدودیتی که با مصوبه شماره ۳۸ که تمامی اصناف به‌غیراز سوپرمارکتی، نانوایی، میوه‌فروشی، مواد لبنی، عرضه گوشت، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها فقط تا ساعت ۶ اجازه‌ی فعالیت دارند و همچنین کبابی ،ساندویچی، رستوران‌ها ، و بیرون برها فقط به‌صورت بیرون بر و در صورت عدم سرویس در محل فقط تا ساعت ۲۱ اجازه‌ی فعالیت دارند.

وی از بخشداران و دهیاران خواست با همکاری مراکز درمانی هر آن‌ چه در مرکز شهرستان انجام داده می‌شود در بخش و روستا انجام دهند .

رضایی وضعیت کم بیماری کرونا در کوره را عدم تست مردم کوره بیان کرد و از مردم کوره همکاری بیشتری را خواستار شد .

سلمان پور رئیس ناحیه مقاومت اوز گفت: اکنون ۷۰۰ بسته‌ی معیشتی بین نیازمندان عرضه‌شده و از عرضه بسته‌های معیشتی بیشتر در هفته‌های پیش رو خبر داد و از کمک‌رسانی بسیج به کنترل ورود و خروجی‌های شهرستان سخن گفت وی گفت پایگاه مقاومت برای خدمت به مردمان همان منطقه توسط مردمان همان منطقه ایجادشده است وی دوران بیماری کرونا را بدتر از ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد و گفت در دوران مقدس میانگین ۸۰ نفر شهید می شندند ولی در دوره کرونا به‌طور میانگین ۴۰۰ نفر کشته می‌شوند و گفت مردم احساس جنگ بیولوژیک ندارند و این بیماری توسط مردم ساده گرفته می‌شود.

سرهنگ محمدیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان از رعایت بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در سطح شهرستان به تعطیلی بعد از ساعت ۱۸ سخن گفت و ابراز امیدواری برای همکاری مردم با دستگاه  های اجرایی کرد. وی گفت در هفته اخیر ۲ مورد مراسم عروسی و جشن که اجرا می‌شد با حضور نیروی انتظامی تعطیل شد. و ی گفت همکاران ما باجان و دل بدون پوشش مخصوص خدمت‌رسانی می‌کنند و حتی اگر ۱ نفر هم سرباز باقی بماند به مردم و شبکه بهداشت کمک خواهم کرد.

فروغ هاشمی، جعفر راستگو، محمدفروغی، فرید نامی، وحید علمدار و مهندس اسدالله دشتگرد نیز مواردی را مطرح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز