پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
 |  19/ اکتبر/ 2020 - 6:09
  |   نظرات: 38 نظر
2,571 بازدید

جاده بلوک، مسیر زندگی/ گفت و گو با دبیر هیئت امنای جاده

فرهاد ابراهیم‌پور: بحث چندین ساله در باره جاده ارتباطی و مزیت ها و معایب آن همچنان جریان دارد و کسانی در مخالفت یا تایید جاده بلوک و مربط مطالبی نوشته اند و هر کس به فراخور فکر و موقعیت خود اظهار نظرهایی کرده است. 

مردم بلوک شهرستان اوز پاره تن شهرستان هستند و وجود آن‌ها در مراودات  و رونق و توسعه  شهرستان اوز نقش اساسی و حیاتی دارد. پیوند مردم شهر اوز با روستاهای اطراف پیوندی تاریخی و چندصد ساله است که نمی توان آن‌را نادیده گرفت. در طول تاریخ داد وستد مردم و پیوندهای خانوادگی عاطفی و کاری با همه مردم بلوک و بخش و اهالی روستاها از مهمترین پیوندهای مردم این منطقه است. بلوک یک جاده نیست مسیر زندگی است.

برای برررسی بیشتراین موضوع گفتگویی داریم با آقای سید یوسف حسینی دبیر هیئت امنا جاده بلوک

*جناب سید برای شروع خودتان را معرفی کنید و از سوابق کاریتان برایمان بگویید.

بنده سید یوسف حسینی متولد روستای قلات هستم. چندین سال در شهر اوز به عنوان آموزگار و دبیر ورزش و نه سال به عنوان مسئول اداره ورزش وجوانان انجام وظیفه نموده ام، در عین حال از دیگر وظایف اجتماعی به عنوان یک شهروند غافل نبوده ام. در همین راستا در دونهاد مردمی در حال فعالیت هستم، که یکی به عنوان مدیر عامل بنیاد نیکوکاران امید آفرین شهرستان اوز  باموضوع حمایت از دانشجویان ودانش آموختگان شهرستان  و از طرفی باتوجه به نیاز شهرستان در حوزه توسعه راه به عنوان نماینده خیرین شهرستان اوز در اداره کل ودبیر هیات امنا انجام وظیفه می نمایم.

*اهمیت این راه برای اهالی شهراوز و بخش و روستاهای تابعه چیست  ؟

راه موجود به همت والای خیرین شهر اوز و بزرگان وخیرین روستاهای بلوک ساخته شده است و توسعه و بهبود آن آرزوی دیرینه مردم و خیرین این منطقه است.

 از جهت اهمیت آن، کارکردهای راه موجود بلوک ونقش آن در توسعه متوازن شهرستان در دو سطح قابل بررسی است

الف) در سطح شهرستان که شامل همگرایی عمومی با توجه به تحت پوشش قرار دادن شهر اوز و روستاهای بخش بیدشهر و روستاهای بخش مرکزی که دو روستا مستقیما ودو روستا غیرمستقیم تحت تاثیر این جاده هستند.کمک به توسعه اقتصادی ازطریق توسعه شهرک‌های صنعتی، توسعه کشاورزی ودامپروری برای تسهیل انتقال تولیدات دامی و کشاورزی، توسعه گردشگری و اشتغال در این زمینه با توجه به پتانسیل هایی مانند دریاچه هیرم، آبشاربیدشهروتپه هاوقلاع تاریخی متعدد درمسیر، توسعه ظرفیت‌های ورزشی باتوجه به وجود پیست سوارکاری بیست هکتاری که یکی ازبهترین پیست‌های کشور می باشد، سالن‌های ورزشی متعدد و ظرفیت ایجاد ورزش های جدید چون ورزش‌های هوایی، ظرفیت‌های ایجاد نیروگاههای فتوولتائیک( انرژی پاک خورشیدی) و کمتر شدن فاصله با امکانات رفاهی، خدماتی، درمانی و امنیتی است.

ب)کارکردها در سطح جنوب استان شامل اتصال مرکز شهرستان وروستاهای تابعه به مرکز استان ومرکز بخش جویم وبنارویه.

دوم این جاده به عنوان یک محور موازی کاهش دهنده بارترافیکی جاده ترانزیت لار جهرم می باشد.

سوم این محورحلقه اتصال شهرستانهای داراب، جهرم، زرین دشت وفسا، خنج ولامرد و مهر ومنطقه اقتصادی عسلویه از طریق جاده بختیارویه ،کوره، تنگ نارک و خنج می باشد که در این مسیر بیش از هفتاد کیلومتر کاهش مسیر ایجاد می شود.

چهارم حلقه اتصال اوز و روستاهای بخش بیدشهر ومرکزی به روستاهای بلوک هرم و کاریان و از آن سمت به جهرم، قیر وکارزین ومبارک آباد می باشد.

 پس همانطور که مشاهده می‌کنید جاده بلوک بختیارویه مزایای بالایی دارد و روستاها و مناطق زیادی با هم از طریق این جاده در ارتباط هستند. اولویت این جاده و اهمیت دادن به آن به نفع همه این اهالی و مرکز شهرستان اوز می باشد. 

 * مردم روستاها و بخش بلوک نظرشان راجع به جاده مربط چیست؟ کدام جاده را به نفع مردم منطقه و شهرستان اوز می دانند ؟

ساخت هرجاده ای در صورتی که شرایط آن به ویژه منابع مالی آن تامین شود، خوب است اما بحث اولویت هاست و جاده مربط نمی تواند اولویت شهرستان در حوزه راه باشد. در انزوا قرار گرفتن روستاهای بلوک، هزینه گزاف از جیب مردم چه از محل بودجه عمرانی شهرستان وچه از محل کمک خیرین. ایجاد دلسردی در منطقه نسبت به مرکز شهرستان که همواره اتفاق و اتحاد داشته اند از اثرات منفی جاده مربط است. باتوجه به این‌که هیچ روستای قابل اعتنایی درمسیر جاده مربط نیست  از امنیت و دسترسی به خدمات رفاهی، درمانی و احیانا آتش نشانی برخوردارنیست.

 * بر اساس نوشته ها و گفته ها هزینه جاده مربط در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان براورد شده است. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید  هزینه تعریض و بهبود جاده بلوک چقدر می شود ؟ 

 تعریض جاده موجود و ابنیه مسیر جاده بلوک هزینه ای به مراتب کمتر از احداث آن دارد و با اطمینان می‌شود گفت که هزینه آن بسیارکمتر از جاده مربط است. 

باتوجه به این‌که در حال حاضر بار ترافیکی سنگینی از این مسیر داریم و متاسفانه مشکلات این راه تهدید کننده جان مردم منطقه است توجیه کافی برای هزینه برآورد شده حدود سی میلیارد تومانی آن وجود دارد که البته درتورم موجود وکارشناسی دقیق میزان هزینه بهتر مشخص خواهد شد اما فکر می‌کنم درحال حاضرحداقل سی میلیارد تومان هزینه آن شود.

*نظر مسئولین نسبت به جاده بلوک و همراهی آنها چه بوده است؟

نظرمسئولین محترم را باید از خودشان پرسید اما به نظرمی رسد اولویت اول آن‌ها حفظ جایگاه و حرمت خیرین و بهره وری مناسب و بهینه  ازظرفیت خیرین  واعتبارات دولتی برای توسعه راههای شهرستان براساس اولویتی باشد که  کارشناسان امر تعیین می‌کنند و همانگونه که نماینده محترم مجلس نیز در آخرین اطلاعیه خود ذکر کرده اند براساس نظر کارشناسان مستقل تصمیم سازی خواهدشد.

*درحال حاضر چه ساز وکاری برای بهسازی وتوسعه راه اوز به سه راهی بختیارویه در نظر گرفته شده است؟

برای احداث جاده اوز بختیارویه دو هیات امنا شکل گرفت. اول از اوز تا دوراهی کهنه که شامل آقایان مسعود کراماتی، ساسان پیرزاد، هدایت الله نامی، حاج حسین حسین نیا، محمود کریما، جعفرراستگو و سیدیوسف حسینی  و یک هیات امنا از دوراهی کهنه تا سه راهی بختیارویه که شامل آقایان نوازالله مختاری فرد، هاشم سلیمی، ابراهیم فیروزی، سیدحسن حسینی، بهروز طاعتی، حاج ابراهیم پاسلاری و سعید شریفی می باشد.

درحال حاضرعملیات اجرایی به همت اداره کل محترم و خیرین عزیز در گردنه اوز ودر گردنه هیرم نیزبهسازی و ترانشه برداری به همت حاج ابراهیم پاسلاری در حال انجام است وبه زودی اجرای تعریض ازکوره تاپایان واریانت دریاچه هیرم نیز آغاز خواهدشد. ضمنا به همت اداره کل محترم عملیات روکش آسفالت از پایان گردنه هیرم تا بختیارویه نیز در حال انجام است.

بنده در این زمینه لازم می دانم از مساعی دکتر حسین زاده نماینده محترم مجلس، مهندس علی پورفرماندار محترم شهرستان و مهندس باقری فردمدیر کل محترم راه وشهر سازی لارستان سپاسگزاری کنم.

 جناب حسینی از این‌که وقت خودتان را جهت آشنایی بیشتر مردم شهرستان با موضوع جاده بلوک در اختیار ما گذاشتید ممنون و سپاسگزارم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

38 Responses to “جاده بلوک، مسیر زندگی/ گفت و گو با دبیر هیئت امنای جاده”

  1. مجنونی از بخش بیدشهر گفت:

    دمت گرم سید حقا که گل گفتی. بخش بیدشهر پاره تن اوز است نباید آن را جدا کرد.

  2. شهروند اوزی واهمیت جاده بلوک گفت:

    اتحاد مرکز شهرستان با کلیه روستاهای بخش بیدشهر تاریخی عاطفی ودایمی است واین جاده به عنوان شاهرگ حیاتی منطقه است بنابر این اولویت اصلی همه مردم منطقه فعلا جاده بلوک است بقیه کارها در اولویت های بعدی است این را همه مردم ومسولان هم درک کرده اند واینشالله اجرایی خواهد شد مهم اینستکه هیات امنای ویژه جاده با اقتدار کارها را شروع نمایند

  3. اوزی از شیراز گفت:

    با سپاس از اقای حسینی واقای ابراهیم پور جهت روشن شدن اذهان عمومی زیرا افکار عمومی ونظر مسولان دلسوز بر اولویت جاده بلوک است وکاملا هم در این شرایط عقلانی است که این جاده که کلیه روستاهای اباد را در بر میگیرد در اولویت کارهای شهرستان اوز باشد موفق باشید

  4. یاد یاران گفت:

    با سلام خدمت عزیزان چند وقتی است افرادی در اوز درباره مسایل های زیادی نظر می دهند و جالب اینجاست که در این زمینه ها خبره ای ندارند چرا باید فردی بدون اینکه بداند و بفهمد درباره جاده ای که سالیان سال محل تردد اوزیها به شیراز بوده و خیلی از بزرگان شهر بدنبال احیا آن بوده و هستند را اولویت حساب نکند

  5. ابی گفت:

    درود بر شما سوال داشتم آخر تنگ نظری تا کی الان خنج داره ۳,راه باهم کار می‌کنه حال آقای حسینی که خودش فردی بوده که جاده قلات را کشیده و هیچ ربطی به هیج جا ندارد می آید درباره جاده ای که ربطی به ایشان ندارد نظر می دهند واین را بدانید هیچ کارشناسی نمی آید جاده بختیارویه را جاده اصلی قرار دهد

  6. جعفر کمالی گفت:

    در جواب اقای ابی
    اول اینکه بحث جاده به هرشخصی که در شهرستان اوز زندگی میکند مربوطه چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم
    پس حق اظهار نظر در این زمینه را دارد یا شاید شما فقط. شهرستان اوز را شامل شهر اوز میدانید و روستاها جزو شهرستان نمیدانید
    دوم اینکه گفتین هیچ کارشناسی نمی آید جاده بختیارویه را جاده اصلی قرار دهد. پس طبق حرف شما از دو گروه خواهشمندیم کارشناسانی را بیاورند تا نظرشان را بیان کنند نه اینکه مثل گروهی کارهایشان را به صورت مخفی و دور از چشم مردم انجام دهند
    همانند حالا که خود شما که مشخص نیست هویتتان چیست و با نام غیرواقعیتان نظر می دهید

  7. در پاسخ به ابی گفت:

    در جواب ابی : آقای حسینی اگر جاده قلات رو درست کرده نیومده اون جاده رو با اعتبارات شهرستان بسازه بلکه با هزینه خیرین خودشون ساختند. الان بحث بر سر این هست که اعتبارات شهرستان باید به چه اولویتی اختصاص بدهند و این موضوع به همه مردم شهرستان ربط دارد چه اوزی و چه روستاها و شهرهای تابعه اوز . با غرور و خودبینی کسی به جایی نمیرسه

  8. مسعود محبی اوزی گفت:

    جاده تنگ نارک و جاده اوز کوره کاریان جهرم و جاده کوره شرفویه بنارویه ربطی به جاده مربط ندارد و مطرح کردن این بحثهای بیهوده نشانه کم اطلاعی و ضعف دانش برخی دوستان است که تقابل ایجاد میکنند…

  9. ناشناس گفت:

    برادران عزیز همشهری صحبت مخالفت با جاده مربط وجاده بلوک نیست در این اوضاع بی پولی ونداشتن بودجه واعتبارات کافی صحبت از یک جاده خوب وضروری تر است که به نفع کل شهرستان وتوابع باشد این استکه درحال حاضر اولویت با جاده موجود بلوک است که باید ترمیم بزرگتر وبه جاده اصلی تبدیل شود در اینده نوبت سایر جاده ها هم خواهد رسید بتابریت اولویت با جاده اوز کوره هیرم است

  10. کامران گفت:

    جالبه در بخش سوم صحبت های آقای حسینی کاملا اوز رو حذف کرده من نمی دونم آقای حسینی دنبال چیه

  11. در جواب پاسخ به آبی گفت:

    لطفاً بروید تحقیق کنید بعد مطلب بنویسید

  12. ناشناس گفت:

    سلام خدمت دوستان
    راه ها شریانهای حیاتی برای هر منطقه محسوب میشوند. ودر صورتیکه اولویتهای مهمتری وجود نداشته باشد احداث هر مسیر مزیتهای خاص خود را خواهد داشت اما زمانیکه بحث بهینه سازی در منابع مالی مطرح میشود جاده ای اولویت دارد که مسیر بیشتری از توابع را تامین میکند .این به منزله رد سایر جاده ها نیست بلکه مساله تخصیص بودجه به مسیر موثرتر است. با این شرایط اقتصادی عقل حکم میکند بودجه را جهت احداث جاده ای صرف شود که توابع بیشتری را پوشش می دهد

  13. محمد گفت:

    یه عده تنگ نظر میخوان جلوی جاده مربط را بگیرند بدون هیچ دلیل کارشناسی و فقط به خاطر ضدیت با جناح دیگر

  14. ناشناس گفت:

    آیا دوستانیکه مخالف ساخت جاده بلوک هستند اگه خودشونو جای مردم منطقه بزارن باز هم همون حرفو میزدن آخه به چه قیمتی میخواهیم جاده ای رو در اولویت قرار بدیم که باعث در انزوا قراردادن قسمت عمده ای از شهرستان بشیم .
    خیلی راحت میتونید نظر سنجی بزارین ببینید اولویت مردم با کحاست مردم خودشون بهتر از هر کارشناسی میتونن نظر بدن

  15. قلاتی گفت:

    سلام خدمت دوستان به نظر بنده هر دو هیات امنا باهم هماهنگ و متحد باشید و از اوز تا شهرک توحید را دوبانده کنید از کمکهای دولت و نماینده مجلس استفاده کنید و بعد هر کدوم از هیأتها با مشارکت مردم اول جاده به سمت بختیارو را تکمیل کنید و بعد برید برای جاده مربط

  16. عبداله از قلات گفت:

    با سلام.این کار بسیار بزرگی هستش.با همت خیرین و شما ان شاالله این کار بزودی انجام میشه.

  17. ناشناس گفت:

    دوستان سلام اگر اولویتها را بسنجیم اولویت اول که باید دغدغه همه باشد اصلاح گردونه اوز میباشد چه اوزی و چه روستاهای بخش بیدشهر
    واما در مورد دوم ساخت جاده شاهرگ حیاتی هر منطقه میباشد و مسیری که الان افراد و روستاهای بیشتری را شامل میشودمسیر اوز کوره هیرم وبختیارویه است که حدود نه روستا از بخش مرکزی و بخش بید شهر را در برمیگیردوبا توجه به وضع اقتصادی کشور هزینه کمتری دارد
    وهم اینکه خیرین بیشتری میتوانند مشارکت داشته باشند که در شروع کار آقای حاج ابراهیم پاسداری با هزینه شخصی اقدام به بهسازی گردونه هیرم نموده است

  18. آینده نگر گفت:

    با سلام خدمت همگی. اگر واقع بیانه و بدون تعصب به قضیه نگاه کنید، قطعا و قطعا و قطعا جاده بلوک باید در اولویت اول منطقه و سطح شهرستان باشد. چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ آینده نگری برای پیشرفت شهرستان به این قضیه نگاه کنید به این نتیجه خواهید رسید که بازسازی جاده بلوک باید در اولویت اصلی قرار گیرد. از جناب آقای حسینی و دیگر همکاران که در این جهت اقدامات خوب و ارزنده ای انجام داده و می دهند هم کمال تشکر را داریم.
    به امید موفقیت و سربلندی منطقه

  19. siavash7g گفت:

    بهسازی و توسعه راه کمترین حق مردم بلوک میباشد مردی که سهم بالایی در درامدزایی منطقه و رونق کسب و کار دارند امروزه در ایران اکثر جاده های پر تردد دوبانده هستند وفکر نمیکنم خواسته زیادی باشه ان شاالله جناب اقای حسینی با پیگیری خودشون این امر رو میسر کنند

  20. مسعود محبی اوزی گفت:

    دوستان گرامی ؛ اولویت در زمانی هست که یک بودجه با مبلغ مشخص وجود داشته باشه! وقتی یک گروه کاری ، فارغ از بودجه تعیین شده ، کاری رو انجام میده ، لزومی نداره تحت عنوان اولویت ؛ از مکانی که فعالیت میکنه ، اجبارا” به محل دیگری منتقل بشه! هر شهر و روستا و هر بخش و دهستانی باید جاده حوزه خودش رو احیا و بازسازی کنه! برای انجام هر فعالیتی در هر مورد ؛ باید اقدامات از طریق افراد و مسئولانی انجام بشه که به نحوی نسبت به اون مکان مسئولیت دارند یا در حوزه عمل و مسئولیت آنهاست یا منفعتی برایشان داره! / مثلا” در آینده باید تونلی در کوه احمد محمودی با همکاری ( شهرستانهای اوز و خنج و جهرم و همچنین بخش بیدشهر و بلوک هرم و کاریان ) احداث بشه تا کل منطقه به غرب جهرم و نزدیکترین جاده به شیراز متصل بشن! در این مورد همکاری شهرستان جهرم بسیار مهم است که باید با فرمانداری و نماینده جهرم ملاقات و مذاکره بشه! چون برای جهرم بسیار مفید خواهد بود ! بهتره بجای تقابل ؛ تفاهم و همکاری اتخاذ کنیم که راه آن گفتگوی کارشناسانه و علمی ، فارغ از تعصبات پوچ و جاهلانه است… / برای ما اوزیها ؛ آسایش همه مردم منطقه ملاک است که همانا توسعه همه جانبه در حوزه های مختلف بخصوص جاده میباشد. موفق باشید… _ تو خوبی میکن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز

  21. مسعود محبی اوزی گفت:

    جاده اوز تا کاریان هم به مرور اتوبانی خواهد شد ! هر شهر و روستا در ورودی و خروجیهای خودش ؛ اقدام به چند کیلومتر بلوار کشی حوزه شهری و روستایی خودش میکند که بدین ترتیب مقدار زیادی از کل جاده اوز تا کاریان ، در ورودی و خروجی هر منطقه مسکونی اتوبانی میگردد و در نهایت مقدار کمتری از جاده فعلی برای اتوبان شدن بین شهری باقی میماند …

  22. مسعود محبی اوزی گفت:

    فاصله اوز تا کاریان ؛ ۷۵ کیلومتر : کسر میگردد : بلوار جنوبی و شرقی کاریان ۵ کیلومتر ، ورودی شمالی هود (تخته هود) و شرقی هود حدود ۵ کیلومتر ، ورودی غربی کوره و داخلی کوره و شرقی کوره ۵ کیلومتر ، بلوار اسلام آباد ۵ کیلومتر غربی شرقی ، بلوار شهرک توحید کهنه ۵ کیلومتر غربی شرقی ، جاده گردنه اوز به پل کهنه حدود ۱۰ کیلومتر = جمعا” میشه ۳۵ کیلومتر ! باقی میمونه ۴۰ کیلومتر که مقدار زیادیش هم خاک ریزی دوطرف حاشیه جاده انجام شده! همچنین جاده کاریان تا چهار راهی شمالی کاریان به سمت احمدمحمودی و جاده احمدمحمودی و جاده بلغان چهارراهی و گردنه بلغان و جاده کوره بیدشهر و جاده بیدشهر تخته هود هم در آینده اتوبانی خواهند گردید. این بهسازیها در زمینه جاده باعث تسهیل رفت و آمدها و امنیت و آرامش مسافرین خواهد بود چه اوزی چه بلوکات چه مسافرین دیگه! کاری بزرگ و پسندیده! دست مسئولان و خیرین و افراد باهمت و تلاشگر و اهل خدمت در زمینه جاده درد نکنه و خسته نباشید??????

  23. قلات گفت:

    سلام خدمت دوستان
    به نظر شخصی خودم بهترین راه، راه کوره هیرم بختیارو میباشد و اوز که شهرستان شده اولویت اولش باید وصل شدن به بخش ها و روستاهای اطرافش باشه نه قطع کردن ارتباط با اونها شما اگه برین نگاه کنید گراش برای اینکه بخش ها و روستاهای اطرافش رو به خودش وصل کنه جاده کشیده که روستاها و اَرَد از اوز عبور نکنند و مستقیم به خود گراش رفت و آمد داشته باشند.
    پس اوز هم باید اولویت اول ارتباط با ۷ روستا و ۱بخش و ۱ دهستان را برقرار کنه نه قطع ارتباط با اونها، خواهشمندم که بهترین فکرها رو بکنید و بهترین تصمیم گیری رو انجام دهید تا ناراحتی بین هیچ قوم و ملیتی پیش نیاد
    با تشکر از اقای حسینی و تمام دست‌اندرکاران که بانی خیر هستند

  24. دلسوز گفت:

    لطفا منطقی فکر کنید ۱۰۵ کیلومتر از جاده لار جهرم در حوزه لار هست بعد از این همه اتفاقات و اعتراضات و بازدید وزیر و نمایندگان مجلس و استاندار در ۱۵ سال اخیر فقط ۳۲ کیلومتر دو بانده شده از بس هزینه راهسازی بالاست.
    خیلی راحت نقشه میریزید جاده مربط ساخته بشه در حد حرف آسان هست همین جاده با نرخ امروز ۲۵۰ میلیارد تومن هزیته داره جاده چیزی هم‌نیست یه ساله ساخته بشه این جاده سالها طول میکشه ساخته بشه و با تورم وحشتناک جامعه هزیته ساختش تا ۵۰۰ میلیارد هم میرسه آیا در توان خیرین هست این مبلغ؟
    این همه هزیته بشه که جاده فقط ۱۰ دقیقه نزدیکتر بشه؟ که چی خب؟ به بهای هدررفتن پول خیر؟ به بهای انزوای ۹ روستای بخش و نابودی بنارویه و جویم؟
    منطقی بیندیشید جاده بلوک پس از این همه سال هنوز جاهایی باریک و ناایمن و آسفالت خراب دارد اگر پولی هست خرج آنجا کنید.

  25. علی گفت:

    با سلام
    راه یعنی توسعه و آبادی
    چه اشکالی دارد هم جاده مربط احیا بشه و هم جاده بلوکات توسعه پیدا بشه .
    هیات امناء جاده مربط جدا هستش و هیات امنای جاده بلوکات هم جدا .

  26. سیدنجم الدین حسینی گفت:

    خسته نباشی سید بزرگوار ازسلاله پاک سادات دلیر و همگام با امور خداپسندانه در هرزمینه. نام سادات قلات مرحوم سید اسحاق. سیدمحمدهاشم و سیدمحمد حسینی وجناب سیدمرتضی سیدعمادحسینی همیشه سرافراز وعزیز نزد مردم قلات وروستاهای بخش بیدشهر و بلوکات بوده وهست. امیداست این طرح راه ارتباطی تا بلوک هرم وکاریان نیز به لطف وهمکاری مسوولین وخیرین انجام‌شود. باید قدرشناس تلاش سیدیوسف باشبم.خدایاورت

  27. مسعود محبی اوزی گفت:

    با سلام ؛ چه کسی گفته نباید جاده بلوک بهسازی شود؟ مکه الان جاده بلوک از اوز تا کاریان استفاده نمیگردد؟ جاده هیرم چه ارتباطی به اکثر روستاهها دارد؟ جاده هیرم چه ارتباطی به جاده مربط دارد؟ چرا نباید جاده مربط ساخته شود؟ اولویت را چه کسی تعیین میکند؟ چرا باید صحبت از اولویت بکنیم؟ مخالفان کم علم جاده مربط با سوء استفاده از کلمه اولویت ؛ سعی دارند فاز و بستر بحث رو عوض کنند!!! برادر عزیز ؛ جاده بلوک رو بهسازی کن ، جاده هیرم بهسازی کن ، ولی حق نداری جلو ساخت جاده مربط رو بگیری!!! *جاده مربط قسمتی از جاده آینده بندر چارک (خلیج فارس) به داراب و یزد در مرکز ایران است!* اصولا” استفاده از کلمه اولویت در بحث جاده ها ؛ به قصد ایجاد تقابل و تفرقه هست و ما اوزیها حواسمان کاملا” جمع است و فریب این بازیهای پوچ و بی ارزش و استدلالهای غیر علمی را نمیخوریم!!! برای ما کل ایران یکی است و توسعه هر نقطه سرزمینمان آرزوی ماست! مخالفان توسعه و پیشرفت هر نقطه از این خاک اگر دانسته اقدام میکنند خائن و اگر نادانسته اقدام میکنند جاهل هستند! دست اون مسئول و دست اندکار و خیّری رو میبوسم که برای جاده هیرم کار میکند و همینطور برای جاده مربط! و به اون شخص هم که مخالف توسعه اوز و رفاه مردم اوز و ایران هست هم ابتدا نصیحت و سپس هشدار میدهیم که از خواب خرگوشی بیدار شو و بدون که نمیتونی جلو پیشرفت اوز و آسایش و امنیت رانندگی مردم اوز و دیگر مسافران را بگیری… هیچ کسی نمی تواند جلو کار خیر را بگیرد. کوره و قلات و بیدشهر و فیشور و او و لار و گراش و کل ایران برای من عزیز است و توسعه در هر نقطه از این سرزمین آرزو و افتخار ماست و مخالفین توسعه هر نقطه از وطن ، مخالفین توسعه کل وطن هستند… لطفا” علمی و منطقی حرف بزنید. جاده بلوکات جای خودش جاده مربط جای خودش! اولویت ؛ یعنی توسعه متوازن و فراگیر در همه جا

    • مدیریت گفت:

      احترام به همه انسان ها و دیدگاه واحب است.کاش آقای محبی بدون نسبت دادن دیگران با کلمات« خائن و جاهل» دیدگاه خود را مطرح می کردند.

  28. مسعود محبی اوزی گفت:

    خنج داره جاده دیگ اشکن می سازه! گراش داره جاده چک چک می سازه! و ما اوزیها اعتراضی نکردیم! نه آنها به ما اجازه دخالت میدهند نه خودمون به خودمون اجازه دخالت و مخالفت میدهیم ، هر چند ظاهرا” به ضرر ما باشد!!! توسعه هر قسمت از ایران توسعه کل ایران است و همه ما جزئی از این سرزمینیم! متاسفم برای اون اوزیهایی که فریب کلمه اولویت (عَلَم شده توسط یک عده معدود) رو خوردن و با استدلال پوچ اینکه جاده مربط باعث رنجش مردم روستاهها از اوز میشه ، پس باید جاده مربط رو کنسل کنیم!!! شماها نادانسته دارید تیشه به ریشه خودتون میزنید! نه دوست و همشهری عزیز : اکثریت قزیب به اتفاق روستائیان اوز نه تنها مخالف احداث جاده مربط نیستند ، بلکه شدیدا” هم موافقند و همانند ما ، با توسعه همه ایران موافقند.. جاده هیرم و جاده مربط هردو برای همه مردم مفید هستند و همزمان باید در هر دو حوزه کار کرد… / لطفا” ترس و ضعف رو کنار بگذارید/ متشکرم

  29. قابل توجه آقای محبی گفت:

    آقای محبی.حرف از کدام استدلال منطقی میزنید؟شما که نه بحث هزینه سرسام آور آن میزنید نه حرف اختلافات بین مردم!توسعه شهر فقط به کوتاه شدن مسیر نیست.البته اگر دلایل منطقی و محکمی داشته باشید قطعا خیلی از افراد با شما همراه میشوند اما متاسفانه شما و هم نظران شما فقط مسایل احساسی رو مطرح میکنید بدون هیچ استدلال.ضمنا بعضی مسایل تخصصی هست و متخصصان باید در مورد اون نظر بدن نه امثال من و شما

  30. مسعود محبی اوزی گفت:

    دوست عزیزی که میفرمایی نه من تخصص دارم نه شما!!! شما حق داری فقط از طرف خودت حرف بزنی و در مورد خودت نظر بدی ، اما نه در مورد دیگری! از کجا میدونی من تخصص ندارم؟؟؟ شما احتمالا” تخصص نداری ؛ چون خودت میگی! ولی من شاید از یک فوق تخصص جاده هم بیشتر بدانم!!! شما مطلب رو ببین نه شخص نویسنده رو!!! دونه به دونه دلیل و استدلال براتون آوردم که! اگه کمی انصاف داشته باشید و کمی معلومات ؛ متوجه خواهی شد که کلمه به کلمه رو با دقت انتخاب کرده و نوشته ام و یک اشتباه نمی تونی پیدا کنی! اما اگه معلومات نداری (چیزی که خودت میفرمایی) ؛ پس چرا مینویسی؟؟؟ من میدونم ، پس مینویسم! شما که نمیدونی چرا مینویسی؟؟؟ یک اصل حقوقی داریم : نمیتوانی به کسی خصوصیتی را نسبت دهی که نتوانی اثبات کنی! اما هر چیزی رو که در مورد خودت بگی ، میشه به عنوان مدرک بر علیه خودت استفاده کرد!!! پس هیچ وقت نگو نمیدانم! چون داری بر علیه خودت حرف میزنی!!! اگر نمیدونی نظر نده ، اما اگر نظر دادی ؛ یعنی من میدانم!!! این فقط یک نصیحت بود! یک درس علمی اخلاقی تخصصی که هیچ روانشناسی یادت نمیده! اگر مینویسی ، پس میدانی یا لااقل حس میکنی میدانی! وگرنه نمینوشتی!!! کسی که نمیداند ؛ چه بنویسد؟ چیزی که نمیداند را؟؟؟

  31. به اقای مسعود محبی گفت:

    اقای محترم کامنت گذاشتن برای نظرات کوتاه است محل نصبحت کردن وتوضیح اخلاقیات وخود را برتر از روان شناس دانستن نیست شما مانند برخی افراد با جاده مربط موافقید والسلام به نظر میرسد دچار خود باوری کاذب شده اید حالا شما بخواهید یا نخواهید اکثریت مردم شهر وروستاها موافق الویت داشتن جاده اوز هیرم هستند موفق باشی

  32. قابل توجه آقای محبی گفت:

    دقیقا همین که می گویی از یک فوق تخصص بیشتر میدانم مشخص است که اطلاعاتی در این زمینه نداری!
    هنوز شما و دوستان شما در مورد سوال ساده که هزینه این کار از کجا می آید جواب ندادید!! اینکه هر کسی ۴ تا مطلب خوانده باشد و ۴ راه دیده باشد فوق تخصص راه نمیشود!!چقدر توهم دارید!
    شما دلیل احساسی میاورید. این که می گویی حق نداری جلو راه را بگیری بر چه مبنایی است؟شما حق از کجا آورده ای که راهی که معلوم نیست چه نیتی پشت آن است کار میکنید بدون اینکه دستوری داشته باشید!
    اینکه میگویی حرف از اولویت اشتباه هست یعنی اینکه نه تنها متخصص نیستی حتی هیچ چیزی در مورد مسایل فنی هم نداری!!

  33. مسعود محبی اوزی گفت:

    در پاسخ به اون دوستی که گفته حق نداری کامنت بلند بذاری و حق نداری فلان کنی بهمان کنی! ؛ شما قانون تعیین میکنی؟ شما تکلیف مشخص میکنی؟ شما جلو بیان آزاد رو میگیری؟ به خودت حق میدی جلو سخن گفتن دیگران رو بگیری؟ این نشانه ضعف درک شماست که حاشیه میرید! آمار رو از کجا اوردید که اکثر مردم با چی موافقند با چی مخالف؟؟؟!!! شما میگی اکثر مردم مخالف جاده مربط هستند ، من میگم اکثر مردم با جاده مربط موافقند! اکثریت قریب به اتفاق مردم اوز و کهنه و سایر روستاهها!!! دیگه اینکه شما چطور تهمت خودباوری کاذب به کسی دیگه میزنید؟؟؟ شما چطور اجازه میدید به خودتون که به دیگری اتهام وارد کنید؟؟؟ میتونی اثبات کنی یا فقط ادعایی پوچ است؟ اصلا” خودباوری کاذب میدونی چیه؟ دوس دارید بهتون ثابت کنم که کاذب اون چیزیه که شما ادعا میکنی؟ دوس داری براتون ثابت کنم حرفهات هیچ پایه و اساسی نداره؟؟؟ این رو بدونید که جاده مربط ساخته میشه و قسمتی از جاده جنوب به شمالی خواهد بود که خلیج فارس از بندر چارک تا یزد در مرکز ایران رو به هم متصل خواهد کرد و در مسیرش از شهرهای اوز و گراش و شرفویه و صحرای باغ و جناح نیز عبور خواهد کرد… و تمام مردم منطقه از اون استفاده خواهند کرد!!! بیش از ۵۰٪ ساکنین اوز از بلوکات هستند و مخالفین جاده مربط و توسعه منطقه در هر زمینه ای ، از کمبود معلوماتشان خبر میدن و تعدادشون بسیار کم!!! / من اصولا” کلمه اولیویت رو نشانه تقابل میدونم ، اما اگر همون اولویت رو هم ملاک قرار بدهیم ؛ اولویت رو به ترتیب با جاده مربط ، جاده اوز خنج ، جاده اوز کوره کاریان ، جاده بونیمات ، جاده اناخ و در نهایت جاده هیرم میدونم! هر کسی هم میخواد شکش برطرف بشه ، بفرماید بگه تا حرفهایم را برایش محاسبه و ثابت کنم!!! روش ما روش حساب کتاب و اثبات است ، نه روش تهمت و ادعای پوچ و غیر علمی!!! یک ادعای دیگه هم بکنم بعضیا بیشتر حال کنن!!! نه تنها در بحث جاده ، بلکه در هر زمینه دیگه هم صاحب نظرم!!! لطفا” کسی که در هر زمینه ای معلوماتی داره ؛ فقط منو زیر سوال ببره!!! اگه معلومات نداری ؛ لطفا” فقط بخون و یاد بگیر…

  34. مسعود محبی اوزی گفت:

    بعدشم نوشتی که هزینه جاده از کجا میاد؟!!! شما بازرسی؟ بازپرسی؟ مسئولی؟ حتما” از یه جایی میاد دیگه! آمریکا که نمیده! لودر و بولدزر هم که احتمالا” مجانی کار نمیکنه! حتما” خیّر میده دیگه! حتما” دولت هم کمک میکنه دیگه! / بعدشم فرمودی ؛ چه نیتی پشت آن است! چه نیتی است به نظرت؟؟؟ از نظر من که نیت خیرخواهانه! نیست آسایش مردم! امنیت مسافران! نزدیکی راه! توسعه! از نظر شما چی؟ نیت دزدی؟؟؟!!! احیانا” میتونی اثبات کنی؟ گفتی بدون مجوز و دستور!!! عجب! مگه میشه؟ مگه شهر هرته؟ مگه مملکت بی صاحبه؟ یه چی بگو بهت نخندن! همه اقدامات مربوط به جاده مربط قانونی هست دوست عزیز… / یه چی بگم تا یادم نرفته! هر کی فکر میکنه نمیدونه ؛ حرف نزنه سنگینتره!!!

  35. اوزی گفت:

    از همشهریان عزیز تقاضا میشود که حرفهای اقای محبی بنده خدا را گوش کنید وزیاده ایشان را اذیت نکنید چون ایشان میگویند همه چیز را میدانند ودیگران هم باید نظر ایشان قبول کنند خدا ایشان را برای اوز حفظ کند

  36. قابل توجه آقای محبی گفت:

    اینهمه حرف زدی دو تا استدلال درست و حسابی و کارشناسانه نزدی. در هر پروژه ای اولین بحثش هزینه هست و‌منبع هزینه. شما که عقل کل هستی بگو ببینم این جاده چقدر هزینه داره؟بقیه اس هم که خرف تکراری زدی.

  37. ی ن گفت:

    اینجا متاسفانه همه شدن کارشناس …..ولی کلا هرکی به دلایل جناحی و منافع شخصی خودش نظر میده .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز