پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
 |  29/ سپتامبر/ 2020 - 11:37
  |   نظرات: 5 نظر
1,764 بازدید

شورای شهرستان و شهر اوز میزبان دومین نشست مطبوعاتی سال ۹۹

ابراهیم احمدی: پس از برگزاری اولین نشست مطبوعاتی به میزبانی شهردار اوز، دومین نشست مطبوعاتی سال جاری به میزبانی رئیس و نایب رئیسان شورای شهرستان و شهر اوز یکشنبه ۷ مهر در دانشگاه آزاد اوز برگزار شد.

در این نشست احمد خضری دبیر دوره ای گروه رشا ( رسانه های مجوز دار شهرستان اوز) ضمن تشکر از رئیس و نایب ریسان شورای شهرستان و شهر اوز گفت: طبق برنامه نیم ساعت اول در اختیار میزبانان هستیم و در ادامه شرکت کنندگان در نشست می توانند پرسش های خود را مطرح کنند.

گزیده سخنان جعفر راستگو رئیس شورای شهرستان وشهر اوز به شرج زیر است:

*نقش شورای استان به عنوان شورای فرادست بسیار اساسی است زیرا کارهای کلان و سیاست گذاری ها در این شورا انجام می گیرد و از برگزاری نشستی در راستای تبیین عملکرد ها و پاسخ به پرسش های مرتبط با شورای استان استقبال می کنیم.

*گرچه انتخاب و آغاز فعالیت شورای شهرستان اوز با شیوع کرونا مصادف شده اما فعالیت های موثری داشته است. تلاش شده جایگاه شورا برای مسئولین تفهیم شود و در چارچوب اختیارات جدی اقدام کنیم. ارتباط مستمری با شوراها داشته و نظارت شورای شهرستان را حفظ کنیم.

* کمیسیون های  شورای شهرستان شامل:  عمران، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی و بهداشت و بانوان تشکیل شده است.

*در بحث کرونا شورای شهرستان، شهرو  شوراهای روستاها فعالیت جدی و موثری داشتند.

*دعوت از مشاورین منطقه به عنوان افراد آگاه و دانای منطقه از دیگر اقدامات شواری شهرستان بوده است

*دعوت از مسئولین ادارات شهرستان در شواری شهرستان به ویژه فرماندار و بخشداران موجب تسهیل در فرآیند تصمیم گیری و هماهنگی شده است.

*تشکیل شرکت توسعه عمران گرچه زیر مجموعه شورای شهرستان نبوده اما می تواند به توسعه شهرستان کمک کند.

*تقسیم کار بین شورای شهرستان، فرمانداری و دفتر نماینده از دیگر اقدامات بوده که پیگیری شده است.

*تلاش می شود علاوه بر حضور مدیران شهرستان، با هماهنگی با فرمانداری حضور مسئولین استانی نیز در شهرستان داشته باشیم.

*در موضوع ارتقای بخش اوز به شهرستان، شورا زحمات زیادی کشیده گرچه بعضا نقش شورا مغفول ماند اما باید بدانیم شورا محور ارتقا بوده است.

*عملکرد ۷ ساله شورا بسیار مثبت بوده و مواردی مانند قبرستان جدید، سالن امپراطور، جاده ۲ بانده اوز گراش، آتش نشانی، سیتی سنتر، مغازه های روبه روی مخابرات و… همه با پیگیری شوراهای چهارم و پنجم محقق شده است.

فتح الله امینی نائب رئیس شورای شهرستان نیز به موارد زیر اشاره داشت:

*علاوه بر هماهنگی شورا با مسئولین باید مردم نیز نگاه ویژه ای به شوراها داشته باشند و امور را با هماهنگی شوراها پیگیری کنند تا نتیجه بهتری حاصیل شود.

*از انتقاد مردم و رسانه ها از شوراها استقبال می کنیم. رسانه ها روابط عمومی ادارات و شوراها نیستند و باید زبان انتقاد بیشتری داشته باشند و مسئولین نیز آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند.

محمود محبی نائب رئیس شورای شهر اوز نیز در ابتدای این نشست گفت:

*اگر رسانه ها منصف باشند می توانند کمبودها را نشان بدهند اما در نقد هر موضوعی باید نقاط قوت و ضعف با هم دیده شود.

*اعضای شورا باید در جمع تصمیم گیری کرده و همگی به مصوبات پای بند باشند. مردم از شورا انتظارات زیادی دارند اما کار اصلی شورا  انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری است که به نحو احسنت انجام شده است.

*ارتقا کار بزرگی بود که با محوریت شورا انجام شده است و در ادامه نیز بر ای ارتقا و استقرار ادارات تلاش شده است. با بخش خصوصی نیز برای استقرار ادارات خدمات رسان پیگیری شده است.

*از شورای چهارم ورود جوانان به صحنه کلید خورده است که علاوه بر حضور در کمیسیون ها در قالب یاوران شورا فعالیت گسترده ای داشتند و این اقدام الگویی برای بسیاری از شهر ها و حتی تهران شده است.

*شورا به اتفاق فرماندار و شهردار بازدید از شهر دارند که برخی امور در این بازدید هماهنگی می شود.

*برای به کارگیری مدیران بومی پیگیری های زیادی شده است که در برخی موارد موفق و در مواردی مانند عرصه بهداشت و درمان موفق نشده ایم.

*در شورای پنجم اختلاف سلیقه وجود دارد اگرچه بسیاری از کارها به صورت گروهی در شورا پیگیری و عملی نشده اما اعضای شورا به صورت فردی پیگیر امور بوده اند.

در ادامه نشست شرکت کنندگان پرسش های خود را مطرح کردند که پرسش و پاسخ ها را به ترتیب طرح مرور می کنیم:

فروغ هاشمی( رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی): شورا چقدر برای به کارگیری نیروهای بومی تلاش کرده؟ در برخی سامانه ها و مراجع هنوز نام شهرستان اوز ثبت نشده است. برخی به دلیل نداشتن اطلاعات به جای نقد تخریب می کنند

راستگو: باید بپذیریم افراد انتقاد پذیر در شهرستان کم داریم. به دنبال انتقاد باید راه حل باشد و در موضوع شورا نیز منتقد باید از جایگاه و شرح وظایف و قانون شوراها اطلاع داشته باشد. ضمنا انتقادها نیز باید همه جانبه باشد و کسی از انتقاد مصونیت نداشته باشد.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول نشریه پیام اوز و اوز امروز ۳ پرسش مطرح کرد:

۱-مردم خواهان آن هستند که جلسات شوراها خروجی داشته باشد و آثار آن در زندگی اشان ملموس باشد. چرا این آثار کمتر دیده می شود؟

راستگو: برخی کارها مانند راه اندازی مدرسه هود، بیانیه شورا برای حضور فیزیکی دانش آموزان در ایام کرونا، پیگیری جاده بندرعباس- لار- شیراز در شورای استان، موضوع آبخیز داری در شورای شهرستان لارستان،  پیگیری اخذ بودجه برای مخزن دولتی آب در شهر اوز، حذف مجری در نظارت بر امور ساختمانی و…می تواند نقش ملموس در زندگی مردم داشته باشد.

۲-علیرغم آن که هم در شورای چهارم و هم شورای پنجم سخن از چشم انداز و برنامه مطرح شده، چرا تاکنون نه تنها چشم اندازبلکه حتی برنامه مدون کوتاه مدت و میان مدت شورا نیز اعلام نشده است؟ باید برای هر عرصه مثلا بهداشت و درمان، آموزش، ورزش، عمران، رونق اقتصادی و… برنامه داشته باشیم.

راستگو: چشم انداز اگر تدوین شود خوب است اما دوره فعالیت شورا ۴ ساله است و نمی توان شورای بعد را ملزم به اجرا کرد.

محمود محبی: برنامه داشتیم و مهم ترین آن ارتقا بوده و بعد از آن نیز پیگیری استقرار ادارات.

۳-آقای محبی نائب رئیس شورا از نظارت بر عملکرد شهرداری به عنوان مهم ترین وظیف شورا گفتند، با توجه به این که به پایان دوره فعالیت شورای پنجم نزدیک می شویم چند درصد از پروژه های شهرداری عملیاتی شده است؟ چرا میدان روبه روی دانشگاه پیام نور بعد از گذشت ۵ سال به اتمام نمی رسد یا ساختمان شورا که نزدیک به ۲۰ ماه از کلنگ زنی آن می گذرد شروع نشده است؟

محمود محبی: ما در سال سیاه شهرداری ها هستیم و بودجه ها کم است. برای میدان روبه روی دانشگاه پیام نور قرار داد به خوبی تنظیم نشده است.

راستگو: در سال های اخیر میزان تحقق بودجه تصویبی تقریبا ۱۰۰ درصد بوده است.

عبدالعزیز خضری مدیر مسئول پایگاه پیام دانش و فصلنامه با پیام دانش:

۱-اعتبار عمرانی سال های قبل اوز چقدر بوده و چه میزان تحقق یافته است؟

راستگو: از ریز اعتبارات اطلاع دقیقی نداریم.

۲-آیا برای راه اعتبار خاصی تخصیص داده شده است؟

راستگو: برای راه بارها اعتبار تخصیص داده شده است و اکنون نیز این اعتبار در نظر گرفته شده است و فرماندار محترم و مدیر کل محترم اداره راه و شهرسازی نیز به جد پیگیر موضوع هستند.

۳-برای موضوع آب نیز علاوه بر کم بودن میزان ورودی از خط انتقال گراش، فرسودگی شبکه داریم. اقدامی شده است؟

محمود محبی: برای موضوع آب پیگیری زیادی شده است. برای مخزن دولتی اعتبار داده شده است. برای تعویض لوله سال قبل اقدام شده است و اکنون نیز قول مساعد داده شده است. در تیرماه نیز جلسه ای با حضور نماینده مجلس برگزار شد و برای خط دوم انتقال آب سد سلمان نیز پیگیری می شود.

دکتر مرتضی اسماعیلی از مدیران مربوطی:

۱-جایگاه برخی تشکل ها مانند شورای سرپرستی در روستاها کجاست و آیا می توانند در تصمیمی گیری ها شرکت کنند؟

راستگو: شوراهای سرپرستی از نظر قانونی وجاهت ندارند. من شخصا با مشورت در شوراها موافقم اما با گروه مشورتی برای شورا موافق نیستم.

۲-نقش شورای شهرستان در تخصیص اعتبارات چگونه است؟ آیا می تواند میزان اعتبار هر حوزه و روستا را اعلام کند؟

راستگو: نقش شورا در این زمینه بیشتر مشورتی است.

مهندس شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی و پیشنهاد دهنده گروه رشا:

در روز جهانی گردشگری قرار داریم با توجه به این که موزه یکی از برندهای اوز است و  با بودجه شخصی و خیرین اداره می شود، شورا برای حمایت از موزه چه کاری می تواند بکند؟

راستگو: شورا برای رایزنی، مشورت و حمایت و مکاتبه آماده است و از پیگیری راه حل ها استقبال می کند اما برخی موانع دست شورا را بسته است.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز:

۱-برای ۱۰ مهر سالروز ارتقای اوز چه برنامه ای دارید؟

راستگو: به دلیل کرونا و این که در حوالی اربعین حسینی قرار داریم برنامه ای برای تجمع حضوری نداریم اما باید این روز را گرامی داشت.

۲-برای خبرنگار صدا و سیما خبرنگاران پسین اوز را معرفی کرده ایم و شرایط محدودی گذاشتیم چرا تاکنون اقدامی نشده است؟۱۹ مرداد نامه نوشته ایم.

محبی: قرار بود افراد به فرمانداری معرفی شوند و مصاحبه شوند. نامه ای هم به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ارجاع داده شده است اما موضوع پیگیری می کنیم.

۳-زیر ساخت هایی مانند آب، راه، تلفن و گاز در شهرستان مشکل دارند، شورا برای آن ها چه برنامه ای دارد؟

راستگو و محبی: شورا نهاد اجرایی نیست و موارد را پیگیری و مکاتبه می کند. برای آب فرمانداری اقدامات خوبی انجام داده است. برای تلفن نیز مذاکراتی شده است و برای محله های شهر قول داده اند. فیبر نوری روستاها نیز دردست انجام است اما مشکل اعتبار وجود دارد. گاز کشی برای روستاها نیز در دست اجراست.

این نشست پس از گذشت بالغ بر ۲ ساعت در ساعت ۱۴:۱۵ به پایان رسید. گرچه این گونه نشست ها برای شروع اقدام خوبی است اما همچنان مشکل عدم اقناع پرسش کننده در قبال پاسخ ها مطرح شده به قوت خود باقی است.

 با تشکر از رئیس و نائب رئیسان شورای شهرستان و شهر در استقبال از این نشست، پیشنهاد می شود نشست های مطبوعاتی در ادارات مربوطه برگزار شود. امید می رود در نشست های بعدی علاوه بر این که با استقبال مدیران روبرو شود هم پرسش ها شفاف تر و صریح تر مطرح شود و هم پاسخ ها بتواند پرسش کننده و افکار عمومی را بهتر به اقناع برساند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “شورای شهرستان و شهر اوز میزبان دومین نشست مطبوعاتی سال ۹۹”

  1. شهروند معلم بومی گفت:

    از شورای شهرستان وشهر اوز انتظار میرود که موضوع استقرار ادارات مهم مانند ثبت اسناد دادگاه منابع طبیعی اداره صمت را به صورت جدی پیگیری نمایند در اکثر شهرستانهای جدید فارس این ادارات مستقرشده اند به جز شهرستان ما موفق باشید

  2. همشهری گفت:

    کمیسیونهایی که تشکیل شده لطفا عملکردشان هم تو ضیح بفرمایید . یاوران شورا با این همه فعالیت چرا کنسل شد و جایگاه الان کمیسیونها و یاوران شورا کجاست ؟ ضمنا قبرسنان ک ستلن امپراتور و سیتی سنتر و…که قبل از شورتی پنجم اجرایی شده و مربوط به شورای چهارم است .

  3. علی گفت:

    جوابها قانع کننده نیستند

  4. تحرک بیشتر شورا خواستاریم گفت:

    به نظر میرسد شورای شهرستان وشهر اوز بعد از ارتقا اوز در مورد استقرار ادارات درشهرستان غیر فعال است تا انجا که فرمانداری اوز برای تاسیس ادارات احتیاج به کمک خیران برای تجهیزات دادگاه وثبت اسناد واملاک دارد وتاکنون این ادرات مهم در شهرستان تاسیس نشده اند انتظار میرود که شورای شهر اوز در این امر مهم ومردمی بیش از پیش همکاری نمایند تا ادارات مهم ومورد احتیاج مردم در اوز ایجاد شوند لازم به توضیح است که اخیرا با کمک خیران وشورای شهر بنارویه در انجا دادگاه عمومی تاسیس شد

  5. شهروند اوز گفت:

    این شورا مشکل اساسی داشته و دارد و انهم عدم اتحاد و اتفاق نظر اعضای ان است .شورایی که نتوانسته در مدت ۷ سال در خودشان اتفاق داشته باشند و در مجامع شهری همیشه یا ۲ نفر حاضرند یا سه نفر بعدی چگونه انتظار هست مشکلات شهر و مردم حل کنند .
    هنانطور که یکی از افراد کامنت گذاشته دلایل انها قانع کننده نیست .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز