چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  15/ جولای/ 2020 - 10:50
  |   نظرات: بدون نظر
1,274 بازدید

مهندس حسین زاده نیازمندی‌های حوزه‌ی انتخابیه را در وزارت کشور و سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور پیگیری کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده‌ی مردم، سه‌شنبه ۲۴ تیرماه ۹۹، جلسه‌ای با حضور مهندس حسین‌زاده و دکتر ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در محل ساختمان وزارت کشور انجام شد.

در این جلسه مهندس حسین‌زاده ضمن تشریح کمبودها و نیازمندی‌های حوزه‌ی انتخابیه افزود: «عمده مشکلات حوزه‌ی انتخابیه می‌توان به مواردی همچون کمبود خودرو مناسب، کمبود اعتبارات جاری، افزایش تخصیص اعتبارات عمرانی، تجهیزات و لوازم اداری و رایانه‌ای و تامین نیروی انسانی اشاره کرد.»

نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بهره‌مندی شهرهای حوزه‌ی انتخابیه از ویژگی‌های مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، افزود: «با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و گستردگی حوزه‌ی انتخابیه و این که بیشتر مناطق از امکانات مناسب توسعه‌یافتگی برخوردار نیست، لازم است در خصوص بهره‌مندی شهرهای حوزه‌ی انتخابیه از ویژگی‌های مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته بازنگری مجددی صورت گیرد.»

حسین‌زاده در این دیدار ضمن اشاره به وضعیت بیماری کرونا و شرایط حاد آن در حوزه‌ی انتخابیه، از لزوم توجه ویژه جهت تخصیص اعتبار به این موضوع اشاره کرد.

دکتر ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، گفت: «در جنوب کشور و خصوصاً در حوزه‌ی انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز، همواره خیرین در امور مختلف و خصوصاً در حوزه‌ی بهداشت پیش‌قدم بوده‌اند. از این رو بایستی نگاه ما نیز جهت تخصیص بودجه به این مناطق متفاوت باشد.»

در پایان این دیدار مکاتباتی نیز در خصوص مسائل و مشکلات مطرح‌شده انجام گرفت که دکتر ناصریان قول مساعدت، همکاری و پیگیری جهت رفع مشکلات مطرح‌شده را داد.

?به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مهندس حسین‌زاده، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای، عصر سه‌شنبه ٢۴ تیرماه ٩٩، جلسه‌ای با حضور مهندس حسین‌زاده، دکتر منصور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور و معاونین سازمان، دکتر منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها‌ی لارستان، خنج و گراش در محل سازمان جنگل‌ها و مراتبع و آبخیزداری کشور انجام شد.

در این دیدار در خصوص مسائل و مشکلات حوزه‌ی انتخابیه در حوزه‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

در ابتدای این دیدار مهندس حسین‌زاده با تشریح اهداف و وظایف این سازمان، افزود: «مهمترین هدف این سازمان حفظ، حمايت، احياء، توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع است. با توجه به حجم گسترده‌ی جغرافیایی که سازمان با آن سر و کار دارد، نیازمند وجود قوانینی است که پیگیری اهداف و وظایف سازمان را تسهیل کند.»

حسین‌زاده با اشاره به آتش‌سوزی‌های مداوم امسال در کل کشور، گفت: «جهت کاهش این آتش‌سوزی‌ها نیاز است که  سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری قدم‌هایی را در جهت افزایش نیرو و تجهیزات آتشنشانی و پایش دقیق‌تر جنگل‌ها و مراتع بردارد.»

حسین‌زاده با اشاره به عدم استقرار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان اوز، از تسریع در روند استقرار این اداره تاکید کرد.

دکتر منصور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با ابراز خرسندی و تشکر از نماینده‌ی مردم بابت تشکیل جلسه، افزود: «توزیع استانی وسایل و تجهیزات در اختیار مدیرکل است و در اینجا از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم که به صورت ویژه به شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز توجه شود.»

دکتر منصور با اشاره به آتش‌سوزی‌های امسال در جنگل‌ها و مراتع گفت: «متأسفانه آتش‌سوزی‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش زیادی داشت که استان فارس دارای بیشترین حریق به لحاظ وسعت و تعداد در کل کشور بود.»

?منصور مهمترین عامل آتش‌سوزی‌ها را عامل انسانی دانست و افزود: «با بررسی‌های انجام‌شده، ٩٠% آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی داشت که از این میزان ١۵% آن عمدی و سواستفاده بوده است.»

دکتر منتصری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به این‌که ١/٩ استان را شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز تشکیل می‌دهند، گفت: «ساختار اداری شهرستان اوز هنوز تشکیل نشده است و ما امیدواریم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان به زودی مستقر شود.»

سرهنگ عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این‌که تا الان ١۴٩٠ مورد حریق در کل کشور در سال جاری اتفاق افتاده است، افزود: «٢٠% این حریق‌ها در استان فارس صورت گرفته است که از این میزان ۵ فقره در لارستان، ١٣ فقره در خنج و ٢ فقره در گراش صورت گرفته است.»

افلاطونی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، خبر از افزایش ضریب سختی کار حق‌الوکاله نمایندگان حقوقی داد. وی همچنین گفت: «در بحث امکان استفاده از آب پشت سدها، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان شیلات انجام شده که به زودی ابلاغ خواهدشد.»

پیش از صحبت‌های معاونین سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، رضایی، احمدی کشکولی و شهسواری، روسای اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، خنج و گراش پیرامون مسائل و مشکلات هر شهرستان صحبت کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز