جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 |  24/ آگوست/ 2015 - 6:36
  |   نظرات: يك نظر
1,967 بازدید

در نشست خبری بخشدار اوز با رسانه ها اعتبار پروژه های هفته دولت بخش ۲۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعلام شد

ابراهیم احمدی: با پیگیری عصر اوز و پایگاه اوز امروز، با حضور آتش فراز بخشدار اوز و نمایندگان رسانه های: عصر اوز، پیام دانش، اوز امروز، صحبت نو ویژه اوز،مربوطی کهنه و پیشور اولین نشست بخشداری اوز با اصحاب رسانه بخش در۲ شهریور درتالار اجتماعات بخشداری اوز برگزار شد.

دراین نشست پس از قرائت قرآن مجید توسط عبدالعزیز نصریانی، ابراهیم احمدی هماهنگ کننده نشست با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وبا هنر و تبریک هفته دولت هدف از برگزاری این نشست شفاف سازی اطلاعات و برقراری ارتباط نمایندگان رسانه ها با مسئولین دانست و از حضور نمایندگان رسانه هاوبخشدار تشکر کرد.وی اعلام داشت پس از سخنان بخشدار ، نمایندگان رسانه های حاضر می توانند ۲ پرسش را مطرح تا بخشدار پاسخ دهد.

پروژه های هفته دولت بخش اوز ۴ شهریور ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد

آتش فراز بخشدار اوز نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت وتبریک هفته دولت، اصحاب رسانه را بازوان قدرتمند مسئولین کشور وشهر وبخش اوز معرفی کرد و هفته دولت را فرصتی برای تقویت امید ونشاط درجامعه که با هدایت مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به وجود آمده دانست.

بخشدار اوز از موفقیت های دولت یازدهم در عرصه های کلان ،ملی و بین المللی و سلامت گفت و و حدت وهمدلی مردم راستود.

بخشدار ۴ شهریور ماه را روز بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت بخش اوز برشمرد و کل اعتبارات هفته دولت بخش اوز را۲۶ میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال اعلام کرد که سهم اعتبارات دولتی بخش اوز را۱۳میلیارد و۹۵۰ میلیون ریال و اعتبارات خیرین و مردمی ۱۲ میلیارد و۶۰۰میلیون ریال اعلام کرد. وی اعلام داشت از ساعت ۷ ونیم صبح ۴ شهریور ابتدا پروژه آسفالت شهرک صنعتی، باند دوم کمربندی ۳۰ متری کنار سبز، افتتاح ساختمان الحاقی کتابخانه عمومی خیریه مرحوم هنری، روشنایی بولوار بهروزیان، دهیاری قلات، آسفالت ورودی و آزمایشگاه بیدشهر، میدان میوه و تربار وسالن اجتماعات فیشور و ۳ پروژه کلنگ زنی مهمانسرا و سونا و جکوزی ور زش و جوانان، و ساختمان دهیاری شهرک توحید کهنه اعلام کرد.

در ادامه پرسش های حاضرین مطرح شد و آتش فراز بخشدار به شرح زیر پاسخ داد:

محمد صدیق پیرزاد ( عصر اوز): تقویت وحدت و همدلی و قدرت دفاعی و موفقیت های بین الملل تایید می شود اما در زمینه بهداشت ودرمان هنوز مشکلاتی وجود دارد و اخیرا جهت بازکردن رگ قلب مبلغ ۱۵ ونیم میلیون مطالبه شده است وبیمه ۵ میلیون بازپرداخت نموده است.

بخشدار: هزینه های درمانی بیمارستان های دولتی بسیار کاهش یافته است و شهروندان باید از دفترچه های بیمه استفاده کنند اما در بیمارستان های خصوصی شرایط آن ها متفاوت است.

191

عبدالعزیز خضری(پیام دانش/عصر اوز): پیام دانش از عصر اوز متولد شده است و خودرا وابسته به هر ۲ رسانه می دانم. مسئولین نیز چزئی از مردم هستند و انتظار می رود مسئولین پاسخگوی رسانه ها باشند. دراتاق فکر اوز نیز لازم است تا از افراد با تجربه و صاحب اندیشه استفاده شود تا امور به نتیجه بهتری برسد.

بخشدار: شخصا معنقد به ارائه خدمت دراسرع وقت به مردم هستم، اگر مسئولی پاسخگو نیست موارد را مستند مطرح کنید تا بررسی گردد و درصورت لزوم در شورای اداری مطرح شود.درمورد اتاق فکر نیز درابتدای امر با بخشداری هماهنگی لازم نشده و پس از معرفی رابط جلسه ای برگزارشد اما منظم ادامه نداشته است من هم اعتقادبه حضور افراد صاحب فکر واندیشه دراین اتاق هستم.

نصریانی از وب سایت پیشور: چرا سهم اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز شهرستان خنج بیشتر از لارستان است؟ازسهم بخش اوز چقدر به روستاها می رسد؟علمک زنی گاز در فیشور چه زمانی انجام می گردد؟ چرا برخی از ادارات مانند: برق و مالیاات زیر نظر خنج هستند؟

اعتبارات ۲ درصد نفت وگاز بخش اوز به حدود ۲۰ درصد کل شهرستان رسیده است

بخشدار: در اعتبارات ۲ درصد نفت گاز اگر شهرستانی نفت خیر باشد سهم آن بیشتر است و خنج از مناطق نفت خیز است. سهم بخش اوز از ۲ درصد نفت وگاز ابتدا حدود ۱۸ درصد اعلام شد که با پیگیری های انجام شده اعتباری برای ساختمان بخشداری داده شد وبه حدود ۲۰ درصد رسید که پس از بخش مرکزی بیشترین اعتبارات دربخش های شهرستان به اوز اختصاص داده شد.که عمدتا در پروژه های نیمه تمام و آب روستایی هزینه خواهد شد پروژه گازرسانی هم پروژه سنگینی است وباید مراحل مختلف طی کند اما برای علمک زنی خدمات در محدوده طرح هادی انجام می شود اما فیشور از نظر ساخت وساز در خارج از طرح هادی تخلفاتی مشاهده می شود که باید بررسی شود. برق خنج خدمات خوبی به فیشور میدهد اما اگر مایل به قرارگرفتن زیر مجموعه لارستان هستند امکان پذیر است.

محمد رسول امینی(صحبت نو ویژه اوز): چرا در اوز رشد ساخت وساز ضعیف است وسرمایه گذار فراری می شود؟ برخی موارد مسیر رودخانه ها را می بندند ومجوز ساخت وساز می دهند؟چرا اشخاص حقیقی پیگیر زمین برای شهرداری هستند؟

بخشدار: بیشتر پرسش ها در حیطه عملکرد شورا وشهرداری است اما شهرداری می تواند نسبت به انتخاب مشاور از بین افراد حقیقی اقدام نماید. شخصا معتقد به تشویق سرمایه گذار برای شهر هستم و باید حتی الامکان کارها را تسهیل کرد تا سرمایه گذار تشویق به سرمایه گذاری شود.

سعید کراماتی(پایگاه اطلاع رسانی اوز امروز): در شهرک صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفته اما به نظر می رسد قیمت زمین بالاست.چرا برای تشکیل پرونده در شهرک صنعتی کلاس ها در مرکز استان دایر می شود؟ دستاورد سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستات برای اوز چه بوده است؟

زیر ساخت های شهرک صنعتی تامین شده و هرمتر زمین شهرک ۴۰ تا ۴۵ هزارتومان قیمت گذاری شده است

بخشدار: قیمت زمین شهرک صنعتی توسط وزارت صنایع و معادن در تهران انجام می گیرد که متری حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان برای شهرک صنعتی اوز در نظر گرفته شده که درخواست کاهش قیمت داده ایم و قول کاهش تا۱۰ درصد داده شد. برای صدور مجوز نیز بین یک تا ۲ هفته طول می کشد و از آن جایی که برای کلاس ها باید متقاضیان به حد نصاب برسند ، درصورت تشکیل کلاس در شهرستان یا بخش این زمان ممکن است به ۳ ماه افزایش یابد. برای آموزش و پرورش اوز نیز درسفر وزیر از طرف آموزش و پرورش اوز درخواست ۲۰ منزل مسکونی داده شده است

مرتضی اسماعیلی (وبلاگ مربوطی): معیار تخصیص بودجه به بخش اوز چیست؟ پروژه گردنه مربط در چه مرحله ای است؟

بخشدار: اعتبارات توسط شورای برنامه ریزی که متشکل از: فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان هستند بررسی می شودو بخشداران عضو اصلی شورای برنامه ریزی نیستند و ۲ معیار اصلی: میزان عقب ماندگی شهر یا روستا و جمعیت مد نظر است و در سالیان اخیر با پروژه جدید مخالفت می شود. در مورد گردنه مربط نیز اعلام شده است اگر زیر سازی انجام شود ، ۵۰ درصد باقیمانده که بیشتر شامل آسفالت آن می شود از اعتبارات دولت و اداره راه تامین می گردد اما تاکنون میخ کوبی شده وبرخی نقشه ها تهیه شده و فاز عملیاتی ان شروع نشده است.

عارف حاچی پور(وبلاگ مربوطی): آیا بخشدار ی برنامه ای برای بازدید حضوری از روستاها دارد؟نام دقیق شهرک کهنه چیست؟

بخشدار: بازدید عمومی به همراه فرماندار و سایر مسئولین شهر ستان، بازدید به همراه نماینده مجلس و زمان بهره برداری از پروژه ها انجام می گردد.نام شهرک تا زمان سرشماری شهرک کهنه بوده است.برای نام روستای توحید کهنه نیز مکاتباتی انجام شده است و به فرمانداری و مدیرکل تقسیمات کشوری در استانداری ارسال شده است تا با نام روستای توحید کهنه ابلاغ گردد.

193

حمیرا نامدار (عصر اوز): برای دسترسی به اخبار مستند روابط عمومی ادارات اخبار را به رسانه ها ارسال دارند. برای انتخابات از سوی بخشدار ی کارت خبرنگاری ارسال تا در تهیه و ارسال خبر خللی ایجاد نشود.

بخشدار: رسانه ها ایمیل های خود را به بخشداری ارسال کنند تا علاوه بر ارسال مکتوب به ادارات در شورای اداری مطرح شده و اخبار ارسال کنند. درزمان انتخابات نیز خبرنگاران جهت دریافت کارت خبرنگاری به بخشداری مراجعه نمایند تا اقدام شود.

ابراهیم احمدی(عصر اوز/ اوز امروز):با توجه به تامین اعتباربرخی از پروژه های توسط خیرین، شهروندان انتظار دارند پیشرفت شهر وبخش نسبت به سایر مناطق کشور بهتر باشد اما در عمل دیده نمی شود. اخیرا در تجلیل از رتبه های برگزیده کنکور بخش اوز درمیان ۲۵ نفر برگزیده شهرستان، غایب بود، با توجه به حیاتی بودن موضوع در اتاق فکر یا سایر مراکز تصمیم گیری نمی توان به این موضوع پرداخت؟

بخشدار: رئیس آموزش و پرورش اوز دغدغه دارند و اقداماتی انجام شده در اوز دبیران خوبی داریم اما انگیزه دانش آموزان کم است وباید تقویت شود.طرحی پیشنهاد شده که یک دوره کلاس از ابتدایی زیر نظر معلمین زبده تربیت شوند تا به دیپلم برسند اما طرح دراز مدت است. مشاوره برای خانواده ها و دانش آموزان نیز از اقداماتی است که تاثیر خوبی دارد اما نه خانواده ها نه دانش آموزان از مشاوره بهره نمی گیرند.

این جلسه پس از یک ونیم ساعت به پایان رسید با امید یه این که سایر مسئولین نیز برای نشست خبری اعلام آمادگی کنند، مقررشد نشست بعدی خبری بخشداری در ۳ ماه آینده (هفته اول آذر)برگزارگردد.

عکس از: فایزه طیوری

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در نشست خبری بخشدار اوز با رسانه ها اعتبار پروژه های هفته دولت بخش ۲۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعلام شد”

  1. اوزی گفت:

    اموزش وپرورش اوز توپ را به ژمین مردم وخانوادهها انداخته وکم کاریها خود ش ذر این سالها را با بی انگیزه خواندن ساگردان از خود سلب مسولیت میکند. ایجاد انگیزه هم جزیی از وظایف اموزش وپرورش در تمام دنیا است مسولین جدید اموزش وپرورش اوز باید سعی کنند که دیدگاه انها با مدیریت قبلی تفاوت داشته باشند وگرنه مردم صبور ومظلوم اوز در حافظه تاریخی خود افراد مسول وعیر مسول راباز خواهد شناخت

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز