چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  22/ دسامبر/ 2019 - 5:53
  |   نظرات: بدون نظر
2,433 بازدید

گفت‌وگو با داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شهرستان اوز

از یکشنبه ۱۰ آذر تا پایان وقت اداری شنبه ۱۶ آذر ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز همزمان با سراسر کشور انجام شد.
طیبه نامی، نعمت الله فیروزی و مریم مبصر داوطلبانی بودند که از شهرستان اوز در این دوره ثبت نام کردند.

پیام اوز با این ۳ دواطلب به گفت و گو نشسته است که جزئیات این گفت و گو به شرح زیر تقدیم خوانندگان می شود:
*طیبه نامی فرزند خواجه امین در اوز، متولد ۱۳۴۶ با مدرک کارشناسی‌ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی است. وی سابقۀ عضویت در شورای چهارم شهر اوز و تدریس در دانشکدۀ بهداشت اوز، جهاد دانشگاهی وهلال‌احمررا در کارنامۀ خود دارد ومؤسس شرکت تعاونی تولیدی پوشاک زنان کارآفرین است.


*نعمت‌الله فیروزی فرزند محمد، متولد ۱۳۵۰ در روستای کهنۀاوز است. وی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد شهرسازی با گرایش برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه بیضا است. فیروزی رئیس سابق شورای اسلامی شهرک توحید کهنه ورئیس شورای بخش سابق اوز است و به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز تسلط دارد.


*مریم مبصر فرزند سهراب متولد ۱۳۶۶ در اوز است. وی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد روانشناسی عمومی، مدرس دانشگاه و مشاور خانواده است. علاوه بر مشاوره در مرکز سلامت و روان ندای آرامش، با کتابخانۀ بانو و کودک و نوجوان اوز نیز همکاریدارد و کارگاه‌های مختلف روانشناسی برای متقاضیان برگزار کرده است.


باهم پاسخ های داوطلبان نمایندگی مجلس از شهرستان اوز به پرسش های پیام اوز را مرور می کنیم:
*هدف شما از داوطلب شدن برای نمایندگی مجلس چیست؟
طیبه نامی: هر نمایندۀ مجلس علاوه بر حوزۀ انتخابیه می‌تواند در کل کشور تأثیرگذار باشد و هدف من نیز خدمت به کل کشور و حوزۀ انتخابیۀ لارستان، خنج، گراش واوز است.
نعمت الله فیروزی: ضمن اعتقاد به مشیت الهی، در راستای احساس مسئولیت برای جامعه و شناخت توانایی خود برای خدمت به مردم و اعتلای بیشتر کشور و سازندگی و سرزندگی در حوزۀ انتخابیه به‌ویژه شهرستان نوپای اوز، قدم به میدان گذاشته‌ام.
مریم مبصر:هدف اصلی، خدمت به جامعه و جلب رضایت مردم و تلاش در راستای تحقق آنچه مردم سراسر کشور و حوزۀ انتخابیه شایستگی آن را دارند.
* با توجه به وظایف سه‌گانۀ نمایندگان مجلس،اولویت‌های شما برای قانون‌گذاری چیست؟
نامی: با توجه به این‌که پیگیری مطالبات مردمی یکی از وظایف نماینده است، ارائۀطرح‌هایی که به اشتغال‌زایی و حل مشکلات معیشتی مردم کمک کند باید در اولویت باشد. برای توسعۀ منطقه نیز می‌توانطرح‌هایی مانند تصویب۵۰ درصد اعتبار دولتی برای کلیۀپروژه‌هایی که مردم برای تأمین هزینۀ آن مشارکت دارند، از مواردی است که می‌تواند بسیار برای حوزۀ انتخابیه کارساز باشد.
فیروزی:اگر طرز تفکر صِرف جناحی، از عرصۀ اقتصاد وسیاست و مدیریت کنار برود، مجلس نیز می‌تواندوحدت‌آفرین باشد. اقتصاد را باید به مردم واگذار کرد و ضمن احترام به دیدگاه‌های مختلف، مجلس باید در مسیر مطالبات مردم قانون‌گذاری کند. برای رونق اقتصادی و حمایت از زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از مهاجرت به‌ویژه نخبگان باید قوانین خوبی داشته باشیم.
مبصر: مجلس در هر کشوری از جمله ایران تنها مرجع قانون‌گذاری است و باید برای مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن به‌ویژه برای جوانان و بانوان قانون‌های کاربردی داشته باشد تا از مهاجرت‌ها نیز جلوگیری شود.
*در عرصۀ نظارت، برنامۀ شما چیست؟
نامی: بسیاری از فسادها و اختلاس‌هایی که می‌شنویم و می‌بینیم، به دلیل ضعف نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و فرار از قانون است که به نظرم اگر نمایندگان در این حوزه قوی‌تر عمل کنند، علاوه بر کاهش فساد می‌تواند به اعتماد بیشتر مردم به دستگاه‌های اداری بینجامد.
فیروزی: نظارت به‌ویژه در دستگاه‌های اجرایی و تقسیم بودجه و اعتبارات، نقش اساسی دارد. نماینده باید در هر روستا، شهر و بخش و شهرستان رابطانی داشته باشد تا با ارتباط بهتر، از تخلفات احتمالی جلوگیری کند و با کسانی که در راستای اعتلای کشور می‌کوشند، همکاری کند.
مبصر: مجلس باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشد تا بتواند برای پیشرفت کشور و پیشگیری از فسادهای اداری و اقتصادی اقدام کند.
*برای پیگیری امور حوزۀ انتخابیه چه برنامه‌هایی دارید؟
نامی: در این حوزه خیلی کارها در عرصه‌های مدیریتی، بهداشت و درمان، راه و…می‌توان پیگیری کرد و انجام داد. از پتانسیل مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف می‌توان استفادۀ بهتری کرد و برخی قصورها را جبران کرد.
فیروزی: پیگیری و برنامه‌ریزی برای مواردی مانند امور جوانان با توجه به ترکیب جمعیتی، جاده و پیشگیری از تلفات انسانی، جلوگیری از مهاجرت، برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان، افزایش فعالیت شهرک‌های صنعتی، ارتقای آموزش و حفاظت از محیط زیست و تأمین آب شرب بهداشتی در حوزۀ انتخابیه مدنظر است.
مبصر: برنامه‌ریزی برای پیشرفت همه‌جانبه در کل چهار شهرستان به‌ویژه برنامه‌ریزی برای تأمین مطالبات بانوان، در اولویت است. احداث ورزشگاه بانوان و پارک بانوان در هر چهار شهرستان مدنظر است.
*برنامه‌های شما برای شهرستان نوپای اوز چیست؟
نامی: پیگیری استقرار ادارات شهرستان به‌ویژه اداراتی که با زندگی مردم سروکار دارند از اولویت‌هاست. برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی اوز باید چاره‌ای بیندیشیم، زیرا با اشتغال‌زایی می‌توان علاوه بر پیشگیری از مهاجرت، از برخی آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد. استفادۀ بهینه از نیات نیکوکاران و تأمین همزمان اعتبارات دولتی، از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به توسعه و پیشرفت اوز بینجامد.
فیروزی: برای مسائل شهرستان نوپای اوز پیگیری خواسته‌های مردم در مرکز شهرستان و روستاها و توابع حتماًمدنظر قرار می‌گیرد. تلاش برای جلب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی،تقویت امنیت پایدار و وحدت، احترام به بزرگان و مشورت با آنان، شنیدن صدای جوانان و دانشجویان، تأمین مسکن به‌ویژه در مرکز شهرستان، تامین آب شرب بهداشتی، استقرار ادارات موردنیاز و حمایت از ورزشکاران و بانوان و ارتقای سطح سلامت مورد تأکید است.
مبصر: با توجه به نوپا بودن شهرستان اوز، استقرار ادارات به‌ویژه اداراتی که خدمت‌رسان هستند مانند ادارۀ ثبت اسناد، دادگستری و…توجه به جاده به‌عنوان یکی از زیرساخت‌ها و تلاش برای حل مشکل جوانان و بانوان موردنظر است.
*چه‌قدر فکر می‌کنیدبه‌عنوان نامزد مرحلۀ نهایی این انتخابات معرفی شوید؟
نامی: از زمانی که پا به عرصۀ خدمت گذاشته‌ام همواره با رهبری و نظام همسو بوده‌ام و امیدوارم که همچنان بتوانم دراین عرصه نیز خدمت کنم. اما اگر توفیق حاصل نشد، زمینه برای خدمت در سایر عرصه‌ها فراهم است.
فیروزی: با توکل به خدا و اطمینان از توانایی و شفافیت خویش و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، به تأیید صلاحیت بسیار خوش‌بین هستم.
مبصر: هدف من رضایت خدا و خدمت به مردم است و تابع قوانین نظام هستم و به تأیید صلاحیت امیدوارمو همواره تابع قوانین کشور هستم.
*آیا به ائتلاف با سایر نامزدها فکر می‌کنید؟
نامی: من برای خدمت، به این عرصه آمده‌ام و تاکنون به ائتلاف فکر نکرده‌ام.
فیروزی: تا این لحظه قصد ائتلاف یا کناره‌گیری ندارم، اما اگر نامزدی بخواهد به نفع من کنار برود، پس از همفکری و مشورت با معتمدین و مشاورین استقبال خواهم کرد.
مبصر: به توانمندی زنان اعتقاد دارم و اگر بانوی قدرتمندی باشد که بتواند برنامه‌های مرا عملیاتی کند، با همفکری و مشورت اقدام می‌کنم.
*برای تأمین هزینه‌های انتخاباتی فکری کرده‌اید؟
نامی: کارمند بازنشستۀ دانشگاه علوم پزشکی‌ام، اما راه‌هایی مانند دریافت تسهیلات مدنظرم هست.
فیروزی: تلاش براین است که هزینه‌ها را به حداقل برسانم و برای هزینۀ محدود نیز تلاش می‌شود با همکاری خانواده و آشنایان تأمین شود.
مبصر: تلاش می‌شود با همکاری خانواده و حمایت نیروهای مردمی و حامیان تأمین گردد.
*دیدگاه شما به کدام‌یک از جناح‌های سیاسی نزدیک‌تر است؟
نامی: طرفدار هیچ جناحی نیستم و با توکل به خدا و برای خدمت به مردم، به میدان آمده‌ام.
فیروزی: به همۀجناح‌های سیاسی که به فکر پیشرفت و اعتلای کشور هستند احترام می‌گذارم و هر برنامه‌ای که موجب توسعه و رضایت مردم باشد، فارغ از این‌که از کدام جناح باشد استقبال می‌کنم، اما شخصاً مستقل هستم.
مبصر: شخصاً وابسته به هیچ جناحی نیستم و به‌عنوان نامزد مستقل وارد میدان شده‌ام، اما انتقادپذیر هستم و سعی می‌کنم از افراط و تفریط بپرهیزم.

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز