جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  6/ نوامبر/ 2018 - 2:43
  |   نظرات: 6 نظر
1,285 بازدید

مدیر سرویس گزارش و جوان روزنامه ایران در اوز

ابراهیم احمدی: محمد مطلق مدیر سرویس های گزارش و جوان روزنامه ایران برای تهیه گزارش از اوز و برگزاری کارگاه آموزشی گزارش نویسی درشهرحضور یافت. دعوت از وی از سوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با همکاری مهندس هادی صدیقی از فعالین اجتماعی ساکن تهران، صورت گرفت.

 دیدار با بخشدار، شهردار و رئیس شورای شهر

مدیر سرویس گزارش روزنامه ایران در بدو ورود به اوز به صورت جداگانه با محمد حسین آتش فراز بخشدار، مسعود کراماتی شهردار و مهران عسکری رئیس شورای اسلامی شهر دیدار کرد. بخشدار اوز مشارکت های مردم بخش اوز شامل شهر و روستا در کنار خدمات دولت را ستود و افزود: ویژگی مشارکت جویی مردم بخش موجب شده که مسئولین بهتر بتوانند در پیشبرد امور و توسعه بخش موفق باشند.

مسعود کراماتی شهردار اوز از همکاری مردم و نیکوکاران در عرصه های مختلف سپاسگزاری کرد و گفت: علیرغم محدودیت های مالی با همکاری مردم پروژه های عمرانی در شهر به خوبی به پیش می رود.

مهران عسکری که در روز دیدار پیگیر جذب مشارکت های مردمی برای روشنایی بولوار امام خمینی و خیابان معلم و فاز دوم بولوار کنار سبز بود گفت: مشارکت های مردمی تنها در امور عمرانی نبوده بلکه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی چشمگیر بوده و از فعالیت اعضای کمیسیون فرهنگی برای حضور آقای مطلق در اوز و تهیه گزارش از شهر و آب انبارها به عنوان نمونه ای از این مشارکت یاد کرد.

بازدید از آب انبارهای شهر اوز

یکی از برنامه های حضور محمد مطلق در اوز تهیه گزارش از مراحل ساخت، نگهداری و استفاده از آب انبار برای روزنامه ایران بود. وی به اتفاق برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی و نورالدین صمدانی دبیر هیئت امنای آب انبارها ابتدا از مجموعه ۱۳ برکه روبه روی دانشگاه پیام نور بازدید کرد. در این بازدید فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرس دانشگاه پیام نور به اتفاق دانشجویان دانشگاه پیام نور حضور داشتند و اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت و ویژگی های آب انبارها ارائه شد.

بازدید از آب انبارهای کوچک و بزرگ بیرون شهر بخش دیگر ی از این برنامه بود. در ادامه از آب انبارهای ملا محمد، حاج قنبر و سلفی بازدید شد که در این مرحله مهندس کراماتی شهردار اوز توضیحاتی در مورد قدمت این آب انبارها که بعضا به ثبت ملی رسیده اند، ارائه داد.

بازدید از دانشگاه های پیام نور و آزاد اوز

با توجه به نقش اساسی نیکوکاران در ساخت و توسعه مراکز آموزشی بخشی از برنامه های حضور مدیر سرویس گزارش روزنامه ایران به بازدید از مراکز آموزش عالی اختصاص یافت. در دانشگاه پیام نور هدایت الله نامی نماینده هیئت امنای دانشگاه پیام نور توضیحاتی در مورد سابقه دانشگاه پیام و خدماتی که نیکوکاران از بدو تاسیس در سال ۷۶ تاکنون ارائه داد و از منصور فقیهی نژاد و عبدالقادر فقیهی به عنوان پیشگامان این دانشگاه به نیکی یاد کرد. وی افزود: هیئت امنای دانشگاه پیام نور با رایزنی با نیکوکاران برای ساخت و توسعه این مرکز آموزشی رایزنی کرده و بالغ بر ۲۶ هزار مترمربع فضای اداری آموزشی و خدماتی ساخته شده و تجهیز گردیده است.

پروانه پدرام معاون دانشگاه آزاد به اتفاق مهندس محسن مهرآوران مدیر پژوهشی، ناصر خضری، آمنه روستا، بالانچی و رحمانپور سایر کارکنان دانشگاه آزاد نیز توضیحاتی در مورد دانشگاه آزاد ارائه داده و ضمن یاد آوری نقش خیرین در ساخت بخش های مختلف سالن ها، کتابخانه، مسجد و…گفتند در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجو در ۱۵ رشته مشغول در این دانشگاه به تحصیل هستند.

دیدار با علما در مدارس علوم دینی احمدیه و امام شافعی اوز

دیدار با مدرسین مدرسه عالی احمدیه و گفت و گو با شیوخ سید احمد یگانه، وخشوری، بیگدلی و بویه در مدرسه عالی احمدیه بخش بعدی برنامه های محمد مطلق در اوز بود. در این دیدار علمای حاضر ضمن ارائه توضیحاتی در مورد مدرسه احمدیه گفتند در این مدرسه ۷۰ دانشجو در رشته فقه در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند. آنان باورهای دینی را از علت های اصلی مردم در مشارکت در توسعه منطقه دانستند.

شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع امام شافعی از دیگر علمایی بود که مدیر سرویس گزارش روزنامه ایران در این مجتمع با وی دیدار کرد. شیخ انصاری علاوه بر باورهای دینی معامله با خدا را مکمل باورهای دینی در مشارکت مردم در امور خیر دانست. وی با بهره گیری ازآیات قرآن افزود: باید دنیای همنوعان را آباد کنیم تا دنیا و آخرت ما آباد شود.

بازدید از موزه مردم شناسی اوز

از دیگر اماکنی که مدیر سرویس گزارش از آن بازدید کرد موزه مردم شناسی اوز بود. در ابتدای این دیدار مهندس شریف بازرگانی تلفنی با وی صحبت کرد و اطلاعاتی در مورد موزه و برکه ها ارائه داد. براهیمی مدیر داخلی موزه و مهندس راوند از اعضای موزه توضیحاتی در مورد بخش های مختلف موزه از جمله: کتابخانه فهیمه ملایی، ارسی، چغده، سه دری، اتاق حجله و اشیای موجود در موزه و  قدمت و ویژگی های ساختمان خانه سوداگر ارائه دادند.

 

برگزاری کارگاه گزارش نویسی

براساس اطلاع رسانی صورت گرفته در فضای مجازی با حضور بالغ بر ۶۰ نفر از علاقه مندان، شهردار و رئیس و نائب رئیس شورای شهر، کارگاه گزارش نویسی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

محمد مطلق در این کارگاه علاوه بر ارائه توضیحاتی در مورد جهان بینی، زیبا شناسی، روایت و نثر موثر در تهیه گزارش،  به مشاهده، مصاحبه و اطلاعات به عنوان ۳ عنصر اصلی در گزارش نویسی اشاره شد و اعلام شد اخیرا عنصر رنگ نیز به این عناصر اضافه شده است. مدیر سرویس گزارش روزنامه ایران در ادامه به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد. گزارشی از کارگاه گزارش نویسی در روزهای آینده از طریق این پایگاه منتشر می شود.

 

بازدید از انجمن خیریه و آب شیرین کن

محمد مطلق با حضور در انجمن خیریه اوز با آجی مزرعی از اعضای هیئت امنا و سید حیدر هاشمی مدیر دفتر هیئت امنا به گفت و گو پرداخت. آجی مزرعی توضیحاتی در مورد هیئت امنا و هیئت اجرایی به عنوان ارکان انجمن، واحدهای ۹ گانه فعال در انجمن و اقلام پزشکی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد، ارائه داد. سید حیدر هاشمی نیز در مورد طرح های ماندگار انجام شده شامل: آب شیرین کن، تجهیز بخش های دیالیز و چشم پزشکی و ساختمان بهزیستی ارائه داد و از همکاری نیکوکاران با انجمن گفت.

در بازدید از آب شیرین کن نیز محمد شریف فداکار توضیحاتی در مورد ساختمان و تجهیزاتی که به همت ابراهیم رحمانی نژاد تهیه شده  ارائه داد و افزود: شهروندان با مراجعه به آب شیرین کن  یا درخواست از خودروهای مخصوصی که آب تصفیه شده را حمل می کنند می توانند از آب شرب که علاوه بر کاهش سختگی ضد عفونی نیز می گردد، استفاده کنند.

دنیای نوشتن با ثبت خود آگاه متعلق به جوامع پیشرفته است

محمد مطلق که ساعت ۹ صبح دوشنبه ۱۴ آبان در اوز حضور یافته بود، ساعت ۱۳:۳۰ امروز ۱۵ آبان از طریق فرودگاه لار اوز را به سمت تهران ترک کرد. وی در جمع بندی کلی خود اوز را شهری پرجنب و جوش و با مشارکت بالا دانست و گفت: دنیای نوشتن با ثبت خود آگاه متعلق به جوامع پیشرفته است. وی افزود: وجود ۳ رسانه مکتوب و ۳ رسانه مجوز دار مجازی در اوز و فعال بودن اصحاب رسانه در بخش های مختلف اجتماعی آموزشی نشان از احساس مسئولیت اجتماعی در این شهر است.

      ابراهیم احمدی ، امیر مزرعی و سید عارف حسینی از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی به اتفاق نورالدین صمدانی که مدیر سرویس گزارش روزنامه ایران را در بازدیدها همراهی می کردند، توضیحاتی در مورد بیمارستان امیدوار اوز، ساخت بیمارستان یکصد تختخوابی راهپیما، سایر مراکز درمانی، دانشکده بهداشت اوز، اماکن ورزشی، مدارس، فعالیت های فرهنگی و هنری، شهر دوستدار کودک، دبیرخانه پایتخت کتاب، سازمان های مردم نهاد، مساجد ، مشارکت مردم در مناسبت های ملی مذهبی، ساخت جاده، بهسازی کلانتری و… نیز ارائه کردند.

گزارش های محمد مطلق مدیر سرویس های گزارش و جوان روزنامه ایران  از اوز قرار است در آینده در قالب ۲ گزارش مجزا در این روزنامه به چاپ برسد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “مدیر سرویس گزارش و جوان روزنامه ایران در اوز”

  1. عبدالله خضری گفت:

    از آنجائیکه روزنامه ایران در ارتباط با دولت است امیدواریم که این بازدید دارای دستاوردهایی برای اوز باشد و احسنت به کمیسیون فرهنگی شورا و جناب مهندس صدیقی که زمینه ساز این بازدید بوده اند.

  2. شهر وند از بندر گفت:

    امید واریم که نتایج سفر. این. روزنامه نگار. از. روزنامه. ایران. که. ارگان. رسمی دولت. روحانی. است موثر باشد. در شنا ساندن این شهر. وبخش. ۷۰. ساله. اوز وکمکی باشد برای روند. ارتقای. اوز به شهرستان. اینشالله

  3. همشهري دلسوز. گفت:

    اينكه گزارشگر روزنامه رسمي دولت يعني روزنامه ايران براي تهيه گزارش از شهر اوز و برنامه كلاس گزارش نويسي به اوز آمدند بسيار عالي وخيلي خوب و مفيد مي‌باشد اما سوال اين است كه افراد و مسولاني كه در ضمن بازديدهاي متعدد از موسسات و محل هاي مختلف، گزارشگر روزنامه را ايران همراهي نموده اند آيا فقط به افتخارات مردم اوز از داشتن خيريني توانمند و آگاه و داشتن شهر فرهنگي صحبت شده است كه چه امكاناتي براي مردم فراموش شده شهر اوز فراهم كرده اند؟ و يا در خلال توضيحات داده شده مسائل و مشكلات مردم از قبيل فراموش شدن مردم شهر اوز براي ارتقاي شهر با قدمت داشتن ۷۰ سال بخشداري و ۶۰ سال شهرداري و عدم استخدام فارغ التحصيلان بيكار بومي كه هزينه اكثر موسسات علمي و آموزشي و ادارات رامردم خير پرداخته اند نيز صحبتي و مطالبي گفته شده است كه در ضمن تهيه و انتشار گزارششان در روزنامه ايران به آنها نيز اشاره شود تا مسولان و مردم به آنها نيز آشنا شوند؟. در گزاشي كه در سايت مطالعه شد به طرح موضوع فوق و خواست ديرينه مردم اوز و عدم استخدام مردم اصيل و بومي براي موسسات مختلف دولتي، بانكها و توجه به تجهيز بيمارستان براي تامين پزشكان و وسايل پزشكي مورد نياز مردم مشاهده نشد كه لازم است اين قبيل مسائل هم در گزارش گزارشگر روزنامه ايران يادآوري شود تا در گزارششان پس از انتشار كه مسلما مورد توجه بسياري از خوانندگان قرار خواهد گرفت مورد توجه مردم و مسولين قرار گيرد. اين موسسات و محلهاي مورد بازديد متاسفانه تاكنون در نشريات و سايتهاي اوز بصورت متمركز و يكجا تهيه و منتشر نشده است و جا دارد اين امكانات تهيه شده از قبيل موسسات مختلف آموزشي از قبيل مدارش دبيرستان هنرستان فني حرفه اي، بيمارستان ها ، درمانگاه، بركه ها، استخر، منبع آب ، احداث خيابان ها، تامين برق و روشنائي كوچه ها خيابانها، سالنهاي ورزشي، دانشگاهها، ساخت جاده‌ها ، آسفالت كوچه ها و خيابانها، مساجد، مدارس ديني، موزه كتابخانه ها و موسسات آموزشي تحصيلي غير انتفاعي و… لازم است بصورت مدون با ذكر خيرين دلسوز تهيه و منتشر شود. اينها هرچند مايه افتخار براي مردم اوز و خيرينش مي باشد اما از طرفي ديگر ممكن است اين سوء تفاهم نيزبوجود آيد كه فكر كنند مردم اوز مردمي مرفه هستند و بعضي وقتها ممكن است منعكس نمودن اين اقدامات خيرين اوز به نوعي اثر منفي داشته و به رخ ديگران كشيدن موجب وسوسه هاي منفي در بين ديگران شود.

  4. دلسوز. گفت:

    ساليان متمادي است كه گزارشگران مختلف نشريات سراسري و صدا و سيما براي تهيه مطالب مورد نظرشان به اوز آمده و مورد استقبال قرارگرفته و مردم و مسولين محلي با احساسات پاكشان همكاري نموده اند تا شايد از قبل اين همكاريها و پذيرائي از آنها، بتواند گرهي از مشكلات و خواسته هاي مردم گشوده شود اما تاكنون اتفاق خاص و مهمي رخ نداده است اميد است مردم اوز اين بار به نتيجه دلنشين و دلخواهشان دست يابند.

  5. كارمند گفت:

    درود بر ريس شورا واقاى صديقى واعضاى فعال كمسيون فرهنكىوتمامى خيرين ونيكوكاران انشالله نتيجه خوبى دارد.

  6. هادی صدیقی گفت:

    ممنون از لطف و محبت همشهریان گرامی. بدینوسیله از خانم فریبا صالحی رئیس محترمِ وقتِ شورای شهر اوز نیز تشکر می کنم که در تیرماه سالجاری که این موضوع را مطرح کردم، حمایت همه جانبه خود و‌شورا را اعلام کردند و بارها موضوع از جانب ایشان پیگیری شد و پشتیبانی ایشان سبب پذیرشِ دعوت رسمی توسط روزنامه ایران شد که بدلایل مختلف و مشغله‌های روزنامه ایران و … تابحال میسر نشد‌ه بود.
    همچنین از جناب دکتر مهران عسکری ریاست محترم شورای شهر که در هفته‌های اخیر این موضوع را مصرانه پیگیری کردند و نیز اعضای محترم کمیسیون فرهنگی بویژه جناب آقای ابراهیم احمدی که برنامه ریزی این سفر را برعهده گرفتند و تمام وقت خویش را در یک روز و نیمی که جناب مطلق در منطقه بودند، برای این کار اختصاص دادند تشکر و قدردانی می‌کنم.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • عرض سلام مجدد. مجموعه ی اقای رفعتی(تولیدپمپ باد) بی نام ونشان هستند. فقط علاقه شدیدی برای شرکت درنمایشگاها دارند.من که بازار استان فارس را وجب به وجب گشتم پمپ باد برند نو...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی همشهریان عزیز و بزرگان دلسوز شهر.احسنت و خدا قوت. به نکته خوبی اشاره کردید. اولین موضوع که به ذهن مبادرت می کنه اینه که چرا بیمارستان راهپیما، ب...
    همشهری دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • مطالبات رو‌ نمی دن. شاکی هستیم. ولی خداییش تعداد متخصصا خیلی زیاد شده. همین هم باعث شده تعداد عملهامون بره بالا. کار ما بیشتر بشه، دیون معوقاتمون هم بیشتر می شه....
    پرسنل بیمارستان در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام به دلسوزان و معتمدین شهر. باور کنید تو بیمارستان امیدوار ما جونمون رو کف دستمون گرفتیم و کار می کنیم. زلزله ای که اومد نشون داد ساختمون چقدر داغونه. درسته دانشکده لا...
    پرستار در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام.ما دست خیرین شهرستان رو می بوسیم ولی چرا دو دستگی؟ وقتی خودمون هم با هم کنار نمی یاییم انتظار داریم بقیه دلشون برای ما بسوزه؟ من با جدا شدن برای ارتقا موافقم. ولی با...
    وحدت در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • با توجه به تجربیات آقای عزیز خضری در امور بهداشت. ودرمان. اوز. لازم. است که ایشان در این مجمع مهم شرکت. داشته باشند جای. ایشان به نظر میآید که خالی. است. علت. چیست ؟؟؟...
    پیشنهاد. همشهری. از دبی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز