شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  30/ مارس/ 2017 - 4:42
  |   نظرات: يك نظر
721 بازدید

۶۰ غرفه در روز اوز توانمندی خود را به نمایش گذاشتند

ابراهیم احمدی: به همت کمیسیون فرهنگی- اجتماعی و آموزشی شورای شهر و شهرداری اوز، در ششمین نکوداشت روز اوز، فعالین فرهنگی، اقتصادی وآموزشی در ۷ و ۸ فروردین در قالب ۶۰ غرفه در پارک نوروز گرد هم آمدند تا توانمندی های خود را به معرض نمایش بگذارند.

بارش باران، این نعمت الهی که بهاری زیبا و با نشاط را موجب شده و بهانه ای برای حضور همشهریان مقیم سایر نقاط داخل و کشور شده بود، در روز اول همایش( هفتم فروردین) بازهم بارید و استقرار غرفه ها با تاخیر بیشترهمراه شد.

حوالی ساعت ۱۸  هفتم فروردین که تقریبا تمام غرفه ها آماده تحویل شد و فعالیت  ۶۰ غرفه به شرح زیر آغاز شد:

 

علاوه بر غرفه های  شهرداری و آتشنشانی، غرفه های کمیسیون فرهنگی شورا و یاوران شورا ۲ غرفه ای بودند که در برگزاری، سازماندهی  و نظم بخشییدن به این همایش همت گماشتند.

غرفه های آموزشی  شامل: ۳ غرفه مجتمع دینی فرهنگی امام شافعی  در زمینه  حدیث، واحد کتاب و واحد آموزش،۲ غرفه  دانشکده بهداشت در کنترل فشارخون و مشاوره ازدواج و بخش مشاوره  تغذیه و گریم صورت بود.  دانشگاه آزاد اسلامی اوز نیز با ۲ غرفه و غرفه نشریه پیام اوز و سایت اوز امروز از دیگر غرفه های آموزشی بودند.

 در بخش اقتصادی ۲۰ غرفه شامل: سالن امپراطور، تولیدی زنان کارآفرین اوز، عطاری مرکزی، چرم دست ساز، آرایشی بهداشتی، تابلو آریا، خانه خورشید، روغن گیری کنجد کهنه، شیرینی خرمایی چنگال کهنه،  محصولات شتر مرغ کهنه . کاکتوس، بستنی حاجی بابا فعال بودند. آشپزخانه های  بانو و موزه هرکدام با ۲ غرفه. و ۳ غرفه بیرون بر پاک  در بخش فروش مواد غذایی فعالیت داشتند که استقبال خوبی از آنان شد.

در بخش فرهنگی انجمن دوستداران کودک با ۲ غرفه در بخش آموزش، کتاب و معرفی عملکردها فعالیت داشتند.انجمن  طبیعت گردی تاگاره با ۳ غرفه گیاهان دارویی و  بخش فیلم فعال بود. موزه مردم شناسی اوز با ۱۰ غرفه در حوزه خوس موزه ، بدلیجات ، صنایع دستی ، عکس ، پارچه بافی ، تفنگ سازی.عکاسی ، گریم صورت  و آشپزخانه فعالیت چشمگیری داشت و از فعال ترین موسسات بود.

  ۲ غرفه هنرهای تجسمی خانه فرهنگ فیلم خانه فرهنگ، عکس خانه فرهنگ، هنرستان افسر با غرفه های گرافیک و معماری هنرستان افسر، اوز جوان با ۲غرفه،  دوستداران بهداشت محیط و  مدرسه فوتبال بلوکی با ۲ غرفه از دیگر غرفه های فعال روز اوز بودند.

در ساعات فعالیت غرفه ها جمع کثیری از شهروندان، همشهریان مقیم سایر نقاط کشور و ایران، نماینده مجلس، مدیرکل ارشاد استان،  مسئولین شهرستان، بخشدار و سایر مسئولین شهر و بخش، جمعی از شهروندان مرکز شهرستان، گراش، خنج و روستاهای تابعه بخش از غرفه های مختلف بازدید و خرید کرده و با فعالیت آنان آشنا شدند.

 

به قول فرهاد ابراهیم پور شاعر و از فعالین احتماعی، روز اوز را باید روز ارتباطات دانست زیرا علاوه بر زمینه ای برای ارائه توانمندی های شهر و بخش، زمینه ای برای دیدار شهروندان، دوستان و آشنایانی را فراهم کرده بود که شاید سال های متمادی یکدیگر را زیارت نکرده بودند.

مراسم اختتامیه روز اوز با رونمایی از فصلنامه با پیام دانش آغاز شد و سپس خسرو محمودیان مجری آن مراسم با معرفی «سیاوش کریما» و «ستاره منوچهری» ۲ نفر از مجریان نوجوان اوز که علاوه بر مجری گری در گلستان خوانی، بازی گری و سرایندگی نیز دستی دارند، اجرای ادامه برنامه را به آنان سپرد.

محمود محبی نائب رئیس و سخنگوی شورای شهر به عنوان اولین سخنران،یکی از اهداف شورای چهارم را مشارکت مردم در امور مختلف برشمرد و حضور حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان در کمیسیون های شورا، فعالیت موثر یاوران شورا و شورای محلات که بدون چشمداشت در خدمت شهر و جامعه هستند را از مصادیق این مشارکت بر شمرد. وی تعامل مناسب شورا با مسئولین، روحانیون، خیرین و معتمدین از دیگر برنامه های اجرایی شورا دانست.

محبی با تشکر از راستگو ریاست شورا که در حقیقت بسیاری از موفقیت ها مدیون مدیریت وی بوده افزود: اوز از نظر توانمندی در زمینه اشتغال قابلیت هایی دارد که امید می رود با همکاری با کارگروه توسعه و اشتغال این قابلیت ها به مرحله عمل برسد.

در ادامه مراسم برخی از برنامه هایی که در شب افتتاحیه برگزار شده بود مانند: اجرای لالایی، موسیقی زنده گروه ایراهستان، موسیقی زنده مهرداد پیشداد، آرش امیدوار و فریاد خواجوی که بعضا با آهنگ جدید در روی جایگاه حاضر شده بودند،اجرا شد.

 اجرای موسیقی شپ و تلا موزه مردم شناسی با هنرمندی: عبدالله برکتی، فوزیه براهیمی، آیدا مختاری، مبینا کریمی، محدیث ملایی، امیر حسین رحیمی با تنظیم استاد شمس الدین جام گوهری که با حضور همزمان گروه خوس بافی موزه در روی جایگاه بود با استقبال حضار روبرو شد.

اجرای دکلمه زیبا توسط خردسال رمیسا زمانی و در خواست از پدران و مادران برای صحبت با زبان محلی با فرزندان خود بخش چشم نواز دیگر مراسم اختتامیه بود.

عنایت الله نامور از پژوهشگران زبان محلی گفت: هر شاعری مجبور است در مقابل بهار طبیعت از خود واکنشی نشان دهد و با ذکر یادی از شادروان مصطفی خضری و مریم حسین نیا که اشعار بهاریه به زبان محلی سروده اند، یک قطعه بهاریه و شعر دیگری که سروده خودش بود را با زبان محلی قرائت کرد.

یوسف منظریان از فیلم سازان نوجوان اوزی که بارها با فیلم های کوتاه خود برای اوز افتخار آفریده از حضار برای شرکت در مراسم اکران فیلم های خود دعوت کرد واز ادارات و افرادی که با وی همکار ی کرده اند، تقدیر کرد.

قرعه کشی از مشتریان در جایگاه سوخت ملکی اوز با حضور امین ملکی و کامیاب مدیر و معاون جایگاه، بلقیس کامیاب از یاوران شورا و با اجرای محمود محبی بخش دیگر مراسم اختتامیه بود که اعلام گردید: موسایان برنده ۲ میلیون تومان جایزه نقد، بخشی زاده برنده کمک هزینه سفر به استانبول و محمد شمسی برنده یک میلیون تومان وجه نقد خواهد بود.

پس از اجرای دف نوازی توسط آریا خضری، برنامه جمله سازی و ضرب المثل با کلمات محلی با اجرای سیده عارفه هاشمی برگزارشد که ۴ نوجوان و ۳ بزرگسال در آن شرکت کردند.

 طیبه نامی رئیس کمیسیون فرهتگی اجتماعی شورا و مدیر این همایش مراتب تقدیر خود را از: بخشدار، رئیس و نائب رئیس شورا، شهردار و مجموعه شهرداری، پروین لطافت، پروانه پدرام، نداگرگین، مهشید خضری، فرزانه نور افشان، امیر مزرعی و مهران محمودی اعضای کمیسیون، محمد شکوه، غلامرضا، محمد ابراهیم و امین جنگجو، مومن مولوی،آجی مزرعی و امین ملکی پشتیبانان مالی این همایش، محمد نامی حامی فکری و مالی همیشگی، یاوران شورا، کمیسیون امور شهر، انجمن نواندیشان به ویژه آجی مزرعی و ساسان پیرزاد، هنرمندان شهر، عبدالله حلاجی ، ابراهیم احمدی مدیر مسئول پایگاه خبری اوز امروز و پیام اوز، فیلمبرداران به ویژه محمد رضا رحیمی، اداره ارشاد، خانه فرهنگ، انجمن موسیقی، کلیه غرفه داران و سایر افرادی که همراهی کردند، اعلام داشت

 اهدای لوح به خانم طیبه نامی رئیس کمیسیون از سوی انجمن هنرهای تجسمی خانه فرهنگ بخش بعدی مراسم بود.

پخت حلوا توسط یاران موزه مردم شناسی با پخش آهنگ حلوا، حلوا و  تمبلک و کرنا با هنر نمایی عادل جعفر پور نیز   اجرا شد.

اجرای عملیات امداد و نجات توسط پرسنل آتش نشانی اوز در حوالی  غرفه پایان بخش مراسم بود.

 

بعد از بازدید نهایی حضار در پارک به مرور غرفه ها وسایل خود را جمع و جور کرده و به فعالیت خود خاتمه دادند اما کار اعضای کمیسیون و سایر دست اندرکاران همچنان تاروز های بعد ادامه داشت و آمادگی خود را برای دریافت پیشنهادات و انتقادات برای انتقال به کمیسیون فرهنگی دور بعد در راستای پربارتر شدن مراسم سال آینده، اعلام کردند.

عکس از: فاطمه کمالی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “۶۰ غرفه در روز اوز توانمندی خود را به نمایش گذاشتند”

  1. ناشناس گفت:

    از ذست انرکاران روز اوز خسته نباشی میگم .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز