ديوار کتاب در اوز با حضور مسوولان شهري و مردم رونمايي شد.
المان ديوار کتاب شامگاه شنبه ۱۰ شهریور ماه با حضور شاهرخ امیری شهردار اوز، اعضای شورای شهر اوز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اوز، مدیر مسئول دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز، اعضای گروه آتیه سازان و مردم به بهره برداري رسيد.
شاهرخ امیری شهردار اوز ضمن اینکه ديوار كتاب، زحمات نويسندگان اين شهر را به تصوير مي كشد گفت: شهرداري اوز اقدامات زیادی براي زيباسازي سيما و منظر شهری، به منظور شادابي شهروندان انجام داده كه مي توان به بهسازی معابر و پیاده رو های سطح شهر و همچنین پارک ها و میدان های شهر طي سال جاري اشاره كرد.
وي يادآور شد: شهر اوز سال گذشته از گزينه هاي مطرح انتخاب پايتخت كتاب ايران بوده و با همكاري خوبي كه بين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان وجود دارد، تا مرحله نهايي در سطح كشور پيش رفت و امسال با اجراي طرح المان ديوار كتاب، مي خواهيم همه مسئولان و شهروندان به مقوله كتاب توجه ويژه داشته باشند و اوز را به عنوان شهر دوستدار کتاب مطرح كنيم و انگيزه بيشتري براي نويسندگان و هنرمندان بومی فراهم شود.
ابراهیم رضایی، مدير گروه هنری آتیه سازان با اعلام اينکه اين پروژه در بلوار امام خمینی جنب مدرسه بهروزیان اجرايي شده است، افزود: طراحي و اجراي اين المان توسط اعضای گروه در راستاي بدنهسازي و ارتقاي كيفي نماهاي شهري و با هدف آشنايي هرچه بيشتر با فرهنگ غني شهر و اشاعهي فرهنگ كتابخواني و تشويق شهروندان به مطالعهي بيشتر به سفارش شهرداری اوز و اجرای آن توسط گروه آتیه سازان انجام گرفته است.
رضایی در خصوص مشخصات طرح گفت: پروژه ديوار کتاب به ارتفاع ۲ متر و طول ۱۶ متر با استفاده از طرح ۱۶ کتاب از نویسنگان بومی شهر اوز، با پوشش رنگ مقاوم در برابر شرايط محيطي در مدت دو ماه احداث شده، که هدف از اجرای این پروژه معرفي و شناساندن نويسندگان و کتابهاي شاخص شهر اوز و ترويج فرهنگ کتاب خواني است.
دیوار اداره پست اوز واقع در خیابان ملت، اولین پروژه این گروه بوده که سال گذشته توسط گروه هنری آتیه سازان طراحی و به اجرا در آمده است.
چه حیف که المان سازی دردی از معضل شهر ما کم نمی کنه بازیباسازی شهر موافقم ولی این که معتقد باشیم با المان کتاب بر روی دیوارها و سطوح شهر مشکل کتابخوانی و ضعف آموزشی ما حل می شود خیالی است عبث و بیهوده.
روی سخنم بامسئولینی هست که باید پیگیر وضعیت نابه سامان آموزشی شهر باشند و متاسفانه سرگرم کارهای نمادین و بی فایده
کاش سری به اداره ی آموزش و پرورش می زدند و از وضعیت نابه سامان تخصیص نیرو به مدارس اطلاع پیدا می کردند که دیده ها حاکی از اینه که هر نیرویی که از سواد و کارایی کمتری برخورداره ارج وقرب بیشتری در نزد آموزش داره و از حمایت همه جانبه ی مسئولین آموزش از جمله معاونت آموزشی برخورداره.
دل خوش بودیم که اگر معاون آموزشی فرد بومی باشد خیلی از ضعف های آموزشی ازبین خواهد رفت الان می بینیم که نه تنها ضعف ها ازبین نرفت بلکه به مراتب بیشتر هم شد تا جایی که می گوییم کاش نیروهای غیر بومی سابق بودند که حداقل فرق بین نیروی باسواد و بی سواد را تشخیص می دادند.
سر کار خانم سلمانپور پرسش خوبی مطرح کرده است ???????? <> ???????????? این پرسشی است که سالها پرسیده شده و پاسخی داده نشده است. به راستی چرا سالهاست مدیریت شهری اوز...
نبیل نوروزی در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
درود و عرض ادب خدمت همشهریان دلسوز لابد این منطقه از شهر اوز جهت انبوه سازی مناسب تر است و ذی نفعان انبوه سازی که در جای جای ایران عزیز اقدام به این امر خیرخواهانه می نما...
در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
آقای محمودا نام بردن از نامه سرگشاده به بالاترین مقام استانی یعتی زیر سوال بردن فرماندار بومی شهرستان و مطمئنا خانم سلمانپور چنین قصدی نداشته است...
شریف مبصر در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
با عبدالله موافق هستم اگر روزی روزگاری قحطی گرفت آب در آب انبارها برای چند روز خانوارهای اوزی کفایت می کند شاید چند روز آب انبارها اعیانی و اشرافی شده و در خدمت پولدارهای...
شايان خضری در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
خانم سیلوانا سلمانپور در نظر داشته باشید جمعیت قابل توجهی از مردم موافق ساخت مسکنملی هستند جوانانی بدون مسکن و ساکن اوز که شرایط اقامت امارات و خارج از کشور را ندارند...
محمد نامدار در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
کاملا درست فرمودند . بیشترین مردم کشور اوز را با برکه هایش میشناسند و ساخت و ساز أطراف ۱۹ برکه نه تنها باعث خشکی انها بلکه باعث از بین رفتن نمای زیبای برکه ها هم میشود...
در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
با درود خدمت خانم سلمانپور شاعر و فعال اجتماعی و فرهنگی اوز فروغی هستم از بچه های هیت امنای برکه ها و فعال اجتماعی. سپاس از از عکسالعمل شما بزرگوار نسبت به این تصمیم غیر...
در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
پرسش ۳ << ۳- زمین در جای جای اوز وجود دارد ،چه تفکری باعث شده است اینجا را به ساختمان سازی اختصاص دهند ؟ این پرسش را باید دست اندرکاران و شهرداران سابق و شواری شهر...
نبیل نوروزی در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
آن مکان سالهاست ساخت و ساز می شود شهرک فردوس دانشگاه پیام نور ساختمان بهداشت بیمارستان مسکن ملی فردا بعد از آماده شدن بیمارستان مسکن برای کارمندان و پزشکان و صدها ساخت و...
عادل راوند در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
هزاران درود بر بانوی فعال و گرانقدر شهرم بانو سیلوانا سلمانپور و قلم و بیان شیوا و رسایش.امید که این درخواست پذیرفته و به زودی زود حالت اجرایی به خود گرفته و مخقق شود.......
در مطلب: درخواست سیلوانا سلمانپور؛ شاعر و فعال نامدار اجتماعی و فرهنگی از استاندار برای تجدید نظر در محل ساخت فاز ۶ مسکن ملی اوز
چه حیف که المان سازی دردی از معضل شهر ما کم نمی کنه بازیباسازی شهر موافقم ولی این که معتقد باشیم با المان کتاب بر روی دیوارها و سطوح شهر مشکل کتابخوانی و ضعف آموزشی ما حل می شود خیالی است عبث و بیهوده.
روی سخنم بامسئولینی هست که باید پیگیر وضعیت نابه سامان آموزشی شهر باشند و متاسفانه سرگرم کارهای نمادین و بی فایده
کاش سری به اداره ی آموزش و پرورش می زدند و از وضعیت نابه سامان تخصیص نیرو به مدارس اطلاع پیدا می کردند که دیده ها حاکی از اینه که هر نیرویی که از سواد و کارایی کمتری برخورداره ارج وقرب بیشتری در نزد آموزش داره و از حمایت همه جانبه ی مسئولین آموزش از جمله معاونت آموزشی برخورداره.
دل خوش بودیم که اگر معاون آموزشی فرد بومی باشد خیلی از ضعف های آموزشی ازبین خواهد رفت الان می بینیم که نه تنها ضعف ها ازبین نرفت بلکه به مراتب بیشتر هم شد تا جایی که می گوییم کاش نیروهای غیر بومی سابق بودند که حداقل فرق بین نیروی باسواد و بی سواد را تشخیص می دادند.