چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  7/ ژوئن/ 2023 - 10:29
  |   نظرات: 5 نظر
566 بازدید

پیشرفت‌های گذشته و کنونی در اوز را نیز ببینیم

فرهاد ابراهیم پور: بسیاری از مردم و علاقمندان به پیشرفت کشور کلمه توسعه را بارها شنیده‌اند و آن‌را مترادف با بسط، پیشرفت، عمران، گسترش، وسعت، بسط دادن، گسترش دادن و پیشرفت کردن، دانسته اند و به این نتیجه رسیده اند که امور کشوری به‌شرطی بهبود می یابد که در مسیر توسعه قرار گیرد. پس توسعه یعنی گشادگی و گسترش در امور مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، سلامت و محیط زیست و

 برای مثال ما اگر در منطقه ای هستیم که با کمبود آب مواجه هستیم اولویت ما توسعه در جهت تامین منابع آب است. اگر به لحاظ بهداشتی امکانات مطلوب برای پاسخگویی به نیاز مردم نداریم احتیاج به توسعه در زمینه بهداشت و سلامت و درمان داریم. اگر از نظر راه و جاده در تنگنا هستیم و راه درستی نداریم یکی از مسیرهای توسعه می تواند جاده سازی باشد. اگر آب و خاک مناسبی نداریم اما نیروی کار و توان مالی داریم توسعه در جهت ایجاد کارگاه‌های زودبازده و تولیدات صنعتی می تواند ایجاد و توسعه یابد. 

اگر ما دارای پیشینه فرهنگی غنی با دانش و علم هستیم مسیر توسعه در زمینه فرهنگی بیشتر برایمان فراهم است و نمی خواهد از صفر شروع کنیم و می توانیم آنرا بهینه و توسعه دهیم.  ما در منطقه به لحاظ دامداری و دامپروری نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا کمتر موفق بودیم اما در بهره گیری از درخت نخل و ثمرات آن در گذشته موفق بودیم، پس می تواند در این زمینه نخل پروری مدرن را رونق داد و در این زمینه گسترش و  توسعه داد.

مثال در این باره زیاد است و هرکسی می تواند ایده ای در این رابطه داشته باشد اما هر ایده ای لزوما منطبق بر شرایط ما و توان ما در منطقه برای توسعه نخواهد بود. 

ما تا زمانی که درک درستی از مفاهیم نداشته باشیم نمی توانیم آنرا کاربردی کنیم .بهتر است همه کسانی که می خواهند در باره هر موضوع مهمی که به پیشرفت کشور و منطقه و شهر و روستای خود نظر می دهند و ایده می دهند حداقل با مفاهیم آن موضوع به حد لزوم آشنایی داشته باشند تا دچار توهم در دانایی نشویم. نمی شود اتوبوسی با کلی مسافر به دست راننده ای داد که در سربالایی و سرازیری نمی داند با چه سرعتی رانندگی کند .

برگردیم به توسعه در منطقه و شهر اوز

در اینجا چند مثال می زنم. محدوده شهر اوز و خانه های ساخته شده در قبل از انقلاب این‌گونه بود که بالاتر از مسیر رودخانه هنوه کمترین ساخت و ساز داشت.  برکه حاج یوسف برکه بیرونی، کنار سبز منطقه بیرون از شهر و باغ کامیاب آخرین نقطه مسکونی جنوب شهر بود و آن اطراف بز و بزغاله ها می چریدند و شب ها شغال و روباه صدایشان اهالی می شنیدند. در قسمت شمالی شهرداری قدیم آخرین ساخت و ساز بود و چند خانه آخر بوستانه مردمی در آن  زندگی می کردند و استادیوم ورزشی مهمترین جایگاه شمالی شهر بود که به بیمارستان و شیروخورشید ادامه می یافت .

از آن‌زمان تاکنون شهر به لحاظ حجمی پیشرفت کرده است و در هر سالی بر ساخت و ساز اضافه شده است و شهر در تمام جهات گسترش یافته است. خیابان کشی های متعدد، اضافه شدن مغازه ها و ساخت مدارس و مساجد و….همه و همه طی این چهل سال گسترش یافته است. به این گسترش توسعه می گویند که در بافت شهری اتفاق افتاده است. 

در حوزه بهداشت و درمان ما آن‌زمان یک درمانگاه داشتیم که در شعر عبدالله شافعی بدرستی اهمیت آن بیان شده است و هنوز بیمارستانی در کار نبود. دندانپزشکی که در خانه خودش دندان می کشید آقای صدیقی بود و بیشتر مردم برای دوا و درمان به لار می رفتند حتی بعضی ها بدلیل کمبود ماشین مجبور می شدند در مسافرخانه گاراژ شاهین لار یکی دو روز بمانند تا نوبتشان شود. از آن سال‌ها به‌بعد اوز صاحب بیمارستان شد و طی این سال‌ها توسعه در خود بیمارستان صورت گرفت و امکانات داخلی آن اضافه شد و از تولد نوزاد تا جراحی هم در آن صورت گرفته و می گیرد تا اکنون که فضای بیمارستان امکان توسعه ندارد و بیمارستان جدید به‎نوعی توسعه بیمارستانی محسوب می شود  و مطمنا به  بهتر شدن امور بهداشت و درمان خواهد انجامید. این باز نمونه ای از پیشرفت در جهت بهداشت و درمان است .خوشبختانه درمانگاه های خوبی نیز به ظرفیت درمانی اضافه شده است که نشان از توسعه در خود دارد هرچند هنوز در این زمینه مجموعه بیمارستانی و بهداشتی اوز ایرادات مهمی دارد که  باید تلاش بیشتری در جهت توسعه بهداشت و سلامت انجام پذیرد و در این زمینه نیاز به همت مردم و مسئولین دارد . البته  توسعه عمقی و کیفی.

در حوزه آموزش اوز قدمت دیرینه ای دارد از مدارس آن سالهای دور تا مدرسه بدری و دبیرستان هوشیار و بهروزیان تا حالا که چندین مهد کودک و دبستان و دبیرستان داریم تا دو دانشگاه و مدرسه عالی احمدیه که خود دانشگاهی معتبر برای علوم دینی اهل سنت است و دانشکده بهداشت، نشان از این دارد که طی چهل سال گذشته مکانهای بیشتری و بهتری ایجاد شده است هر چند در زمینه سطح سواد و خروجی های علمی متاسفانه پسرفت داشته ایم. یعنی مکان برای تحصیلات چندین برابر شده و توسعه یافته است اما از نظر علمی و خروجی ها موفق نبودیم .

در حوزه صنعت ما فقط در ایجاد کارگاه‌های مختلف ابتدا پیشرفت کردیم مانند درو پنجره سازی. نجاری، کابیت سازی و بلوک زنی و چند کارگاه دیگر که چندان توسعه نیافته است و جا برای پیشرفت دارد 

وجود شهرک صنعتی یک نعمت است که می باید مورد بهره برداری بهتر قرار گیرد شاید به غیر از هرمز برکه که محصولات آن در حداقل دو استان فارس و هرمزگان عرضه می شود در شهرک صنعتی شرکت یا موسسه ای که بازده آنچنانی داشته باشد نداریم و زمینه توسعه در آنجا باید فراهم شود و مردم و مسئولین باید بیشتر با هم فکر کنند تا به راهکار برسند .

به لحاظ صنعتی شهرهای اوز و گراش و لار وخنج و حتی جویم و بنارویه و بیرم امکان توسعه دارند و می باید در حوزه صنایع و مونتاژ توسعه یابند. نمونه موفق کشتارگاه صنعتی ققنوس اوز که مرغ آن در دو استان هرمزگان و فارس حتی در دورترین روستاهای این دو استان عرضه می شود از نمونه های موفق و پایدار در صنعت مرغ کشور بوده است و مسئولین آن به‌فکر توسعه آن نیز هستند. وضعیت سیمان لار می تواند توسعه یابد و به فرآورده های جانبی نیز برسد .

به لحاظ ترابری و جاده‌ای جاده هایی در حد نیاز در پنج شهرستان منطقه داریم اما احتیاج به مرمت، دوبانده شدن و تعریض دارند . تنها جاده ای که فعلا کالاهای ترانزیتی و محموله های سنگین و صنعتی از آن می گذرد و مانند پلی بین دو استان است جاده شیراز به بندرعباس است که از مسیر جهرم و لار نیز می گذرد

چه کسانی در توسعه اوز نقش مهمی داشته اند 

بدون تردید در هر جامعه ای نقش مردم نقش اساسی در توسعه دارند بدون نیروی کار فکری و یدی بدون توان مالی مردم هیچ دولتی به تنهایی از پس کار در جوامع توسعه نیافته یا عقب مانده بر نمی آید .

در شهر و شهرستان اوز، پنج شهرستان منطقه و از بستک تا گله دار و لامرد خیرین بیشترین نقش در توسعه داشتند و در زمینه های مختلف همراه و همگام بوده اند و در جاهایی تلاش آنها بیش از مسئولین و کمک های دولتی بوده است. نظری کوتاه به ساخت و سازهای این منطقه در زمینه جاده و آب انبار و بیمارستان و مساجد و امکان مذهبی و مدارس و کتابخانه و بسیاری از پروژه ها که بیندازیم متوجه می شویم مردم مناطق جنوب استان فارس و نواحی از استان هرمزگان بیشترین نقش در توسعه مناطق خود داشته اند البته منکر همراهی و کمک های دولتی نیز نیستیم اما به نسبت شهرها و استان های دیگر مردم و خیرین این مناطق  نقش بسیار پر رنگ و بالایی دارند.

مدرسه بدری که قدمتی نزدیک به یک قرن دارد از اولین موسسات آموزشی به شکل رسمی و پایدار بوده است که توسط بدری ساخته شد و سالیان دراز محل تحصیل دانش آموزان در مقطع ابتدایی بوده است دبیرستان هوشیار و دبیرستان بهروزیان از دبیرستانهای مهم شهرمان بوده است که توسط این بزرگواران ساخته شد و در  توسعه آموزش و پرورش در آن‌زمان  نقش والایی داشتند که بعدها تعداد مدارس پسرانه و دخترانه باز به همت خیرین اضافه شد و دو دانشگاه پیام نور و آزاد و دانشکده بهداشت و مدرسه عالی احمدیه اهل سنت نیز به مجموعه آموزشی شهر اوز اضافه گردید که در همه اینها مردم و خیرین نقش اساسی داشتند و موجب توسعه سیستم آموزشی شدند. خیرین به‌نامی مانند منصور فقیهی نژاد، عبدالقادر فقیهی، عبدالرزاق شرافت، عبئالرزاق نامور، زنده‌یاد خضریان و رهنما و ثریانژاد و زمین پیما و بسیاری از خیرین  مدرسه ساز نقش ارزنده ای در توسعه فضای آموزشی شهرمان داشته اند.

در زمینه درمانی درمانگاه اوز از قدیمی تریم درمانگاهها بعد از لار در منطقه بوده است که به همت یزدانی ساخته شد بیمارستان امیدوار اوز به همت آقای عبدالحمید امیدوار ساخته و توسط دیگر خیرین توسعه یافت درمانگاه مرکز شهر قدیمی بازسازی شد و آقای خلوتی از فیشور آنرا توسعه داد و زیباتر ساخت .درمانگاه شماره ۲ دانشپور و نیز درمانگاه. در سالهای بعد از انقلاب ساخته شد و اکنون بیمارستان بزرگتری خیریه آقای یوسف راهپیما در حال ساخت است که نسبت به گذشته گسترش یافته و  نشان از توسعه بهداشت و درمان در شهر اوز دارد .

در زمینه تامین مایحتاج عمومی و غذایی 

 قبلاً در شهر اوز چند بقالی و مغازه مایحتاج مردم اوز را تا حدودی تامین می کردند که آن‌هم از لار و یا شیراز می آوردند و خیلی از احتیاجات مردم برآورده نمی شد و راهی لار می شدند. در زمینه کسب و کار و توسعه فروشگاهی در گذشته سوپرمارکت آقای ابراهیم معصوم نژاد اولین سوپری شهر اوز بود که در همان اندازه باقی مانده و توسعه ای نیافته است اما در سطح شهر الان با ده ها سوپر مارکت کوچک و بزرگ روبرو هستیم که نه تنها توسعه یافته بلکه در حال مدرن شدن و بروز شدن است قبل از انقلاب چیزی بنام پاساژ در اوز نداشتیم و وقتی پاساژ زارع ساخته شد خیلی ها برای دیدن به آنجا سری می زدند. بعدها پاساژ شرافت و حافظ و دانشمند و افشاری و خلیج فارس ساخته شد و هم اکنون پاساژ دیگری روبروی پارک کودک و مجتمع بزرگ تجاری سیتی سنتر در کمربندی و نزدیک مسکن مهر در حال ساخت است که در اولی آقای زمین پیما و در دومی آقای ابراهیم جام گوهری در حال تکمیل کردن این مکانها هستند. قبلاً در اوز  مغازه های مانند کیف فروشی، کفش فروشی و البسه زنانه و مردانه ، اسباب بازی، آرایشی و سالن های متعدد زیبایی و این‌همه آرایشگاه مردانه نداشتیم. عزیز سلمانی کنار مغازه آقای فاضلی که مطبوعاتی داشت، یگانه مغازه سلمانی در شهر اوز بود.

 تنها میدان شهر میدان شهرداری بود و دو بانک ملی و صادرات بانک های اوز بودند تعداد کل ماشین های وانت و سواری به ۴۰ عدد نمی رسید و یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه مینی بوس کل ماشین های اوز در دهه پنجاه بودند . تعمیرگاه موتورسیکلت آقای نظافت و تعمیرگاه ماشین  و تعمیرات دوچرخه را محمد سعید چرخی (افزونی ) انجام می داد. 

دلکش و اسماعیل سیفا و قوام هم برق کش بودند و هم لوله کش و علی مقنی که اول چاه می کند بعد ها لوله کشی کرد و  و احمد مشدی نسل بعدی بودند و بعد از انقلاب هم ادامه دادند. 

در اوز جایی بنام تعمیرگاه اتومبیل یا پنج گیری و تعویض روغنی ماشین نبود یا خود راننده ها اینکار انجام می دادند یا می بردند لار. نه نقاشی ماشین در اوز بود و نه صافکاری و تعمیرات بدنه ماشین.  نه سیت دوری نه برقکاری ماشین.  خلاصه بگم که اوضاع اوز قبل از انقلاب اینگونه بود و به‌مرور زمان شغل های متعدد و مغازه های متعدد در اوز بیشتر و بیشتر شد و اکنون بسیاری از نیازهای مردم اوز در خود شهر برآورده می شود و همه اینها نشان از توسعه کمی در این عرصه ها دارد .

در زمینه ورزشی زمین فوتبال که الان هست تنها زمین بازی بود نه در و پیکری داشت نه چمن بود و خط کشی هم چند ساعت قبل از زمان بازی ها با گچ انجام می شد. توپ خوب به‌ندرت پیدا می شد و فقط تربیت بدنی آن‌زمان یا افراد خاصی توپ فوتبال داشتند اوایل ازتوپ کابر و بلادر دو تکه ای استفاده می شد که بعدها یکدست شد. جایی برای والیبال و دیگر ورزش ها نبود مگر بازی ها که در زمین کوچک دبیرستان انجام می گرفت باشگاه بدن سازی و بلیارد و شطرنج و … در اوز نبود اما به‌مرور زمان فضای ورزشی به همت خیرین توسعه یافت و اکنون فضای نسبتا مناسبی در حد لزوم  برای بعضی از رشته ها داریم هر چند کافی نیست و می باید توسعه یابد .

در زمینه فرهنگی به لحاظ تعداد فارغ التحصیلان خوب است به لحاظ اضافه شدن کتابخانه های شهر خوب است و توسعه یافته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چندین کتابخانه، موزه مردم شناسی موزه عروسک ها، کتابخانه مادر و کودک ایجاد خانه فرهنگ و جود مطبوعات نوشتاری و رسانه مجازی در مجموع توسعه یافته است اما به اهداف خود که پویایی و رشد بیشتر نرسیده است و جای زیادی برای توسعه دارد

اوز طی این نیم قرن اخیر در مسیر توسعه به همت مردم و خیرین گام های بزرگی بر داشته است و توانسته در جاهایی از کمک های دولتی نیز بهره ببرد . کسانی که نتوانند این پیشرفت و توسعه را ببینند یا مغرضان جامعه و مردم هستند یا افراد ناآگاهی که نخواسته و نتوانسته اند واقع بین باشند 

 همه این پیشرفت ها  که برشمردم و به‌مرور زمان اتفاق افتاده است اگر بدرستی ببینند  دچار شعار زدگی نمی شوند برای هر کاری که انجام شده صرف وقت و هزینه شده است. چه آب انباری ساخته شده چه بیمارستان و درمانگاهی چه مراکز آموزشی  و کارهایی که شده به آسانی  انجام نگرفته است که عده ای در فضای مجازی انرا به هیچ گرفته اند

بارها گفته و نوشته ام آدمی که کار نمی کند زیاد ادعا می کند

برای اثبات این موضوع چند مثال می زنم که کار این همشهریان در جهت توسعه و پیشرفت شهرمان بوده است. افرادی که به جای حرف زدن و ساعت به ساعت در فضای مجازی رفته اند و تولید کار و پیشه کرده اند. ناصر اسفندیار با ایجاد کشتارگاه صنعتی مرغ ققنوس بزرگترین پروژه توسعه بعد از انقلاب در شهر اوز رقم زدند که توانسته برای بالغ بر صد نفر کار ایجاد کند و توانسته اعتباری برای شهر باشد ایشان اصلا در فضای مجازی و جدل های بی‌جای مجازی حضور ندارد و بفکر توسعه کار خود است . همراه و همکار ایشان آقای محمد شکوه کارآفرینی با اراده و جدیت که ما بندرت اورا در فضای مجازی و محافل می بینیم. چون معتقد است پیشرفت و توسعه با حرف نیست با ایجاد رستوران قلعه و سالن پذیرایی امپراطور و بیرون بر پاک و چندین کار مشارکتی دیگر است که تولید گلخانه گوجه فرنگی یکی از اینهاست که بمرحله بهره برداری محصول رسانده اند. نمایندگی های ایران خودرو و سایپا به همت سرمایه گذاران و مدیران خود توانسته اند موفقیت خوبی در کار آفرینی و خدمات رسانی داشته باشند. 

آقای مولوی با خشکبار نون و القلم نه تنها در این کار موفق بودند بلکه در حال توسعه آن هستند ایشان هم درگیر جدلها و حرف های این و آن در فضای مجازی نیست هر چند گاهی نیم نگاهی به خبرهای شهر داشته باشند .‌برادران مولوی در فروشگاه‌های لوازم خانگی و عارف مولوی که کارتن سازی مادر را ایجاد کردند و در ادامه به جمع آوری زباله و تفکیک آن پرداختند در حال توسعه کارهایشان هستند و سعی نمودند بدور از حواشی فضای مجازی باشند. برادران رحمانی پیتزا بلوط رنجی زاده  که توسعه یافت جام گوهری که رفت آن پشت کوه ها سد زد و بعد ها به کشت و کار پرداخت و هندوانه و محصولات خود را وارد بازار کرد یا محمود کریما که هم دستی در کار شن و ماسه و سنگ دارد و هم به تولید سیفی جات روی آورده و کارش را توسعه داده است . این افراد و دیگرانی که شاید اینجا از قلم افتاده باشد نمونه آدم های موفقی هستند که به جای حرف زدن و سیاه نمایی رفتند و کار کردند و برای خودشان و شهرشان درآمد زایی کردند و به توسعه شهرمان کمک کردند.

به یقین می دانم که افرادی حتی این حرف ها و این‌همه مثال را بر نمی تابند چون کاری که بلد هستند فقط ایراد است و ایراد است و سیاه نمایی.  خدمت همه آنها عرض کنم ما انسانها در هر کجای ایران یا جهان باشیم دو امر بر همه ما واجب عقلی است یک وظیفه شهروندی دوم آشنایی به حقوق شهروندی. در وظایف شهروندی اگر وظیفه شناس باشیم به همیاری و کمک روی می آوریم و در حقوق شهروندی به مطالبه صحیح و امکان پذیر خواسته شخصی که منافع عمومی در آن مستتر هست، روی می آوریم. وقتی هر دوی این وظایف شهروندی و حقوق شهروندی برایمان بی اهمیت شود آن جامعه توان اندیشیدن درست در جهت مصالح عمومی از دست خواهد داد و توسعه شکل نخواهد گرفت و داشته های مان به هیچ می انگاریم و براحتی خود را از هویت خلاص می کنیم

فضای مجازی اگر نتواند ما را در جهت توسعه و رفاه عمومی ملت بدون شعار و هیاهو سوق دهد فضایی بیمار و بی انگیزه برای بهبود و پیشرفت است و چنین فضایی نمی تواند نجات دهنده باشد. حکومت های زیادی در طول تاریخ همه ملت های جهان آمده و رفته اند .هیچ اوزی طی همه سالهایی که در آن دوران ها برای کار رفتند دبی از خود سوال نکردند که حکومت دبی یا کویت چه می کند، چه سیاستی دارد وچه اعتقادی بلکه برای همه مهاجرین از اوزی و لاری و گراشی و خنجی تا بنگالی و هندی و …. مهم داشتن کار، پیشرفت و تلاش برای زندگی آتیه خود و فرزندان بوده است.

شهر و شهرستان اوز همانگونه که در زمینه هایی که برشمردم توسعه و پیشرفت کرده است اما در جاهایی نیز عقبگرد داشته ایم یا به توسعه لازم نرسیده ایم. ‌مطالبه گری و اتحاد و اتفاق ملت و بهره گیری از امکانات دولتی می تواند به توسعه معنا دهد و آن‌را به سطح بهتری برساند .‌

شاید در این مقاله از افرادی نام نبردم یا مطلبی نگفته باشم اینها به قصد نبوده است و جا دارد از همه آحاد مردم شهرم که نقش سازنده ای برای پیشرفت و توسعه شهر و شهرستان اوز داشته اند تشکر کنم که اگر این‌همه تلاش نبود اکنون اینجا نبودیم. 

فرهاد ابراهیم پور ( محمودا) ۱۵ خرداد

اوز امروز: مطلب فوق در راستای انتشار دیدگاه‌های مختلف منتشر شده و دیدگاه نویسنده الزاما دیدگاه این پایگاه نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “پیشرفت‌های گذشته و کنونی در اوز را نیز ببینیم”

  1. خدمت همشهری محترم جناب فرهاد گفت:

    باتشکر از اقای ابراهیم پور مطالبی که ایشان درباره اوز نگاشته اند. را دران زمانها خوب بیاد. دارم اما ایشان به عقب ماندگی اوز نسبت به شهرهای مجاور بخصوص. گراش. وخنج و…. اشاره ای نکردند در قبل از انقلاب اوز از نظر بهداشت. ودرمان. واموزش وپرورش وزیر ساختهایی مانند میدان. وخیابان. واستقرار. ادارات دولتی بعد از لار در تمام منطقه جنوب فارس وضعیت بهتری. داشت واز نظر مدنیت شهری هم. در سطح بالایی قرار داشت. اما اوز امروز با لار وگراش. وخنج از نظر امکانات وزیبایی شهری و ادارات تفاوت بسیاری. دارد وکاملا ما عقب مانده ایم که می بایست ایشان دراین مورد هم مطلب بنویسند. وافکار عمومی. را برای مطالبه گری ترغیب نمایند.

  2. حکایت جایگاه اوز. در منطقه جنوب گفت:

    برای هر شهری گذشت زمان در حدود ۵۰ سال ویا نیم قرن قطعا با مقداری توسعه و پیشرفت همراه است اما شهر ما در منطقه از کورس رقابت وپیشرقت به نسبت شهرهای مجاور خیلی عقب مانده است روزگاری برای بیمارستان از گراش وخنج به اوز می آمدند اما الان بیمارستان با سابقه اوز به محلی برای. ارسال بیمار به لار وگراش. در آمده است در زمینه کارهای عمرانی وفضای سبز وفعالیت های شهرداری بسیار فاصله داریم از شهرهای مجاور خلاصه که با تمام خدماتی که خیران. وبزرگواران همشهری. برای. اوز. انجام. داده اند اما شهرما از نظر. گرفتن اعتبارات. بودجه های دولتی. بسیار ضعیفی عمل. کرده والان بسیاری از ادارات مورد نیاز روزانه مردم هم. در اوز تاسیس نشده. است. که باید به آنها پرداخته شود ومردم اوز بدانند که در کجای تاریخ. ومنطقه. قرار داشته. والان کجای. کار هستیم

  3. پیشنهاد. یک همشهری. برای مطالبات مردمی گفت:

    آقای فرهاد ابراهیم پور. شما ودیگر فعالان اجتماعی وافراد موجه. وخیر شهرستان اوز. یک کمیته وهییتی تشکیل دهید تا برای تحرک وپیشرقت وتوسعه اوز با همکاری نماینده مجلس. وفرمانداری شهرستان وبا کمک شورای شهر بتوان مطالبات ودرحواست ها. واحتیاجات شهر. رامشخص وبرای آن برنامه. وزمانبندی تعیین شود مثلاً. برای استقرار. ادارات مورد نیاز مردم. وپیگیری. آن برنامه ریزی شود. واز فرمانداری. ونماینده مجلس. بخواهیم که موانع آنها را بررسی و دنبال شود. ویا برای سایر. مطالبات مردم. نیز به همین شیوه. اقدام. گردد. این روش کار. در سالهای. اولیه در شهرستان خنج انجام. شده وتوانستند. بسیاری. از. ادارات. وزیر ساخت های مورد نیاز. شهر خنج را تامین نمایند. با تشکر

  4. قابل توجه مردم. ومسولین. اوز گفت:

    نظر همشهریان عزیز را جلب میکنم که در سایت گریشنا مطلب. شورای اداری. ۳. ساعته فرمانداری. گراش. با حضور. نماینده محترم مجلس. را مطالعه نمایند. جهت اطلاع ما. مفید. است

  5. علی گفت:

    جناب ابراهیم پور ما که در شهر پیشرفتی نمیبینیم . روز به روز از شهرها و حتی روستاهای همجوار عقب تر می رویم . خواهشا کمی با استدلال بیشتر مطالب خود را در سایت نشر بده . مردم اوز آگاهند .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز