جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  7/ اکتبر/ 2021 - 5:47
  |   نظرات: 3 نظر
1,742 بازدید

معرفی طرح های جدید بنیاد نیکو کاران امیدآفرین شهرستان اوز

ابراهیم احمدی: بنیاد نیکو کاران امید آفرین شهرستان اوز از تشکل های مردم نهاد است که فعالیت خود را در ۳ حوزه دانشجویان، دانش آموختگان و دانش آموزی از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است. اوز امروز در سال گذشته در این‌جا http://awazemrooz.ir/?p=19917به معرفی این تشکل پرداخته است و مراسم تجلیل از دانشجویان برتر این تشکل را بازتاب داده است. در ماه گذشته شاهد معرفی«طرح امید» توسط بنیاد نیکوکاران امید آفرین بودیم که برای اطلاع بیشتر خوانندگان از دیگر طرح های این بنیاد با سید یوسف حسینی مدیر عامل این بنیاد به گفت و گو نشستیم.

سید یوسف حسینی در پاسخ به در خواست من مبنی بر معرفی طرح های جدید بنیاد گفت: یکی از این طرح ها، تشویق پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان است که تمامی افرادی که بر اساس آئین نامه بنیاد، بومی محسوب می شوند وسهیمه شهرستان اوز می باشند، درصورت پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان ۱۵ میلیون تومان به عنوان هدیه دریافت می کنند که در سال ۹۹، دو نفر مشمول این طرح شده اند و در سال ۱۴۰۰ تعداد آن ها به مراتب بیشتر خواهد بود. هدف از این طرح این است که تعداد فرهنگیان بومی بیشتر شده تا بتوانند جایگزین باز نشستگان شوند.

 

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران امید آفرین در باره طرح امید گفت: به ابتکار، پیشنهاد و همت نیکوکار ارجمند آقای محمد ابراهیم فقیهی طرح امید که در حقیقت حمایت از استخدام شوندگان بومی است از سال ۱۴۰۰ اجرا می شود. در این طرح که در هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد بررسی و عملیاتی شده است تمامی نیروهای بومی که از سال ۱۴۰۰ در آزمون استخدامی پذیرفته شده و در یکی از ادارات شهرستان استخدام شوند به مدت ۵ سال علاوه بر حقوق دریافتی از اداره متبوع، ماهیانه یک میلیون تومان نیز از بنیاد دریافت می کنند. هدف از این طرح نیز حفظ و نگهداری نیروهای بومی استخدام شده در ادارات وتشویق به شرکت هر چه بیشتردانش آموختگان در آزمون های استخدامی می باشد.

حسینی درباره افرادی که قبلا در ادارات مشغول به کار بوده اما اکنون به استخدام درآمده اند گفت: برای آنان در قالب طرح «تبدیل وضعیت» بسته تشویقی در نظر گرفته شده است و به هریک از آنان ۲ میلیون تومان پرداخت می شود. حمایت از نیروهای بومی که در استان ها یا شهرستان های دیگر مشغول به کار شده و از سال ۱۴۰۰ به شهرستان اوز انتقال یافته اند از دیگر طرح های بنیاد است که مبلغ ۲ میلیون تومان به آنان نیز پرداخت می شود.

وی در حوزه دانش آموزی گفت: در این حوزه در حال بررسی چگونگی نقش آفرینی بنیاد وبررسی پیشنهادها هستیم. راه اندازی متوسطه دوم یکی ازاین طرح هاست. در این باره تقاضا داده شده است و محل، توسط اداره کل نوسازی مدارس بر اساس دستورالعمل های مدارس غیر انتفاعی بازدید شده است تا پس از تایید اقدام گردد. برای این طرح قصد داریم تا در ساختمان الحاقی مدرسه نظری با موافقت بانی محترم مدرسه، مقطع متوسطه دوم راه اندازی گردد که تا زمان اتمام پروژه مکان دیگری در نظر گرفته شده است و از دانش آموزان کلاس دهم ثبت نام شده است، سعی می کنیم برای متوسطه دوم، دانش آموزان مستعد گزینش شوند و علاوه بر آموزش رسمی با استفاده از دبیران مجرب، کلاس های دانش افزایی، مشاوره های تحصیلی برگزار شوند تا با یاری خدا شاهد رتبه های برتر در آزمون سراسری باشیم دراین زمینه لازم است ازمساعی مدیریت محترم آموزش وپرورش وخیر محترم ومدیریت آموزشگاه نظری سپاسگزاری کنم.

حسینی درباره کارگروه دانشجویی خاطر نشان کرد علاوه بر این که کمتر شاهد رتبه های قابل قبول دانش آموزان در کنکور هستیم، انتخاب رشته ها نیز متناسب با نیاز شهرستان نیست. به عنوان مثال دانشجویان شاغل در رشته هایی مانند برق صنعتی کم داریم اما رشته های کامپیوتر و عمران اشباع شده است که باید دراین باره نیزمشاوره های تحصیلی وانتخاب رشته به صورت جدی تر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از مشاغل نیز باید آموزش ببینند که نیاز است با همکاری اداره صمت و اتاق اصناف اقدام گردد تا تعهد کاری افزایش یابد. البته سازمان فنی و حر فه ای و پارک علم و فناوری هم می توانند موثر باشند که خوشبختانه انجمن خیریه سلمان فارسی اوز در آموزش های مرتبط با فنی حرفه ای اقدامات خوبی انجام داده است .

حسینی از نقش شهرک صنعتی در اشتغالزایی سخن گفت و افزود: متاسفانه در شهرک صنعتی اوز پویایی و بالندگی لازم دیده نمی شود و باید سرمایه داران اوزی که در دیگر شهرها و حتی کشورهای دیگر موفق بوده اند را تشویق به سرمایه گذاری کنیم تا مانند شرکت های ققنوس و نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا در کار آفرینی ایفای نقش کنند.

مدیر عامل بنیاد از ضرورت توجه به تحقیقات سخن گفت و یادآور شد حمایت از طرح های تحقیقاتی از برنامه های بنیاد است. در این مورد در نظر است تحقیقات وپژوهش های دانشجویی به صورت کاربردی سازمان یابد و در حوزه های مختلف شامل آب، راه، بهداشت، آموزش و فرهنگ، شهرسازی و… مورد حمایت بنیاد قرار گرفته و برای اجرا به نهادها وادارات زیربط در شهرستان ، پیشنهاد داده شود. به عنوان نمونه در موضوع آب، سالیانه حجم زیادی از آب حاصل از بارش های فصلی منطقه هرز می رود و البته تاکنون در زمینه بازگرداندن آب های خاکستری به چرخه انتفاع در شهر اوز هیچ طرحی ارائه واجرا نگردیده و از طرفی در زمینه آب انبارها علیرغم پیشرفت های شگرف علم وفناوری در زمینه ساخت آن هنوز در برپاشنه سنت می گردد. امید است با اجرای این طرح  از سرمایه های انسانی و مادی به نحو مطلوب تری در راستای تامین رفاه و آسایش مردم استفاده شود.

حسینی ضمن یادآوری مراسم تجلیل از دانشجویان برتر در سال ۹۹ که کسانی که رتبه کمتر از ۱۰ هزار داشتند تجلیل شدند، گفت: در سال جاری نیز این مراسم برگزار می شود اما شرایط بازنگری می شود و در این آئین از پذیرفته شدگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز تجلیل شده و به افرادی که مشمول طرح های تبدیل وضعیت و انتقالی شده اند نیز بسته های تشویقی اهدا می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “معرفی طرح های جدید بنیاد نیکو کاران امیدآفرین شهرستان اوز”

  1. پایشگر گفت:

    با سلام
    تاسیس این بنیاد کاری بس نیکو است. فقط نباید حوضه فعالیت خود را زیاد گسترده کند در شروع کار.به یک مساله بچسپد و نتیجه مطلوب بگیرد. که بنطرم بحث دانشگاه و پذیرش در دانشگاه هدف خیلی خوبی است با توجه به عدم استقبال جوان شهرستان از مساله تحصیل.
    مساله پدیرش و قبولی هم باید مرتبه سنجی شود. پذیرش در دانشگاههای منظقه که الان کار شاقی نیست از ثبت نام در مدرسه ابندایی هم راحت تر است.الان هر والدینی تمی تواند بچه اش را در هر مدرسه ابتدایی ثبت نام کند و چند شرط مثلا اهل ان محل باشد را جلو پایش می گدارند ولی دانشگاه آزاد میاید جلو در خانه التماس می کند که بیا تضمینی کارشناسی بگیر.
    باید هدف پدیرش در دانشگاههای مطرح کشوری و در رشته های خوب و سطح بالا باشد.
    ان شا الله موفق و پیروز باشید

  2. محمد گفت:

    بنظرم ورود به مبحث آب و جاده و …این گروه را به انحراف می کشاند بهتر است تمرکز کنید بر روی آموزش و حمایت از دانشجویان

  3. دبیر اوزی گفت:

    ضمن تشکر و سپاس از جناب آقای حسینی بنده سوالی از شما دارم که اگر پاسخ بدهید واقعا لطف شما و نیت خیرتان را می رساند.
    ۱.شما فرمودید هدفتان تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت دانشگاه فرهنگیان است برای بهبود وضع نیروهای بومی که دراوز خالصانه و با وجدان کاری مشغول به کار هستند و ازسوی کارمندان اداره مورد بی مهری قرار می گیرند چه برنامه ای دارید ؟آیا باید اداره ی اوز قدردان زحمات این افراد باشد یا مرتب برایشان مشکل تراشی کند؟شما باید پیش از تشویق دانش آموزان به سمت دانشگاه فرهنگیان به فکر حل مشکلات عدیده ای که در اثر وجود نیروهای نا کار آمد در اداره ی اوز است باشید.بنده به شخصه ضعف بسیاری را دراین اداره می بینم که ناشی از حضور افراد منفعل که ذره ای مسئولیت پذیری ندارند می باشد .
    کارمندان این اداره روحیه ی انتقاد پذیری ندارند و فقط می خواهند افراد را وادار به سکوت کنند تا برضعف های آموزشی این شهر همچنان سرپوش گذاشته شود و هیچ کس مطلع نشود که چه کاستی هایی دراین شهر در زمینه ی آموزش وجود دارد.
    در دبیرستان های لار از شهریور برای دانش آموزان پایه ی دوازدهم کلاس برگزار می شده کتاب به موقع به دست دانش آموزان رسیده و وضعیت نیروهایی که باید در آموزشگاهها مشغول به تدریس باشند از همان تابستان مشخص بوده متاسفانه ما در اوز از ۳مهر سر کلاس حاضر شدیم و هفته ی اول هنوز کتابی به دست دانش آموزان نرسیده بودوعملا این یک هفته را نتوانستیم کاری از پیش ببریم و دیگر اینکه الان سه هفته از شروع سال تحصیلی می گذرد و خیلی از مدارس هنوز به دنبال تکمیل نیروهای آموزشی خود هستند کاری که باید از تابستان پیگیری شود و برنامه ی لازم برای جایگزینی نیروهایی که به مرخصی رفته اند و یا منتقل شده اند صورت گیرد را گذاشته اند برای زمانی که مدارس باز شود نمونه ی آن فراخوانی است که الان بعد دوسه هفته که ازمهرماه می گذرد برای جذب نیروی زیست شناسی و شیمی داده اند آیا این بزرگواران حاضر در اداره نمی دانند که باید تابستان به فکر تامین نیرو باشند و الان دیر شده چرا کسی به فکر ضررکردن بچه های این شهر نیست؟ما دبیران که اگر بخواهیم حرفی بزنیم یا انتقادی کنیم سریعا به اداره فراخوانده می شویم و مورد بازجویی و باز خواست قرار می گیریم فقط خواهش من از شما این است که بررسی های لازم را داشته باشید تاسرچشمه ی این ضعف ها دراین اداره مشخص شود .
    مخلص کلام ابن که جناب آقای حسینی اداره ی اوز از پای بست ویران است شما پیش از از اینکه به فکر نقش ایوان باشید پای بست را درست کنید.
    امیدوارم این کامنت درج شود چون تماما واقعیت موجود گفته شده است.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز