جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  31/ می/ 2021 - 12:39
  |   نظرات: 2 نظر
3,271 بازدید

نشست مطبوعاتی مدیر ناحیه برق شهرستان اوز

نشست مطبوعاتی مهندس لشکری؛ مدیر برق ناحیه شهرستان اوز با رسانه های شهرستان دیروز۹ خرداد در اداره برق برگزار شد. علاوه بر نمایندگان رسانه ها، مهندس صادق قاسمی مدیر روابط عمومی ناحیه برق نیز حضور داشت که به برخی از پرسش ها پاسخ داد.
ابتدا احمد خضری مدیرگروه رشا شرکت کنندگان را معرفی کرد و از مدیر برق خواست که عملکرد خود را اعلام دارد.
مهندس لشکری ضمن استقبال از حضور رسانه‎ها، آن ها را بازوی ادارات دانست و از نشاط جامعه به دلیل حضور رسانه شخن گفت و افزود: پس از ارتقای اداره برق اوز به مدیریت ناحیه، از ۳۰ خرداد سال گذشته در اوز مستقر شده است و از ابتدا برای چارت سازمانی پیگیری شده است. طبق قانون نیروهای جدید باید در آزمون شرکت کنند که تاکنون موفق نشده‌ایم استخدامی جدید داشته باشیم اما چند نیروی جدید تزریق شده اند. با توجه به شیوع کرونا میز خدمت و اپلیکشن برق من راه اندازی شده و خدمات غیر حضوری انجام میشود.
مدیر ناحیه برق اوز افزود: درجنوب افت ولتاژ داشتیم که با تعامل با فرمانداری و مهندس خسروی مدیر عامل با هزینه یک و نیم میلیاردی افت ولتاژ شهر و روستاها حل شده است. پروژه دیگری نیز داده شده تا بقیه مشکلات ولتاژحل شود. تلاش شده پیک بار هم تنظیم شود و خاموشی ناشی از پیک بار نداشته باشیم.


کل درآمد ما از فروش انشعاب است که سالیانه حدود ۵۰۰ انشعاب فروخته می شود که یک و نیم میلیارد تومان بر آورد می شود اما بیش از ۶ میلیارد تومان در سال گذشته خدمات ارائه شده است. ۲۰۰ پایه فرسوده تعویض شده که بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
خودرو ایسوز برای شهرستان اوز اخذ شده است که نیاز است با همکاری نیکوکاران به بالابر تجهیزشود تا مجبوریم نشویم بالابر از شهرهای همجوار بیاوریم.
مهندس لشکری از دهیاران و شوراها و فرمانداری برای روشنایی معابر تشکر کرد و یاد آور شد:
خاموشی روشنایی چراغ بولوارها موضوع کشوری است و دست ما بسته است زیرا مشکل کمبودبارندگی در کشور و کمبود برق وجود دارد و لازم است مردم همکاری کنند و در مصرف برق صرفه جویی شود. مصرف برق در شهرستان در تابستان ۴ برابر زمستان است. استفاده از ماینر غیر مجاز است و کسانی که که در این زمینه اطلاع رسانی کنند جایزه خواهند گرفت.
در ادامه نشست پرسش های نمایندگان رسانه ها به شرح زیر مطرح شد:
عبدالعزیز خضری از پیام دانش:

۱-زمین برق ادارات قدیم و ژنراتورهای قدیم در اختیار چه نهادی است.
۲- در باره رمز ارز شفاف تر توضیح دهید
مهندس لشکری: نیروهای قدیم ۲ تا است. مساحت یکی ۱۰ هزار متر مربع زمین است که خیر اهدا کننده آن پیگیر تملک مجدد آن است چون استفاده اداری نمی شود. شرکت توزیع از بهره برداری جدا شده و مراحل قضایی پیگیری می شود که بخشی در تملک مالک و بخشی در تملک توزیع باقی بماند تا اداره برق مستقرشود.
نیروگاه های قدیم دیگر در اختیار برق منطقه ای است و در اختیار توزیع نیست و پیگیر راه اندازی ژنراتور قدیم شده ایم که برق منطقه ای گفته امکان پذیر نیست.
در باره رمز ارز و بیت کوین ۲ جا در شهراوز و روستاها غیرقانونی فعالیت داشته که به دستگاه قضایی معرفی شده اند وکسانی که مایل هستند فعالیت کنند باید مجوز بگیرند.
ابراهیم احمدی از اوز امروز:  پستی در سایت اوز امروز گذاشته شده تا پرسش های خوانندگان مطرح می شود:
۱-تفاوت  ناحیه برق با اداره برق که برای شهروندان ملموس باشد، چیست؟
۲-نرخ تعرفه های برق در فصول زمستان و تابستان چگونه است؟
۳-چرا در برخی تابلوها از جمله اتفاقات کوره همچنان نام مدیریت ناحیه برق لارستان دیده می شود؟
مهندس لشکری: با ارتقای شهرستان، برق به مدیریت ناحیه ارتقا می یابد و مدیر اختیارات بیشتری دارد که مستقیما با استان در ارتباط است. قبلا اعتبارات اداره از لارستان می گرفتیم اما اکنون مستقیم شده و اعتبارات چند برابر شده. نیروها اضافه شده و قراردادها مستقیم می بندیم. سهمیه روشنایی و افت ولتاژ و… جداگانه می دهند. اختیارات بیشتر شده است اما نیاز به پیشرفت و توسعه وجود دارد. در کوره اتفاقات مستقر شده است.


برای تعرفه ما جز مناطق گرمسیری هستیم، اردیبهشت گرمسیری ۲ و از اول خرداد تا پایان مهر گرمسیری ۱ هستیم و بقیه ماه ها عادی است. فروردین و آبان ممکن است گرم باشد اما تعرفه بالاست و حتی تا ۱۰ برابر می رسد که پیگیری می‌شود فروردین گرمسیری یک شود.
برای تعویض تابلو اتفاقات برق کوره نیز پیگیری می شود.
حمیرا نامدار از پسین اوز:
۱-چرا علیرغم کمبود برق باغ شهری ها چراغانی است؟
۲-پرداخت خسارت سوختن وسایل ناشی از قطع برق چگونه است؟
مهندس لشکری: اگر مردم و به ویژه باغ شهری ها همکاری کنند و صرفه جویی شود خوب است اما قانونا نمی توان اقدامی کرد مگر آن که مصرف غیر متعارف شود.
برای جبران خسارت سایتی راه اندازی شده و پس از اعلام شخص ضرر دیده و بررسی لوازمی که سوخته، کل هزینه داده می شود.
فائزه رضایی از موزه مردم شناسی اوز:
۱- ادامه خاموش های اخیر در آینده چگونه است؟
۲-افراد معترض به فیش برق کجا باید مراجعه کنند؟
۳-آیا فعالیت اتفاقات برق شبانه روزی است؟
مهندس لشکری: اگر در برق صرفه جویی نشود با توجه به گرما و خروج نیروگاه های آبی، قطع برق ادامه می یابد. درکشور ۵۶هزار مگا وات برق تولید می شود و ۶۵ هزار مگا وات مصرف کل کشور است.
کنتور دستگاه اندازه گیری است که دیجیتال شده و برای صدور قبض ارسال می شود و با توجه به پلکانی شدن تعرفه ها باید صرفه جویی شود. معترضین به قبض می توانند به واحد مشترکین مراجعه کنند و در« اپلیکشن برق » می توانند جزئیات مصرف ببینند.
زمان فعالیت اتفاقات ۲۴ ساعته است و نیروها آماده هستند.
عبدالعزیز نصریانی از سایت پشور:
۱-ساماندهی برق فیشور چگونه است؟
۲-برخی نیکوکاران مایل به تامین هزینه روشنایی معابر با چراغ های کم مصرف هستند چرا اداره برق استقبال نمی کند؟
مهندس لشکری: برق فیشور از قدیم زیر نظر خنج بوده که اگر درخواستی برای انتقال به ناحیه برق شهرستان اوز بیاید بررسی و زیر نظر شهرستان اوزقرار می گیرد. خوشبختانه فیشور ایستگاه و اتفاقات دارند و مشکلات به حداقل رسیده است.
مهندس قاسمی: برای اهدای روشنایی معابر، شرکت توزیع لیستی اعلام کرده که اگر مردم خواستار تغییراتی هستند اعلام کنند تاپیگیری شود.
مهندس لشکری: استاندارد شرکت قانون است و دست ما نیست. جدیدا ال ای دی هم به لیست اضافه شده است.
مهندس بازرگانی از موزه مردم شناسی:
۱-آیا مراکز فرهنگی مانند موزه مشمول تسهیلاتی در اداره برق می شوند؟
۲-تعداد کل پرسنل برق و نیروهای بومی چقدر است؟
۳-اعتبار سالیانه مدیریت برق چقدر است؟
۴-چه افرادی مشمولین تخفیف در برق می شوند؟

مهندس قاسمی: تعداد کل پرسنل برق ۱۹ نفر است. ۳ پیمانکار و ۱۶ پرسنل پیمانکار نیز فعال هستند.
مهندس لشکری: ۴ تا مامور قرائت و ۲ نفر اداری و اپراتورها بومی هستند. متاسفانه در اوز افراد دارای گواهی آموزش مهارت نداریم و یکی از شرایط استخدام نیروهای بومی داشتن گواهی مهارت های آموزشی و ایمنی است.
برق رسانی به شهروندان با اداره برق است. برای انشعاب افراد تحت پوشش بنیاد شهید، بهزیستی، رزمندگان و کمیته امداد، ایثارگران انشعاب مجانی است.
تعرفه ها هم می تواند خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی باشد که نرخ آن ها متفاوت است.
برای اعتبار از امسال خودگردان شدیم که ۷ میلیارد تومان داده شده و باید مدیریت کنیم.
احمد خضری از پسین اوز:
۱-میزان مصرف برق تابستان و زمستان شهرستان اوزدر یک ساعت چقدر است؟
۲- جزئیات چارت سازمانی مدیریت برق چگونه است؟
۳- آیا شبکه برق نیاز به تعمیر دارد؟
۴- در شهر چند تا خط برق وجود دارد؟
۵-برنامه ریزی برای آینده برق شهرستان چگونه است
مهندس لشکری: میزان پیک مصرف در زمستان ۹ مگا وات است و پیک آن در تابستان به ۳۲ مگا وات می رسد.
اوج بار از اذان مغرب تا ۴ ساعت بعد است و تابستان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است.
درچارت سازمانی مدیر،کارشناس مسئول و کارشناس بهره‌برداری،کارشناس مسئول و کارشناس مالی،کارشناس طراحی،ایمنی و آموزش،کارشناس فناوری،رئیس مشترکین و کارشناسان فروش، انشعاب
برای برخی تعمیرات ها نیاز به قطع برق نیست.
خط انتقال آب سدسلمان و اداره آب خط برق جدا دارد. به جز آن ۷ خط دیگر داریم. بیمارستان، خط یک تا ۳ شهری اوز، خط پاسگان و‌ روستا خط جدا دارند. ۳ خط ممکن است در آینده اضافه شود تا در موقع حوادث قطعی کمتر باشد.
تعمیر و نگهداری مستمرا انجام می شود. اما فرسودگی به دلیل نمکزاری منطقه زیاد است.
در آینده ایستگاه برای ۲ راهی گلار در نظرگرفته شده که اگر عملی شود برای کل شهرستان و روستاها موثر است.

این نشست که از ساعت ۱۱ آغاز شده بود در ساعت ۱۲:۴۵ به پایان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “نشست مطبوعاتی مدیر ناحیه برق شهرستان اوز”

  1. قابل توجه. بخشداری مرکزی اوز گفت:

    جالب است که در شهرستان اوز امور ثبت اسناد. بخش بیدشهر. جزیی از بخش. جویم. لارستان است. وامور برق دهستان فیشورتابع. خنج. است. بخشداری ومسولین شهرستان اوز باید برق. فیشور را به زیر نظر مدیریت. اوز. بر گردانند

  2. ازفیشور دانیالی گفت:

    از نظر تقسیمات کشوری فیشور. تابع. شهرستان اوز است. پس چرا امورات برق آن جز خنج میباشد

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • عرض سلام مجدد. مجموعه ی اقای رفعتی(تولیدپمپ باد) بی نام ونشان هستند. فقط علاقه شدیدی برای شرکت درنمایشگاها دارند.من که بازار استان فارس را وجب به وجب گشتم پمپ باد برند نو...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی همشهریان عزیز و بزرگان دلسوز شهر.احسنت و خدا قوت. به نکته خوبی اشاره کردید. اولین موضوع که به ذهن مبادرت می کنه اینه که چرا بیمارستان راهپیما، ب...
    همشهری دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • مطالبات رو‌ نمی دن. شاکی هستیم. ولی خداییش تعداد متخصصا خیلی زیاد شده. همین هم باعث شده تعداد عملهامون بره بالا. کار ما بیشتر بشه، دیون معوقاتمون هم بیشتر می شه....
    پرسنل بیمارستان در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام به دلسوزان و معتمدین شهر. باور کنید تو بیمارستان امیدوار ما جونمون رو کف دستمون گرفتیم و کار می کنیم. زلزله ای که اومد نشون داد ساختمون چقدر داغونه. درسته دانشکده لا...
    پرستار در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام.ما دست خیرین شهرستان رو می بوسیم ولی چرا دو دستگی؟ وقتی خودمون هم با هم کنار نمی یاییم انتظار داریم بقیه دلشون برای ما بسوزه؟ من با جدا شدن برای ارتقا موافقم. ولی با...
    وحدت در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • با توجه به تجربیات آقای عزیز خضری در امور بهداشت. ودرمان. اوز. لازم. است که ایشان در این مجمع مهم شرکت. داشته باشند جای. ایشان به نظر میآید که خالی. است. علت. چیست ؟؟؟...
    پیشنهاد. همشهری. از دبی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز