جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 |  18/ نوامبر/ 2020 - 8:13
  |   نظرات: بدون نظر
1,907 بازدید

نشست مطبوعاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اوز

نشست مطبوعاتی سرگرد فضل الله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اوز با رسانه های شهرستان، امروز ۲۸ آبان در سپاه برگزار شد.
در این نشست ابتدا احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز و دبیر گروه رسانه های شهرستان اوز« رشا» جلسه را آغاز و شرکت کنندگان را معرفی کرد. وی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: ابتدا میزبان عملکرد و‌دیدگاه ها را بیان کرده و سپس پرسش ها مطرح می شود.
سرگرد فضل الله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اوز ضمن تقدیر از اصحاب رسانه، از حضور افراد فعال و متعهد در رسانه ها سپاسگزاری کرد.
وی افزود: هفته بسیج از ۲۹ آبان شروع شده و این هفته را به بسیجیان و عموم مردم تبریک گفت و خاطر نشان کرد تفکر بسیجی، تفکر انقلابی گری است و مقام معظم رهبری فرمودند خطوط سیاسی مد نظر نیست و سپاه هم همین خط مشی را در پیش می گیرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اوز ویژگی های فرد انقلابی در ۵ شاخصه: پای بندی به ارزش های انقلاب، هدف گیری آرمان های انقلاب، پای بندی به استقلال فرهنگی، عدم تبعیت از دشمن که جهاد کبیر است و تقوای دینی و سیاسی دانست که همگی برای عزت کشور مفید است.
مسلمانان دین منفعل و بی اثر نمی خواهند. حضرت امام اسلام انقلابی را احیا کردند. جامعیت جمهوری اسلامی علاوه بر مذاهب، ادیان دیگر را پوشش داده و می توانند کارکنند و ملاک مذهب نیست بلکه جریان انقلابی و استکبار ستیزی است. بسیج یکی از جامع ترین نهادهایی است که مردم می توانند در اداره زندگی مشارکت و نقش آفرینی کنند.
سلمانپور در ادامه گفت: کارکردهای بسیج در بسیج سازندگی است که علاوه بر بحران در محرومیت زدایی، کمک به دولت و نهادهای حاکمیتی موثراست. در حوزه فرهنگ نیز تاثیرگذار بوده و نمونه آن ها مثل جشنواره های فیلم، هنر و سرود است.


در ورزش نیز بسیج توجه خاص به ورزش همگانی دارد و مقام رهبری آن را برای جوانان لازم و پیران واجب می دانند.
در تعلیم و تربیت نیز بسیج برنامه متنوع دارد. محیط متناسب با فرهنگ و اعتقادات منطقه فراهم می کند تا خانواده با اطمینان بیشتری تحویل دهند.
در شهرستان اوز تلاش می کنیم در تربیت منطبق با بوم شهرستان کار کنیم.
در مباحث امنیتی و دفاعی نیز بسیج فعال است و در موضوع کرونا نیز پایگاه مقاومت نیازمندی ها را پوشش داد و هدفمند کار کرد. در امنیت کوی و برزن و گشت ها با روحیه ایثار و جهاد کار می کنیم و اخلاق از شاخصه های بسیج است.
در اقشار نیز بسیج دانش آموزی فعال است. در بسیج دانشجویی و اصناف نیز فعالیت خوبی صورت گرفته است. بسیج ادارات و کارگری نیز درصدد فعال کردن هستیم.
در عرصه های فرهنگی و تبلیغی نیز فعال هستیم و در هفته بسیج دبیرخانه همایش مجاهد مصباح دیوان اوزی را فعال می کنیم. وی شخصیتی بوده که در رکاب سید عبدالحسین لاری جهاد داشته است.
این مجاهد با حکم سید عبدالحسین لاری در سرزمین های دیگر با همکاری نیروهای اوزی در مقابله با استعمارگران جنگیده است. اوز را می توان به واسطه این شخصیت به عنوان نماد وحدت تشیع و تسنن معرفی کرد. این مجاهد یک الگوی عملی بوده است.
در دبیرخانه همایش این مجاهد کتابی از زندگی وی تدوین می شود که بر اساس پژوهش خواهد بود. مستندی را در صورت امکان تهیه می کنیم و مسابقات و برنامه هایی تحت عنوان دیوان مصباح اوزی اجرا کنیم و مکانی به نام وی نامگذاری کنیم که نیازمند همکاری همگانی است. هدفگذاری شده این همایش در هفته وحدت سال آینده برگزار شود.


در مباحث کشاورزی، حقوقی، فرهنگیان، پزشکی، رسانه و … نیز بسیج برنامه دارد. رسانه می توان ترویج تفکر بسیجی داشته باشد و این تفکر می تواند موجب رونق و پیشرفت شهر و منطقه شود.
وی از همه بسیجیان و کسانی که تفکر بسیجی دارند و علما و مسئولین سپاسگزاری کردند.
در ادامه مقرر شد پرسش نمایندگان رسانه مطرح تا فرمانده ناحیه مقاومت پاسخ دهد
فروغ هاشمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک هفته بسیج گفت: برای همایش مجاهد مصباح دیوان اوزی آماده همکاری هستیم وی از فعالیت کانون مساجد در کتابخوانی و سایر فعالیت ها گفت و رسانه ها را بازوان خوبی برای مردم و مسئولین دانست.
عبدالعزیز خضری مدیر مسئول پیام دانش : انتظار می رود از رسانه ها حمایت شود. کار کردن هزینه های پیدا و پنهان را از بین می برد، سپاه چقدر می تواند در این راستا کار کند؟
سرگرد سلمانپور: مقام معظم رهبری می فرماید: هر جا کار از عمود انقلاب خارج شد به سپاه رجوع می کنیم. سپاه نیز پاسدار انقلاب اسلامی است و از تفکر انقلابی مخافظت می کند. افراد ادیان دیگر هم اگر انقلابی باشند مشمول حمایت سپاه می شود.
ما دنبال اصلاح طلب و اصولگرا نیستیم بلکه شاخصه ها را بررسی و پیگیری می کنیم.
*اختلاس را زیاد می شنویم، چگونه می توان با آن مبارزه کرد؟
سرگرد سلمانپور: باید ساختار به گونه ای باشد که امکان اختلاس نباشد. اختلاسگران هم فرزندان همین جامعه هستند و باید شایسته سالاری حاکم شود و جامعه هم باید برای تربیت کودکان بهتر اقدام کند. لطمه ای که اختلاسگر می زند، داعشی نمی زند.
در بحث عمرانی توجه شود تا به اختلافات دامن زده نشود.
ابراهیم احمدی مدیر مسئول اوز امروز: با توجه به گستردگی فعالیت های بسبج آیا برای فعالیت های بسیج در شهرستان اولویت بندی شده است؟
سرگرد سلمانپور: ما از سیستم و دستورالعمل کلی جدا نیستیم و در حوزه های مختلف فعالیت نداریم. اما چون ناحیه جدید تاسیس شده، اولویت روی جذب بسیجیان داریم تا بتوانیم از ظرفیت استفاده کنیم و بسیجیان در عرصه های مختلف می توانند فعالیت کنند. گسترش پایگاه مقاومت از دیگر برنامه هاست که در سطح شهر و روستا باید افزایش بدهیم.


با توجه به تاکید بر وحدت برای انتصاب مدیران بومی که می تواند به وحدت عملی و پیشرفت شهرستان کمک کند، بسیج چقدر حمایت می کند؟
سرگرد سلمانپور: ما در عزل و نصب مدیران دخالتی نداریم اما اکنون بخشدار بومی داریم. برای انتخاب مدیران بومی باید کادر سازی شود. ما در سپاه تفاوتی قائل نیستیم و سردار بوعلی فرمانده سپاه استان سهمیه جذب پاسدار اهل تسنن گرفتند. این دیدگاه در سپاه وجود ندارد.
محمد رفیع راوند از موزه مردم شناسی: سپاه و بسیج برای حفاظت از موزه برنامه دارد؟
سرگرد سلمانپور: موزه نیروی حفاظتی خاص دارد اگر نیاز برای حفاظت باشد ماموریتی برای سپاه ابلاغ نشده اما در شرایط بحرانی می توانند همکاری کنند.
*آیا سپاه برای جلوگیری از کاوش غیر قانونی می تواند همکاری کند؟

سلمانپور: اگر درخواستی شود موردی برای کاوش ها غیر قانونی همکاری می شود.
*آیا نیروهای بومی که خدمت سربازی در سپاه بوده اند می توانند ادامه بدهند؟
سلمانپور: برای جذب پاسداران باید شناخت داشته باشیم که این آشنایی می تواند در جذب کمک کند اما امتیاز قانونی ندارند
احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز: تشکیلات ناحیه مقاومت بعد از ارتقا را می توانید توضیح بدهید؟
ساختار سپاه اوز مثل شهرستان های همجاور خنج و گراش است ولی چارت هنوز کامل نشده است. علاوه بر فرمانده ناحیه، جانشین فرمانده و مسئول بسیج دانش آموزی و… تعیین شده است. درجه بندی ناحیه ها براساس جمعیت است.
*میزان و نحوه مشارکت برای شکل گیری پایگاه ها چگونه است؟
سرگرد سلمانپور: شیوه کار برای شکل گیری پایگاه ها با محور امام جمعه، علما و معتمدین و مسئولین محلی است. در جلساتی که برای پایگاه گرفتیم، اعلام شد پیشنهاد فرمانده پایگاه به امام جمعه و معتمدین واگذار کردیم تا براساس شاخص ها و پاکدستی انتخاب شوند. پس از تبدیل حوزه بسیج اوز به ناحیه، کرونا شیوع پیدا کرد و تاثیر منفی گذاشته است ‌و باید پایگاه ها افزایش یابد و در ادارات و کارگاه ها و اصناف و روستاها جای گسترش دارند.


*مورد مشکوک  در شهرستان مشاهده شده است؟
رسالت سپاه حفاظت از دستاورد است. اکنون ارتباطات زیاد شده اما وحدت گوهر گرانبهایی است که هر کس بخواهد لطمه بزند، برخورد می کنیم ما اشرافیت و تعامل خوبی داریم که بازدارندگی دارد.
راوند: راه ارتباط با ناحیه چگونه است؟
سایت تنویر به زودی رونمایی می شود. درب سپاه بر روی همه باز است، از پیشنهادات و انتقادات استقبال می کنیم. اقتدار سپاه برای دشمنان است ولی برای مردم گردن ما از مو باریک تر است. بسیج برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است. بسیج پل ارتباطی مردم و مسئولین است و می توان مطالبه گری ها را از طریق بسیج و قانونی پیگیری کرد.
این جلسه که ۱۰۰ دقیقه به طول انجامید ساعت ۱۴:۱۰ پایان یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز