جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  13/ اکتبر/ 2020 - 2:27
  |   نظرات: 2 نظر
2,659 بازدید

پاسخ مدیر آبفای شهرستان اوز به پرسش های نمایندگان رسانه‌ها

سومین نشست مطبوعاتی مدیران شهرستان اوز به میزبانی جهانگیر عطوفت؛ مدیر آبفای شهرستان دوشنبه ۲۱ مهر در اداره آبفا برگزار شد.

پس از سخنان آغازین احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز و دبیر دوره‌ای گروه رشا و معرفی شرکت کنندگان در نشست، جهانگیر عطوفت ضمن تشریح اهمیت آب و اعلام مشکلات توزیع آب به ویژه در شهر اوز و عذرخواهی و  تشکر از مردم صبور، مهم ترین فعالیت های آبفا را به شرح زیر اعلام داشت:

*در سال ۹۸ با اعتبارات دولتی ۵ کیلومتر از شبکه داخلی شهر اوز تعویض شده است.

*عملیات ویدئومتری و پمپاژ ۲ حلقه چاه اوز که مقرر شده به عنوان چاه پشتیبان مورد استفاده قرار گیرد انجام شده و وسایل و تجهیزات راه اندازی آن نیز خریدار ی شده است و وارد مدار خواهد شد.

*با همکاری فرماندار محترم،  نماینده مجلس و اعضای شورای شهر و شهرستان مجوز ساخت مخزن ۵ هزار متر مکعبی دولتی اخذ شده  و ردیف بودجه برای آن گرفته شده و عملیات ساخت آن همزمان با مخزن مردمی آغاز شده است.

*خط انتقال ۲۳ کیلومتر یآب از ایستگاه گراش تا اوز از جنس GRP است که هم جنس لوله و هم پمپاژآن مشکلاتی دارد که مقرر شده مهندسی مجدد  شده و ضمن تقویت پمپاژ برای لوله انتقال نیز تصمیم گیری شود.

*شیر آلات موجود در شهر که زیر خاک مدفون یا فرسوده شده با همکاری کارکنان سابق شناسایی شده تا با تعمیر و نصب شیر آلات جدید بتوان فشار آب در سطح شهر متعادل کرد.

*برای تعویض ۳ هزار و ۵۰۰ متر دیگر لوله شبکه داخلی شهر رایزنی انجام شده که پس از مناقصه و مشخص شدن پیمانکار شروع می شود.

*در روستاها نیز انتقال خط لوله ۳ کیلومتری با مشارکت مردم و آبفا انجام می گیرد. مخزن ۲۵۰ هزار مترمکعبی مردمی در گلار احداث می گردد. جا نمایی برای یک حفر چاه در کهنه و یک حلقه در گلار در دست بررسی است و اصلاح شبکه این ۲ روستا نیز با مشارکت مردمی و آبفا در دست انجام است.

مدیر آبفای شهرستان با تشکر از مردم و مسئولین گفت: ما کمبود آب نداریم اما به دلیل مشکلات خط انتقال و حوادثی مانند توفان، قطعی برق و این که ۲۵۰ کیلومتر با سد سلمان فاصله داریم مشکلات توزیع آب داریم که با پیگیری ها و ساخت مخازن مردمی و دولتی امیدواریم این مشکلات به حداقل برسد.

در ادامه این نشست نمایندگان رسانه ها پرسش های خود را به شرح زیر اعلام کرده که آن ها همراه با پاسخ های مدیر آبفا مرور می کنیم:

دکتر مرتضی اسماعیلی از مربوطی کهنه:

۱-برای انتقال آب از برکه گلشا تا کهنه به طول ۱۸۰۰ متر چه برنامه ای دارید؟

۲- برای اتصال و بهره برداری چاه ساخته شده توسط برادران جعفری برنامه ها چیست؟

عطوفت مدیر آبفا: برای انتقال آب از برکه گلشا رایزنی شده و لوله های آن تهیه شده و موجود است و پس از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار عملیات ان آغاز می شود. برای چاه برادران جعفری نیز طراحی برق رسانی انجام شده و انشعاب خریداری شده که اقدام  می گردد. ضمنا برای اصلاح شبکه داخلی کهنه نیز خیرین و شورا مراجعه کرده  که اعلام شده در صورتی که خیرین هزینه اجرای آن را به عهده بگیرند لوله ها توسط آبفا تامین خواهد شد.

مهندس شریف بازرگانی مدیر موزه:

۱-چه راهکاری برای استفاده از برکه ها به عنوان منبع عظیم آب دارید؟

۲-برای مرمت شبکه داخل شهر چقدر اعتبار دارید؟

عطوفت مدیر آبفا: متولی آب انبارها اداره اوقاف است. با اوقاف و بهداشت برای بهداشتی شدن صحبت هایی شده است و آماده مشاوره و همکاری هستیم.

تاکنون ۵ کیلومتر لوله شبکه داخلی تعویض شده و برای ۴ کیلومتر نیز در مرحله مناقصه است.

مهندس بازرگانی پیشنهاد دریافت اطلاعات از نیکوکاران حوزه آب و نصب عکس آن ها در اداره آبفا را داشت که مورد استقبال مدیر آبفا قرار گرفت.

شیما رحمانپور سردبیر سایت پیام دانش:

۱-مسئول مستقیم و مرجع رسیدگی کننده به امور آب چه اداره ای است؟

۲- در ۶ سال گذشته اعتبار ملی و استانی اختصاص داده شده به آبفای اوز چقدر بوده است؟

۳-با توجه به ساخت طرح اقدام ملی مسکن جنب دانشگاه پیام نور برای حل مشکل فشار آب چه اقدامی در آن منطقه می کنید؟

عطوفت مدیر آبفا: تنها مرجع رسیدگی کننده به امور توزیع آب آبفا است و شهروندان برای طرح و حل مشکلات ابتدا باید به این اداره مراجعه کنند. آبفا مسئول توزیع آب و تعمیر و نگهداری است.

ازمیزان دقیق بودجه اختصاص یافته در ۶ سال گذشته در حال حاضر اطلاع ندارم. (قرار شد مبلغ پیامک کنند. )

منطقه دانشگاه پیام نور بالاترین نقطه شهر نسبت به منبع آب است و منبع باید حداقل ۳ متر آب گیری شود تا به آن نقطه برسد که با ساخت مخازن جدید و آب گیری آن ها مشکل امیدواریم حل شود.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول پیام اوز و اوز امروز:

۱-با توجه به ارتقای آبفا به مدیریت چه تغییرات ملموسی در راستای حل مشکلات شهروندان ایجاد شده است؟

۲-میزان سرانه آب برای شهروندان ساکن اوز در شبانه روز یا در هر ثانیه چقدر است؟ و چقدر آب وارد شهر اوز می شود؟

۳-میزان اعتبار مورد نیاز ساخت مخزن دولتی چقدر بوده است و تاکنون چقدر تخصیص داده شده است؟

عطوفت مدیر آبفا: با ارتقا با مدیریت آبفا مستقیما زیر مجموعه آبفای استان هستیم و بودجه و اعتبارات مستقل شده، ضمن این که آبفای روستایی نیز زیر مجموعه مدیر آبفای شهرستان قرار گرفته است. لوله و اتصالات نیز مستقیم تحویل می گردد که همه این ها اتفاقات خوبی است.

برای مخزن دولتی قرار داد تنظیم شده است و سال ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داده شده و در سال جاری نیز با همکاری موثر فرماندار محترم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و کارها آغاز شده است. با توجه به این که به عنوان منطقه محروم هستیم امکان تخصیص اعتبار دولتی و ۳ در صد نفت و گاز به مراتب بیشتر است.

برای میزان ورودی آن چه اعلام شده است  و بر اساس ۷۲۰۰ اشتراک آب باید با خظ انتقال ۳۰۰ حدود ۸۰ لیتر در ثانیه آب به اوز وارد شود اما عملا حدود ۴۵ لیتر در ثانیه آب به مخازن وارد می شود. برنامه داریم که در فصل زمستان که مصرف آب کمتر است هم پمپ قوی نصب شده و هم لوله های انتقال تست شود که آیا جوابگوی ورود میزان آب بیشتر داریم یانه؟

عبدالعزیز نصریانی از سایت پشور:

۱-در فیشور مکان خاصی برای مراجعه مردم برای پیگیری امور آب نداریم، چه اقدامی میسر است؟

۲-چرا در فیشور از چاه های موجود استفاده نمی شود و آب مستقیم وازد می شود؟

عطوفت مدیر آبفا: در فیشور حدود ۳۲ کیلومتر اصلاح شبکه داخلی با مشارکت مردمی داشته ایم اما بین نمایندگان خیرین و پیمانکار اختلاف وجود دارد و هنوز این شبکه تحویل آبفا نشده است و باید این مشکل شده تا تحویل شود و آبفا بتواند نظارت و نگهداری و تعمیر انجام دهد. قبلا در دهیاری محلی برای استقرار آبدار بوده است اما اکنون آن مکان تحویل آبفا نشده است.

در فیشور کمبود آب نداریم اما نمی توان با این شرایط مدیریت کرد. خیرین برای ساخت مخزن مراجعه کرده اند که اگر مشکلات حل شود می توان اقدامات خوبی انجام داد. یک چاه در ۳ راهی ارد داریم که اگر پرونده ها تحویل شود می توان برای احیای آن یا جابجایی چاه از امور آب اقدام کرد.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز:

۱-آیا لوله های انتقال از گراش کار آیی لازم را دارد؟ میزان هدر رفت آب چقدر است؟ آب موجود در شبکه بهداشتی و قابل شرب است؟

عطوفت مدیر آبفا: لوله های انتقال به اوز باید ۸۰ لیتر در ثانیه آب وارد اوز کند که با تقویت پمپاژ و تست قابل حل است. میزاتن پرتی آب در شهر اوز بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. آبی که به شهر وارد می شود ابتدا در خروجی سد سلمان کلرینه می شود و در ز مان ورود به مخزن شهر اوز نیز ۳ مرحله ضد عفونی می شود. سختی آب حدود ۱۱۰۰ است که می تواند برای شرب استفاده شود اما ذائقه ها متفاوت است.

حمیرا نامدار از پسین اوز:

۱-با قطعی آب در شب ها به ویژه در خیابان طلایی شاهد عبور هوا در زمان انتقال آب هستیم و کنتور می اندازد؟ فضای سبز زیر مجموعه آبفا است؟ چرا برای نشتی آب در برخی مناطق اقدام نمی شود؟

عطوفت مدیر آبفا: ما قطعی آب نداریم اما در برخی از محله ها مجبوریم شب آب را قطع کنیم تا نخازن به سطحی برسد که بتوان بهتر آب را توزیع کرد. فضای سبز زیر مجموعه شهرداری است اما برخی جاها از آب شهر استفاده می شود که دارای کنتور است. کنتور نماینده آبفا در اشتراک هاست اما ما به کنتور اعتماد نداریم و اگر مشکلاتی باشد موضوع بررسی و سپس قبض صادر می شود. خوشبختانه کنتور خوان اوز از نیروهای متعهد است که کمترین میزان عدم قرائت کنتور داریم. برای رفع نشتی در مناطق ممکن است از دید ما پنهان مانده باشد اما اگر شهروندان اطلاع دهند تلاش می شود در اسرع وقت توسط پیمانکار برطرف کنیم.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “پاسخ مدیر آبفای شهرستان اوز به پرسش های نمایندگان رسانه‌ها”

  1. پایشگر گفت:

    “نطقه دانشگاه پیام نور بالاترین نقطه شهر نسبت به منبع آب است و منبع باید حداقل ۳ متر آب گیری شود تا به آن نقطه برسد که با ساخت مخازن جدید و آب گیری آن ها مشکل امیدواریم حل شود.”
    خوب است که از وضعیت ارتفاعی منطقه برداسپی و دانشگاه پیام نور اطلاع دارید ولی ۱۰۰ افسوس که متبع های جدید در انجا جانمایی شده است.
    با امیدوارم مشکلات حل نمی شود الان زمان محاسبه و کار علمی است

  2. فرهاد ابراهیم پور گفت:

    از اینکه با امدن فرماندار مهندس علیپور به اوز روندی شکل گرفته تا مسئولین نهاد ها و ارگانهای شهر و شهرستان پاسخگوی اهالی مطبوعات و رسانه ها باشند گام بسیار خوبی است . سوال خوب و پرسش های اساسی که در ان نیازها و خواسته های مردم در ان باشد وظیفه هر رسانه مردمی است و امید است که با شفافیت بیشتر کار توسعه و پیشرفت شهرستان سرعت بیشتری بخود بگیرد.
    از همشهریان و اهالی شهرستان انتظار هست که با بررسی مطالب منتشره و کارهای انجام شده نقش بیشتری در تبادل ارآ و نظرات داشته با شند و چه خوب است با هویت مشخص نظر بدهند .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز