شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  17/ آگوست/ 2020 - 10:42
  |   نظرات: 15 نظر
3,437 بازدید

باز هم تغییر مسئولیت در دانشکده بهداشت اوز و بی اعتنایی به توانمندی نیروهای بومی

ابراهیم احمدی*: هنوز ۹ ماه از انتصاب دکتر محمد رضا زارع به عنوان سرپرست دانشکده بهداشت اوز نگذشته است که مجددا خبر از تغییر مسئولیت در این دانشکده و جانشینی دکتراقبال سخاوتی به جای دکتر زارع می‌دهند.

یادش به‌خیر، آبان ۸۸ بود که در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان، دکتر علیزاده به عنوان مسئول راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی لارستان منصوب شد. نگارنده به اتفاق آقایان فرودی بخشدار وقت اوز، دکتر حاجی‌زاده رئیس بیمارستان امیدوار و عبدالحمید نامور و محمد محمودی (از اعضای هیئت امنای بیمارستان) در جلسه حضور داشتیم. در همان جلسه به نمایندگی از اوز موضوع راه اندازی دانشکده بهداشت با مشارکت مردمی را مطرح کردیم که پس از گفت و گو با دکتر ایمانیه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قائم مقام وزیر، مورد موافقت قرار گرفت.

پس از آن با تشکل هیئت پیگیر دانشکده بهداشت اوز با همکاری هیئت امنای دانشگاه پیام نور و بیمارستان دفتر دبی ( به ویژه آقای منصور فقیهی نژاد) و حمایت موثر دکتر علیزاده، پیگیری های زیادی برای راه اندازی این دانشکده صورت گرفت که جزئیات آن در این نوشتار نمی گنجد.

دانشکده بهداشت اوز در مرداد ماه ۹۱ به سرپرستی آقای محمد رضا عرفانی در ساختمان کودکستان آشنا -که با همکاری آقای محمد علی انگاشته بازسازی شده بود- افتتاح شد و در مهر ماه همان سال در رشته کارشناسی عمومی دانشجو پذیرفت.

پس از اخذ زمین با پیگیری هیئت پیگیر این دانشکده و همکاری منابع طبیعی و آقایان فاروق ضیایی و عبدالرزاق اوزایش، با رایزنی های آقای منصور فقیهی نژاد و هیئت پیگیر دانشکده، نیکوکار آقای عبدالرزاق شرافت آمادگی خود را برای تامین هزینه ساخت ساختمان اصلی این دانشکده با زیر بنای ۳۸۰۰متر مربع پذیرفت.  عملیات ساخت آن آغاز شد و همزمان در دانشکده به سرپرستی آقای عرفانی و همکاری هیئت پیگیر و دانشکده علوم پزشکی لارستان امور پیگیری شد و به مرور شرایط برای راه اندازی سایر رشته ها مانند بهداشت حرفه ای، تغذیه و بهداشت محیط نیز فراهم شد.

این دانشکده دردی ماه ۹۵ به ساختمان اصلی که به همت آقای شرافت به اتمام رسید نقل مکان کرد و مدتی بعد ساختمان خوابگاه نیز که با همت نیکوکاران با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع ساخته شده بود مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مدت دکتر عرفانی سرپرست دانشکده برای راه اندازی سایر رشته ها، تامین تجهیزات آموزشی و اداری، جذب مدرسین مورد نیاز و اخذ بودجه سالیانه تلاش های زیادی کرد و فارغ التحصیلان دانشکده نیز توانستند حین تحصیل و در مراحل بعدی موفقیت قابل ملاحظه ای کسب کنند.

ساخت استاد سرای شادروان دکتر سیفایی نیز با همکاری آقای مهندس شریف بازرگانی پیگیری شد که این مجموعه با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع در دست ساخت است که قرار شد ۵۰ درصد هزینه توسط نیکوکاران و ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی تامین شود.

۲۵ آذر ماه ۹۷ تصمیم به تغییر مسئولیت در این دانشکده گرفته شد و آقای دکتر عبدالله مبشری به عنوان جانشین آقای دکتر عرفانی برای سرپرستی این دانشکده معرفی می شود. پس از گذشت ۱۰ ماه مجددا تصمیم به جابجایی این مسئولیت گرفته می شود و علیرغم معرفی نیروهای توانمند بومی از سوی شورای اسلامی شهر و هیئت امنای دانشکده بهداشت برای سرپرستی دانشکده، آقای دکتر محمد رضا زارع به عنوان سرپرست این دانشکده مشغول به کار می شود. اکنون نیز پس از گذشت ۹ ماه تغییر مسئولیت در این دانشکده انجام گرفته است و آقای اقبال سخاوتی منصوب شده است.

مردم شهرستان اوز مانند سایر مردم منطقه در عرصه های مختلف به ویژه بهداشت  ودرمان  و آموزش پزشکی مشارکت داشته و تلاش می کنند نیازها را برطرف کرده و به مردمی فرهنگی، اهل مطالعه و تحلیل درعرصه های مختلف معروف هستند و موارد را رصد می کنند. در این موضوع که درتغییر مسئولیت ها و انتصاب سرپرست دانشکده بهداشت اوز، تصمیم گیرنده معاونت های مربوطه و ریاست دانشکده علوم پزشکی لارستان هستند، تردیدی  نیست. اما این همه مسئولیت نیست بلکه آنان باید به مردم و افکار عمومی در باره عملکردها و نتایج این انتصاب ها پاسخگو باشند. در باره دانشکده بهداشت اوز هم نیکوکارانی که برای راه اندازی این دانشکده تلاش کرده و افکار عمومی پرسش هایی دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

۱-یکی از عوامل پیشرفت در هر مجموعه ای ثبات مدیریتی است و پیشرفت این دانشکده در دوره مدیریت آقای دکتر عرفانی علاوه بر دلسوزی و شم مدیریتی ایشان ناشی از ثبات مدیریتی و اشراف بر مجموعه بود. در چشم انداز دانشکده بهداشت اوز از تبدیل این دانشکده به عنوان یکی از بهترین دانشکده های بهداشت جنوب کشور سخن گفته می شد، با تغییر مکرر مسئولین (۳ مسئول در عرض ۱۹ ماه) اکنون حرکت این دانشکده به کدام سو است؟ آیا در دانشکده ای که در عرض ۵ سال توانست از نظر کیفی و کمی پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به دانشکده های وابسته به وزارت بهداشت در سطح منطقه داشته باشد، این پیشرفت ها ادامه دارد؟ اگر این تغییرات مکرر برای پیشرفت دانشکده است چرا سابقه مدیریتی هیچ یک از آنان به یک سال نمی رسد؟

۲-پرسش دیگر این است که در دانشکده‌ای که به عنوان نماد همکاری مردم و مسئولین می تواند مطرح شود چرا از نیروهای توانمند بومی که شرایط احراز آن را دارند بهره برداری نمی شود؟ شاید در برخی از عرصه ها در این شهرستان  نیروهای توانمند حائز شرایط برای مدیریت وجود نداشته باشد اما در بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیروهای توانمند بومی یافت می شود اما گویا عزمی برای استفاده از آنان در بخش های مختلف نیست. به عنوان مثال برای سرپرستی همین دانشکده دانشیار بومی اوزی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی لارستان با شرایط استخدام رسمی و ۱۳ سال سابقه کارکه تجربه مسئولیت های متعدد داشته را می شناسیم اما مردم نمی دانند چرا این نیروها در مدیریت ها منصوب نمی شوند؟

استفاده از نیروهای بومی حائز شرایط از یک سو می تواند به تقویت اعتماد بین مردم و مسئولین و جذب بیشتر کمک های مردمی منجر شود و از سوی دیگر به دلیل دلسوزی و ماندگاری بیشتر به پیشرفت و ارتقای مجموعه بیانجامد. کاش حداقل برای مردم توضیح داده می‌شد تا قانع شوند(نه توجیه) مزایا و ویژگی نیروهای غیر بومی در مقایسه با نیروهای بومی حائز شرایط و انتصاب آنان در مدیریت ها تاکنون چه بوده است؟

*عضو هیئت پیگیر دانشکده بهداشت اوز

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

15 Responses to “باز هم تغییر مسئولیت در دانشکده بهداشت اوز و بی اعتنایی به توانمندی نیروهای بومی”

  1. معلم از اوز گفت:

    متاسفانه مدیریت دانشکده علوم پزشکی لارستان سهوا ویا عامدا توجهی به نیروهای بومی شهرستان اوز ندارند واین باعث مشکلاتی در چرخه بهداشت ودرمان منطقه ومدیریت دانشکده بهداشت اوز شده است ومردم وافکار عمومی اوز را دچار یک سوال در برابر تصمیمات مسولان دانشکده در لار قرار داده است

  2. شهر وند اوز گفت:

    تا زمانی که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز مستقل نگردد و زیر نظر استان نباشد وضع به همین منوال است .

  3. بی توجهی مسولان در لاز به خواسته مردم اوز گفت:

    در مورد تصمیمات اخیر مسولان علوم پزشکی لارستان مردم ومسولان در اوز باید از طریق نماینده محترم مجلس نارضایتی خودشان را به اطلاع ریس دانشکده علوم پزشکی لارستان برسانند

  4. شهروند گفت:

    جناب اقای احمدی نحوه استخدام نیروها در دانشکده بهداشت نیز برای همگان مبهم است…

  5. شهروتد اوزی گفت:

    ضمن تبریک و ارادت خدمت اقای دکتر سخاوتی
    ایشان را سال ها میشناسم و همیشه از طرفداران و متعصبان شهرستان اوز بوده اند و جهت اطلاع وی یک نیروی اندیشمند بومی بوده و در توانمندی ایشان هیچ کس شکی ندارد. آرزوی توفیق روزافزون برای این عزیز لارستانی را دارم.

  6. رکنی گفت:

    ازنظر من همنطور که یکی از دوستان نوشته بود تا اوز از هر جهت از لار مستقل نشود همین گرفتاریها خواهیم داشت. دها سال جلوی شهرستان شدن ما را گرفتن که در دید نهایی به ضرر منطقه حتا خود لار هم بود .

  7. ناشناس گفت:

    فقط جای بسی تاسف است که با حضور نیروهای بومی توانمند همچون دکتر بذرافشان شاهد خضور افراد غیر بومی که توانایی آنها در قیاس با نیروی بومی نام برده از هر نظر کمتر می باشد هستیم

  8. فارغ التحصیل بومی رشته بهداشت گفت:

    واقعا توقع میره بعد ازاین همه تلاش خیرین و کمک های مردمی برای ساخت دانشکده بهداشت،ریاست برعهده یک نیروی توامند بومی باشه!
    که صدالبته باعث پیشرفت میشه.
    ضمن اینکه استخدام نیرو در دانشکده مبهم است…
    امیدواریم به کارگیری نیرو درشبکه بهداشت به این شکل نباشد!

  9. ناشناس گفت:

    سلام نیروی توانمند برکت هست دررزومه رئیس جدید سابقه مدیریت بزرگ وجود نداره جاهایی که بوده شاید یک پرسنل داشته حالا چطور این دانشکده را میخواد بچرخونه کار مشکلی هست

  10. ناشناس گفت:

    واقعا جای تاسف داره، زمانی که دانشگاه توسط خیرین شهر اوز ساخته میشه، ولی اکثر افراد شاغل در اون غیر بومی هستند، از ریاست و معاونت گرفته تا اساتید هیات علمی.
    و در تایید گفته دوست عزیزمان، استخدام نیروها در دانشکده بهداشت به گونه ای مبهم صورت میگیرد.
    اگر در این زمینه، مسولان و هیات امنای شهر اوز پیگیری بیشتری بفرمایند، خیلی بهتر خواهد بود تا اینکه نیروهای تحصیل کرده بومی به دنبال کار باشند و افراد غیر بومی به راحتی جذب دانشگاه شوند.
    بنظر نمیاد ساخت استادسرا هم از ضروریات دانشکده بهداشت باشه، برای اساتید هیات علمی با حقوق خیلی رضایت بخش، نیازی به فراهم کردن مسکن برایشان دیده نمیشه. همان طور که در خیلی از شهرها، خود اساتید برای خودشون خونه اجاره میکنند.
    به جای هزینه در زمینه ساخت استادسرا، میتونستن، این پول رو صرف ساخت یه مورد ضروری برای اشتغال زایی جوانان بومی شهرمان کنند، تا این اینکه به فکر افراد غیر بومی باشند.
    همچنین برای استخدام رسمی خیلی از اساتید در اوز، شرط داشتن مدرک دکترا رو میذارند، در صورتی که خیلی از نیروهای رسمی دانشکده لار، فوق لیسانس هستند.
    ممنون از سایت اوز امروز

  11. شهروند اوز گفت:

    با تشکر از اقای احمدی برای مقاله دلسوزانه شان در مطلب فوق چندین موضوع قابل اشاره است
    اقای عرفانی واقعا در دوره مدیریت فعال بودند و باید از ایشان تشکر ویژه داشت
    مسلما نیروی بومی دلسوزتر است و ثبات مدیریتی اگر باشد نیروی غیر بومی هم ممکن است به همان اندازه مثمر ثمر باشد
    تعداد بالای استخدام در این دانشکده و مدیریت خوب و رشته های مناسب و بودجه دولتی از مزایای اصلی این دانشکده نسبت به پیام نور و ازاد است که جا دارد با انتخاب یک مدیر مناسب و دادن فرصت برای پیاده سازی برنامه ها زمینه برای رشد بیشتر ان با جذب رشته های جدید و ارتقای رشته های موجود فراهم گردد

  12. یک پاسخگو گفت:

    با سلام
    در پاسخ عزیزی که بر علیه اساتید مطلب نوشتن لازمه یک سری نکات رو لازمه که یاداوری کنم:
    – دانشکده بهداشت اوز به عنوان یک دانشکده اقماری و نوپای کشور هست و در سطح کلان شهرها قرار نیست لذا جذب نیروهای تحصیل کرده متخصص برای آن به سختی محقق میشه.
    – در زمینه رشته های موجود در دانشکده هیچ فارغ التحصیل دکترا در این رشته ها وجود نداشته و الزام وزارت بهداشت جذب نیروهای با مدرک دکترا بوده تا امتیاز رشته ها به این دانشکده تعلق بگیره
    – راه اندازی اغلب رشته ها عمدتا با توجه به ارتباطاتی که اعضای هیات علمی با وزارت بهداشت داشتن محقق شده و در شرایط عادی جذب این رشته ها بسیار مشکل بوده است. به طوریکه دانشگاه های همسایه مثل جهرم فسا و بوشهر فاقد برخی از رشته های این دانشکده هستند.
    – اولویت دانشکده جذب نیروهای دکترا بوده و تعداد معدودی ارشد در ابتدای تاسیس دانشکده جذب شده اند. قوانین استخدام وزارت بهداشت با وزارت علوم و آزاد متفاوته و رشته فرد فارغ التحصیل بایستی دقیقا با عنوان رشته استخدامی یکی باشه. از طرف دیگه رشته فرد باید دقیقا در زیرمجموعه دانشکده بهداشت باشه و رشته ای مثلا مثل فیزیولوژی که در رده علوم پایه قرار دارد در ذیل دانشکده قرار نمی گیرد.
    – بنابراین با توجه به اینکه در هیچکدام از رشته های موجود نیروی فارغ التحصیل بومی وجود نداشته است، لذا بایستی قدردان اساتید غیربومی بود که به دانشکده اعتبار بخشیده و برای اعتلای آن تلاش کرده اند.
    – جذب نیروی کارمندی نیز از طریق علوم پزشکی لارستان صورت می گیرد و دانشکده بهداشت هیچگونه دخالتی در جذب نیروها ندارد. وقتی بومی بودن منظور سکونت در چهارشهر لارستان قدیم است طبیعتا برخی از نیروها بومی اوز نخواهند بود که این مساله کاملا جدا از مساله هیات علمی خواهد بود.
    – در زمینه ساخت استادسرا باید عرض کرد که خانواده عزیز مرحوم سیفایی به جهت فرهیخته و تحصیلکرده بودن بنا بر ایجاد یک مرکز فرهنگی داشته اند که در این زمینه لطف خود را در زمینه استادسرا ابراز نموده اند.
    – وقتی که در اوز و حتی شهر مجاور آن خانه به تعداد کافی برای اجاره وجود ندارد و وضعیت مالی اساتید نیز در حد خرید خانه در این شهرستان نیست، آیا ساخت استادسرایی که با همت خیرین ساخته می شود خللی به این شهرستان وارد می کند؟ کما اینکه دانشگاهی مثل پیام نور چندین استادسرا دارد که مساحت مجموع آنها از دانشکده بهداشت نیز بیشتر است. چرا کسی در این زمینه اعتراضی نمی کند؟؟؟؟؟
    – در پایان باید اعلام نمود هیچکس به اندازه اساتید در این دانشکده تلاش نمی کنند زیرا اعتبار آنان و دانشکده با یکدیگر پیوندی جاودانه دارد. خیلی از افراد از بیرون به راحتی و ارامش در مورد دانشکده قضاوت می کنند در حالیکه هیچ آشنایی با مشکلات این دانشکده و زحمات اساتید ندارند و نمی دانند که رفع مشکلات دانشجویی و اموزشی حتی در خارج از ساعات اداری و اوقات استراحت نیز انرژی اساتید را می گیرد.
    – در پایان همگان را دعوت می نمایم به قضاوت منصفانه و مبتنی بر اطلاعات و آگاهی. قضاوت های مبتنی بر غرض و کینه و همچنین از روی عداوت تنها یک حق الناس بر گردن ما میگذارد در دنیایی دیگر. لذا بدون داشتن اطلاعات در مورد دیگران قضاوت ننمایم.

  13. ناشناس گفت:

    پاسخگوی عزیز
    به نظر نمیاد کامنت دوست عزیزمون بر علیه اساتید دانشکده نوشته شده باشه.
    ایشون نظر خودشون رو در این باره نوشتند و درخواستی که در پیامشون به چشم میخوره این هستش که تا جایی که امکان داره نیروهای بومی جذب دانشکده و ادارات مختلف در شهرستان اوز شوند.
    در زمینه اینکه نوشته شده رشته های علوم پایه، در زیر مجموعه دانشکده بهداشت قرا نمیگیره، باید برای نظر در این زمینه دقت بیشتری به عمل آورد، چرا که رشته های علوم پایه، پایه و اساس رشته های علوم پزشکی هستند و در حال حاضر هم اساتید این رشته ها، جز اساتید هیات علمی دانشکده پرستاری و بهداشت هستند مثل اساتید ریاضی، فیزیک و آناتومی.
    پس چه طور شما میفرمایید رشته های علوم پایه در ذیل دانشکده بهداشت نمیگنجند؟!!!
    شاید این نظر شخصی خود شماست ولی استخدامی رشته های علوم پایه در دانشکده های نامبرده، خلاف صحبت شما رو تایید میکنه.
    و در تایید گفته شما پاسخگوی عزیز، هیچ کس منکر انرژی ای که اساتید برای دانشکده و دانشجویان میگذارند، نیست چه اساتید هیات علمی و چه اساتید حق التدریس، مخصوصا الان که آموزشها مجازی شده و باید زمان زیادی رو به ضبط فیلم های آموزشی با کیفیت اختصاص داد، که ان شاالله اونم در زمینه تدریس دروس مرتبط صورت بگیره و نه غیرمرتبط.
    بهتر هست به قول شما پاسخگوی عزیز، قضاوت منصفانه در این زمینه داشته باشیم.

  14. یک پاسخگو گفت:

    رشته های علوم پایه پایه های اصلی علوم پزشکی هستن و در دانشگاه های مختلف گروه های علوم پایه تشکیل میشه و هر گروه هم مسئولیت و اساتید خاص خودش رو داره و این گروه ها به رشته های مختلف خدمات میدن و دروسی مثل فیزیولوژی، آناتومی و غیره ارائه میشه. در علوم پزشکی لارستان چنین گروهی وجود نداره، و این گروه در صورت تشکیل هم زیر مجموعه ای از دانشکده پرستاری یا پزشکی قرار می گیره نه دانشکده بهداشت.
    در مورد اساتید ریاضی و غیره که فرمودید اساتید حق التدریس هستن که از خدماتشون استفاده میشه و لذا بر اساس تعداد واحدای حق التدریسشون حق التدریس ناچیزی دریافت می کنند. لذا به معنای استخدام در دانشکده نیست و نخواهد بود.

    از طرف دیگه امیدوارم این ذهنیت در همه افراد ایجاد بشه که به جای واژه بومی از واژه بومی شایسته استفاده بشه و این انتظار ایجاد نشه که به لطف داشتن مدرک از هر دانشگاهی با هر رده علمی انتظار داشتن بهترین پوزیشن ها رو داشته باشن. آیا الان در امارات اعتراض کردن که اوزی های ساکن دوبی به دلیل غیربومی بودن نباید اینجا باشن یا حق فعالیت داشته باشن؟ پس همونطور که در جاهای مختلف هم نیروی بومی و هم غیربومی هست انتظار میره نیروهای شایسته و واجد شرایط استخدام بشن چه بومی و چه غیربومی. دانشکده بهداشت اوز هم خوشبختانه بیشترین تعداد نیروهای بومی رو در بین ادارات شهرستان داره.

  15. شهروندی گفت:

    من احترام زیادی برای مردم اوز قایل هستم. آنها را در شما بهترین و با فرهنگ ترین و داناترین افراد کل جنوب کشور می دانم. این سخن را از روی تجربه می گویم. به همبن دلیل پیشرفت اوز آرزوی من است چیزی که حق آنان است. باید بگویم آقای دکتر سخاوتی از شایسته ترین افراد برای تصدی این پست هستند. هیچکدام از افرادی که تاکنون ریاست دانشکذه اوز و حتی دانشگاه علوم پزشکی لارستان را عهده دار بوده اند از نظر علمی-آکادمی و تجربه علمی در حد و اندازه های آقای دکتر سخاوتی نمی دانم. این را باشناخت کامل و دقیق و بر اساس اسناد و مدارک می گویم. پس این سخنان بومی بودن را که حرفی عامیانه و کهنه است کنار بگذارید و شایسته سالاری را ملاک قرار دهید. متشکرم

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز