جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  30/ جولای/ 2019 - 8:03
  |   نظرات: 8 نظر
3,960 بازدید

استخر شنای شهرداری اوز، فعال و چشم انتظار حمایت

ابراهیم احمدی: استخر شنای شهرداری اوز که با همت نیکوکاران و شهرداری اوز ساخته شده است، پس از انجام تعمیرات مورد نیاز از ۱۷ شهریور ۹۲ در اختیاراداره ورزش و جوانان قرار گرفت و به بهره برداری رسید.  برای اطلاع رسانی از کم و کیف فعالیت های آن به اتفاق سید یوسف حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان اوز به این استخر مراجعه کردیم.

گرچه در استخر شنا فعالیت های ورزشی خوبی صورت می گیرد و در ادامه به آن پرداخته می شود اما ورودی این استخر که در بولوار نبی اکرم واقع شده است از مواردی است که نیاز به زیبا سازی و محوطه سازی دارد تا علاوه بر زیبایی ورودی و خیابان، امکان دسترسی به این محیط ورزشی آسان ترشود.

عبدالرحمن صابری مدیر استخر می گوید: در این ۶ سالی که دراین استخر مشغول به خدمت می باشد ۴ هزار نفر از خواهران و برادران ساکن اوز و روستاهای تابعه آموزش شنا دیده اند. تاییدیه فنی و ایمنی استخر توسط ۲ هیئت نجات غریق و غواصی و هیئت شنا  و شیرجه صادر می شود و هرساله پس از ارزیابی گواهی ها تمدید می شود.

کلاس هایی که در استخر برگزار می شود ۲ نوع است. در کلاس های خصوصی حداکثر ۶ نفر شرکت می کنند و شرکت کنندگان برای ۱۲ جلسه آموزشی ۲۰۰هزار تومان پرداخت می کنند. در کلاس های عمومی تعداد شرکت کنندگان بین ۱۲تا ۱۵ نفر است و برای ۱۲ جلسه آموزشی ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند. بلیط سانس آزاد نیز ۸ هزار تومان است.

صابری افزود: در تیر ماه ۱۲۸ نفردر بخش مردان  مشغول آموزش بوده اند و استخر از ساعت ۱۶ تا ۲۳ فعال است و همه رده سنی از کودکستانی تا سنین بالا شرکت دارند. در بخش برادران و خواهران مربیان و ناجیان حضور دارند  و برای دانش آموزان سوم ابتدایی که موظف به آموزش شنا در طرح سباح هستند بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تخفیف داده می شود.

صابری در پاسخ به پرسش ما در باره آب درمانی گفت: این مورد نیاز به سونا و جکوزی دارد اما علیرغم آن که ساختمان آن با همت نیکوکاران ساخته شده است، تجهیزات آن تامین نشده است و امکان بهره برداری از آن عملا فراهم نشده است. وی از بهسازی رختکن که با همت نیکوکاران و به پیگیری های آقای فواد کاریانی انجام شده و حمایت های مستمر آقای محمد رفیع نامی برای تامین بسیاری از هزینه ها به نیکی یاد کرد و مراتب سپاسگزاری خود را اعلام داشت، اما افزود: استخر متاسفانه مانند بچه یتیم است و علیرغم همکاری اداره ورزش و جوانان، به دلیل محدویت اعتباری با مشکلات عدیده روبرو است. تامین تجهیزات سونا و جکوزی با توجه به استقبال خوبی که حتی از شهرستان گراش از این استخر می شود بسیار ضروری است که امیدواریم بیشتر به آن بها داده شود. در ۵ سال اول مربیان و ناجیان بخش مردان از لار اعزام می شدند که جا دارد از همه آنان به ویژه آقای ابراهیم عزمی مدیر آنان سپاسگزاری شود اما در حال حاضر در بخش مردان ۱۵ مربی و ناجی و غواص ار گراش می آیند.

محمد خوشبخت از مربیان استخر گفت: ۱۵ نفر از مربیان و ناجیان روزانه از گراش در بخش مردان به اوز اعزام می شوند که شامل مربیان درجه یک و ۲ و ۳ هستند. ۲ نفر از آنان غواص هستند و تمامی مربیان و ناجیان از افراد تحصیلکرده هستند. وی از حضور ۴۰ نفر از نوجوانان گراشی برای فراگیری آموزش شنا در استخر اوز در ۲ سانس جداگانه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تیم شنای پسران استخر اوز را به مرور راه اندازی کنیم تا در مسابقات شرکت کنند. آموزش شرکت کنندگان برای مربیگری و ناجی نیز در دستور کار است.

خوشبخت افزود: در استخر اوز که ۲۵ متری است ۲ مربی و یک ناجی در هر سانس کافی است اما در حال حاضر ۴ مربی و ۲ ناجی حضور دارند که از استاندارد به مراتب بالاتر است. خوشبختانه امکانات پزشکی برای پیشگیری و احیای شناگران در صورت نیاز نیز تامین شده است.  وی در پاسخ به پرسش ما مبنی بر دلیل حضور گراشی ها گفت: علاوه بر این که تلاش شده تسهیلاتی برای رفت و آمد آنان فراهم شود بسیاری از آنان از شاگردان مربیان هستند و نوجوانان و خانواده ها از آموزش ها رضایت دارند.

راضیه آزرمی مدیر بخش خواهران استخر می گوید: مربیان و ناجیان بخش خواهران همه بومی هستند که مدارک خود را اخذ کرده اند. نوری الهدی بیگدلی، نازنین بیگدلی، الهام معصوم نژاد، پروین امیدوار، نورجهان پرهیزگار، طاهره پرهیزگار، آرزو واثقی، فاطمه عالیزاده، شکوفه بیضایی، فاطمه شمسی از مربیان و ناجیان آموزش دیده هستند. راضیه آزرمی مدیر بانوان نیز مدرک غواصی دارد.

آزرمی افزود: تاکنون مانیا عزیزی، یاس زرگر نژاد، الیا نیامبارک، رومیصا جنگجو، میثا ملکزاده و یاسمین رنجبر از شناگران اوزی بوده اند که چندین مقام استانی در رشته شنا را کسب کرده اند. وی نیز با توجه به این که بسیاری از مربیان دوره های آب درمانی را گذرانده اند بر ضرورت تجهیز استخر به سونا و جکوزی تاکید کرد.

با توجه به اهمیت ضد عفونی شدن استخر صابری گفت: استخر روزانه پس از اتمام فعالیت ها جارو کشی و کلر زنی می شود و شرکت کنندگان نیز قبل از ورود به استخر و پس از اتمام ورزش ملزم به دوش گرفتن هستند. آب استخر برای آزمایش میکروب شناسی نیز ارسال می شود و کارشناسان بهداشت محیط نیز نظارت دارند و خود آنان یکی از استفاده کنندگان از استخر هستند.. روزانه نیز ۱۰ هزار لیتر از آب استخر تصفیه می شود.

در طی بازدید ما از استخر شاهد حضور شناگران در رده سنی مختلفی بودیم و بسیاری نیز علاقه مند هستند که در سانس آزاد شرکت کنند و این نشان دهنده آن است که فعالیت استخر و استقبال زنان و مردان از این امکانات روبه افزایش است اما این مجموعه همچنان به حمایت بیشتر نیاز دارد تا از امکانات تامین شده استفاده بهینه تر شود و برای مواردی مانند آب درمانی که متقاضیان زیادی دارد، نیاز به مراجعه به شهرهای همجوار نباشد.

عکس از: ناصررفیعی و محمد احمدی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

8 Responses to “استخر شنای شهرداری اوز، فعال و چشم انتظار حمایت”

  1. ناشناس گفت:

    استخر اوز روی بچه هایی که این استعداد رو دارن باید سرمایه گذاری کنه .اگر دقت کنین بچه هایی که به تیم اعزام میشن بچه هایی هستن که از خانواده ساپورت شدن چه بسا بچه هایی بودن که به دلیل مسائل مالی از تیم حذف شدن و حتی سراغی هم از آنها گرفته نشد که چرا و کجا رفتند .استقبال همیشه نشانه این نیست که از کیفیت خوبی برخورداریم به دلیل نبودن جایگزین گزینه رو انتخاب میکنیم .

  2. بانوی اوزی گفت:

    نما وظاهر استخر شنا که روبروی بلوار است بسیار نا زیبا ااست که میبایست توسط مسولین وخیران اوزی زیبا سازی شود اینکار روی مراجعان وورزشکاران تاثیر مثبت دارد وبرای خیابان هم موثر است

    • در تایید نظر این بانوی گرامی گفت:

      پیشنهاد این بانوی محترم مورد تایید است و لازم است نمای بیرونی استخر و دیوار دور آن به نحو مطلوبی نماسازی شود زیرا نمای خوب بر روی روح و روان مردم و مراجعه کنندگان به استخر و تسهیلات لازم برای محل پارکینگ ماشین مراجعه کنندگان تاثیر زیادی دارد و لازم است اطراف آن درختکاری شود تا تابش آب مردم را آزار ندهد

  3. همشهری دلسوز و نگران گفت:

    آیا استخر نیاز به ۱۵ نفر مربی و ناجی و غواص نیاز دارد که هر روز از گراش به اوز بیایند .هر چی درامد داشته باشه باید به این ۱۵ نفر پرداخت شود .لازم است اوزیهای مقیم و بومی انگیزه پیدا کنند تا اداره استخر از نظر مربی ناجی و غواص در بخش مردان هم از میان افراد بومی باشند . تا کی باید اوزی ها بیخیال و تن پرور باشند برای شهرتون حداقل احساس تعصب نسبت به زادگاهنتان داشته باشید.من همشهری از جوانان قدیم از این بابت احساس خوبی ندارم و لازم است جوانان اوز همت و تلاش بیشتری داشته باشند

    • یعقوب وفایی فرد گفت:

      سلام خدمت شما، من یکی از مربیانی هستم که در استخر اوز مشغول به کار هستم. خدمتتون عارضم که ما برای استخر مربی یا ناجی اضافهای تحمیل نکردیم بلکه نیاز بوده. یعنی هرچه کلاس هاو سانس ها بیشتر میشه نیاز به مربی و ناجی بیشتره و در نتیجه سود استخر هم افزایش پیدا میکنه. زمانی که فعالیت استخر کمتر باشه مطمعنا از ناجیان و مربیان کمتری استفاده میشه تاهزینه ای به استخر تحمیل نشه. ضمن اینکه این گروه از ناجیان و مربیان که از گراش داریم میایم در کمتر از یکسال تونستیم در بخش اقایون فعالیتمونو رو نسبت به قبل بیشتر از دوبرابر کنیم. این یعنی تعداد متقاضیان سانس های اموزش و ابدرمانی و ازاد افزایش یافته.
      ضمن اینکه درحال راه اندازی تیم هستیم و مطمعنا چندساا دیگه از درون همین تیم ناجی و مربیانی ساخته میشن که اینده استخر اوز رو تضمین میکنن. هرچند الان هم در حال ساخت ۲ ناجی هستیم.

  4. عبدالرحمن صابری -مدیر استخر شهرداری اوز گفت:

    با سلام خدمت همشهریان گرامی وتشکر از آقای احمدی که زحمت تهیه این گزارش را کشید اند .در پاسخ به نوشته همشهری دلسوز ونگران در خصوص پرداخت حق الزحمه به مربی وناجیان استخر هر مربی وناجی در هر ترم که مشغول آموزش شنا باشند به آنان حق الزحمه پرداخت خواهد شد به عنوان مثال اگر در یک ترم استخر ۲ کلاس آموزش داشته باشد فقط به ۲ مربی حق الزحمه پرداخت خواهد شد و چنین نیست که همه مربیان وناجیان در ماه حقوق داشته باشند . و اما موضوع دوم در حدود ۶ ماه است که استخر با مربیان وناجیان جدید از شهرستان گراش همکاری دارد که در طی ابن مدت خوشبختانه فعالیت‌های استخر چندین برابر شده است و حتی از گراش هم چندین کلاس آموزشی شرکت دارند و برای آقایان که کلاسها ی آبدرمانی نداشته ایم هم اکنون برای متقاضیان روزها ی زوج دایر است . از همه مربیان وناجیان برادران وخواهران که در این سمت سخت و طاقت فرسا مشغول آموزش وپرورش به عزیزنمان هستند مجددا تشکر و قدردانی می گردد. مدیریت استخر اوز آمادگی دارد هر زمان که متقاضیان برادر برای اعزام به کلاسها ی آموزش مربیگری شنا و نجات غریق مراجعه نمایند کمال همکاری با آنان به عمل آورد . با تشکر صابری مدیر استخر شنا شهرداری اوز

    • همشهری دلسوز و نگران در پاسخ به آقای صابری گفت:

      با تشکر از توضیحات شما جهت روشنگری، انتظار مردم اوز این است که حتی الامکان مردم و جوانان اوز در وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی تشویق نمایید که بسمت اموزش مربی گری ناجی و غواصی و آموزش شنا روی بیاورند . اطلاع رسانی و اعلام عمومی نیز بر روی افکار عمومی اوز حتما تاثیر خواهد گذاشت.

  5. عبدالرحمن صابری - مدیر استخر اوز گفت:

    صابری؛ مدیر استخر از پیشنهاد همشهری عزیزمان استقبال میکنیم انشاالله با تشویق جوانانی که در استخر اوز آموزش شنا را یاد گرفته اند جهت گذراند ن کلاس آموزش نجات غریق و مربیگری شنا بتوانیم همانند قسمت خواهران به خودکفایی برسیم

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است