پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
 |  5/ نوامبر/ 2018 - 1:30
  |   نظرات: 13 نظر
1,833 بازدید

ازشورا حمایت کنیم-قسمت اول

محمد رسول باغی: نزدیک به دو سال است که از عمر چهار ساله شورای پنجم می گذرد ولی آینده نگری هدفمندی از طرف آنان صورت نگرفته است.

شورا نهادی است مردمی که برای انتخاب اعضای آن مردم ماه ها با هم  بحث و گفتگو و نظر سنجی می کنند تا اینکه چند نفر را بر می گزینند، اما بعد از انتخاب و در طول خدمتشان ، مراجعه  مردم در رفع و رجوع مسائل در جهت شکوفایی شهرشان تا کنون ثمره ای در بر نداشته و هیچگونه پشتیبانی مالی و عملی هم صورت نگرفته است، شورا هم متقابلاً به مراجعات مردم وقعی نگذاشته و مردم را از برنامه ریزی و  اهداف خود، با خبر نساخته اند.

همشهریان گرامی، اکنون صحبت ما بر سر شورای پنجم و عملکرد آنان و پشتیبانی ما می باشد.

از همان ابتدا که شورا بر سر کار آمد، روی خوشی با همدیگر نداشتند و مرتب از اختلاف درونی خودشان صحبت بود که بر سر آن جلساتی و پرسش و پاسخ های عمومی هم برگزار شد، حال دقت نظر بر آن داریم که منشا، آن اختلافات چه بوده و از کجا نشات گرفته، اگر کمی به عقب برگردیم متوجه خواهیم شد، که در شهر هم صحبت از اختلافاتی بوده است و اگر توجه به سمت و سوی دو نشریه وزین اوز داشته باشیم، بهتر شاهد قضایا می شویم که آیا جدال بر سر توسعه شهر بوده، یا جدال بر منافع شخصی.

خیر، هیچکدام از اینها مورد نظر نیست و نخواهد بود، با اطمینان می توان گفت, اختلاف فقط برای هم سو شدن اعضای شورا با دو جناح واضح و آشکار در سطح شهر است.

 در هر شهری امکان دارد این کشمکش ها باشد، ولی آیا مشابه با مسائل و مشکلات ماست؟! باز عرض میکنم خیر، چون؛ 

اکثر شهرها، اختلافاتشان بر سر مدیریت صحیح و کارآمد برای همه جوانب از مسائل و توسعه پایدار است که تعریف توسعه پایدار به معنای واقعی تلفیق اهداف اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و زیست محیطی می باشد که برای رفاه حداکثری کنونی مردم شهر است، بدون اینکه به توانایی نسلهای بعد برای بدست آوردن اهدافشان، لطمه وارد شود، بطوری که اهداف اصلی آن مقدم بر همه رفع نیاز نیازمندان شهر می باشد  و شاید سمت و سوی هر شهری در مشکلاتی که بر سر راه خود دارد، متفاوت باشد.

اما اختلاف کنونی شهر ما یک سویه فرهنگی است،  ولی در آن راه هم اصولی پیش نرفتیم که برای ارتقا و بینش هنرمندان و ساخت ساختمان و ابزار آن در دل شهر به چند سالن در مراکز آموزشی بسنده کرده ایم، که گاهاً برای کسب مجوز و مسافت با مشکلاتی هم مواجه هستیم، طوری که مشاهده شده، بیشتر به فرهنگ دیرین و کوشش برای به بار، نشستن یک ظاهری از فرهنگ و بافت قدیم پرداخته ایم، منهای خانه بهروزیان که در جهت کاربردی کردن گامی بر داشته شده، در ضمن، به گفته مدیر آموزشگاه ها، با وجودی که دم از پایتختی کتاب می زنیم و نزدیک به بیست سال بطور مستمر در این سو همت وافر داریم اما در سواد خواندن و نوشتن دانش آموزانمان و راه یابی به دانشگاه های معتبر افت فاحش داشته ایم.

جوانان شورای شهر ما از این رفتار نشریات و به توسعه و بینش در جهت فرهیختگی اقوامی که دستی بر کمک های مالی داشته، درمسیر آنها گام بر داشته و یاری رسانده و از آنها سرمشق گرفته و اهداف آنها را دنبال کرده اند.

اگر معدود افرادی، صحبتی بر سر توسعه زیر ساخت شهر داشته باشند، یا آنها را کنار زده و یا می فرمایند ما قدرتی نداریم و حیطه عمل ما محدود است، پس نتیجه این می شود که وقتی نمایندگان ما چنین صحبتی می کنند یعنی مردم قدرتی ندارند و اظهار نظرها هم اثر گذار نخواهد بود، از سوئی چون مردم از شورا فاصله گرفته اند ، اعضای محترم از وظایف خود غافل مانده و راهکارها را فقط بسط جامعه فرهنگی و فرهیختگی می دانند و از مشکلات معیشتی و عدم توسعه زیر بنایی و توسعه اقتصادی از آگاهی کافی بر خوردار نمی شوند.

مطلب ها فراوان است ولی به چند نکته اساسی که در طرح و برنامه چهار ساله آنان مشهود است اشاره ای دارم:

اساس و پایه طرح ها بر استواری زمینه های فرهنگی و دلخوشی افرادی خاص گذاشته اند، با وجودی که آب فراوانی در سفره زیر زمینی داریم، بنا بر، این گذاشته اند که بلوارها را سنگ فرش و راه های منتهی به موزه را مزین به فرشی زیبا نمایند، با وجودی که مسیر دانشگاه پیام نور که هم اکنون از زیبایی خاصی بر خودار است، زیباییهایی از قبیل ، نماد برکه، بادگیر و پارک های مجلل و همچنین پارکی با جاده ایمن برای کودک تصمیم دارند بر آن در جهت  زیبایی شهر‌ بیفزایند، که در این مورد حرفی نیست خیلی هم پسندیده است، اما اولویت دادن به آن مسیر و همت اعضای شورا در زیبا سازی و هزینه گزاف در آن قسمت از شهر نیست، که حتی شهرداری، زمینی هم که در اختیار دارد، بفروشد و در آن مسیر هزینه کند. خود بهتر می دانید که جاده چک چک با پیگیریهایی که شهر مجاور دارد انجام می دهد و نماینده محترم در مجلس هم پیگیر است و روستاهای فیشور و محلچه با توجه به بعد مسافت، در مقایسه اوز با خنج، ترجیحاً خرید مایحتاج روزانه اشان از خنج به انجام میرسانند و اگر آنها راهیِ بندرگاه ها و فرودگاه و امثالهم باشند هم ، یقیناً مسیری آسان به طرف گراش انتخاب خواهند کرد، لذا از آن به بعد مسیر اوز بطرف فیشور، عملاً کاربردی برای توسعه اقتصادی شهر ما نخواهد داشت و فقط مسیری منحصر و محدود برای خودمان خواهد ماند که برای مراجعه به بیمارستان و مراکز دانشگاهی پیام نور و دانشکده بهداشت و،،،، گردش و تفریح باشد

پس به این ترتیب این مسیر بازدهِ اقتصادی نخواهد داشت، اکنون در حال حاضر همه شاهد هستیم که شهر از رونق اقتصادی افتاده و نسبت به شهرهای همجوار از رشد و شکوفایی خوبی بر خوردار نیست.

اگر مطالب ذکر شده از آینده مسیر دانشگاه پیام نور، قابل قبول است،بیاییم اولویت در هزینه و شکوفایی شهر در مسیری دیگری پیدا کنیم.

ماه ها بلکه سالهاست که با توجه به اینکه بنا بر شغل خود شاهد عینی افت رونق بازار در اوز بوده ام، هدایت ماشینهایی بود که از گوشه پرت اوز از کوچه پس کوچه هایی، بنام کمربندی، از مسیر مرداب بستانه، بسمت شهرهای دیگر هدایت نمودند که حتی ماشینهای سنگین با چند بار عقب جلو کردن، بسختی ادامه مسیر میدهند، و در این چندین سال با توجه با بافت منطقه از خانه های مسکونی گرفته تا باتلاق باستانه هیچ رونقی پیدا نکرد، بر طبق آمار ده ماه پیش که از طرف چند معتمد گرفته شده، هر دو ساعت، یکصد و هفتاد ماشین بدون اینکه رنگی از چهره اوز ببینند از آن بیراهه، از شهر ما گذشته اند، در صورتی که ما بلوار کمربندی جنوبی داریم که با میانگین سرعت امتحان شده فقط سه دقیقه اختلاف با مسیر کذایی دارد و از پیچ و خم و دست انداز هم مصون میباشد ، در ضمن صلابتی صد چندان و استعداد توسعه تجاری برتری نسبت به آن سمت دارد.

مسلماً خود جمعیت محترم اطرافیان شهر که از آن مسیر عبور می کنند تشویق به سرمایه گذاری در ان بلوار و یا بهتر بگویم بزرگراه خواهند شد.

افزون بر این اهمال کاریهایی که از گذشته دور در راه پیشرفت شهر در مسیر بستانه داشته ایم ، بَنا، بر، این دارند که قسمتی از تپه تنب فروزه که مسطح گردیده و وسعت زیادی هم ندارد، به اصطلاح به تلی از پساماند میوه و تره بار تبدیل نمایند که البته برای گذر همشهریان اوزی هم مشکل فراوانی بهمراه خواهد داشت.

قسمت دوم این مطلب،نیز که مهم نیر می باشد چند روز آینده ارایه خواهد شد.

 مدیر مسئول سایت اوز امروز: مطلب فوق از سوی آقای محمد رسول باغی دریافت شد، ضمن اعلام این که این مطلب دیدگاه نویسنده است و قابل نقد( و به زودی نقد آن منتشر می شود)، در راستای انعکاس دیدگاه های متفاوت نسبت به انتشار آن اقدام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

13 Responses to “ازشورا حمایت کنیم-قسمت اول”

  1. همشهری. ومسولان شهر گفت:

    در مطالب اقای. باغی ۲. مورد مشاهده میشود. که. قابل. تامل است. یک. عدم تحرک. ونزدیکی. اعضای شورای شهر با. بزرگان. وخیران. ونیکوکاران. شهر. برای. گرفتن کمک برای کارهای. عمرانی. وزیر ساخت. اوز. دوم. اینکه. در اوز. بیش از نیاز واقعی به امورات فرهنگی. ومسایلی مانند نمایشگاههای. تکراری. وموزه. وکتاب وسخنرانیهای. وگردهمایی های. این. چنینی. پرداخته. میشود. واین. باعث. شده. که نیروهای اجتماعی. در اوز بیش از سایر مناطق. مجاور انرژی خود. راصرف کارهای فرهنگی کنند. واوز. از کارهای. عمرانی. وزیر ساختی. از. شهرهای. هم. تراز. در منطقه. عقب. بیفتد. این. دو. مورد. مهم. کاملا. مشهود. وعیان. است. که. میبایست. همشهریان. ومسولین. وشورای. شهر. درباره ان. به صورت. منطقی. ومستدل. اظهار. نظر. نمایند

  2. اوزی. از بندر عباس گفت:

    متاسفانه شورای شهر فعلی اوز ازنظر ارتباطات با خیران ونیکوکاران وبزرگان اوزی. در داخل وبه خصوص همشهریان خارج از اوز نتوانسته ارتباط وتعامل خوبی برقرار نمایند درصورتیکه برای پیشبرد کارهای مهم وهزینه بر باید از امکانات مادی ومعنوی همگان استفاده شود واین کار لازم استکه دردستور کار شورای شهر قرار گیرد تا این همه سرمایه ها مردم. وهمشهریان صرف دانشگاهها نشوند وسایر احتیاجات شهر اوز مغفول واقع نگردند خلاصه ارتباط ونزدبکی شورای شهر. بابزرگواران جز وظایف . شورا میباشد که تاکنون به ان توجه جدی نشده است. با ارزوی تحقق این خواسته عمومی با تشکر

  3. شهرونداز تهران گفت:

    اگر مساله ارتقای اوز مهمترین مطالبه مردم اوز است باید مطلع باشیم که در جلسه هیت دولت در ۱۳ ابان ۲ بحش به سهرستان تبدیل شدند بخش بمپور در بلوچستان وبخش هوراند در ازربایجان ودر صمن ۳ بخش جدید هم دایر شده که بکی از تنها در قشم میباشد مسولین بخش بزرگ اوز هم باید پیگیر باشند این مطالب در روزنامه خبر وسایتهای تی نیوز والف هم مطرح شده است

  4. جهت اطلاع اقای باعی گفت:

    برای حل مشکلات اوز همه مسایل مختلف را یکجا وشلوع نکنیم مسایل را یک به یک مطرح شود مثلا فعلایک مورد مهم که مطرح کرده اید عدم ارتباط ونزدیکی شورا با خیران ونیگو کاران است که باید به ان بپردازیم تا قصیه برای مردم روشن شود وراه حلی پیدا شود که شورای شهر بتواند با ارتباط با بزرگان این مشکل راحل نمایند

  5. همشهری اوزی گفت:

    بله متاسفانه همش دیدو بازدید و کار فرهنگی .کار فرهنگی ارگان و مکان و خودشو داره شما لطفا به مقوله خودتان توجه کنید.اینکه اوز کتابخوان بشه کتابخانه ها هستن اینکه موزه مطرح بشه خودش روابط عمومی داره اینکه خانه فرهنگ کار کنه خودش مسئول داره اینکه دانشگاهها چه کار می کنن به سیستم خودشون بر میگرده شما کجا تشریف دارین

  6. بازدیدکننده گفت:

    طبیعتا زمانی که بسیاری از سرمایه دارها و سرمایه گذارها مثل خود جناب باغی از اوز میروند و در شهرهای دیگر(برای سود و درآمد بیشتر) سرمایه گذاری میکنند نباید گلایه ای نسبت به عدم پیشرفت شهر داشت. زمینه های اقتصادی را همین سرمایه گذاران فراهم میکنند که خود حاضر نیستند در اوز هزینه کنند! این پارادوکسی است که در مقالات و نظراتی که اکثر ساکنین خارج از اوز مطرح میکنند، میخوانم.

    • اوزی مقیم شیراز گفت:

      شاید بهتر باشد از خود بپرسیم که ما و مسئولین چه کردیم که امثال باغی و باغی ها برای حفظ سرمایه و آینده فرزندانشان از این شهر رفته اند و چه خوب است که با وجود اینکه به قول شما از این شهر رفته اند ولی همه فکر و ذکرشان همین شهر است که شاید به رویه گذشته برگردد و سرمایه ها دوباره جذب زادگاهشان شود. چه خوب است که اگر برای شهرمان دلسوز نیستیم حداقل جلوی دلسوزان را نگیریم و با ورود به زندگی خصوصی این قبیل اشخاص در صدد تخریبشان قدم بر نداریم.
      «بیایید یاد بگیریم تیشه به ریشه یکدیگر نزنیم چون همه از یک ریشه ایم»

  7. در پاسخ به. بازدید. کننده گفت:

    درتمام شهرهای ایران. ومنطقه مانند. لار گراش. خنج. و…….مردم برای. پیشرفت کار. وزندگی. خود در تلاش. هستند. وبه شهرها داخل. وخارج. از ایران میروند. ودرجاهای. مناسب. سرمایه گذاری. میکنند. واین. موضوع. در طول. تاریخ همیشه. رواج. داسته. است ولی همین. افراد. زادگاه. خود. را فراموش. نکرده. و وجود. مدارس. مساجد. بیمارستانها. درمانگاهها. برکه ها وکلیه. کارهای. عام. المنفعه نتیجه. سرمایه. وهمت. این. بزرگوارانی. است که به خارج. از اوز. رقته. اند. وباعث. ابادانی. شهر. وزادگاه. خود. شده. اند البته باید. بدانیم که. سرمایه. گزاری تنها در جاهای مناسب. جوابگو. می باشد. ونمیشود به کسی ایراد گرفت که باید. حتما در اوز. سرمایه. گذاری. نمایید. ونمی توان. کسی که دلش برای. اوز. می تپد را به این. بهانه که. دراوز. سرمایه گذاری. نکرده است. سرزنش. کرد. خلاصه اینکه. ما. هر چه داریم از همت. نیکوکاران وخیران خود. در اوز. وخارج از. اوز. داریم

    • بازدیدکننده گفت:

      بحث خیرین بحث جدایی است، باید دست خیرین را بوسید که از سرمایه خود برای شهر هزینه می کنند. اما بحث اقتصاد و سرمایه گذاری متفاوت است. خیرین محترم بدون هیچ چشم داشتی این فعالیت ها را انجام میدهند اما زمانی که بحث اقتصادی مطرح می شود بحث تجارت و تولید و حساب و کتاب است که این امر با رویکرد بیشتر خیرین متفاوت است.
      بحث ورود به زندگی خصوصی نیز مطرح نشده. بلکه اعتقاد من بر اینست که هرکسی می تواند برای شرایط بهتر خود و خانواده تلاش کند اما مسئولیت این کار را هم بپذیرد. مسئولیت اینکه به هر حال با خروج سرمایه داران از شهر، رونق اقتصادی نیز کمتر می شود.
      به علاوه اینکه متاسفانه هر کسی خود را متخصص می داند و در مورد توسعه شهری اظهار نظر می کنند. توسعه شهری و اقتصادی شهر نیاز به متخصص دارد. امیدوارم فضایی علمی ایجاد شود تا متخصصین در این مورد نظراتشان را بیان کنند

    • مدیریت گفت:

      در مورد مطالبات مردمی به ویژه ارتقا و تامین اعتبارات دولتی صحبت شده است

  8. اقای باغی. خلاصه کلام. ختم. کلام گفت:

    جناب اقای باغی. ویا. هر شهروند دیگری. چنانچه دلسوز. وعلاقه مند به. اوز. هستید یک موضوع. مهم. ومشخص. را مطرح. کنید تا حول. ان. مردم. ومسولین. وشورا انرا بررسی وکار نمایند تا ان مورد. ومشکل. حل. شود. وگرنه صحبت کردن از بسیاری از مشکلات وشلوغ کردن. وانشا. نوشتن. نه تنها. دردی. درمان. نمی کند. بلکه سبب اختلاف. ونا امیدی. در مردم. ومسولین. میشود. وگرنه. قلمداد کردن یک سری مشکلات. وکنبودها. که. هنر. نیست

  9. احمدا گفت:

    اقاى باغى محترم ضربلمثلى است كه مى كويند سواره خبر از بياده ندارد شما اكر در فكر بيشرفت اوز بوديد شهر را ترك نمى كرديدونبايد زياد قضاوت كنيدزيرا خيرين تا انجا كه در توان دارند كمك مى كنندشما اكر دلسوز هستيد يك وسيله براى بيمارستان خريدارى كنيدتا حداقل حرفهاى شما جايى داشته باشداكر به جاى اين همه جمله با يك جمله كوتاه كار نيكى انجام ميداديدبه نظر من كه ساكن اوز هستم خيلى بهتر بودخيليها از اوز رفته اند ولى از دور قضاوت نمى كنند ويا قدم خيرى براى اوز برمى دارند ودر فكر ابادانى شهر هستند.

  10. کارشناس شهری گفت:

    به نظر من آقای باغی هم هدفشان همین است که در مورد مشکلات و توسعه اوز علمی و تخصصی بحث شود. کاش علاوه بر دعوت از اشخاص برجسته فرهنگی و شعرا ، اشخاص دانشگاهی و برجسته توسعه شهری و مشاوران با تجربه شهری را دعوت می کردیم. شهر یک عنصر بسیار پیچیده چند وجهی است که یک تیم قوی علمی و کارآمد برای توسعه آن باید تصمیم بگیرند که در اینجا مسئولین باید از راهکارهای علمی به روز استفاده نمایند وبه انجام چند کار عمرانی و کالبدی ساده اکتفا نکنند. از مجموعه صحبت های آقای باغی فهمیدم که منظورشان این است که در اتوبان توسعه داریم برعکس به پیش می رویم بدون اینکه به مسیر نگاهی بیندازیم.
    اما کسانی امثال ایشان که از بیرون شاهد ماجرا هستند و تجربیاتی که دارند بیشتر متوجه مسیر اشتباه می شوند و می خواهند با ایجاد دست انداز هایی در مسیر، مردم را آگاه سازند تا وضع از این خرابتر نشود.
    و در مورد کار خیر.
    خیرخواه کسی است که دارایی های خود را بدون چشمداشت در اختیار دیگران قرار می دهد و صرفاً نمیتواند مالی باشد. کسانی که وقت و فکر خود را برای یک جامعه بدون چشمداشت می گذارند یعنی از زندگی خود مایه می گذارند. هر خیری پتانسیل مربوط به خود را دارد کسی که ذخیره تجربه اش از ذخیره مالی اش بیشتر است اگر بخواهد صرفاً مال خود را خیر کند کمترین بازدهی را خواهد داشت و برعکس.
    ما انواع خیرین را داریم که مردمان را بسیار دوست میدارند و کاش سود جوها و خودنماها اجازه می دادن سرمایه های علمی و مالی خیرینمان با هم پیوند بخورند تا بتوانیم شتاب زیادی به سمت پیشرفت بگیریم.

    مشکل دیگری که من در اوز می بینم بزرگ بینی بیش از حد است.
    از آدمها بت نسازید. این خیانت است. هم به خودتان. هم به خودشان. خدایی می شوند،که خدایی کردن نمی دانند. و شما در آخر می شوید سرتاپا کافرِ خدای خود ساخته.
    نیت خیرین را خراب نکنید.
    در تفسیر آیه ۲۶۴ بقره آمده است .
    “اگر کسی در خلوت و تنهایی رغبت به عمل و عبادتی نداشته باشد ولی وقتی در انظار عموم قرار می­گیرد، از کسالت فارغ شده و حالت نشاط پیدا می­کند، این کس ریاکار و عمل او ریایی است.”
    چرا کاری می کنیم که اگر خیّر نیت خود نمایی ندارد او را وادار به خود نمایی می کنیم!
    متاسفانه هنجارهایمان جای بحث زیاد دارد اما امید دارم رویه های بحث برانگیزی که در ماه های اخیر بوجود آمده باعث شود کم کم نگاهمان به شهرمان و زندگیمان تغییر کند و هر روز حتی با یک قدم کوچک به سمت پیشرفت و تعالی حرکت نماییم.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • بیمارستان گراش پیشتاز خدمات درمان در بین ۳۶ شهرستان فارس است حتی در یکسری شاخص ها برتر از جهرم و فسا هست مثل رادیوتراپی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و جراحی سرطان و عمل آی وی...
    دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • درود بر آقای احمدی شخصیت محبوب و فراموش نشدنی که عمر جوانی اش را در خدمت مردم منطقه گداشت آری نکات جالب و تخصصی که خود ایشان هم بالاترین سابقه در حوزه درمان و بهداشت منطق...
    پرسنل بیمارستان اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • رزود یر جناب احمدی بزرگوار که همیشه دلسوزانه در تمام امور و به خصوص بهداشت و درمان فعالیت می کنند، واقعا از بعضی از افراد تعجب می کنم که همیشه و در همه حال طلبکار هستند و...
    کارمند بومی بهداشت و درمان در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • با توجه به اینکه بر تقسیم بودجه و امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان نظارت و وسواس بیشتری است پیوستن به دانشکده علوم پزشکی هر شهرستانی اثر گذار عمیقی نخواهد داشت...
    معلم جوان اوزی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • خیلی جالب. سایت شما به مسایل مهم واساسی وزیر ساختی اوزتوجه. دارد مشکلات و کمبودهای بیمارستان اوز از واجبات وامور مهمی. است که مورد توجه جنابعالی. است. موفق باشید. اینشالل...
    از دبی. همشهری در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • نوشته جناب آقای ابراهیم احمدی موضوعی است که اغلب قریب به اتفاق مردم شهرستان اوز که هدفی ندارند جزرسیدن به خواسته برحقشان که انصافامظلوم واقع شده اند دراین زمینه همانطوری...
    ابراهیم نجم الدینی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز