جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 |  13/ ژانویه/ 2017 - 8:27
  |   نظرات: 10 نظر
892 بازدید

ارتقای بخش اوز،دربرگیرنده ارتقای لارستان نیز هست

پیام دانش/عبدالعزیزخضری: در آذرماه و چند روز اخیر دی ماه، لارستان شاهد تحولات پررنگی در تقویت روحیه یگانگی و تعامل منطقه، همایش­ های علمی و پژوهشی، کلنگ زنی و یا بهره برداری از طرح های گوناگون در عرصه فرهنگی و سازندگی در بخش اوز بودیم که چنین رویدادهایی را باید به فال نیک گرفت.

از رویدادهای مهم برگزاری همایش ­های روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اوز، میلاد با سعادت پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت در اوز، گراش و لار، وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه پیام نور، برگزاری کارگاه و نمایشگاه عروسک ­های ملل به همت کتابخانه کودک و نوجوان عصر اوز در موزه مردم شناسی، کلنگ زنی کتابخانه کودک و نوجوان «ام الخیر» در کتابخانه عمومی اندیشه، بهره برداری از ساختمان آموزشی و اداری و خوابگاه دانشکده بهداشت و گرامی داشت روز نهم دی ماه در حوزه مقاومت بسیج از جمله آن­ هاست.

بیشتر این همایش­ ها با حضور جمعیت قابل توجه مردم که در رأس آن روحانیون، مقامات اداری و انتظامی، انجمن­ های مردم نهاد و اصحاب رسانه قرار دارند حضوری فعال و با انگیزه داشتند و در مقوله وحدت بین شیعه و سنی که از خدای یگانه، پیامبر و قبله مشترک تبعیت می ­کنند، اتفاق نظر است پس بهانه­ ای برای افتراق باقی نمی­ماند.

در بین سخنرانی­ ها رئوس با محتوایی گفته می ­شد که یکی از آن­ها حول محور مشارکت­ های مردمی در صحنه­ های خدمات نیکوکاران بود.

در یکی از سخنرانی­ ها گفته شد:

وقتی نیکوکاران در همراهی با دولت جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه­ ها پاپیش می­ گذارند و بر گسترش آن اهتمام وجود دارد به گونه ­ای که بخش عمده ای از منابع مالی عمرانی را خیراندیشان تامین می­ کنند، پس این فرصت به وجود می­ آید که سازمان­ های خدماتی دولتی با ارتقای سطح تصمیم گیری توان گره گشایی از مشکلات مردم در حوزه پوشش سازمانی و حتی مناطق همسایه را بیشتر داشته باشند.

راقم با شرح بالا که در شرایط شهرستان به رشته تحریر درآورده است موضوع را به بخش و شهر اوز برمی­ گرداند و در عین حال امام جمعه محترم و معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه لارستان مکرر و نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی به طور موردی در ماه­های آذر و دی در بخش اوز سخنانی به زبان آوردند که حاکی از تقویت روحیه اخوت، یگانگی و اهمیت معیارهای قانونی بود که شنوندگان از آن استقبال و ابراز خشنودی کردند.

مردم بخش اوز با حفظ خصلت صبوری، منتظر تحقق خواسته­ های به حق و قانونی خود هستند.

اوز در سال ۱۳۲۸ در حالی تبدیل به بخش شد که از امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی متناسب با آن زمان برخوردار بود و یا در حال تقویت و گسترش آن­ها بود. مردم بخش در هر مناسبتی همراهی با دولت را وظیفه خود دانسته و این همراهی صرفاً محدود به ساکنان نیست بلکه خانواده­ های غیر ساکن که سالیان سال از زادگاه دور بوده­ اند در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کرده و می نمایند.

        معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در صحبت­ های خود و در آیین بهره برداری از طرح­ های عمرانی دانشکده بهداشت اوز به نکته ظریفی اشاره کرد:

«خیراندیشان این امکانات گوناگون را در بخش­های مختلف آموزش، بهداشت و سلامت به وجود می­ آورند. ضروری است سطح خدمات دهی این امکانات متناسب با امکانات فیزیکی ارتقا پیدا کند».

امکان دارد تعبیر و تفسیر متفاوت از صحبت­ های معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به عمل آید اما نگارنده از آن در این سخن بهره می­ گیرد و می پرسد؟

بخش اوز با این همه امکانات دینی، رفاهی، آموزشی، عمومی، عالی، بهداشتی، درمانی و ارتباطات و با گذشت بیش از ۶۷ سال از سابقه بخش بودن، چرا ارتقا پیدا نکرده است.

مردم در سخنرانی علما و مقامات جز حسنیات مغایر آن نمی­شوند. بخش اوز از اکثر شاخص­ های مهم توسعه برخوردار است که در رأس آن توسعه انسانی اخلاق گرایی همراه و همگام بودن با دولت و مدیران اجرایی است. اما این سوال که چرا به توسعه سیاسی دست پیدا نمی کند معما شده است؟.

بخش اوز از همه بخش­هایی که بخش نیز نبودند از سابقه بیشتری برخوردار است که اکنون در قامت شهرستان قرار دارند و اما اوز … .

نگارنده به عنوان یک شهروند اوزی به ساکنان این مناطق تبریک و مبارک باش می­گوید چون به تجربه دریافته است پیشرفت آن­ها، به نفع بخش اوز نیز بوده است. و اما سخنی با معاون استاندارفرمانداری ویژه لارستان:

جناب عالی اکنون شناخت کافی از منطقه پیدا کرده­اید و خواندن این سخن و سخنان مشابه شاید کمکی به افزایش اطلاعات شما چیزی نکند اما به احتمال فراوان پی برده­اید، اولویت خواسته مردم بخش با ارتقاست.

ارتقای این بخش قدیمی به شهرستان نه تنها نشانه خروج از حوزه جغرافیایی فرمانداری ویژه لارستان نیست بلکه تدبیری مدبرانه است در راستای احقاق حقوق یک منطقه که همواره در چهارچوب قانون به دنبال حقوق خود می­باشد که این امر علاوه بر ارتقای فرمانداری ویژه لارستان در جلب و جذب بیشتر منابع مالی وانسانی کارآمد و توسعه گسترده­ تر نیز تاثیر شایان خواهد گذاشت.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

10 Responses to “ارتقای بخش اوز،دربرگیرنده ارتقای لارستان نیز هست”

  1. کارمند گفت:

    به. نظر میرسد. در شرایطی که. دولت. روحانی. ارتقای. مناطق. را به. لایحه. تقسیمات کشوری. جدید. موکول. کرده. است. ودر سال جاری. ارتقایی. صورت. نمیگیرد. لازم. است. شورای. شهر. ومسولین. بخش. اوز. همت. وتلاش. خود. را صرف. مستقر. کردن. ادارات. ثبت. اسناد. واملاک. دادگاه. اداره. شبکه. بهداشت. ودرمان. در اوز. نمایند. که. بسیار. ضروری. ومقدمه. شهرستان. شدن. اوز. هم. می. باشد

  2. دبیر. لاری. مشغول. در اوز گفت:

    اوز. شایستگی. واستحقاق. شهرستان. شدن. را. کاملا. دارد. اما. با این. روش که به. خواهند. از طریق. قانونی. وسلسله. مراتب. اداری. صرفا. پیش. بروند. به. جایی. نمی. رسند. این. کار. مهم. تنها. با. گفتن ونوشته. را ه به. جایی. نمی. برد. باید. برای ان. افراد. با. نفوذ. ودر سطح. بالا. پیدا. کرد. و خلاصه. مثل. دیگران. دنبال. لابی. گری. باشید. اوز. سالهاست که. پیگر. ودر خواست. ومطالبه. می. کند ولی. این. تنها. راه. نیست. وگرنه. بخش. بزرگ. اوز. باید همراه. خرامه. سروستان. فراشبند. خرامه. و…….باید. ارتقا. پیدا. می. کرد. اوز. واقعا. تمام. شرایط. یک. شهرستان. را. دارد

  3. شهروند گفت:

    در جلسه شورای اداری بخش جویم که باحصور فرماندار لارستان که اخیرا تشکیل شد همههم صدا ازبخشدار شورای شهر امام جمعه خواهان ارتقای بخش چویم شدند ایا تاکنون دراوز ودریک جلسه رسمی چنین در خواستی همگانی شده است

  4. دانشجوی بیرابزشکی گفت:

    جهت اطلاع هیت امنا بیمارستان شورای شهر تاکنوندر بخشهای زرقان اباده طشک کامفیروز سرچهان شبکه بهداشت ودرمان تشکیل شده واخیرا در ۲۵ ادر ماه ۹۵ با استقرار شبکه بهداشت ودرمان در بخش قایمیه کازرون توسط دکترایمانیه موافقت شده است شرایط وامکانات اوز از همه این مناطق بیشتر است مسولین در اوز با جدیت دنبال دایر کردن شبکه در او ز باشند حتی باید به شیراز مراجعه کنیم

  5. همشهری گفت:

    در باره ارتقای اوز در سایتهای لارستان واوز مطالب ونطرات مردم منطقه لارستان است در حد خوب وقابل قبولی مطرح شده است اگر در روزنامه بیام اوز نطرات مخاطبان انعکاس دهید کمکی به بیشبرد ارتقا اوز وافکار عمومی شده است با تشکر از مدیر سایت

    • مدیریت گفت:

      به یاری خدا در شماره بعد پیام اوز ستونی به نظرات خوانندگان سایت اختصاص می دهیم

  6. ناشناس گفت:

    پيشنهاد ميشود علاوه بر سايت اوز امروزو ساير سايتهاي منطقه ، جوانان و افراد آگاه به مسائل شهري و نيازهاي مردم اوز در فضاي مجازي واتس اپ و تلگرام، گروهي بنام نيازها و خواسته هاي مردم اوز راه اندازي نمايند تا از اين طريق بتوان نظرات افراد بيشتري جمع آوري گردد تا به اطلاع اعضاي شوراي شهر و شهرداري و ساير ارگانهاي محلي برسد و در انتخابات آينده شوراي شهر كانديداهاي بتوانند براي آنها برنامه ريزي و تبليغات لازم را سازماندهي نمايند واز اين طريق تشكل يا گروهي كه از توانائي و هماهنگي بهتري برخوردار هستند بصورت ائتلاف مشخص به مردم اوز براي انتخاب آنان معرفي شوند.

  7. میراجمدی. از دبی گفت:

    برادر. جان. ارتقای. اوز. که. سالیان. دراز است. دنبال ان. هستیم. پیش. کش. لا اقل. چندتا. اداره. مورد. نیاز. مردم. اوز. است. در اوز. دایر. کنید. تا. اوزیها. مجبور. نباشند. برای. کارهای. اداری. ثبتی. حقوقی. به. لار. وگراش. بروند. چون. وقتی. مردم. به. انجاها. رفتند. خریدهای. روزانه. خودشان. هم. در. لار وگراش. می. کنند. وبه. اقتصاد. اوز. لطمه. می. خورد. من. دیده ام. وشنیدهام. که. در مناطقی. چون. بیرم. وجویم. و…… هم. دیگر. این. ادارت. وجود. دارد. وباعث. اسایش. مردم. شده. است. . ومردم. اوز. مانند. روستاهای. کوچک. سر گردان. لار. وگراش. می. باشند

  8. اوزی گفت:

    مردم اوز قدرشناس هستند و سره از ناسره را خوب تشخیص میدهند اما بیتفاوتی و زیادی دنبال آرامش بودن کار دستمان داده است وباعث شده ناسره را فدای سره کنیم وحق را با ناحق مساوی بپنداریم یا اصلا ناحق را با حق اشتباه بگیریم.درآینده ای نزدیکی ثبت نام کاندیداها برای پنجمین دوره شورا شروع میشودوهمه فعالین بویژه امام جمعه محترم و روحانیت معززوظیفه دارندوداریم بهترین افراد را شناسایی وبخواهیم که خودرا کاندید کنندوبرروی حاج عبدالعزیزخضری که چنددهه است امتحانش درهرجا که بوده پس داده است بیشتر از هرکسی بایستی اصرار داشته باشیم ایشان طی ۸سال دانشگاهی ساخته است که همه جا اسم انداخته است وآوازه اش زبانزد است بنظر من وجود آقای خضری دردانشگاه آزادکافی است و شاید هم با توجه بسنش نتواند بکارش ادامه دهد پس بایستی از ایشان در شهر استفاده گردد ما دراوز بوجودش درشهر وشهرداری نیازداریم وامیدوار م تصمیم درست بگیریم و کار را به امروز و فردا نیاندازیم

  9. دانشجو گفت:

    مطلب. در باره. ارتقای. اوز. نوشتن. لازم. است. ولی. کافی. نیست. باید. دیدگاه. وعمل. مان. را. برای. رسیدن. به. ارتقا. عوض. کنیم. الان. نزریک. ۳۰. سال. است. که. در این. باره. می. نویسیم. واز. مسولین. فقط. در خواست. می. کنیم. معلوم. است. که. یک. جای. کار ما. اشکال. دارد. وگرنه. چرا. دیگران. مثل. خنج. گراش. بستک. وخمیر. شروع. کردند. وبه. هدف. هم. رسیدند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز