پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  5/ اکتبر/ 2016 - 8:11
  |   نظرات: 3 نظر
1,534 بازدید

گفت و گوی «پیام اوز» با رئیس شورای شهر

 

 پیام اوز/ ابراهیم احمدی : سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر اوز در دورۀ چهارم به پایان رسید. با انتخاب اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر وارد آخرین سال فعالیت خود شد. آقای جعفر راستگو گرچه در سال های اول و دوم بدون رقیب بر کرسی ریاست تکیه زد اما در سال سوم و چهارم توانست در حضور رقبا رای اعتماد اکثریت اعضای شورا را از آن خود کرده و در این سمت ادامه فعالیت کند. آن چنان که در برخی گزارشات آمده بود و خود آقای راستگو نیز صحت آن را تایید کرد در انتخاب هیئت رئیسه در سال پایانی وی توانست با ۴ رای به عنوان رئیس انتخاب شود و رقیب وی آقای همایون نامی برای پست ریاست ۲ رای کسب کرد. آقای محمود محبی نیز با کسب  ۴ رای در برابر ۲ رایی که آقای حمید مرادی به دست آورد به عنوان نائب رئیس انتخاب شد.

به بهانه پایان سومین سال فعالیت شورای چهارم و آغاز سال پایانی، با جعفر راستگو رئیس  شورای شهر اوز به گفت و گو نشستیم که جزئیات این گفت و گوی ۲ ساعته را با هم می خوانیم:

*لطفا مهم ترین فعالیت ها و عملکرد شورای شهر اوز در ۳ سال گذشته را بیان کنید.

شورای شهر اوز از طریق کمیسیون های شورا به ویژه کمیسیون های: امور شهر و فرهنگی اجتماعی، بانوان، یاوران شورا و شورای محلات فعالیت متعددی داشته است که لازم می دانم از همه کسانی که شورا را یاری کرده اند تشکر کنم. گرچه شاید برای ذکر همۀ فعالیت ها و خدمات ممکن است ذهن همراهی نکند اما اهم آن ها شامل:

برگزاری مراسم روز اوز در ۳ سال گذشته، کمک به امور شهرداری و شهر، پرداخت عوارض مربوط به امور فرهنگی به کتابخانه عمومی، حضورفعال در مناسبت های: هفته وحدت، دهه فجر، حضور مسئولین در شهر، روز قدس و…، کمک به نظم در سیزده بدر، چهارشنبه سوری و…از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است که با همراهی کمیسیون ها، یاوران شورا و شورای محلات انجام پذیرفته است.

در مباحث عمرانی و ساخت وساز نیز فعالیت های قابل دفاعی با همکاری مردم و مسئولین انجام شده و برخی نیز در دست اجراست.  جذب سرمایه گذار با ۳۲ میلیارد تومان سرمایه جهت پروژه بولوار نبی اکرم( با رعایت شرایط مناقصه) برای اولین بار در اوز انجام شده است. بهبود فضای سبز که در مقایسه با شهرهای همجوار از آمار مناسبی برخورداراست، ساخت و تجهیز ساختمان آتش نشانی و خرید خودروهای مربوطه با همت خیرین و شهرداری، آسفالت خیابان های اصلی و کوچه ها و معابر،جذب ۲۵۰ هزار مترمربع زمین، ساخت آرامستان جدید، ساخت ۲۰ دهانه فروشگاه روبه روی مخابرات، پیگیری نظافت و بهداشت محیط شهر،تکمیل ۳۰ متری مدرسه احمدی(کنارسبز)، بهسازی پارک نوروز وساخت ورودی جدید آن، بهسازی شیب بولوار شهید رجایی، اجرای طرح های مختلف ترافیکی، روشنایی بولوار بهروزیان، سماندهی سایت زباله، خرید ماشین آلات حمل زباله وسطل های مخصوص، بهسازی خروجی اوز به سمت روستاها، زیر سازی و دوبانده کردن جاده اوز گراش، زیر سازی دوبانده شدن ابتدای جاده اوز به خنج و… بخش عمده خدماتی است که انجام شده است.

*از اجرای طرح های ترافیکی گفتید چرا برخی طرح ها مانند میدان روبه روی دانشگاه پیام نور همچنان بلا تکلیف است؟

در مورد این طرح از ابتدای شورای چهارم با استانداری در تماس بودیم، بارها طرح های مختلف را فرستادیم اما تاکنون پاسخ قطعی داده نشده در حال حاضر نیز هرماه موضوع در استان پیگیری می شود و اخیرا قول هایی داده شده که به زودی  بررسی کرده و طرح نهایی ارسال کنند.

  • برنامه های شورا تا پایان دوره چهارم چیست؟

پیگیری ارتقا همواره در صدر برنامه های شوراست. پیگیری ساخت جاده مربط، اتمام پروژه های نیمه تمام مانند: دو بانده شدن جاده اوز گراش و اوز خنج، بهسازی خروجی اوز به کوره، آغاز ساخت پروژه ساختمان شورای شهر در خیابان ملت، اجرای طرح های ترافیکی، اتمام بهسازی ورودی پارک نوروز، پیگیری تکمیل سالن پارک نوروز، خیابان کنارسبز و اجرای طرح هایی که به اعتبار سنگین نیاز نداشته باشد.

  • از پروژه ساختمان شورا گفتید، آیا اعتبار این پروژه تامین شده و فکر می کنید چه زمانی به اتمام برسد؟

اعتبار ساخت این پروژه (از طریق فروش زمین ) تامین شده است. این ساختمان در ۴ طبقه ساخته می شود که برخی از آن ها می توانند برای شورا وشهرداری در آمد زایی بکند. پس از شروع به ساخت امیدواریم ظرف کمتر از ۲ سال ساختمان به بهره برداری برسد.

  • پیگیری ارتقا را یکی از برنامه های اصلی شورا اعلام کردید، آیا می شود صراحتا بفرمایید ارتقای اوز در چه مرحله ای است؟

پرونده ازتقای اوز دراین شورا و در دولت تدبیر و امید از استان به وزارت کشور ارسال شده است اما دراین دولت تاکنون هیچ ارتقایی در هیچ رده ای صورت نگرفته است. دولت و وزارت کشور درحال تدوین ضوابط و معیارهای ارتقا هستند اما اطمینان خاطر می دهیم که  شورای شهر هیچ فرصتی را برای پیشبرد موضوع ارتقا از دست نداده و برای این امر از همه کسانی که می توانستند همکاری کنند و همه گروه های فعال شهر و بخش تقاضای همراهی شده  که با استقبال آنان روبرو شده است.

جمعیت یکی از معیارهای ارتقا است که امیدواریم مردم شهر و روستاهای بخش همچنان که در سر شماری سال ۹۰ مشارکت داشتند، در سرشماری ۹۵  که از ۳ مهرماه  آغاز شده  و تا ۲۵ آبان ادامه دارد مشارکت فعال داشته باشند تا از این معیار بتوانیم امتیاز لازم را کسب کنیم.

  • با توجه به انتخاب هیئت رئیسه شورا،اعضاو مسئولین جدید کمیسیون های شورا مشخص شده اند؟

در دوره جدید هنوز مسئولین کمیسیون ها مشخص نشده اند.

  • احساس می شود در کمیسیون های شورا نسبت به سال های اولیه، فعالیت و شور وشوق لازم وجود ندارد،  نظر شما چیست؟

بله این موضوع دیده می شود. کمیسیون های امور شهر و فرهنگی فعالیت قابل دفاعی دارند اما سایر کمیسیون ها یا روسای آن ها کناره گیری کرده یا تمایلی به ادامه فعالیت ندارند و جایگزین آن ها پیدا نشده است.

  • یکی از پروژه هایی که در دهه فجر کلنگ زنی شد، پارک نور در بولوار نبی اکرم با حضور فرماندار وقت  و خیر پروژه بود اما عملا مسکوت مانده، علت چیست؟

برای پارک نور قبلا سند زمین به نام شهرداری اخذ شده بود اما با شکایت اداره کل مسکن و شهرسازی سند به نام مسکن و شهرسازی صادر شد. تاکنون رایزنی و پیگیری های مختلفی با مسکن و شهرسازی شده اما توافق نهایی حاصل نشده است.

پیگیری ساخت جاده مربط را یکی از برنامه های شورا اعلام کردید. درمورد این جاده  لطفا توضیحاتی بدهید.

جاده مربط یکی از موضوعات مهمی است که شورای چهارم پیگیر آن می باشد. استدلال ما هم این است که با وجود جاده چک چک، جاده اصلی لار جهرم، جاده خنج به روستاهای بخش اوز و جهرم، باید تلاش کنیم که با وصل شدن به جاده اصلی از انزوا خارج شویم. از سوی  دیگر جاده آبادانی به همراه داشته و باعث روتق کسب وکار می شود. ساخت جاده مربط باعث می شودکه مسیر اوز به شیراز حدود ۴۰ دقیقه نزدیک تر شود و باعث کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر می شود. در کل این حق ماست که دنبال آبادانی شهر و منطقه باشیم و مطمئنا این جاده برای منطقه نیز مفید خواهد بود.

  • امیدواریم این امر محقق شود اما می توان با این اعتبار مالی بر روی پروژه ای مانند دوبانده شدن جاده اوز تا هیرم نیز تامل کرد تا ازاین طریق علاوه بر افزایش امنیت جاده، همه روستاهای بخش اوز و حتی بلوک هرم و کاریان از آن بهره مند شوند و رضایت بیشتر روستاها نیز فراهم آید.

    img_18811

  • به شورای شهر برگردیم. آیا فکر می کنید آن انسجام اولیه که در شورای شهر بود اکنون نیز وجود دارد؟

در شورای شهر اختلاف دیدگاه وجو دارد که بعضا به انسجام درونی شورا لطمه زده و ما هم معتقدیم اکنون انسجام سال های اولیه در شورا وجود ندارد.

  • فکر می کنید این اختلافات از کجا نشات می گیرد؟

من معتقد هستم همه اعضای شورا دلسوز شهر هستند. در بررسی و تصویب مصوبات عده ای از اعضا موافق رعایت حقوق بیشتر شهرداری به ویژه در تامین منابع در آمدی هستند و عده ای نیز معتقد هستند باید انعطاف بیشتری داشت تا رعایت حال مردم نیز بشود. هر ۲ دیدگاه دلسوز شهر هستند زیرا درآمد شهردرای نیز به شهر و مردم بر می گردد. اما زمانی که هرکس بر دیدگاه خود اصرار بورزد به تشدید اختلافات می انجامد. اما اگر به رای اکثریت که در حقیقت رای مردم است پای بند باشیم اختلافات کمتر خواهد شد.

همین جا لازم است مجددا اعضای شورا را به همدلی و پرهیز از تنش در راستای تامین منافع شهر و منافع عمومی دعوت کنم.

  • در مورد ارتباط شورا و شهرداری چه نظری دارید؟

شهردار منصوب شوراست و شورا باید نظارت داشته باشد. اما تقسیم وظایف، تفویض اختیار  و اعتدال را نیز باید رعایت کرد.

شهرداری در بعد فضای سبز و نظافت شهراقدامات خوبی انجام داده است. کارهای عمرانی زیادی انجام  شده است اما باید بپذیریم که مشکلاتی وجود دارد ومنابع مالی محدود است.

دیدگاهی در شورا معتقد بود باید تمام پرونده های عمرانی را شورا بررسی کند که چندان پذیرفته شده نیست اما می توان به صورت راندوم این نظارت را اعمال کرد.

به هرحال اختلاف سلیقه وجود دارد و نمی توان منکر آن بود و هنر ما باید این باشد که در عین اختلاف سلیقه به وحدت در عمل برسیم.

  • در یکی از جلسات علنی شورا، اعضای شورا از قطع درختان توسط شهرداری و فضای سبز به شدت ناراضی بودند، این موضوع حل شد؟

بله، شهرداری معتقد به یکسان سازی و هماهنگی بین درختان هر خیابان است و اعضای شورا با مرتب سازی درخت های خیابان موافق هستند اما با قطع درخت ها مخالف بودند که مقرر شد دراین مورد هماهنگی بیشتری انجام گیرد.

  • عده ای از کاهش ساخت و ساز در شهر و کاهش درخواست پروانه ساختمان سخن می گویند. این موضوع واقعیت دارد؟

بله سال ۹۴، سال سیاه شهرداری های ایران از نظر کاهش درآمد نام گذاری شده است. درحال حاضر نیز درخواست پروانه ساختمان کاهش یافته است.

*قرار شد بدهی های شهرداری در ابتدای شروع به کار شورا ی چهارم اعلام گردد اما شفاف اعلام نشد. می توانید دراین مورد توضیح بدهید؟

براساس اطلاعات سرپرست شهرداری در ابتدای شروع به کار شورای چهارم، میزان بدهی بین ۱ میلیارد و  ۴۰۰میلیون تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شد. در حال حاضر نیز بدهی شهرداری حدود۱  میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که عملا مبلغی به بدهی های سابق افزوده نشده است.

  • درموضوع بدهی افراد زیادی از بدهی های شهرداری گلایه مند هستند، آیا نمی توان بدهی های محدود را پرداخت کرد تا از تعداد افراد طلب کار از شهرداری کاسته شود؟

براساس رایزنی انجام  شده  با شهرداری قرار است دراین زمینه و پرداخت بدهی به کسانی که مدت بیشتری است طلب کار هستند، اقدام گردد.

  • لطفا در مورد فروش زمین در دوره چهارم شورا توضیح دهید.

ابتدا باید بگویم در دوره چهارم، حدود ۲۵۰ هزار مترمربع زمین برای شهرداری اخذ شده است که البته بخشی از آن مربوط به زمین آرامستان است. تاکنون در شورای چهارم حدود۳۰ قطعه زمین که متراژ آن حدود ۶ هزار مترمربع است به فروش رسانده است که از نظر استانداری و شورای استان عملکرد خوبی اعلام شده است. فروش  همه زمین ها از طریق مزایده بوده است. اما اصل مهم آن است که تمام منابع در آمدی ناشی از فروش زمین در  پروژه های عمرانی هزینه شده و اصلا برای هزینه های جاری هزینه نشده است.

*ارزیابی شما  در مورد عملکرد شهرداری دراین ۳ سال چیست؟

همان طور که قبلا گفتم شهرداری از نظر توسعه و بهسازی فضای سبز، نظافت و بهداشت محیط عملکرد قابل قبولی داشته است اما روند اجرایی درون شهرداری و تامین رضایت ارباب رجوع نیاز به کار و برنامه های بیشتری دارد به نحوی که امور ارباب رجوع بدون حضور فیزیکی وی نیز انجام شود.

*در مورد حق الزحمه اعضای شورا نیز توضیح دهید.

حق الزحمه اعضای شورا بر اساس ۶۰/۱(یک شصتم حقوق شهردار) و برمبنای میزان حضور اعضا درجلسات و به عنوان حق الجلسه پرداخت می شود. برای اعضای شورا ها مجوز پرداخت تا سقف ۵۰ ساعت حق الجلسه در ماه وجود دارد اما در شورای شهر اوز، این مورد را به ۲۵ ساعت برای اعضا و حداکثر ۴۰ ساعت برای رئیس شورا تقلیل داده ایم.

*در آمد شورا از کجا تامین می شود؟

از طریق فرمولی که هر سال استانداری تعیین می کند، تامین می گردد که حق الزحمه اعضای شورا نیز جزئی از این بودجه است که پرداخت می گردد.

  • آیا برای دوره بعد مایل به نامزدی در شورا هستید؟

تصمیم گیری دراین مورد هنوز زود و اعلام آن دشوار است. شخصا از خدمت به مردم استقبال می کنم اما باید دید شرایط اجاره خدمات رسانی را می دهد یا نه.

  • اگر بخواهید به عملکرد خودتان به عنوان رئیس شورا نمره بدهید، چه نمره ای می دهید؟

نمره را باید مردم بدهند اما در مجموع با شرایط حاکم عملکرد شورا قابل دفاع است.

*در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

لازم می دانم از زحمات کلیه اعضای شورای شهر، تمامی اعضای کمیسیون ها، یاوران شورا، شورای محلات، شهردار، کارمندان و کارکنان شهرداری، کار گروه ها، خیرین و تمامی کسانی که شورا وشهرداری را یاری رسانده اند سپاسگزاری کنم. شعار ما: مدیریت شهری با مشارکت مردم است، امیدواریم این مشارکت تداوم یافته و گسترده تر شود. ضروری است از همراهی آقای شریف صدیقی از مدیران سابق استانداری در ابتدای شکل گیری شورای چهارم سپاسگزاری کنم.

شورای شهر جلسات خود را علنی و شیشه ای کرده است، انتظار داریم شهروندان مشارکت بیشتری برای حضور در جلسات شورا داشته باشند. در پایان از کلیه افرادی که مایل به همکاری در کمیسیون های شورا می باشند نیز تقاضا داریم آمادگی خود را به شورا اعلام کنند.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “گفت و گوی «پیام اوز» با رئیس شورای شهر”

  1. اوزی دلسوز گفت:

    بیگیری ارتقای اوز ودایر کردن ادارات ثبت اسناد دادگاه مستقل باید در راس کارهای شورای شهر باشد ودایما بیگیری شود با فرماندار جدید ارتباط بیشتر بر قرار نمایید

  2. احسان گفت:

    بسیار عالی. اما سوالات بوی شیطنت میداد

  3. ناشناس گفت:

    ضمن تشكر از اظهارات شفاف رئيس شوراي شهر اوز چند سوال زير براي اينجانب مطرح ميباشد كه در صورت امكان توسط رئيس شورا پاسخ داده شود
    ۱- منظور از حق الزحمه اعضای شورا بر اساس ۶۰/۱(یک شصتم حقوق شهردار) يعني كل دريافتي ماهانه هريك از اعضا معادل يك شصتم حقوق شهردار ميباشد يا حق الزحمه ساعتي هريك از اعضا معادل يك شصتم حقوق شهردار ميباشد؟
    ۲- علت بدهي شهرداري بميزان يك ميليارد و چهارصد تا يك ميليارد و هفتصد تومان چه بوده آيا براي پروژه هاي عمراني اجرا شده بيش از مقدار قرارداد برآورد شده هزينه شده است كه ميبايد بر طبق قرارداد پروژه با پيمانكار هزينه ميشده يا مسئله بصورتي ديگر بوده و در زمان ارائه صورت وضعيت با پيمانكار به اين ميزان افزايش هزينه توجه نشده است تا درصورت لزوم به توقف كار پروژه منجر شود يا خوشبينانه پروژه اجرا شده تا در آينده پيمانكار طلبش از شهرداري دريافت نمايد.
    ۳- بابت بدهي شهرداري آيا بايد از بودجه سال آينده كه تخصيص ميبابد پرداخت شود يا بايد از محل فروش املاك شهرداري بايد تامين شود؟
    قبلا از سايت اوز امروز و رئيس شوراي شهر اوز تشكر مينمايم كه مردم را در جريان مسائل و مشكلات و اقدامات انجام شده قرارداده اند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز