چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  1/ آگوست/ 2016 - 4:54
  |   نظرات: 3 نظر
1,212 بازدید

عبدالحمید کمال: به دلیل علاقه به زادگاه ، پیشنهادات ارتقای شغلی را نپذیرفتم

 

ابراهیم احمدی: آن‌طور که خود می‌گوید: پس از اخذ ديپلم، در کارهاي ساختماني مشغول به فعاليت بوده و براي واريز وجوه به بانک ملي شعبه مرکزي اوز مراجعه می‌کرد. کارکنان آن زمانِ بانک ملي، ازجمله مرحوم عبدالرزاق کرامتي و آقايان: عطاران و نجاران، وي را مکرراً دعوت به استخدام در بانک می‌کردند

عبدالحميد کمال می‌گوید: بنا به توصيۀ برادرم قصد کار کردن در کويت داشتم و در آغاز از این پیشنهاد‌ها استقبال نکردم، اما کارکنان آن زمان بانک ملي چندین بار مرا به‌عنوان يک فرد بومي علاقه‌مند، تشويق به استخدام می‌کردند، تا این‌که پس از اطلاع‌رسانی کارکنان بانک، در آزمون بانک ملي که در مرکز استان برگزار شد، شرکت کردم و در آزمون مذکور پذيرفته شدم، اما همچنان بين استخدام در بانک و يا اشتغال به کار نزد برادرم در کویت، مردد بودم تا این‌که سرانجام در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۹ در بانک ملي اوز مشغول به کار شدم.

عبدالحميد کمال پس از استخدام در بانک ملي اوز، در بخش‌های مختلف بانک ازجمله: تحويل‌داري، کارمند و مسئول حسابداري، مسئول اعتبارات و تسهيلات، و معاون شعبه انجام وظیفه نموده و پس از طي پله‌های ترقي، از سال ۱۳۸۳ تاکنون به‌عنوان رئيس بانک ملي اوز شعبۀ مرکزي خدمت می‌کند.

براي گفت‌وگو با رئيس بانک ملي اوز، سه‌شنبه هجدهم خرداد برابر با اولين روز ماه مبارک رمضان، ميهمان ایشان در بانک ملي اوز شعبۀ مرکزي بوديم. حاصل این نشست، در زیر می‌آید.

IMG_0635

* عبدالحميد کمال خود را چگونه معرفي می‌کند؟

عبدالحميد کمال فرزند محمد کمال، متولد فروردين ۱۳۴۲ هستم و ۲۸ سال سابقۀ خدمت دارم. از سال ۱۳۶۹ در بانک ملي اوز استخدام‌شده‌ام و پس از انجام‌وظیفه در پست‌های مختلف بانک، از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان رئيس شعبۀ مرکزي اوز مشغول به خدمت هستم.

*در مورد جايگاه شعبۀ اوز در استان و لارستان توضيح بدهيد.

شعبۀ مرکزي اوز ابتدا شعبۀ درجۀ۳ بوده، اما اکنون به شعبۀ درجۀ ‌یک ارتقا يافته است. از ۲۶ شعبۀ موجود در حوزۀ لارستان، سه شعبۀ  اوز، لار و گراش درجۀ ‌یک هستند. در استان نيز بعد از شعبۀ کوثر شيراز، ازنظر منابع و مصارف، شعبۀ دوم استان هستيم. البته هنوز جاي ارتقا به‌عنوان شعبۀ ممتاز راداریم و بايد يک‌سري شاخص‌ها مانند تعداد اسناد، سرویس‌دهی و خدمات به‌ویژه خدمات اينترنتي، افتتاح حساب ارزي و … را ارتقا دهيم تا به شعبۀ ممتاز برسيم.

*در مورد ارز گفتيد، در این شعبه خدمات ارز مسافرتي نیز ارائه می‌شود؟

در حال حاضر امکان توزيع ارز حجاج در شعبه فراهم است، اما ارز مسافرتي بسته است. پی‌گیری‌هایی حتي از طريق دفتر امام‌جمعه انجام گرديده اما هنوز باز نشده است.

*وضعيت رديف و مجوز و کارکنان موجود چگونه است؟

شعبۀ مرکزي ظرفيت به‌کارگیری ۱۴ نيرو را دارد، اما در حال حاضر با انتقال يک نفر، ۱۱ نيرو در شعبه مشغول به خدمت هستند.

*با توجه به تأثیر نيروهاي بومي مانند حضرت‌عالی در ارتقاي شعبه، اقدامي براي به‌کارگیری نيروهاي بومی‌شده است؟

آزمون استخدامي براي به‌کارگیری نيرو در ساليان اخير بسيار محدود برگزارشده و سياست دولت بر کاهش نيروهاست. در صورت اعلام نيز بايد نيروهاي متقاضي، در آزمون استخدامي شرکت کنند. برخي از همشهريان براي استخدام پذيرفته شدند اما ادامۀ همکاري ندادند.

*شنیده‌شده به شما پست‌های ديگري نیز پیشنهادشده، اما نپذيرفتيد.

بعد از پذيرش مسئوليت شعبۀ اوز و ارتقاي اين شعبه، پست‌هایي خارج از مرکز اوز به این‌جانب پيشنهاد شد، اما علي‌رغم آن‌که ازنظر حقوقي و رفاه خانواده به‌ویژه در مرکز استان شرايط بهتري مهيا بود، به دليل علاقه به زادگاه و احساس رضايت از خدمت‌رسانی به همشهريان پیشنهاد‌های ارتقاي شغلي را نپذيرفتم.

*در سال‌های اخير شاهد بازسازي و بهینه‌سازی ساختمان و نماي اکثر بانک‌های شهر بوده‌ایم، چرا بانک ملي اوز بهسازي نشده است؟

IMG_0749

در سال ۸۳ تعميرات اساسي در بانک ملي صورت گرفته و نمای ساختمان بانک نیز تغيير کرد، اما چون بانک ملي بانکي دولتي با بودجۀ محدود است، علي‌رغم درخواست‌های مکرر به‌ویژه براي تعويض تابلو و نما، تاکنون موافقت نشده است.

*چه تسهيلاتي توسط بانک ارائه می‌شود؟ توضیح دهید.

در حال حاضر تسهيلات ۲ تا ۵۰ ميليون توماني براي احتياجات ضروري، تعمير مسکن و جز این‌ها ارائه می‌شود، اما از افراد اعتبارسنجي می‌شود و در صورت داشتن شرايط و خوش‌حسابی، تا ۱۰ ميليون تومان با يک ضامن و بالاي ۱۰ میلیون‌تا حداکثر ۵۰ ميليون تومان با دو ضامن پرداخت می‌شود. نرخ سود اين نوع وام ۲۲ درصد و بازپرداخت آن هم ۳ساله است.

وام قرض‌الحسنۀ ازدواج قبلاً تا سقف ۳ميليون تومان براي هريک از زوجين پرداخت می‌شد که در بخشنامۀ جديد به ۱۰ميليون تومان براي هر يک از زوجين با سود ۴درصد به‌عنوان کارمزد و بازپرداخت ۳ساله افزایش‌یافته است.

*در پرداخت وام ازدواج در رسانه‌ها می‌خوانیم که متقاضيان از نحوۀ پرداخت آن در شعب بانک راضي نيستند. علت چيست؟

براي وام ازدواج،بر اساس بخشنامۀ جديد متقاضيان بايد در سامانۀ بانک مرکزي ثبت‌نام کنند. بنا به نوع درخواست و ميزان اعتبار هر بانک، بانک مرکزي اعتبار تخصيص می‌دهد و معمولاً در صورت عدم‌مشکل ضمانت متقاضیان و نبودن مشکلات اينترنتي، ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز اين وام پرداخت و دفترچۀ اقساط به زوجين داده می‌شود تا درموعد مقرر بازپرداخت کنند.

*ساير تسهيلات چگونه ارائه می‌شود؟

 علي‌رغم کاهش منابع مالي قرض‌الحسنه در سراسر کشور، به‌جز موارد فوق، به مددجويان تحت پوشش کميتۀ امداد امام‌خميني نيز بر اساس تفاهم‌نامۀ کميتۀ امداد با بانک ملي، تسهيلات بين ۵ تا ۲۵ميليون پرداخت می‌شود؛ اما اعتبارسنجي متقاضيان در هر مرحله انجام می‌گردد.

*نرخ سودهاي پرداختي به‌حساب‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت در حال حاضر چگونه محاسبه می‌شود؟

در حال حاضر نرخ سود یک‌ساله ۱۵درصد و کوتاه‌مدت عادي ۱۰درصد است؛ اما براي کساني که قبلاً حساب بازکرده‌اند، تا زمان سررسيد، بانرخ اول پرداخت می‌شود. براي حساب‌های کوتاه‌مدت سه‌ماهه نيز سودِ ۱۲درصد، شش‌ماهه ۱۳درصد و برای حساب‌های نُه‌ماهه ۱۴درصد سود پرداخت می‌شود.

*اخیراً کارت اعتباري براي مشتريان صادر می‌شود، در این مورد می‌توانید براي خوانندگان توضيح بدهيد؟

IMG_0750

افرادي که ۱۸سال تمام دارند و داراي شغل ثابت و درآمد هستند، پس از درخواست در سامانه و اعتبارسنجي، سيستم بانکي کارتي براي آنان صادر می‌کند که سالانه تا ۱۰ميليون تومان اعتبار در اختيار آنان قرار می‌دهد. اگر متقاضي از اعتبار اين کارت استفاده کرد، بايد به سايت bmicc.IR بانک مراجعه کند تا نحوۀ بازپرداخت مشخص گردد، اما در صورت استفاده نکردن از کارت اعتباری،فقط باید يک درصد به بانک بپردازد. اين کارت نيز نياز به ضامن دارد و بايد متقاضي، ضامن معتبر معرفي نمايد. از دیگر خصوصيات اين نوع خدمات اين است که نيازي به ارائۀ برگ خرید و موارد دیگر نيست. سود اين نوع تسهيلات اعتباري نيز حداکثر ۲۰درصد است.

*سرویس‌های اينترنتي فعال بانک ملي چيست؟

علاوه بر سيستم همراه‌بانک که مشتريان می‌توانند با مراجعه به بانک يا از طریق اينترنت فعال کنند، اخیراً دستگاهی به نام «بام» به خدمات اينترنتي اضافه‌شده که امکان جابه‌جايي پول و کارت‌به‌کارت‌کردن و اطلاع از حساب را آسان کرده است. شهروندان می‌توانند با مراجعه به سايت بانک ملی، از خدمات اينترنتي بهره‌مند شوند.

*چرا علي‌رغم خدماتي که از طريق اينترنت، موبايل، دستگاه‌های خودپرداز و جز این‌ها ارائه می‌شود، هنوز شعب بانک ملي شلوغ است؟

همۀ مردم از اين امکانات استفاده نمی‌کنند. برخي از مردم به‌ویژه افرادي که سن بالاتري دارند، علاقه‌ای به استفاده از اين نوع امکانات ندارند يا اعتماد لازم ندارند.

*بانک ملي چند دستگاه خودپرداز در شهر دارد؟

در حال حاضر ۴ خودپرداز توسط شعبۀ مرکزي در ورودي شعبه، بيمارستان، ادارۀ آموزش‌وپرورش و دانشگاه پيام نور نصب‌شده است. بانک ملي شعبۀ امام شافعي نيز يک خودپرداز دارد. تصميم داريم خودپرداز ادارۀ آموزش‌وپرورش را به بيرون از ساختمان منتقل کنیم تا مردم نيز بتوانند استفاده کنند. دانشگاه آزاد نيز درخواست خودپرداز داده که در حال پی‌گيري است.

*محدودۀ شرقي شهر ازجمله خيابان زمین‌پیما فاقد دستگاه خودپرداز است، در این مورد می‌توان اقدامي کرد؟

اگر ساکنان يا کاسبان اين مناطق ازجمله کسبۀ بازارچۀ خلیج‌فارس درخواست مکتوب بدهند، قابل‌پی‌گیری است.

*در مورد حساب‌های قرض‌الحسنه نيز توضيحاتي بدهيد.

افرادي که حساب قرض‌الحسنه باز می‌کنند، به ازاي هر ۵۰ هزارتومان، يک امتياز خواهند داشت که هر سال یک‌بار در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند. قبلاً هرسال دو بار قرعه‌کشی صورت می‌گرفت. البته در حال حاضر اعتبارات قرض‌الحسنه در سراسر کشور کاهش‌یافته است. در سال گذشته در اوز يکي از شهروندان مبلغ ۵۰ ميليون تومان جايزه دريافت کرد. علاوه بر آن، سکه و کارت‌های اعتباري نيز به دارندگان حساب جايزه داده شد.

*در بانک ملي تاکنون سرقت يا موارد مشکوک دیده‌ شده است؟

سرقت عمده صورت نگرفته اما موارد مشکوک دیده‌شده که با نظارت‌های اعمال‌شده، به‌موقع اقدام و از تخلف جلوگيري شده است.

*چرا آقاي کمال در اتاق مديريت حضور ندارد و بخش عمده‌ای از کارهاي مراجعه‌کنندگان را خودش انجام می‌دهد؟

اتاق مديريت با تجهيزات آماده است، اما به دليل ضرورت نظارت مستقيم بر امور بانک و این‌که بسياري از مراجعين، از همشهريان هستند و درخواست مشورت با این‌جانب و پي‌گيري مستقیم امور از سوی بنده را دارند، در راستاي رضايت مشتريان اقدام می‌کنم. اما اين موضوع موجب فشارهايي بر این‌جانب شده و بعضاً ناچار به ‌وقت‌گذاري بيشتر در بانک می‌شوم. با این حال، از این که امور مراجعه‌کنندگان در اسرع وقت انجام می‌شود و مردم از خدمات شعبه راضی‌اند، بسیار خُرسندم.

*رئيس شعبه چه توصيه و پيشنهادي به مراجعين و دارندگان حساب بانک ملي دارند؟

پيشنهاد بنده به مشتريان عزيز و مراجعين محترم اين است که با توجه به خدمات گستردۀ اينترنتي، براي صرفه‌جویی در هزينه و وقت که بسيار گران‌بهاست، با مراجعه به سايت بانک ملي ايران به نشانی:www.bmi.irاز همۀ امکانات و خدمات اينترنتي از قبيل: انتقال وجه، مشاهده و چاپ صورت‌حساب خود، پرداخت قبوض آب، برق و…، خريد اینترنتی و ساير خدمات موجود، استفادۀ مطلوب ببرند.

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “عبدالحمید کمال: به دلیل علاقه به زادگاه ، پیشنهادات ارتقای شغلی را نپذیرفتم”

  1. احسان گفت:

    سلام ودرود خدا به این مرد خستگی ناپذیر. خداوند به خود وخانواده اش خیر بدهد.

  2. م.عسکری گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت آقای کمال . الگویی برای اخلاق مداری , خدمت بی منت برای همشهریان هستند . بر خود وظیفه دانستم از زحمات ارزشمندشون تشکری داشته باشم . از خداوند برایتان سلامتی و.موفقیت روزافزون مسیلت دارم .

  3. ناشناس گفت:

    محبوبیت پسر عمویم آقای کمال ، مرهون مسئولیت پذیری ، اخلاق نیک و دلبستگی به زادگاه شان است و به حق وجود چنین نیروهائی مایه ی خوشنودیست .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز