سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  20/ ژانویه/ 2024 - 11:51
  |   نظرات: 11 نظر
944 بازدید

روند انتخاب علیرضا غلامیان به عنوان شهردارمنتخب شورای شهر اوز در گفت و گو با ۴ عضو آن

ابراهیم احمدی: کانال اطلاع رسانی شورای شهراوز خبر از انتخاب علیرضا غلامیان به عنوان شهردار منتخب در ۱۸ دی ماه و معرفی به مراجع مربوطه برای تایید صلاحیت داد. پس از این انتخاب شورای شهر و انتشار خبر آن در رسانه‌ها از جمله اوز امروز و پیام اوز، شاهد واکنش های متعددی در جامعه و فضای مجازی بودیم. در راستای اطلاع رسانی دقیق‌تر از فرآیند این انتخاب توسط شورای شهر، پس از هماهنگی قبلی در نشستی که با حضور ۴ نفر از اعضای شورا ساعت ۱۳ شنبه ۳۰ دی ماه در دفتر شورا برگزار شد، شرکت کردم.

در این نشست مقرر شد ابتدا فریدون نامی رئیس، فریبا برازنده نائب رئیس، سارا وحدانی سخنگو و محمد لطافت منشی که ازاعضای شورای حاضر در نشست بودند، توضیحات خود را در باره فرآیند انتخاب ارائه داده و در ادامه به پرسش‌ها پاسخ دهند.

فریدون نامی؛ رئیس شورای شهر گفت: پس از استعفای آقای مهندس کراماتی جلساتی برای انتخاب سرپرست برگزار شد که چندین گزینه مطرح بودند و آقای شاهرخ امیری با ۵ رای انتخاب شدند. سپس برای انتخاب شهردار جلسات ادامه یافت و فراخوان داده شد تا داوطلبین خود را معرفی کنند که ۱۵ داوطلب از شهرهای مختلف اوز، داراب، لار، شیراز و بنارویه اعلام آمادگی کردند.  رزومه این ۱۵ نفر که فرستادند، بررسی شد و با ۸ گزینه مصاحبه شد. اعضای شورا ملاک هایی برای خود داشتند که پس از مصاحبه به ۴ گزینه رسیدیم. برای برخی از مصاحبه ها در شورا مصوب شد که برای مصاحبه با تعدادی از نامزدها به شیراز مراجعه کنیم که جلسه در مکان مصوب شده برگزار شد و با توجه به نظر یکی از اعضای شورا مبنی بر برگزاری جلسه مصاحبه در اوز برای ۲ نفر از آن داوطلبین ساکن شیراز، در اوز جلسه برگزار کردیم اما آن عضو شورا در جلسه اوز هم حضور نیافت.

فریدون نامی افزود: قبل از نشست و صحبت های پایانی شاید هیچ یک ازما ۴ نفر گزینه امان آقای غلامیان نبود اما پس از انجام مصاحبه و اطلاع از برنامه ها و شرایط پیش آمد که گزینه ۴ عضو شورا آقای غلامیان شد و با صراحت اعلام می کنم برای انتخاب ایشان هیچ توصیه و پیشنهادی از سوی افراد و مقامات نبوده است و ۴ عضو شورا خود به این نتیجه رسیده اند. وقتی مصوبه ای در شورا با رای اکثریت به تصویب رسید باید همه اعضا به آن پایبند باشند. عضو شورا که به آقای غلامیان رای نداده هیچ گزینه ای معرفی نکرد تا سایر اعضا دراین باره تامل داشته باشند و به گزینه ایشان رای بدهند و از هیچ گزینه ای هم دفاع نکرد. برخی افراد در فضای مجازی می گویند آقای غلامیان سفارشی و انتصابی بوده که مجددا تاکید می‌شود شاید برای سایر گزینه ها سفارش می‌شد اما برای آقای غلامیان هیچ سفارشی نشده و اکثریت شورا حتی بدون تاثیرگذاری بر آرای یکدیگر هریک خود به این نتیجه رسیده اند. برخی موارد از جمله اعلام جزئیات جلسات شورای شهر در جاهای غیر مرتبط اخلاقی نیست و نظرسنجی در فضای مجازی پس از انتخاب شهردار توسط شورا که یکی از وظایف مصرح شورای شهر است، بدون داشتن اطلاعات لازم یا دیدن عملکرد فرد مورد قضاوت، نیز منطقی به نظر نمی رسد.

محمد لطافت در تکمیل سخنان رئیس شورا گفت: تمام جلسات در این باذه در صحن شورا یا در مکانی که قبلا در شورا مصوب شد برگزار شده است و همه موارد صورتجلسه شده است.

فریبا برازنده: صرف تجربه و تخصص منجر به پیشرفت نخواهد شد و انتخاب باید براساس نیاز امروز شهر باشد و آقای غلامیان با انگیزه و قدرت چانه زنی بالایی که دارد می تواند دستاوردهایی را برای شهر داشته باشد و پیگیری هایش منجر به حصول نتیجه شود. گزینه های با تجریه‌ای در شهر داریم اما چون واجد شرایط نبودند رای نیاوردند. در شهر اوز بسیاری از مدیریت‎ها نیروهای جوان هستند و انتخاب یک شهردار جوان نیز خارج از عرف نیست. وقتی از قبل نتیجه‌گیری کنیم فضا برای تفرقه، پیش داوری و هجمه باز می شود که به نفع شهر نخواهد بود.

فریدون نامی صداقت، داشتن انرژی، مدیریت میدانی و‌انگیزه خدمت را از ملاک های خود و سایر اعضا برای انتخاب شهردار اعلام کرد. در نهایت تایید شرایط احراز و راستی آزمایی مدارک شهردار منتخب به عهده مراجع بالاتر است. لطافت افزود: نداشتن حاشیه و تجربه رشد یکی از دیگر از معیارهابوده است و حاشیه ای که اکنون درست شده است براساس قضاوت افراد است.

در ادامه چند پرسش مطرح شد که اعضای شورا پاسخ دادند:

*با توجه به نظر افکارعمومی مبنی بر انتخاب شهردار بومی توسط شورای شهر، علت عدم انتخاب گزینه های بومی چه بوده است؟ 

سارا وحدانی: برای شورا بسیار مهم بود که گزینه بومی انتخاب شود و با نگاه ویژه موضوع بررسی شد اما شرایط حساس بود و آن چه که در روند انتخاب به آن رسیدیم این بود که نیروی کارآمد پرورش ندادیم و گزینه های بومی محدودی داشتیم. موضوع حائز اهمیت این بود که انتخاب براساس منافع عمومی و مردم باشد و نکته قابل توجه برای ما این بود که فرد منتخب بتواند شهر را به خوبی اداره کند و وارد مسایل جناحی نشود. مورد دیگری که مد نظر بود نیز این بود که شهردار بتواند تعامل موثری با نیروهای کارآمد شهرداری ایجاد کند و این ها از شاخص هایی بود که به شهردار منتخب رسیدیم.

نامی نیز افزود: اساس کار این بود که وارد جناح نشویم و هر نیروی بومی دارای طرفداران و مخالفینی بود که در آینده میتوانست مشکلاتی را به وجود آورد اما باز هم از نیروهای توانمند بومی غافل نبودیم ولی فقر نیرو داریم.

*با توجه به این که صداقت را یکی از ملاک های انتحاب شهردار دانستید، آقای غلامیان در رزومه اعلام کردند دارای لیسانس حقوق هستند اما در دی ماه که ایشان انتخاب شدند هنوز دانشجوی دوره کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد بودند و فارغ التحصیل نشده اند، آیا در این باره شورا بررسی کرده است؟

محمد لطافت: ما از دانشگاه آزاد اوز استعلام گرفتیم و همین پاسخ استعلام را برای تاییدیه ارسال کردیم و شاید اشتباه محاسباتی کردند. در پاسخ استعلام آمده است که آقای غلامیان دانشجوی ترم آخر می‌باشند. این مدرک کپی برابر با اصل شده است و اگر مورد تایید مراجع صلاحیت دارنباشد تایید نخواهد شد.

*اگر مراجع بالاتر گواهی شاغل به تحصیل در ترم آخر را نپذیرند با لیسانس کامپیوتر می توانند شهردار شوند؟

محمد لطافت: با لیسانس کامپیوتر شرایط احراز ندارند اما مراجع این موارد را بررسی می کنند و شاید تا آن زمان به عنوان فارغ التحصیل تلقی گردد.

*در باره انتخاب آقای غلامیان به عنوان جوان شایسته ۱۴۰۰ مدرک مربوطه دیده اید؟

محمد لطافت: بله در گواهی که در تاریخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۰ به شماره ۵۹۹۰۸۹/۲۱۳ توسط وحید یامین پور؛ معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صادر شده است از ایشان به عنوان جوان برگزیده نام برده شده است.

*آیا آقای غلامیان استخدام شهرداری هستند؟

فریدون نامی: نه کارهای حجمی را برای شهرداری انجام می دهند. مشاور طرح‌های شهرداری شیراز هستند که این تجربه می تواند بسیار موثر باشد. در شهرداری لار نیز سابقه فعالیت در بخش روابط عمومی شهرداری لار دارشته‌اند.

*پس سابقه مدیریت پایه چگونه محاسبه شده است؟

محمد لطافت: مدیریت پایه براساس سابقه ریاست ورزش های همگانی استان فارس محاسبه شده است. همه مدارک کپی برابر اصل شده و ارسال گردیده است که بررسی خواهد شد و اعلام نتیجه می شود.

هدف از فراخوان چه بوده است؟

سارا وحدانی: یکی از اهداف رعایت اصول دموکراسی بود تا حق قانونی برای همه فراهم شده باشد. ممکن است افراد واجد شرایطی باشد که از نظر ما غافل مانده باشد. به دنبال شخصی بودیم که قاطع و مصمم باشند و مردد نباشند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم فراخوان داده شود و همه کسانی که در موعد مقرر رزومه فرستادند،  بررسی کردیم.

*آیا در مصاحبه و برخوردها ویژگی خاصی در آقای غلامیان دیده شد که شما ۴ نفر بدون تاثیر گذاری بر روی آرای یکدیگر به انتخاب واحد رسیدید؟

محمد لطافت: در مصاحبه ها تفاوت دیده شد. به عنوان مثال یکی از پرسش‌ها دیدگاه داوطلبین برای درآمد پایدار شهرداری اوز بدون توجه به فروش زمین بود که آقای غلامیان اعتقاد داشت درآمد پایدار باید در حالت ثبات به دست آید و سرمایه گذار دولتی را ترغیب به سرمایه‌گذاری کنیم که در این زمینه برنامه و اعتقاد داشتند.

*شهردار منتخب شورا است و عملکرد شهردار در آینده خود به عنوان معیار ارزیابی شورا محسوب خواهد شد، چه برنامه ای برای نظارت بر شهردار منتخب دارید؟

در این باره دغدغه زیادی داریم تا هم شورا و هم شهرداری عملکرد خوبی داشته باشند. حق طبیعی شهروندان است که عملکردها را رصد کنند اما قضاوت زود هنگام و یا جهت دهی شده قابل پذیرش نیست. ضمنا از شهروندان نیز انتظار داریم موارد مهم دیگر از جمله وحدت و هم افزایی توانمندی ها و پرهیز از تفرقه را برای پیشرفت امور شهر و آینده جامعه در نظر داشته باشند و مسایل آینده به ویژه انتخابات پیش رو را نیز رصد کنند تا بتوانیم شاهد پیشرفت شهر و شهرستان باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

11 Responses to “روند انتخاب علیرضا غلامیان به عنوان شهردارمنتخب شورای شهر اوز در گفت و گو با ۴ عضو آن”

  1. علی گفت:

    سلام
    اعضای شورا پاسخ دهند
    یعنی ما فاقد شهردار بومی هستیم . خیلی عجیب است .

  2. همشهری از بندرعباس گفت:

    اینشالله که آقای. غلامیان کزینه مناسب برای شهرداری. اوز. باشند. زیرا شهر. اوز. دراین سالها خیلی. از شهرهای. مجاور. عقب. افتاده. است البته برنامه کاری. شهردار. جدید. اگر. اجرایی شود. خوب. است شهرداری با سابقه. اور. از نظر. رتبه. ودرجه هم. شایسته. ارتقا. است که باید. پیگیری. شود. تا به توسعه. وامکانات. شهر. افزود شود به هر حال. انتخاب. شهردار حق. شورای شهر. است. موفق باشید

  3. انتخاب شهردار حق شورای شهر. است گفت:

    شورای شهر منتخب مردم اوز هستند. وحق انتخاب شهردار جدید متعلق به آنهاست وباید. اجازه دهیم که کارشان. را انجام. دهند وکسانی که بیش از حد معمول به شهردار بومی فکر میکنند کمی به عقب برگردند وعملکرد شهردار گذشته را ارزیابی. نمایند خودمان. را دراین مدت با خنج وگراش. وحتی. خور. ولطیفی مقایسه. نماییم.

  4. حکایت شهردار بومی ؟؟؟!! گفت:

    به نظر می‌رسد بعضی از همشهریان بدون. دقت وفقط. با تعصب از شهردار. بومی. طرفداری. میکنند درحالیکه شهرداران. گراش. لار. جویم. وخور. همگی. غیر بومی. ولی بسیار موفق هستند. لطفا کمی. بودن تعصب. وعادلانه. فکر. کنیم. اینشالله

  5. ناشناس گفت:

    سلام و عرض ادب .
    تشکر از اعضای محترم شورا ، ولی انتخاب به جایی بعنوان شهردار صورت نگرفته ، وقتی که عزیزان بومی شهر اوز هستند که دلسوز و پا به کار هستند … حتی اگر بخورن هم از بومیان شهرمون هستند غریبه نیستن.
    با آرزوی شهری آباد که بعید میدونم

  6. خطاب به ناشناس گفت:

    مگر مال از مفت آمده که بومی بخوره این چه حرف ناشایستی هست که می‌زنید حق مردم و بیت المال خوردن نداره آخر و عاقبت نداره بفهمید چی دارید می گید

  7. علی گفت:

    اینکه شورا چه انتخابی کرده قابل احترام است .اگر هم شهروندی یا عضوی از شورا مخالف این انتخاب باشد راه و روش این است که با اعضای شورا هماهنگی کنند نه اینکه به تک تک اعضای برخی گروه‌ها تماس بگیرند و نظر خودشان را غالب کنند و آشوب به پا کنند کشور و شهر نیاز به آرامش دارد و کسانی که به دنبال اختلاف افکنی هستند نتیجه نخواهند گرفت چون ماه همیشه پشت ابر نمی ماند.

  8. شهروند گفت:

    سلام، خیلی جالبه این حرف جناب غلامیان در خصوص سرمایه گذاری در حالت ثبات!!! آیا ایشون میتونن ثبات ایجاد کنن؟ اصلا در حوزه اختیارات و قدرت ایشون هستش!!!!! این حرف فقط شعار هستش! چون ایشون نه نقشی در ایجاد ثبات دارن و نه دخالتی در برنامه ریزی در این حوزه، نکته دوم ترغیب به سرمایه گذاری دولتی!!!!! کدوم سرمایه گذاری دولتی! این حرفا رو به هرکی بزنید میفهمه که تنها چیزی که ازش در میاد شعار قشنگ و خیالات زیبا هست!!! واقعا شورای بسیار باهوشی داریم، باید ۳ روز عزای عمومی اعلام کنیم. از این صحبت‌ها و گزارش تنها چیزی که میشه برداشت کرد این هستش که آقای غلامیان بسیار عالی تونسته با صحبتهای زیبا شورای ما رو خام کن.

  9. ساکن اوز گفت:

    این چه دیدگاهیه که اگه قرار بر خوردنه بزارین بومی شهر بخوره
    حرام حرامه چه بومی شهر چه غیر بومی
    روی بومی بودن هم نباید پافشاری بشه ..
    اگر مورد بومی واجد شرایط باشه ارجحتره ولی اگر چنین موردی نیست چه خوبه غیر بومی کاربلد و آگاه در راس باشه

  10. ناشناس گفت:

    باسلام خدمت همگان
    از دیرباز ما با افرادی سروکار داریم که غریب پرست بوده و به نیروی اندیشمند وفرهیخته بومی که اکثرا دارای درایت و روشنفکر هستند بصورت سلیقه ای تهمت وهجمه وارد میکنند،،جای دوری نرویم همین شهردارقبلی جناب مهندس مسعود کراماتی،،ایشون کاملا درکارشون موفق بودند استاد بودند وبه زیروبم ساختار شهری آگاه بودند با توجه به بودجه شهر،تمام زیرساختهای طرح ریزی شده آینده رو انجام دادن ولی بودجه کلان اجازه اتمام خیلی از پروژه ها رو نداده،،این دلیل نمیشه که شخصی فرهیخته همچون مهندس کراماتی رو که باعث مباهات وفخر شهرمون هستند به ناکارآمدی محکوم کنیم چون نتوانسته یه پروژه روافتتاح کنه،،اینهمه پروژه در ادوار گذشته به پایان رساندند افتتاح کردند درهفته دولت،،اینها رو نمیبینید؟ایشان انسان پاکدست ودرستکاری بودند،،وهمه تلاش خودشون رو برای زادگاهشون انجام دادند،،ولی ازمردم اوز انتظار تشکرنیست حداقل شرنرسانید، موفق باشید

  11. ناشناس گفت:

    اعضای شورا آنچه گذشته توضیح داده اند حال چه تصمیم درست باشد یا نه باید منتظر آینده باشیم .آقای احمدی آنچه شنیده اند نوشته اند اما برخی رسانه به سمت خاصی هستن چون شاید خودشان میل به شهردار شدن داشته باشند . واقعیت ها باید نوشت چون به مرور زمان نیات مشخص می شود.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز