دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  30/ آگوست/ 2015 - 8:39
  |   نظرات: 6 نظر
1,480 بازدید

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه: ساخت جاده مربط به عنوان پروژه خیر ساز امکان پذیر است

 

ابراهیم احمدی : نشست خبری مهندس نصر مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با اصحاب رسانه های شهرستان های: لارستان، لامرد،مهر،خنج،گراش و بخش های اوز، بیرم ومرکزی ،۸شهریور در سالن اداره کل راه وشهرسازی برگزارشد.

دراین نشست از اوز،عبدالعزیز خضری از عصر اوز و پایگاه پیام دانش و ابراهیم احمدی سردبیر عصر اوز و مدیر مسئول پایگاه اوز امروز و گلی برازنده حضور داشتند. دانیال افتخاری مجری نشست پس از قرائت قرآن و اعلام برنامه ها ازنمایندگان رسانه ها درخواست کرد پرسش های خود را مطرح کنند و مهندس نصر مدیرکل راه و شهرسازی به آن هاپاسخ داد. معزی از پسین دهکویه،باقرزاده از عصر مهر، عبدالعزیز خضری از عصر اوز و پیام دانش، ابراهیم احمدی از عصر اوز و اوز امروز، سید مهدی احمدی از خبر اشکنان، صداقت از دفتر خبر بیرم، حسن فراست از خبرگزاری تسنیم وفارس دفترلار، عبدالله زاده ازایرنا سرپرستی جنوب، دلاور ار بیرم کبیر و اثنی عشر از دفتر صدا وسیمای لارستان از افرادی بودند که به ترتیب پرسش های شفاهی خودرا مطرح کردند.

مهندس نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ابتدا ، برگزاری این نشست را که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و هفته دولت، برگزار می گردد، به فال نیک گرفت و افزود: از خبرنگاران انتظار می رود اطلاع رسانی صحیح، دقیق و شفاف را انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسش عبدالعزیز خضری در مورد جاده مربط گفت: بر اساس دستور العمل پروزه جدیدی شروع نخواهد شد اما با توجه به نیاز منطقه می توان براساس پروژه خیر ساز و مشارکتی این پروژه را انجام داد و به نظر می رسد تنها راه کار نیز همین باشد. نمونه این طرح در محور خنج به بلوک هرم وکاریان انجام شده است و پیشرفت خوبی داشته است. برای جاده مربط نیز مردم و هیئت امنا باید ورود کنند وزیر سازی انجام دهند تا آسفالت آن توسط اداره کل انجام شود اما اگردر آینده منابع مالی تامین گردد، به عنوان پروزه های اولویت دار مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی در مورد سرعت پایین دوبانده شدن جاده اوز- گراش کفت: تجربه انجام زیر سازی با کمک های مردمی و شهرداری ها و آسفالت با اداره کل موفقیت آمیز بوده است و سازمان مدیریت نیز پذیرفته است. جاده اوز- گراش ۱۷ کیلومتر بوده است که براساس حجم کار و خاکبرداری تقسیم شده است که ۷ کیلومتر تعهداداره کل بوده که به اتمام رسیده، بخشی که مربوط به گراش بوده حدود ۷۰ درصد انجام شده اما بخشی که مربوط به شهرداری اوز است قسمت اعظم کارها مانده است. اگر هیئت امنا و شهرداری اوز تا آبان ماه زیرسازی هارا انجام و تحویل دهند تا ۲۲ بهمن یا حداکثر پایان سال آسفالت آن نیز انجام شده و کل جاده اوز به لار دوبانده و ۴ خطه خواهد شد.

030

مهندس نصر درپاسخ به پرسش ابراهیم احمدی در مورد جاده اوز به خنج که اعتبار۱۸۰۰ متر آن توسط یوسف راهپیما از خیرین اوز تامین شده، گفت: پیشنهاد طراحی نقشه برای ۵ کیلومتر ابتدای جاده خنج به اوز داده ام که پس از انجام ۲ کیلومتر اول، در صورتی که با کمک های مردمی ۳ کیلومتر بعد نیز زیر سازی گردد ، ۵ کیلومتر آسفالت و دوبانده خواهد شد . دوبانده شدن کل جاده اوز خنج نیز در دست بررسی داریم. وی در پاسخ به پرسش میزان اولویت جاده چک چک با توجه به هزینه هایی که اخیرا در مورد واریانت گردنه ورا انجام شده و تاثیر آن بر انزوای اوز افزود: هرچه راه ها بیشتر باشد به نفع توسعه منطقه خواهد بود و برا ی اوز هم باید جاده مربط در دستور کار قرار دا د و اخیرا جاده های منتهی به روستاهای بخش را شانه سازی کرده ایم.

گزیده ای از پاسخ های مدیر کل به نمایندگان سایر زسانه ها دراین نشست مرور می کنیم:

  • تا سال ۹۱ اصلا جاده ۴ بانده در منطقه نداشتیم اما تا پایان سال ۹۴، ۴۰ کیلومتر جاده لار-جهرم دو بانده شده و در سال ۹۵ نیز ۱۵ کیلومتر بعدی در دستور کار قرار می گیرد. ضمن آن که امیدواریم جاده اوز تا لار نیز تا پایاین سال ۴ خطه شدن آن تکمیل گردد.

  • دوبانده شدن ۱۵ کیلومتر جاده لار- بندرعباس مصوب شده است که مناقصه ۱۰ کیلومتر اولیه آن ۲ هفته است که اعلام شده و در مرحله بعد نیز ۵ کیلومترباقیمانده انجام می شود. با توجه به دوبانده شدن اطراف لطیفی تا پاسگاه ۴ برکه دوبانده می گردد.

  • هر کیلومتر جاده سازی به عرض ۱۱ متر در منطقه به طور متوسط یک ونیم میلیارد تومان هزینه دارد.

  • در مهر ماه با حضور استاندار و معاون وزیر کلنگ زنی دوبانده شدن جاده لار بندرعباس و بهره برداری از ۴ خطه شدن ۳۵ کیلومتر اول جاده لار- جهرم انجام خواهد شد.

  • دستاورد حضور معاون وزیر در لار: استقرار ادارات بازسازی ونوسازی شهر لار،استقلال اداره بافت های فرسوده، اجرای عملیات سردر بازار قیصریه لار و انتخاب لار به عنوان شهر پایلوت باز آفرینی بوده است.

  • باید به بیرم کمک کرد تا عقب ماندگی های خود نسبت به بخش های مجاور درزمینه راه جبران نماید

  • در شهرستان های مهر ، لامرد و بخش های اشکنان اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش می شود تعهدات را به اتمام برسانیم.

  • در زمینه شهر سازی طرح جامع شهر ها به تصویب رسیده و پس از ۲۹ سال این طرح ابلاغ شده ، سعی می شود پروانه ها نیز با طرح تفصیلی منطبق کنیم اما اداره کل در شهرسازی بیشتر نقش نظارتی دارد.

  • قبل از این که مدیر باشم کارشناس هستم و تلاش می کنیم پروژه ها براساس اصول کارشناسی به پیش ببریم. علیرغم تعهدات مالی و بدهی به پیمانکاران، پروزه ها با سرعت مناسبی ادامه دارد.

  • مهندس نصر مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در پایان با تقدیر از مدیر روابط عمومی اداره کل، از اطلاع رسانی صحیح و نقد منصفانه رسانه ها که توانسته اند پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولین برقرار کنند به نیکی یاد کرد.

  • این جلسه که با ۴۰ دقیقه تاخیر برگزارشده بود ۲ ساعت به طول انجامید ودر ساعت ۱۳:۴۰ خاتمه یافت.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه: ساخت جاده مربط به عنوان پروژه خیر ساز امکان پذیر است”

  1. رضایی گفت:

    طرح جامع شهری زمینهای شهرقدیم بلوار برواز هم مدنظر بکیرید لطفا

  2. همشهري گفت:

    جناب آقاي احمدي سردبير محترم .فونت مطالب خبري اين بخش خبري مناسب نيست لطفا بطور كلي نسبت به انتخاب فونت مناسب كه چشم را آزار ندهد بيشتر بررسي و انتخاب نمائيد.. انتخاب فونت زيبا با فاصله و اندازه مناسب باعث ترغيب بيشتر مردم به خواندن مطالب مينمايد .باتشكر

    • مدیریت گفت:

      این خبر مربوط به سال گذشته است. سعی شده از پیشنهادات استفاده شود.

  3. همشهری گفت:

    فونت این خبر خوب نیست. فونت و رنگ نوشته های خبر “۴۰ پروژه مخابراتی و ارتباطی با حضور وزیر……” خیلی خوب است

  4. مسعود محبی اوز گفت:

    با سلام . امیدواریم با همت مردم و مسئولین ، علاوه بر ساخت جاده مربط که مسیر اوز و گراش به شیراز را حدود ۶۰ کیلوتر ( ۴۰ دقیقه ) نزدیکتر میکند، بررسی ساخت جاده اناخ نیز آغاز گردد . وجود جاده اناخ ، مسیر اوز و سایر شهرهای غرب لارستان به بندرعباس را حدود ۲۰ کیلومتر ( ۲۰ دقیقه ) کوتاهتر کرده و علاوه بر کاهش هزیزنه و وقت ، تلفات و خطرات جاده ای را نیز بسیار پائین می آورد .

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است