شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  31/ دسامبر/ 2023 - 5:40
  |   نظرات: يك نظر
471 بازدید

پیگیری مسایل زلزله زدگان اوز با حضور مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور

مسایل زلزله زدگان اوز با حضور مهندس رشتیان مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور، دکتر رسولان مدیرکل نظارت بازسازی و مهندس عبادی از اداره کل بنیاد مسکن استان، فرماندار و جمعی از مسئولین و نمایندگان زلزله زدگان، امروز ۱۰ دی بررسی شد.

محمدی فرماندار اوز ضمن تشکر از حضور مسئولین در اوز گفت: تاکنون زحمات زیادی کشیده شده و اخیرا نیز ۱۰۰ بسته معیشتی بین زلزله زدگان توزیع شده اما ساختمان سازی نیاز به پرداخت تسهیلات دارد و باید این موضوع تسریع شود و توضیح داده شود مشکل کجاست؟

مهندس رشتیان مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: از تلاش های صورت گرفته و همت نیکوکاران تشکر می کنم. مصوبه پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان از هیئت دولت اخذ شده اما بانک مرکزی معتقد است برای تسهیلات احداثی باید مصوبه دیگری گرفته شود که مجوز سقف تسهیلات به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. که این اصلاحیه پیگیری شده که امید داریم سازمان برنامه مصوبه بگیرد. وی افزود: پیشنهاد می شودمصوبات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که به تازگی ابلاغ شده است، استفاده گردد. برای هر واحداحداثی مجوز ۲ تن میلگرد نیز گرفتیم که در اسرع وقت ازکارخانه تحویل گرفته شده و توزیع کنیم اما هزینه حمل آن باید پرداخت شود.

هر احداثی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اسکان موقت و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی نیز داده شود.

مدیر کل بازسازی گفت: هزینه صدور پروانه به شهرداری پرداخت می شود و انتظار داریم شهرداری صدور پروانه را تسریع کنند تا پرداخت به پایان سال نرسد و با لیست صدور ارسال کنند.

وی در باره توزیع سیمان گفت: سیمان مربوط به کارخانه بنیاد مستضعفان هست و در منطقه کارخانه ندارد، پیگیری های زیادی شده است که تهاتر صورت بگیرد اما نتیجه بخش نبوده است.

در ابتدای این جلسه کوه پیما رئیس بنیاد مسکن شهرستان گفت: گزارش حین بازدید تقدیم شد.۶۷۹ واحد بازدید شده، ۱۰۰ نفر احداثی معرفی شده و ۷۵ نفر دستور نقشه صادر شده و منتظر ابلاغ تسهیلات هستند. ۳۶ واحد مسکونی تخریب شده و ۱۳ در دست اقدام داریم.

۳۰ سرویس سیمان و به ۵۲ واحد هریک ۱۶۰ سیمان تحویل شده و میلگرد رایگان به زودی توزیع می شود.

خیرین از لحظات ابتدایی وارد شدند و برنامه هم افزایی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در ۳ مرحله به حساب ۱۰۰ امام واریز شده که مرحله سوم که ۸۰ تعمیری بودند برگشت نخورده است. خیرین سیمان و گچ هم توزیع کردند.

تعامل با شهرداری و نظام مهندسی برقرار شده است. ۱۲۰ نفر نیز از طرف بیمه حوادث پرداخت شده است.

ابراهیم احمدی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه سلمان فارسی اوز نیز گزارشی از اقدامات این انجمن داد و گفت: ۳۰ پاکت سیمان رایگان با همکاری بسیج سازندگی برای همه ۳۶۰ واحد مسکونی توزیع شده، واریز کمک های مردمی به حساب ۱۰۰ امام خمینی برای ۲۵ واحد احداثی و ۹۵ واحد تعمیری، پرداخت نقدی برای ۵۵ منزل احداثی مایل به تعمیر و تقبل هزینه حمل سیمان از نهاوند برای منازل تخریبی توسط انجمن خیریه انجام شده.

وی با توجه به عدم پرداخت تسهیلات دولتی، خواستار همکاری بیشتر حساب ۱۰۰ امام در پرداخت مبالغ پرداخت شده برای ۸۰ منزل تعمیری که در ۲۵ آبان به حساب ۱۰۰ واریز شده و همکاری بیشتر برای تسریع در پرداخت کمک های هم افزایی شده به باقیمانده آسیب دیدگان شد.

شیخ زمانی امام جمعه گفت: همه زحمت می کشند اما با مشکلات اداری که وجود دارد تسهیلات خیلی دیر پرداخت می شود و باید مشکلات را بهتر دید. در کشوری که زلزله خیز است باید برنامه ریزی دقیق تری برای این موارد بشود.

محمد رسول رفعتی کارشناس شهرداری گفت: شهرداری از زمان وقوع زلزله پای کار بوده است و برای آواربرداری همکاری داشته است. از شهرهای همجوار حداکثر یک هفته آمدند. برای تخریبی و تعمیری ها و صدور وجهی دریافت نمی شود و تاکنون ۸ تا پروانه صادر شده است.

عبادی کارشناس بنیاد مسکن استان گفت: مدارک برای دریافت تسهیلات اعلام می شود و هماهنگی با بانک انجام می گردد و احتمالا ۲۰ روز زمان می برد. پروسه روتین که هر ساله ابلاغ می شود و رایزنی می شود تا تعدادشعب انتخاب می شود. ۳۵۰ میلیون تومان ۵ درصد بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی افزود: بنیاد مسکن همه کاره نیست و مجری تصمیمات است. در این حوادث اولین و آخرین دستگاه که وارد و خارج می شود، بنیاد مسکن است.

فاطمه کامیاب به نمایندگی از زلزله زدگان گفت: بعد از ۴ ماه و ۱۵ روز با تورم تسهیلات از ۴۵۰ میلیون تومان شده به ۳۵۰ میلیون تومان کاهش یافته. بابت کرایه سیمان و میلگرد انجمن خیریه متقبل می شود و کمک های دولتی تاثیری ندارد. اگر تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان هست باید مبلغی بلاعوض داده شود. خیلی از منازل تخریبی ها هنوز آواربرداری نشده است. جلسات گرفته شده اما خروجی نداشته و کمک های دولتی داده نشده است. ما نیاز به تسهیلات دولتی داریم و مدیون خیرین شهر هستیم. چرا تا حالا تسهیلات معیشتی و اسکان داده نشده است؟

صادق قاسمی دیگر نماینده زلزله زدگان گفت: انتظار بیشتری از فرماندار و شورای شهر داریم محکم تر صحبت کنند. بنرها در. شهر نصب شده اما کمک هاب دولتی هنوز داده نشده. خیرین چرا باید جور دولت بکشن؟ سیمان ۵۰ هزار تومان کرایه دارد و ۷۰ هزار تومان در اوز می توان خرید.

چرا برای میلگرد خیرین باید کرایه بدهند؟

محمد لطافت از شورای شهر نیز گفت: حرف های مردم شنیده شد. تا دیروز مدیریت بحران استان بودم و قرار شد مدیریت بحران استان در اوز برگزار شود که مدیریت تغییر کرد. بنیاد مسکن شهرستان و شهرداری پای کار بوده اما مدیریت کل راه و شهرسازی همکاری نداشتند.

در پایان این نشست فرماندار گفت: برای پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی باید ماده ۱۰ اصلاح شود و پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به تصویب هیئت دولت برسد تا این مصوبه مجددا به بانک مرکزی ارسال شود، احتمالا به پایان سال می خورد و مشکلات بیشتر می شود. اما پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان امکان پذیر است و زودتر می توان پرداخت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیگیری مسایل زلزله زدگان اوز با حضور مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور”

  1. نظر یک زلزله زنده. در اور گفت:

    به نظر می‌رسد که نظر آقای. فرماندار. درست. است. وباید. از مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان. استفاده. کرد. چون دست به نقد. است. ولی. مبلغ ۴۵۰ م تومان. نامشخص. است ومعلوم نیست. عملی. شود. حتی. در سال آینده …..

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز